Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz Morris #105204 üzenetére

    Azt értem, hogy a legjobbat szeretnéd, viszont nem válaszoltál a kérdésre. Mire neked az 507 00 norma, amikor a tiédbe 505 01 való?! Azt is èrtem, hogy abból nincs 0w 30 de talán nem véletlen. Fogadj meg egy tanácsot. Önts bele rendes, márkás 5w 40- 505 01-et. Cseréld sűrűbben, mondjuk 8-10 ezrenként. Ez többet ér a te notorodnak, mint a 0w 30 vagy 5w 30. Tudniillik az újabb pd-k teljesen nás szelepvezérlést kaptak, ami a hígabb olajhoz van igazítva. Ezt nem szabad elfelejteni: Nem minden esetben ajánlott a modernebb olaj, főleg ha a motort máshoz tervezték.

    [ Szerkesztve ]

  • tomcsi23

    veterán

    válasz Morris #105204 üzenetére

    Az egyes szabványokat teljesítő olajok más-más paraméterekkel rendelkeznek - még azonos viszkozitású olajok között is. Csak a viszkozitás alapján nem célszerű olajokat választani. Mindenképp az adott motornak megfelelő szabványokat és előírásokat teljesítő olajok között nézelődj.
    Itt pl vannak 15 °C, illetve -30-35 °C-on is értékek. Mazsolázhatsz - és ez csak magyar castrol, és mind 5W-30. ;]
    Amúgy nem feltétlen csak a hidegindításra kell gyúrni, sőt, az a sűrű olajcserével (jobban) orvosolható. De ha az olaj nem bírja a magas üzemi hőmérsékletet, és mondjuk a 40+ fokban még meg is küldöd a gépnek, az már nem biztos, hogy jót tesz neki szvsz.

    mod: Castrol EDGE Professional C1 5W-30, Kin. viszkozitás 40 °C-on: 54 mm²/s. :D
    Elnézve a táblázatokat, ami kisebb viszkózitású 40 fokon, az egyik sem teljesíti az 505 01-et, gondolom nem véletlen.

    [ Szerkesztve ]

    ...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

Új hozzászólás Aktív témák