-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fr3eWar
őstag
Sziasztok, beálltam elég nagy lendülettel én is a klubba úgy fest.
Hosszú sztori röviden:
Peugeot 305D -> Volvo 740TD -> Opel F Astra TD -> Toyota Avensis (1.st gen) Benya -> Passat B7 CRTDI.Volkswagenségünk:
Kicsit kiöregedett a Toyota alólunk, kicsit rohadt is itt ott, beleszaladt 160K km 6év alatt így már 350felett volt az öreg evett egy kis olajat is már, közelgett a nagyszervíz. Aztán ment a matekolás, hogy mi legyen hogy legyen. Olyan helyre költözünk hamarosan, ahonnan a munkába teljesen ellenkező irányba kell menni az asszonnyal így két autó kell, Így-úgy jelentős családi támogatással ~60% tudtunk venni egy új autót (én alapból nem gondolkozom új autó vásárlásban, de az asszony szülei "újautópártik", így a támogatás csak új autóvásárlásra szólt). Néhány hét keresés, és sok próbakör után vettünk egy 7-es Golf-ot 90% városi használatra TSI motorral. (ekkor még megvolt a Toyota de pihent miközben a Golfot nyűttem, 2 hét alatt hozzászoktam a jóhoz, és annyira megtetszett a beltér meg az egész ahogy össze van rakva, hogy elkezdtem a VW autói között kutakodni a Toyota utód után, pedig előtte 100-ból egyszer kattintottam a hahu-n a VW sorra a legördülő menüben. Szóval bumm így lett a chocapic, a B7 passat megtetszett a maga szögletes mivoltával. A B6 beltere ok volt, de nekem nem jött be a síró kerek szem meg a hátsó labda lámpa.Hétvégén kicsit mosogattam, de igazából egy teljes polírozás kellene neki. Majd keresek egy szakit itt a fórumon, mert nézegetem az autóápolásos topikot, és vannak ott emberek akik hobbiból/komolyan űzik a dolgot, és képek alapján szép munkát végeznek
-
Fr3eWar
őstag
Köszi srácok!
egy kérdés:
Az autóban van egy Deadlock nevű valami aktiválva, arra rájöttem hogy mi ez google- kereséssel, de hogy ki lehet-e valahogy kapcsolni vagy átprogramozni arra nem. Valaki próbálkozott már ezzel?
A rendszer lényege, hogy ha bezárom az autót a távirányítóval, akkor belülről nem lehet sehogy kinyitni.
Ha úgy zárom be a távirányítóval, hogy egymás után kétszer gyorsan nyomom a zárás gombot, akkor kiiktatja ezt a Deadlock-ot és belülről ki lehet nyitni. Át lehet úgy állítani, hogy egy zárásra is ki lehessen nyitni (Deadlock kiiktatás) vagy esetleg egy zárásra belülről nyitható, két gyors zárásra belülről nem nyitható (tehát a mostani működés negátja)? Mikor leállítom az autót, és kiveszem a kulcsot akkor írja ki a műszerfal kijelzőn, hogy figyeljek a Deadlock aktiválva, csekkoljam a kézikönyvet.Néhány naponta találok valami újat, tegnap a kézikönyvet forgattam, és kiderült, hogy a csomagtér rolóból egy nafényrolót is ki lehet húzni, ha nem nézem a kiskönyvet szerintem az életbe nem jövök erre rá.
-
Fr3eWar
őstag
válasz Morris #99142 üzenetére
Az jó hely Mikor fiatalabbak voltunk, oda jártunk baráti társasággal minden nyáron kb 5 éven keresztül (utoljára talán 2003-ban )
Gyorsan végig is sétáltam most street view-on, és úgy látom még mindig működik a hely ahol a fincsi borokat vettük (esetleg egy próbát megér, hogy most is jó bort adnak-e, persze csak ha szeretitek). Innen északnak pár lépésre van egy kis teraszos étterem is a következő sarkon az ABC mögött. -
Fr3eWar
őstag
Nekem is egy Pioneer valami volt 2,5 évig a toyo avensisben, alap cucc csak usb + rádió tuner volt benne, de ahhoz a szinthez bőven elegendő volt. Még mikor megvettem az avensist recsegtek a gyári hangszórók, és kicserélték kb 40K-ért valami impact márkájúra akkor volt az autó 12éves, és a 16. szülinapjára kapta a fejegységet
Mondjuk ehhez képest a friss autók gyárilag jobb hangzást adnak. Mikor megvettük a golfot asszonnyal el voltunk ájulva hogy bakker de jól szól -
Fr3eWar
őstag
Egy szakmai kérdésem lenne, jóbarát most hívott hogy gáz van az autójával, és valakinél rá tudok-e kérdezni mi igaz mi nem.
Szóval autó: vw passat variant 1993 ABS motorkód 1.8 benzin 66kw
Hiba: 1500 fordulat körül csörög a katalizátor
Elment szerelőhöz, felemelték az autót a szaki megcsapkodta a katalizátort és ugyanúgy csörgött mint menet közben. Majd közölte a barátommal hogy ki kell cserélni + mindent ami mögötte van középdob+végdob (amik 2hónaposak mert most cseréltette). Kint él németben gyorsan rávágták neki hogy 1000€ lesz.
Igaz hogy minden cserés vagy elég a katalizátort cserélni?[ Szerkesztve ]
-
Fr3eWar
őstag
válasz Mágus2 #99417 üzenetére
Erre gondoltam.
Mármint hogy nem lehet látatlanba rámondani, hogy kuka az egész, ahogy azt tették mikor ránéztek szétszerelés nélkül. Mondjuk gondolom az a tuti meg a biztos ha minden cserélve van.
Ellenőrizni úgy lehet, hogy leszerelt állapotában rázogatja az ember, hogy van-e benne valami ami zörög mozog és nem oda való? -
Fr3eWar
őstag
Nézegettem VCDS-es videókat, és van egy 33 perces elég részletes, és olyan funkciót találtam benne, hogy eső esetén az autó lezárt állapotban felhúzza az ablakokat. Ezt jó lenne aktiválni, de közben magamtól félek ilyen dolgokat piszkálni
Pont hétvégén takarítottuk anyósoméknál a már majdnem 2 hónapos golfunkat, majd mivel meleg volt lehúzott ablakkal ott hagytuk az udvarban, majd elmentünk hátra sütögetni (nem álltam ki az utcafrontra, mert valami ragadós nyálatcsöpögtető fák vannak...)
Sütögetünk beszélgetünk, beindul az öntözőrendszer, sütögetünk beszélgetünk, egyszer egyik csemete előremegy, utánamegyünk, és jött egy mélyről jövő ba.meg érzés. Ülések eláztatva, gumiszőnyegen áll a víz, műszerfalon is néhány csepp, persze jó vasas sárga kútvíz. Másnapra kiszáradt, és simán foltosan látszott hova locsolt be a rendszer. Vettem preventes kefés habos kárpittisztítót és először egy ülést kisúroltam, miután megszáradt és láttam hogy ok a dolog, jöhetett a többi. De asszony kicsit rosszul volt aznap -
Fr3eWar
őstag
válasz Mágus2 #100067 üzenetére
Igen arra gondoltam, valamit arra is amit írtál, hogy nem babra, mert bár jó angol nyelvtudással rendelkező informatikában jártas gépészmérnök vagyok aki fejlesztőmérnökként van alkalmazva, a saját értékeim féltem ahhoz hogy elbaltázzam. (céges gépek/eszközök letojva, ha valami tönkremegy <mert elkúrjuk, pl mexikói gépre rányomtuk a 240-et amit feltranszformált 480-ra és jött a füst > vesz a cég másikat)
-
Fr3eWar
őstag
Én ugyanezzel a felállással (DSG+2.0tdi) B7-ben nem igazán érzek lag-ot. Kb ugyanúgy veszi a jelet mint haver E270cdi-je.
Milyen üzemanyagot szoktatok tankolni? Meg melyik kúton? Van ennek jelentősége? Annyi rémhírt hallok a standard gázolajakról, hogy csak prémium/plus/ultra meg kitudja milyen jelzőkkel ellátottat merek tankolni. Ma pont az osztrákiaiaknál tankoltam. De általában oroszlánosnál szoktunk, mert Orvosi kamarás kártyával -8 ft/literért kapjuk a naftát.
-
Fr3eWar
őstag
Meglesz az első "komolyabb" javítás a B7-es passatunkon..
A hét egyébként is kaka volt de hogy még ... legyen, tegnap kórház parkolóban felálltam szemből egy padkára, nem volt hangja semmi extra, nem is gondoltam hogy felakadt az autó, egyedül ültem benne, nem volt plusz súly. Mikor mentem el, lefelé lassan indultam meg, és recseg ropog, mondom hoppá, meg is álltam kiszálltam, nem láttam semmi extrát csak hogy hozzáér az eleje-alja a padkához, visszaültem, tolat tovább óvatosan, és recseg ropog tovább, aztán pattan valami, és lenn vagyunk. Alánézek, itt ott törött műanyag, egy darabot ellenállás nélkül ki is vettem, mondom f@ssza!, irány a szerviz, alánéznek, hopp rám néz, kérdezi Casco van? Na ott majdnem leültem, mondom van, 100-as önrésszel. Akkor menjünk be ad egy kárbejelentőt, töltsem ki. Mert a homlokfal sérült, ami tartja a vízhűtőt, ventiket stb..
Közben, most írtam tanácsért az autóápolós karbantartós topicban, mert egy hete sikerült egy vajat a hátsó ülőlapon felejteni egy éjszakára, mely rendesen bediffundált az ülőlapba..... ááá
-
Fr3eWar
őstag
Sziasztok!
Milyen motorolajat vegyek B7 passatba? 2.0 CRTDI, CFF motorkód, 103KW-os.
Illetve mennyi kell bele?Valami olyanig eljutottam, hogy 507.00 minősítésű olaj kell, de nem mentem jobban bele, mit javasoltok?
Illetve valami helyet is mondhatnátok, ahol már megelégedéssel vásároltatok is.
Köszönöm!
-
Fr3eWar
őstag
Sziasztok!
Minden topiclakónak egy boldogabb új évet kívánok, ha a tavalyi is boldog akkor ez legyen még boldogabb!
Sok balesetmentes kilométert!Nekem eddig nem indul fényesen az év, de remélem lesz még jobb,
Mágus mester, probléma elemzést kérnék,
2012-es Passat B7 variant
Most éjfél után hazaindulva -11 fok, autó kinyit, kicsit nehezen nyílt a sofőr ajtó, majd csukáskor nem akart bepattanni, becsukódni, visszalökődött mintha lenne valami akadály, de teljesen síkig ment ellenállás nélkül, csak nem klattyant be.
Kézzel átfordítottam a zárszerkezetet zárt állapotra, és kívülről nem lehetett nyitni, csak a belső kilincs ugrasztotta nyitott állapotba.Tehát kívülről a kilincset csak a rugó húzza alaphelyzetbe, nincs ellenállása mint a többi kilincsnek, ebből arra tudok következtetni hogy bowden gondja lehet, de hogy elszakadt vagy csak valami kipattant passz.
Mi szokott ilyenkor előfodulni? Ez jellemző probléma?Az ajtó most már kis lökésre is úgyanúgy ahogy eddig becsukódik, de csak belülről nyitható a belső kilincsel.
Ez házilag könnyen orvosolható, vagy vigyem szervizbe?
Köszönöm a válaszod előre is!
-
Fr3eWar
őstag
válasz Mágus2 #111751 üzenetére
Nos egy külföldi fórumon olvastam, hogy oda kell csapni párszor az ajtót, és akkor valami visszaakad.
9óra felé mentem egy kört mondom megpróbálom, csapkodtam 5-10 alkalommal, de semmi, aztán hazajöttem beállítottam a menüben, hogy a kulcs csak a sofőr ablakot húzza le, mondom így majd lehúzom benyúlok nyitom, míg nem jutok el jövő héten szervízbe, kipróbáltam működik bezártam a kocsit.
Most a feleségem ment a testvéréhez, mondom ablak le majd úgy nyissa, kinézek az ablakon, látom megy a kocsihoz, nyitja és fogja a kilincset és kinyílik, felnéz az ablakba és is csak nézek, teljesen elfelejtette míg kiért az autóhoz hogy kellene nyitnia.
Mondtam hogy gyorsan csukja be és újra, és nyissa ki, és működik...
Lehet hogy valami be volt csak fagyva, és most hogy odasütött a nap kiolvadt?
Ha igen milyen folyadékot fújjak be (meg hova? szedjem le a takarókupakot a zárról és ott amit érek?), ami nem fagy meg, és ad egy kis kenést? (WD40? elvileg -24fokig bírja adatlap szerint) -
Fr3eWar
őstag
válasz Morris #111758 üzenetére
Van japán NB KGL zsírom, amit a Nippon Bearing lineáris aktuátorokhoz árulnak, de hogy azt hogy a viharos himbilimbibe juttatom el a megfelelő helyekre fogalmam sincs. Hasonló a zöld/kék IGOL-hoz.
Tegnap délelőtt lemostam a kisautónk, és beálltam az udvarba, most nem tudom merjem-e megpróbálni egyáltalán kinyitni (még mindig árnyékban van, és kicsit vizes volt még mikor beálltam) szeritem kb. ugyanaz a kilincs/zár/mechanika van benne mk7 1.2tsi.
-
Fr3eWar
őstag
7-es golfra milyen 16"-os alufelni méret való? (mi a gyári méret/típus?) Mi 15-ös lemezfelnivel vettük, és gondoltam rá, hogy idén rakunk egy 16-os alufelnit alá, a 7000KM-t futott conti gyári gumikat meg apróért elpasszolom.... de nem tudom mi a pontos méret amit keresnem kell, meg hogy mekkora gumi lenne az ideális, mi a váltója a gyári 195/65-R15 nek.
-
Fr3eWar
őstag
válasz focvis #115654 üzenetére
17es a passaton van, igaz az sportfutóművel, de elég keményen pattog, autópályán isten, de a kis golfot 90% városban használjuk, így a komfort miatt a 17et nem erőltetném. Azon is gondolkoztam hogy idén még marad az acél + gyári gumi, de azért nézelődők hátha találok szép felnit 16ban.
-
Fr3eWar
őstag
Ledumáltam egy 16-os alufelni garnitúrát a golfunkra, kérdésem az, hogy ahhoz külön csavar garnitúrát kell vadásznom, vagy a lemezfelni csavarjai jók lesznek hozzá?
Annó a toyotámnál külön volt a lemez/alu csavar.
-
Fr3eWar
őstag
válasz ImpersonatoR #116615 üzenetére
Mi a golfot conti-val kaptuk, ami csendes, de az 15-ös.
Milyen autó? Mert golf esetén a normál gyári méret 205/55 R16 lenne, nem 215.A kereskedésben nézegettem valamelyik nap, kb mindegyik autón más abroncs volt. A Polo-kon Kumho... A Golfok- conti/hankook, Tiguan-on pirelli volt, Passat highline-on conti 5.
-
Fr3eWar
őstag
Valaki használ 235/40 R18 gurulókat? 235/45 R17 ről váltanék át, mivel R16 és R17-ben még mindig nem találtam értelmes szettet, így a Passat jelenlegi R17-ese menne a Golf-ra és a Passatra meg az R18.
Gondolom nem túl nagy a különbség a /40 és a /45 között keménységben, rázásban.
-
Fr3eWar
őstag
Úgy érzem sikeres hétvégén vagyok túl.
Néhány hónap keresgetés után szombaton megvettem a kis Golf-unk alufelni szettjét, nyári abroncsokkal.
A héten felkerül a kicsikére.A gyárilag acéllal vettük vettük nyáron, arra télen raktam Bridgestone LR001-eket, és kb január eleje óta vadásztam felnit, hogy a télit így eltegyük, és legyen egy szett nyári alu. A gyári 15-ös nyárikat kollégám átveszi kb 35% kedvezménnyel a bolti árhoz képest, kb 6000KM-et futottak.
Ezek pedig a gyári 7-es Golf felnik, gyári gumival (a WOB gyárból )
-
Fr3eWar
őstag
válasz brumi1024 #118467 üzenetére
Egyik apróportálon csaptam le rá hirdetés felkerülés után. Kecskeméten lakunk, innen 280km-re kocsikáztam el értük, Győr-Moson-Sopron megyébe.
Az illető aki árulta az Audi-nál dolgozik, de egy ideje kiküldetésben van Wolfsburgban, ahol a Golfokat is gyártják, és onnan a gyárból jött a szett. Nem volt még autón, egy karcolás nincs rajta a felfogató csavaroknál sem. A gumik is gyári feliratozásúak, aszfalthoz csak addig értek, míg kipakoltam a kocsiból. Elvileg hétvégén jön majd megint haza, akkor hoz hozzá kupakokat, és elpostázza. (mondjuk kupakot tudnék venni más helyről is, tehát kupak nélkül is megvettem volna, de így várom a postát)
-
Fr3eWar
őstag
válasz maximilian4 #118539 üzenetére
Esetleg szívd öntsd gyújtsd
-
Fr3eWar
őstag
válasz Fr3eWar #118463 üzenetére
Megvolt a kerékcsere a "jó" idő örömére.
Még a felnikupakok nem értek ide, talán jövő hét vége felé megérkeznek. Illetve gondolam venni még csavarkupakokat is, a Passaton vannak, és egész esztétikus. Asszem valahol láttam 160Ft/db áron.
Immár nyári szettben a kicsi is meg a nagy is. Bár a nagyra ráférne egy takarítás, mert távolról feketellik a fékpor az első felnin. -
Fr3eWar
őstag
válasz Morris #118553 üzenetére
Téli csomag nincs x-elve? Mert ha az van annak része a seggmelegítő.
Szerintem utólag necces és iszonyat drága lenne. Magát a klímapanelt is módosítani/cserélni kellene, mert onnan van vezérelve, az üléshez kábeleket vezetni a padlólemezbe, kicserélni a székeket olyanra amiben van fűtőpatron/szétszedni a gyári üléseket és beleheggeszteni marha marcera. Mert pl egy tempomat utólagosan kb semmiből nem tart, de ez komolyabb átalakításnak tűnik. -
Fr3eWar
őstag
Itt csatlakozós az egész panel.
A videóban látottnál még újabb van a 7-esbe, (kicsit mások a tekerőgombok, ami a videó végén van, az a 7-es passathoz hasonló kialakítás. -
Fr3eWar
őstag
válasz 7600 GS #118582 üzenetére
Sejtettem, hogy az volt a rávezető infó.
Régen az Aradi-n laktunk, 1 éve itt vagyunk, Szerintem még maradunk kb. 2 évet, ha találunk megfelelő telket Kadafalván, akkor indul a családiház projekt.Ps.: Nagyon vagány az a bronz színű Passat, kicsit nagyobb kerék alá, és hunyorogva elmegy egy amcsi muscle car-nak. Érdekes, hogy mikor új volt nagyon komoly autó lehetett, aztán 5-10 éve régi autó kategóriát képviselhette, most pedig megint értékesebb, glancolt oldtimer felé halad
-
Fr3eWar
őstag
válasz gzbotii #119520 üzenetére
Gumi 195/65 R15?
Szólhattál volna korábban Most adtam el a GOLF-unk gyári szettjét 50ért Conti gumi 6-7e KM-et futtott szinte új.
De a féligkopott 3-4 éves gumik kb 7-8E/db áron mennek, szóval kb 30papír az maga.
Fék betét+tárcsa kb 20-25/kerék -> 40-50K
Vezérlésre saccolnék min 30K-tSzóval egyben én is azt mondom, hogy 100-110 Körül jössz ki belőle. (Plusz munkadíj)
[ Szerkesztve ]
-
Fr3eWar
őstag
Az a baj, hogy rossz oldalon van a kormány.
(és ez csak 33 kép volt )
egyébként halvány gőzöm sincs a menüs kérdéseddel kapcsolatban.Ha nem sikerül rájönni, akkor a következő fórumos lépés, hogy leszívod a tankot leöntöd, és meggyújtod.
Az eddig mindenkinél működött, és megoldotta a problémákat. -
Fr3eWar
őstag
Épp leparkoltam a városközpontban, feleségem indult parkolójegyet venni, én meg ránézek a kocsira, és integetek neki, hogy ne vegyen jegyet, menjen a dolgára, én pedig megyek a gumishoz.
Sikerült kb 800KM-et beletenni a gumiba mielőtt beszedtük a csavart (önmetsző).Öröm és boldogság, és egyáltalán nem az a 3000 Ft javítási költség zavar, hanem hogy valaki trehányságából adódóan az én gumim már javított. Nem tudom mennyire jogosan, de ilyenkor csökken az adott gumiba vetett bizalmam. De most ezért vegyek egy újat?
-
Fr3eWar
őstag
válasz Magnum_ #119893 üzenetére
Azt még nem kapírgásztuk meg, de a hátsó szélvédő belső felére rakott matricát a szalon elhagyása utáni következő megállásnál levakartam. Nem értem, embereket hogy nem zavar a kilátásban.
Coca:
valami összesülős ragasztós gumitapasszal javította a srác, megdarálta a felületet, rakott rá kék szmötyit, meg elvileg a beragasztott folt ragasztós oldala is olyan valami ragacsos volt, és állítólag azok "összesülnek".(#119897) Saint_
én Würth-ös féktisztítót szoktam használni ragacs eltávolításra.A Gumijavítás belülről volt, tehát levéve, belső felületre rakta a gumi "sebtapaszt".
[ Szerkesztve ]
-
Fr3eWar
őstag
válasz zsolt19900 #119898 üzenetére
Mi itt a cégnél (Ipari alkalmazásokra) Palmatex ragasztót használunk, gumi-gumi és fém-gumi felületekre, ahol olyan az igénybevétel, mivel ez erősragasztó, de rugalmas, szóval nem törik/reped stb, mint mondjuk egy pillanatragasztó. Én ezt tudnám javasolni, mivel az autó is eléggé rázkódik, a magyar utakon, nem gond ha "rugalmas" a kötés.
Van kis tubusos is belőle ha jól tudom.
Fel kell keverni, mindkét félre felvinni, várni egy kis időt kb. 5 perc, hogy a hígító kicsit elpárologjon belőle, és utána összenyomni a két felet. -
Fr3eWar
őstag
válasz zsolt19900 #119900 üzenetére
Japp azt használjuk.
Csak kannásban. -
Fr3eWar
őstag
válasz kenny123 #123347 üzenetére
Az a cucc full gyári, nekünk is van a Passatban, valami business csomag rész. Az konkrétan telefontartó/bölcső.
Kell hozzá egy telefon specifikus adapter, azt rakod abba a tartóba, az adapterbe pedig a telefont.
Itthon nem nagyon kapható. E-bay-en lehet hozzá venni, a neve: Ladeschale (melléírod hogy vw-és jönnek a találatok)Leszedni nem tudod szépen, mert mögötte a műszerfal is ki van lyuggatva, és kábel jön rajta keresztül, ami belecsatlakozik a tartóba. Ha a tetejét felhúzod, akkor be tudod nyomni a közepén azt az íves bütyköt, és belátsz az aljába, ahol a csatlakozó tüskesor van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Ukrajnai háború
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OLED TV topic
- Formula-1 humoros
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...