-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #191622 üzenetére
Nem, de annak semmi baja elvileg.
Ha azt megnyomom kattog meg jók az indexek. (Villog mind a 4)Gyújtáson ha le-fel indexelek nem csinál semmit. Gyújtás nélkül sípol.
Index relé hol található és myen számú?
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
-
Winchester95
őstag
válasz macilaci78 #191626 üzenetére
Igen.
Molnarpeter: Akkor az lesz a cél nekem is. Bár most tökéletesen működik
-
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #192425 üzenetére
Na, ez jó kérdés, annyit mondtak, hogy a chippel már nem kell majd kicserélni.
Igen, az is jó lenne. ( az a Turbó egy biztos pont lenne a későbbiekben).
502-nél kell adagolót is állítani?
+ újra kell chippelni? -
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Jelenleg chippelt a Toledóm. (1.9tdi asv) 135LE 362 NM gyári konfig. Most átlag fogyasztásom 4.2l- 6.8l max.
20 ezer km múlva vezérlés csere lenne esedékes.
Arra gondoltam hogy tennék bele egy SDI tengelyt és 4db 502-es Porlasztócsúcsot.
Mivel a vez tengelyt könnyen át lehet rakni vezérlés cserekor és elvileg a csúcsokhoz is adagolót kellene állítani, így minden egyszerre menne.150 LE-t akarnék maximum kihozni belőlle nyomatékból szerintem már így is sok.
Szerintetek így egy reális elképzelés?
Kellene "Finomhangolni" chiptuningolni ezek után?
Kuplung meddig bírja el ezt az egészet?Turbóm 1749V (70 ezer km van benne)
Ha haldoklik majd, akkor 1749VB-re cserélném. (Elvileg meg lehetne oldani)Tehát nem akarok egy füsthalmazt, egy versenygépet kevlárral, meg coolert, nagyobb módosítást 7-8 literes fogyasztást stb....
Vannak a fejemben határok ami 150LE (nagyon maximum 400NM de szerintem ezt már nem bírná a gyári tökéletes állapotban lévő kuplung kettőstömegű szerkezet)Nagyon sokáig meg akarom tartani.
Vehetnék 2.0crtdi passatot is de szerintem ezek után ami a kocsira rá lett költve külsőre, belsőre, a b7-es passat nem tudna többet nyújtani.Sőt fura is lenne a szövet belső , kevesebb nyomaték, spoiler nélküli autó (Tuti van bennem elfogultság is, bár nem mindennapi a Toledo).Ha esetleg tud valaki minőségi porlasztócsúcsokat, SDI tengelyt, és konkrét korrekt szerelőt aki beszereli, ért is hozzá és nem kell ott hagynom a kocsit napokra hetekre akkor megköszönném a segítséget.
(Láttam már vez cserét félig segédkeztem is, kompletten ezen az autón max egy teljes napot vesz igénybe.)Beírtam ide, gondoltam itt sok szakember van ahogy láttam, és igaz nem sok képet küldtem az autómról és nem vagyok aktív tagja a fórumnak, de hátha megszántok pár hasznos válasszal. :)
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
2004. ASV Toledo az alany.
Első tárcsa és betét csere előtt állok.
Gyárilag hány mm-es megy rá?Ha veszek 280-as minden módosítás nélkül felmegy?
280-as tárcsához gondolom 280-as fékbetét megy, vagy az mindegy?
Bárdi honlapján keresgélek éppen. -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Nem rég vásároltam egy Passat b5 1.6 AHL Gépezetet. :)
Lenne pár kérdésem, hátha tapasztalt ilyet valaki vagy sokat szerelt már 1.6 AHL motort.Menet közben 90 fok körül gondol egyet és felmegy 110 fokra. Azt viszont stabilan tarja, néha lemegy megint 90 fokra.
Erő is elmegy néha az autóból + ritkábban fordulatszám ingadozást érzek alapjáraton.
Elakadásjelző nem működik, biztosíték rendben.
Leömlő repedt elvileg (ez gondolom válasz az erőtlenségre és ingadozásra)
Olajhűtőnél olaj és fagyálló folyás.
Olaj és víz tiszta.
Véleményetekre lennék kíváncsi.
-
Winchester95
őstag
Mennyiért vetted?
Hengerfejezés mennyi volt?Neked is ugyan ezt produkálta?
-
Winchester95
őstag
Valaki valami tipp leömlő repedésre?
(1.6 AHL)Bontóban nincs sehol...ami van mind repedt...
-
Winchester95
őstag
Köszi mindenkinek a választ.
Megpróbálok valahonnan vadászni.
Kár hogy nincs valami ideiglenes tömítő cucc...Ma kitisztítottam a légtömegmérőt, ez után sokkal jobban megy az autó.De még mindig nem az igazi.
Polírozgattam kicsit.
Elakadásjelző sem működött, csak biztosíték hiba volt.
Érdekes módon az ülésfűtés sem működik az anyós oldalt.
Majd kiolvastam a hibakódot.Nem is lett sok. Törlés után eltűnt, holnap újra olvasom.
A lambda lehet azért hibás mert repedt a leömlő? Vcds-el lehet vizsgálni szerintetek?
Vcds-nél hol tudom megnézni a termosztát működését ill a víz hőfokot?
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #194688 üzenetére
Köszönöm a választ.
Még egy kérdés.
1.6AHL ugyebár az alany.
Megvettem a termosztátot tömítéssel.
Néztem neten videót (autodoc) a cseréről.
Kivették a generátort.Ahogy néztem az autón, generátor kivétele nélkül ki tudnám cserélni a termosztátot.
Te biztos cseréltél már nem is egyet. Mi a véleményed?
-
Winchester95
őstag
válasz szika87 #194817 üzenetére
Na, kész lettem vele, olyan hülye helyen volt hogy el sem hittem...
Kitakarítottam, elektronikát és a mechanikus részét is átmozgattam, tisztítás, összerakás, majd feltanítás és tökéletes.
Alapjárat kicsit sem ingadozik, nem akar fulladozni. Vákumcsövek cserélve mindenhol.
Hibakód sincs.
Van
Repedt leömlő +vezérléscsere van hátra...Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Termosztát is 110foknál áll meg. Ezt még cserélni kell...
Senki nem cserélt termosztátot 1.6AHL motoron?
Generátor bontása nélkül is hozzá lehet férni a termosztáthoz?
(Autodoc videón kiszedte, de úgy vélem hozzá lehetne férni) -
Winchester95
őstag
-
Winchester95
őstag
válasz Mágus2 #195554 üzenetére
Azt mondod hogy Fixen 90fokot el kellene érnie? Gondolom ahogy írtad 22 fok körülire és ne maxra rakjam a fordulatszámot.
Nemsokára kipróbálom úgy is mennem kell.
A mutató és a kiolvasott adat között van kb 10 fok különbség is sajnos.Véletlenül nem tudod hogy 1.6 Passatnál a termosztát cseréhez oda tudok férni a generátor és a hosszbordás szíj megbontása nélkül? (AHL) (Ez is cserés, vezérléssel együtt, de nem találok szerelőt hozzá)
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Az alany továbbra is 1.9 TDI ASV Toledo.
Tegnapi nap hallottam valamit a kocsi alól. (Felakadtam). (Lehet ennek semmi köze nincs semmihez).
Semmi probléma nem volt mentem még kb 100km-t.
Kb az utolsó 20km-nél történhetett valami.
Mikor kiszálltam láttam hogy olajcseppek vannak végig.
Nyomtam pár kövérebb gázt egyhelyben majd egy nagyobb tócsa lett a kocsi alatt.Olajszintjelző nem jelzett.
Csak ilyen képet tudtam csinálni.
Szerintetek ez az olaj honnan jöhet? Hátha valaki meg tudja tippelni. -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #200672 üzenetére
Köszi.
Annyit tudnátok segíteni mennyi a csereperiódusa km és vagy évjárat a vezérlésnek?Vagy valamelyik feszítő görgőnek kerepelő hangja van, vagy hidrotőke vagy kettőstömegű vagy mindegyik :D
-
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #200676 üzenetére
Kösz az infót.
Megnéztem alulról tettem be képeket.
Turbó környékéről jött az olaj.
Mire hazaértem nem is volt a kocsiban olaj.
Létezik hogy elszállt a turbó mint a múltkor csak az olajat kifelé nyomatta nem a motorba, vagy nem csak oda....
Kb lehetetlen megmondani mert minden tiszta olaj....
Ránézésre valahol a turbócsőből folyt ki. -
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #200685 üzenetére
[link]
Hátha ebből többet látni.Magától eltörik a turbó cső?
Előzménybe benne van hogy alulról kapott egy ütést is a teknő.
Lehet az miatt következett be 100km alatt?[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
1.9tdi ASV-nél a Turbó levételéhez elegendő lebontani a szívósort vagy le szokták venni a hengerfejet kompletten? (Könnyebb szerelhetőség szempontjából kérdezném).[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Valaki szedett már le asv motorról turbót?
Féltengelyt mindenképp ki kell szedni hogy lejöjjön a Turbó? -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #200710 üzenetére
Én is néztem ezeket a videókat, csak valamelyik okos szaki azt mondta mindenképp le kell kötni a féltengelyt....
Gondoltam itt valakinek van tapasztalata. -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #200713 üzenetére
Nem sokat csináltam ma, de az egr lejött meg a csövek.
Nekem úgy tűnik a szívó oldalon van holtjátéka a tengelynek.
Olajfolyás úgy néz ki mint ha a hideg és meleg oldal között (tehát a turbó közepén)
nyomta volna ki az olajat, a tűzfalra is került.... + szépen végigcsorgott lefelé, majd rá az egész alvázra.
Itt nem tudom hol nyomhatja ki az olajat komolyan mondom....Holnap tudok mondani többet.
Remélem sikerül leszedni a szívósort és az egész Turbót.
1749V /VB hibrid turbóról kinek mi a véleménye?
Az kerülne a helyére, így semmilyen átalakítás nem kell.[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Srácok nem vagyok egy nagy mágus.
Fogalmam sincs honnan folyt az olaj...
Ránézésre ugyan azt látom amit ti a videókban.
A tengelyt oldalirányba mozgatva kotyog szerintem nagyon. (Szívó oldal).
Meleg oldalnál viszont nagyon jónak tűnik.
Létezik hogy a Turbóra menő cső eresztette csak az olajat?
Tűzfalról is látszik szerintem minden.Hibrid turbóról valaki vélemény?
Videók:
-
Winchester95
őstag
-
Winchester95
őstag
Mágus már nincs is itt?:D
Pedig ő mindig tudott segíteni. :)
Van egy ember aki Turbókkal foglalkozik.
Csinálna egy olyat hogy Hibrid Turbó. 1749V külső (tehát 1 az1-ben felmegy)
1749VB belső. Mart kerékkel. Sűrítőkerék lesz nagyobb, Meleg oldal ugyan az marad.
Fogalmam sincs mennyit bírnak ezek, mennyire jó ötlet ez. -
Winchester95
őstag
válasz molnarpeter #200725 üzenetére
Nagyon úgy néz ki hogy valamelyik olajcső fáradt el és nyomta ki a motorolajat a Turbónál.
Képen is ez látható. (Ment a tűzfalra is rendesen)
+ levételkor is látszott hogy ment mindenhova de a két olajcsőnél volt a legtöbb olaj.
Leveszem mindkét olaj csövet és átfújom valamivel. Ha ott enged akkor egyértelmű.
Most már csak az a kérdés, hogy videó alapján jó a Turbónak a tengelye vagy sem?
Mert ha minden OK akkor kap minden egy alapos tisztítást friss olajat szürőket és megy minden vissza.
(Talán ennek örülnék a legjobban).Na jó egy Sima 1749VB Turbónak örülnék a legjobban olajcső és szívócső átalakítóval, pattintanám is fel, gondolom a chipet át kellene írni, de utána tartósan lenne fix 150 160 LE szerintem. Nyomaték meg már így is sok......
Hát nem tudom mi legyen.... -
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #200726 üzenetére
Update:
A turbóra menő merev olajzócső tört el.pont a tövénél. Valószínű akkor mikor előző nap kapott egy ütést a motor alulról. Mivel a cső nagyon merev, gondolom a Turbó csatlakozásnál nem bírta, elrepedt. A visszafolyó flexibilis csőnek semmi baja, de azt is cserélem. Így már érthető volt az olajfolyás helye. Bár nem tudom, hogy távozhatott ott ennyi olaj.
Valószínű a Turbó megúszta, lapátok szépen járnak, tengelyirányba semmi mozgás, viszont amint a videón látszik minimálisan mozog oldalirányban. Van egy kis kotyogó hangja is.1749V/ VB hybrid turbó mellett döntöttem végül.
Remélem nem bánom meg. Kár hogy újra kell majd iratni a chipet.
1749V Turbót meg beszámolják. Szerintem egy 50 ezret megér.[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Valakinek valami jó ötlet 1.9tdi asv toledo olajszűrő házának leszedésére?
Eddig mindig lejött a karmos leszedővel....de rohadtul rá van ragadva. -
Winchester95
őstag
Összeraktam mindent.
Olajcsere, szűrőcsere.
1749V/VB Turbó.
Új olajcső.
Új tömítés. (Csak az EGR karikát, Szívósor, kupuffsor, olaj visszafolyó tömítést cseréltem). Többi maradt a régi. (Egr alatti csőnél a 2 tömítés és a turbónál ami összeköti a kipuffal a régi maradt + az olajzócsőnél sem cseréltem a karikákat).
Egr egyik része le lett falazva.
Szoftverrel elvileg ki van írva már régóta.
Találtam egy csövet ami szét volt menve. (Egr szelepre ment (kicsi a kettő közül)
Elvileg minden fasza.
Anno a chiptuningos srác azt mondta max 1.25-re rakta a Turbó nyomást.
Nem hittem neki mert nekem a FIS komp 1.56-ig töltött be maximum.De csak néhány mp-ig. Igaz a régi Turbónak a geoja nem mozgott már olyan könnyen mint ez az új, és néha vészüzemmódba is kapcsolt. (Nagyon ritkán).Most ezzel a Turbóval (1749V/ VB Mart kerékkel, (meleg oldal ugyan az) )
1.25-ig tölt be maximum, kicsit pörgősebb, de nem olyan hátbavágós nyomatékos.Lehet alapból már szar volt a Turbó, tömítések, csövek? Azért volt akkora túltöltés?
Kellene valakivel iratnom egy jó chipet.....
De már gondolkozom a porlasztó cserén is....
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz HUTCHDB #200978 üzenetére
Anyagot is beszámoltad és azt is meg akarod fizetni hogy " szakmunkát végez" ?
Szerszámhasználat?
Én csináltam már nem egy leányálom...
Helyedben még addig megcsináltatnám ameddig csak 30-at kér.
De persze otthon is nekikezdhetsz, lehet utána örömmel perkálnád ki a 30 rugót. :) -
Winchester95
őstag
válasz maximilian4 #201223 üzenetére
Na erre én is kíváncsi vagyok, mert nekem is 80 ezer van a vezérlésben.
Azon gondolkozom, hogy kicserélem saját magamnak, megspórolva a munkadíjat, abból megvéve a célszerszámokat. Videó fent van részletesen Youtube-on.
Igaz nekem sima TDI ASV.
Jó lenne tudni bárdi honlapján, hogy melyik a nagyobb élettartamú vezerlés szett.
Eddig nekem INA volt benne. -
Winchester95
őstag
válasz K Norbi #201227 üzenetére
Durva, látom te is ezt az utat járod. :) Nem lehet mit tenni, bár szerintem a fizetés kevés ( már akinek) nem a munkadíj a sok.
Tanulva más hibájából, majd az én hibámból is, de mindig sikerült a végére.
Múltkori Turbó cseréhez én is vettem ilyet, csak bowdenesbe. Kb pár másodperc vele leszedni a bilincset, sima fogóval 1 óra után sem jött le. :DAkkor sokaltam be mikor egy vezeték összetekerés+ szigetelőszalag kombóért 15 ezret elkértek, vagy mikor 90 ezret fizettem egy balos féltengely cserére.
Turbó csere 120 ezer Ft volt 4 éve....Na meg amikor bevittem hogy nézzék át a futóművet, cseréljék ki amit ki kell majd legyen egy futóműbeállítás....
Erre futóművet állítottak, majd közölték hogy ki kell cserélni a lengőkart...
5 ezer lesz.Nagyon sok utánaolvasás, információszerzés, kérdezgetés árán sikerült minden szerelés.
Na meg a Youtube...
Most összeállítottam a régi vezérlés szettet + egyéb cuccokat (hűtővíz, feszítők szíjak)
Kedvezménnyel 110 ezer ft a bárdinál.Van egy olyan érzésem hogy normális műhelyben, ha vinném az alkatrészeket 110 ezer lenne a munkadíj.
Abból meg igen csak kijön egy célszerszám, akár egy nagyobb porlasztócsúcs és egy chip is a VB hybrid Turbóhoz.
Kár hogy nincs egy olyan ismerősöm aki érti nagyon az egészet, inkább fizetnék érte és ketten csinálnánk meg.
-
Winchester95
őstag
Na a kókány munkákhoz és a szerelőkhöz visszatérve.
Jött ma hozzám egy B5 Passat 2000évj. AFN.
Szerelő megcsinálta faszán a kartergázvisszavezetést.
(Motorra menő cső széttörve, alul nyomja ki az olajat) (2 csavar fogja).
Ehhez keresnék cikkszámot mert utángyártottat nem találtam.
Valamint a fenti rész is meg vagy kókányolva. (20km-re leszedtem a félig rárakott fehér szalagot és visszaraktam feketével).
+ néztem ezt a fehér dobozt, gondolom ez lecsapató, de ez gyári lenne?
Hétfőn szeretném megcsinálni normálisan mert ez undorító...
Más:
Ablaktörlő folyamatosan megy kikapcsolt állapotban.
Már itt a csomagtartóban az új ablaktörlő kapcsoló.
De van egy olyan érzésem hogy ez nem fogja megoldani a hibát.
Nektek van valami tippetek? Szakaszos ablaktörlés működik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Jövedelem
- Két projektorral bővül az Acer Vero család
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- nVidia tulajok OFF topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen