-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
1stVikman
senior tag
válasz Runner_fxr #169829 üzenetére
Kérj meg valakit a környéken, hogy olvassa ki a hibát. Ne töröljétek, csak olvassátok.
Akkor tudni fogod, hogy mi a nyűgje a kocsinak, és rögtön kiderül a szerelőnél, ha hülyének akar nézni.
Itt a fórumon biztos van olyan, aki a közeledben lakik és kiolvassa a hibatárat sörért, csokiért vagy pusziért.
Motorvezérlőt elm327 is olvassa, lehet érdemes lenne beszerezned egyet. Telefonnal is használható és olcsó. -
-
1stVikman
senior tag
válasz Doggy dog #170089 üzenetére
Szedd ki a régi izzót, mérd meg a hosszát, aztán linkelek konkrét típusokat.
Én csomagtartóba tettem ledet, de elsőre rövid ledet küldtek. 43 mm-es szofita kellett nekem, és ezt szokták rendszámtábla világításba is tenni. Szóval kéne egy izzó típus, és hossz, ha szofita.
Ja és inkább ebay vagy ali.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Doggy dog #170091 üzenetére
Ilyeneket találtam :
[link]
[link] ez jelenleg 7,80$+free shipping, olcsóbbat nem láttam.
Bár itt nem látok gumi tömítést a képeken, de a ledhez nem is kell. Valószínűleg szigetelt a háza.
Egyébként olcsóbb lenne szofita ledet venni:
[ez mondjuk csak 36mm-es]
De ha annyira gáz a foglalat, akkor megérheti a komplett.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #170201 üzenetére
Mib1-en is kézzel kellett indítani a frissítést.
Bár nekem discover pro van, de a lényeg, hogy kicsomagolva kellett az sd-re tenni a fájlokat.
Gyári sd-t nem piszkálnám, amíg nincs működő friss térkép.
Skoda amundsen esetében csak szimplán fel kell másolni a fájlokat az sd-re, és felismeri a rendszer. Legalábbis a videóban ezt mondja. [link]
A fájlrendszer és struktúra lesz a kulcs.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #170208 üzenetére
És a nyelvet áttenném németre vagy angolra, előbbinél írja az sd formázását (16 GB - os kártya, 4096-os lemezfoglalási egység, bár nem írja, de szerintem fat32) , utóbbinál 2019-es térképet lehet leszedni.
Itt a VW-s első generációs discover media leírása : link
Fat 32, 4096kB formázni, és kicsomagolva felmásolni az adatokat.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Beázik a Golfom.
Mega link (2 videó, 1 kép)
A hátsó ajtó gondolom a konszern típusbetegsége, az ajtópanel alján kell letömíteni a kárpit eltávolítása után.
Na de a csomagtartó az hol?
A tetőkárpit nem foltos, nem látni, hogy az antennánál folyna, sokkal inkább a csomagtérajtó műanyagja alól.
Mit szedjek, bontsak szét, gyújtsak fel?
Golf7 variant, 2014[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz MunezXBK #170230 üzenetére
A féklámpára gondolsz? Megnézem.
Egyébként úgy néz ki az egész, mintha átjutna mindenen keresztül a víz a belső műanyag burkolatba, és onnan csöpögne ki. Na de oda hogyan jut be?
Fabiaban ugyanez volt, hogy bejutott valahogyan az ajtó belsejébe, és ha fel lett nyitva a csomagtér ajtó, akkor hallani lehetett, hogy csorog benne a víz. Ott kitakarítottam a sarkokban az ütközőgumiknál a járatot, hogy ki tudjon folyni, azóta úgy-ahogy jó.
Csomagtartóba ülve, magamra zárva, burkolatokat leszedve, segéddel kívülről mindenhol locsoltatva nem derült ki, hogyan jut be a víz.
Fabiaban csak felnyitáskor okozott gondot, amikor a víz átfolyott "felülre" és a műanyagok illesztésénél becsöpögött.
De a Golfnál lezárt ajtónál is becsöpög a kalaptartóra, tehár valahol beszivárog... -
1stVikman
senior tag
válasz bul07 #170232 üzenetére
Dobtam még fel képeket a mappába: [link]
Az ajtó pántja, és a kábelkorbács gumija vannak a legmagasabb pontokon, esély nincs, hogy ott annyira megálljon a víz, hogy olyan sok be is tudjon szivárogni.
Ugyanakkor valahol bejut az 5.ajtóba, és elvileg felül, mert onnan csöpög be, amit a képen is jelöltem.
A középső féklámpa még esélyes lenne, de az 5.ajtó teteje spoilerszerűen íves, és ez alatt van, kvázi védett helyen.
Ja és az érdekesség, hogy nem mindig folyik be. Van, hogy kevés esőnél is van valamennyi víz a rolón, és van, hogy nagy eső után is száraz.
Ha lenne kedvem/időm, szérbontanám az 5. ajtó teljes műanyag borítását, és beülnék ebbe is a kufferba, valaki meg locsolhatná kívülről...
Csak abban reménykedtem, hátha már fel van tárva ez a hiba, mint az ajtók alján ismert befolyás. -
1stVikman
senior tag
válasz K Norbi #170244 üzenetére
Köszi, érdekes.
Mondjuk az első videóban nem értem az a cső honnan vezeti ki a vizet, és leginkább hogyan jut bele az ajtóba a víz? :-/
Fabiaban ugyanez volt, de csak kinyitáskor volt probléma, hogy az ajtóban lévő víz átfolyott felülre, és a műanyag illesztésnél meg befolyott.
Itt viszont lezárt ajtónál is bejut a cucc, és felülről csöpög.
Mintha egy láthatatlan lyukon áthatolna lakkon, festéken, fémen, műanyagon, hogy aztán a rolóra csepeghessen.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #170261 üzenetére
Szia.
Fényszóró magasságot automata állítja. Te nem tudsz belenyúlni, max. szoftveresen, de inkább ne tedd, jó az úgy.
Coming-leaving Home. Kapcsolót tedd Auto állásba. Csak így, és csak sötétben működik. Zárás előtt meg kell húzni még a fénykürtöt is, ha be akarnád kapcsolni.
Használati nem volt a géphez? Ha igen, feldobhatnád ide, biztos van benne pár hasznos leírás.
Ja és azért a verdáról sem lenne hátrány képeket látni.
Tudod, itt szeretjük csorgatni a nyálunkat a minden apró részletre (bel -és kültéri egyaránt) kiterjedő képekre. -
1stVikman
senior tag
válasz _Smooth #170252 üzenetére
Még annyi jutott eszembe, hogy a sávtartó inkább csak segéd, nem robotpilóta. Nálam 10mp után sípol, ha nem fogom a kormányt, addig egész jól vezeti magát. Normál esetben inkább csak korrigál/ná az ívet. Akkor jó, ha pl.bambulod a tájat vagy nyomogatod a rádiót /navit stb.és ilyenkor nem enged le az útról. Persze ehhez normális felfestés kell legyen. Pályán megint más a helyzet, ott azt tudom elkepzelni, hogy mondjuk elpilledsz vagy hasonló és bent tart a sávban. Egyébként kikapcsolható, ha zavar, hogy néha érezni a kormányzáson, hogy dolgozik.
Front assist +adaptív tempomat:
Menüben állítható a gáz reakciója eco-normál-sport fokozatokban. Ezen kívül a követési távolságot tudod még állítani.
Ha valakit utolérsz vagy bejönnek eléd fékez, ha kikerülöd az autót gyorsít. A fent említett fokozatoknak megfelelően papásan vagy agresszívabban, illetve minél nagyobb a beállított és az aktuális sebesség közötti különbség, annál határozottabban.
Annyit lehet még "csalni", hogy feljebb emeled a beállított sebességet. Ha vannak előtted, hiába van 100-ra állítva a tempomat, csak annyival fog menni, mint az előtted lévő. (Legyen mondjuk 70km/h)
De ha ezután nincs semmi a szenzor előtt, mert előzöd vagy elkanyarodott előled, akkor belelép a gázba helyetted.
Szóval én használom az összes segédet, elégedett is vagyok vele, csak néha bánom, hogy nem dsg-vel vettem a Golfot.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #170296 üzenetére
Levegő- és pollenszűrőt viszonylag egyszerűen tudod jelölni, akár magadnak is cserélni. A többit meg el kell hinned, hogy le lett cserélve.
De a rémhíreket nem elfejetve én hihetőnek tartom, hogy "jóvanazúgy" legyintéssel elintéznek pár dolgot. Hiszen ha a gyár 60-90 ezer km-re ajánlja, akkor minek lecserélni 10 ezer után? Te úgysem fogod megnézni, ellenőrizni, bajt meg nem fog okozni, mert bírnia kell. Legközelebb meg talán kicserélik, ha nagyon viseltes. De ha még akkor is messze lesz a gyári ajánlás, akkor az is kétes.
Aztán ne legyen igazam, de sajnos kevésbé bízok bármilyen szervizben / szerelőben, de ez az én hibám. Mágus meg elég messze van... -
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #170313 üzenetére
Én így tenném :
Nem látható helyen alkoholos filccel megjelölnék egy csavart levegőszűrő és üzemanyagszűrő esetében. Vagy uv festékkel.
Ha cserélték, hozzányúlnak, elég kicsi az esély, hogy ugyanoda kerüljön vissza a jelölt csavar. Akár egy vonallal is lehet jelölni, meghúzáskor máshova jöhet a jel. Ha mégis ugyanott van csere után minden, akkor nem nyúltak hozzá.
Pollenszűrőt meg csak megpöttyözném.
Fényképeket csinálnék szerviz előtt, és nem szólnék semmiről, nem kérném a kiszerelt alkatrészt stb.
Szerviz után a parkolóban ellenőrizni, szükség esetén műhelyvezetővel egyeztetni és felfedni, hogy turpisságot történt.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #170321 üzenetére
Ha már szóba került. Hétvégén megejtettem egy kis habos klímatisztítást és cseréltem a pollenszűrőt. Nem tudom mennyi km/idő volt benne, nálam másfél éve van a kocsi és most cseréltem először, mert tavaly elfelejtettem.
Klímatisztításhoz kivettem a ventilátort, és pont rá lehet látni a hőcserélőre. A kapott csővel befújtam, majd vártam kb.fél órát. Majd megint fújtam egy adagot, de ekkor már visszatettem a ventilátort és lábtérre állítva megjárattam, amíg nem jött a hab, ezzel remélve, hogy átfújta a habot a hőcserélőn mindenhol:
Valeo volt bent.
Antiallergén, szenes filtront kapott.:[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz macilaci78 #170578 üzenetére
Amúgy az acc szál minek kell?
-
1stVikman
senior tag
válasz Fail3D! #170606 üzenetére
Normál esetben bekapcsolt állapotban látnia kéne a telefonnak. Párosítás után meg automatán kell csatlakozni, és igény esetén zenét játszania.
Ha benne van a Bluetooth modul (amit nem a rádió, hanem a komfort elektronika tartalmaz, anyós ülés alatt ), akkor a fent írt módon kéne működnie.
Az ali-s cuccról dobj egy linket pls.lehet unokaöcsémnek fog kelleni egy, vagy nekem a Fabiaba.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Fail3D! #170609 üzenetére
Ott lesz valamilyen komfort modul, cikkszáma alapján meg lehet mondani, hogy Bluetooth képes vagy sem. Fejből nem tudom melyik- melyik. És igen, cserélhető, de nem biztos, hogy megéri.
Linket köszi.Még az jutott eszembe, hogy jó eséllyel a pr-kódok alapján meg lehet állapítani, hogy mi van/volt benne gyárilag. Ezt a matricát a szervizkönyv első lapján vagy a csomagtartóban a pótkerék környékén felragasztva találod. Benne van a motorkód, váltókód, színkód meg a felszereltség stb.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #170616 üzenetére
4-5 felé érkezek, ha minden jól megy. Addig még nyomom a melót fél2 ig, aztán talán 3 körül hazaérek, kidobom a kollégákat, és vissza az első mosóra kicsit kikozmetikázni a verdát. Legalábbis ez a terv, aztán lehet bealszok.
Asszony délig dolgozik, indulás leghamarabb 1kor.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Más :
Fabia első és golf hátsó ajtó beázását javítanám (nem, nem a csomagtér ajtó, oda még nem jutottam el. )
Ugyebár az ajtóban a két lemez találkozásánál kell szilikonnnal kikenni, amihez festékboltban ezt ajánlották :
Elvileg direkt karosszéria tömítő, vízbázisú.
Ha kapok megerősítést, hogy ez tényleg jó, akkor holnap neki is esek. -
1stVikman
senior tag
Ez ecetsavas. Azt mondják az bánthatja a fényezést, emiatt néztem körbe én is.
Ha nem lenne 50 km-re a legközelebbi praktiker, akkor EZT vettem volna, de így csak a jóval közelebbi beszerzési lehetőségek maradtak.
A festékboltban a fenti fotókon szereplő cuccot ajánlották, elvileg a varratok tömítésére szolgál, vízbázisű, tehát jónak kell lennie, de gondoltam előbb megkérdezem itt is, mielőtt összekenem a verdákat. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #170810 üzenetére
Na, Fabia jobb első ajtő, Golf mindkét hátsó ajtó, csomagtartó ajtó felső részénél a szélvédőnél, és a féklámpánál összetaknyolva szilikonnal. Pár helyen nem lett a legszebb, de reméljük megszűnik a beázás.
Fabianál egyértelmű volt, hogy hol folyik be a víz, típushiba a két lemez találkozásánál elöregedő gumi.
Golf hátsó ajtajánál a hangszórók tömítése gyengült meg, a nagyja víz ott jött be, kisebb részt pedig az ajtóban fentebb lévő "szerelő ablakon". Itt ha nem is folyt a víz, azért kapott ide is szilikont, ha már lent volt a kárpit.
Golf Csomagtér.
Na ez már érdekesebb téma. Leszerelt műanyagokkal, bezárt ajtóval, csomagtartóban ülve, vizet spriccelve nem lehetett egyértelműen megállapítani, hogy a szélvédő ragasztása gyengélkedik-e valahol. Erős nyomással a féklámpánál is be tudtam nyomni a vizet, de mivel felülről védett, így nem 100%-hogy az eső is ott folyt be. Minden esetre, ha már le volt kapva, kapott szilikont a féklámpa körben, és belülről a szélvédő töve is.
A felhelyezett műanyag elem teljes egészében takarja azt a részt, így nem ronda, hogy szürke a tömítőanyag.
A féklámpa közelről nézve kicsit csúnyácska, de később odapötyögök egy keveset a javítófetékből, így feketére színezve a szürke szilikont.
Töltök fel képeket is mega-ra, csak az több idő.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Kalandor #170831 üzenetére
Mekkora motor beindításához kell?
3-400A alatt nem venném meg. Nekem valami ehhez hasonló van [link], ezt 1.4-es Fabiahoz használtam, arra tökéletes volt. 1.9 -es dízelt bebikázni már necces volt, de kibírta.
Ha nem sürgős, akkor ősszel biztos lesz a Lidl-ben megint, olyan 4000Ft körül volt, elég vastag, nagy terhelhetőségű, és kapcsolható világítás a csipeszen.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #170830 üzenetére
Közben feltöltődtek a képek:
Beázás javítás ~21MB, MEGA linkHa már ott voltam, nagyon-nagyon nehezen megtaláltam egy tűhegynyi sérülést az egyik fűtőszálamon. Már régebben észrevettem, hogy egyik szál utas felöli harmada nem szárítja le a párát.
Akárhogy is néztem, nem láttam, karcot, sérülést rajta.
Most lebontott műanyagokkal elővettem egy próbaceruzát, és szépen óvatosan nézegettem végig a szálakat.
A próbaceruza halványan világított csak a hibás szálnál. Majd a szálon végigmenve kiderült, melyik ponton lesz erősebb illetve gyengébb a fény.
Így aztán előkerült az apró sérülés.
Legközelebb veszek ilyen fűtőszáljavító ragasztót, és megcsinálom azt is. Utána meg végre mehet egy hővédő fólia a B-oszloptól hátra.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen