-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
papg79
tag
válasz papg79 #173177 üzenetére
Na, most reggel megnéztem. Hidegen egy kicsit darálós hangja van, míg el nem indulok vele. Alapjáraton időnként beremeg, de ha kinyomom a kuplungot, akkor kisímul az alapjárat. Bejöttem dolgozni, kb. 16 km, mikor megálltam vele, egy kicsit még mindig beremegett időnként, de már közel sem annyira, kuplung kinyomásra a remegés elmúlt. Ha enyhén benyomom a kuplungot, nem érzek rajta lüktetést, inkább mintha rezegne a talpam alatt. Indításkor és leállításkor nincs semmilyen csörgő vagy fémes hang. Jól sejtem, hogy ez kezddődő kettőstömegű lesz?
-
papg79
tag
válasz c00per #173199 üzenetére
Szia! Köszönöm a válaszod! A hétvégén ránézünk a sógorommal, neki van diagnosztikai programja, de bízom benne, hogy nincs gondja a PD elemeknek. Az autó előéletéről annyit utdok, hogy 2008-ban volt hibakód kiolvasáson, akkor befecskendezési hibát diagnosztizáltak, és pd elem kábelköteg lett rajta cserélve. Ennél a hibánál is lehetsége, hogy ha kinyomom a kuplungot, megszűnik a remegés? Ha mégis a korrekciós érték a gond, akkor az mit jelent? Pd elem csere?
-
papg79
tag
Sziasztok! Tudnátok segíteni, hogy mi lehet ez a fura daráló hang a motortérben? Az autó egy 2003-as Sharan 1.9 PDTDI ASZ motorkódos. Én kettőstömegűre gyanakszom, mert az autó alapjáraton bizonyos időközönként beremeg, ami hideg motornál elég rendesen érezhető, mikor bemelegszik akkor már kevésbé, és ilyenkor hideg időben jelentkezik inkább. Ha pedig kinyomom a kuplungot a daráló hang és a re,megés is megszűnik. Nyáron a melegben nem volt ennyire jellemző. Előre is köszönöm a segítségeteket! S akkor a video:
[link] -
papg79
tag
Sziasztok! Az lenne kérdésem, hogy ha már cserélem a kuplungszettet, cserélném a váltóban az olajat is. Ez az olaj jó bele:
[link]
Az autó egy 2003 Vw Sharan 1.9 PDTDI ASZ motorkódos, a váltókódja FUX -
papg79
tag
Szerintetek melyik kuplung szettet válasszam? Luk vagy Sachs? Melyket ajánlanátok?
-
-
papg79
tag
válasz molnarpeter #173678 üzenetére
Szia, nekem is az izzítóhíd repedt el. Még Te ajánlottad a hzauto boltot, onnan rendelltem is utángyártottat, de még nem cseréltem ki.
-
papg79
tag
Sziasztok. Mi okozhatja a fura hangot,mikor megyek 3.-ban 1900-2000 körüli fordulaton,vissza veszem a gázt,és fura fémes köszörülő hang hallatszik a motor felől? Okozhatja a kettőstömegű,mert az már csereérett lesz. Köszönöm.
-
papg79
tag
Sziasztok! Az mitől lehet, hogy reggel, mikor megálltam a ház előtt az autóval, behúztam a kéziféket. Mikor indultam el, kiengedtem, és elkezdett villogni a kézifék visszajelző, és sípolt is. Egyből megálltam, és megnéztema kéziféket, hogy rendesen kiengedtem-e. El is hallgatott, és azóta nem is csinálta. A féken nem vettem észre változást. Lehet, hogy a kézifék miatt jeélzett? Az autó egyébként egy 2003-as Sharan, 1.9 PD TDI, ASZ motorkódos. Köszönöm a válaszokat.
-
papg79
tag
válasz Flowtation #174457 üzenetére
Szia, nekem is hasonló gondom van az autóval. A víz sosem éri el a 90 fokot, maximum 70 fokig megy fel. Nyáron jó időben volt, hogy elérte a 90 fokot. A fűtés az elég hamar beindul, de a víz az nem megy feljebb. Tegnap mentem 40 km-t az autópályán, és 50 fokos volt a vizem. Akkor nekem is a termosztát a ludas?
-
papg79
tag
válasz atos19881101 #174461 üzenetére
Szia, köszönöm a választ. Frankó, több, mint egy éve így van, csak ilyenkor hideg időben veszem észre, hogy nem megy fel 9 fokig. A szerelő is azt mondta, hogy dízelnél ez normális. Pff..Mennyire bonyolult a termosztát cseréje? Házilag megoldható? Tényleg nagyon káros, hogy így használtam eddig?
-
papg79
tag
válasz aero. #174464 üzenetére
Szia, 1.9 Pdtdi 2003-as. Egyszer megkérdeztem az autószerelőt, aki javítani szokta, hogy ez normális, hogy szinte sosem melegszik fel, csak nyáron, de ő azt mondta, hogy a dízel az ilyen. Eddig csak benzines autóim voltak, és sosem volt ilyen gond. Akkor gondolom, hogy nem tett túl jót neki, mikor 10-15+km után egy kicsit megkergettem, igaz 3000-nél fekjebb még sosem pörgettem. Olajat nem eszi, Csatrol 5w40 van benne.
[ Szerkesztve ]
-
papg79
tag
válasz c00per #174471 üzenetére
Most annyira rámjött a para, hogy már meg is rendeltem az új termosztátot, meg hűtőfolyadékot. A szerelőmmel most beszéltem, azt mondta, hogy jövő héten ki is cseréli. Csak nem tudom, hogy mennyire volt ártalmas, hogy eddig így használtam. Azért nyáron mikor meleg volt, elérte a 90 fokot, arra emlékszem, csak ilyenkor hidegebb időben furcsa. De megpróbálom azért fűtés nélkül, hogy mennyire megy fel.
-
papg79
tag
válasz bul07 #174472 üzenetére
Én mikor reggel elindítom, szoktam várni, fél-egy percet az indulással (kapu becsukás, stb). Hidegen nem forgatom, 2200-2300-nál váltok, hogy a fordulat ne essen 1500 alá, de ezt is finoman, nem nyelezve. Az autópályán pedig 6.-ban 120-130-cal, mikor 2200-2300-at forog.
-
papg79
tag
válasz atos19881101 #174479 üzenetére
Mindenképpen cserélem, már rendeltem is hozzá termosztátot. A szerelő mindta, hogy a jövő héten ki is cseréli. Remélem, hogy nem lett semmi baja, amiért így használtam.
-
papg79
tag
válasz atos19881101 #174481 üzenetére
Hát most már nem tudok mit tenni. Jövő héten valamikor kicseréli a szerelő, aztán remélem, hogy nem lesz semmi baja. 8000 km alatt kb fél liter olajat töltöttem utána, hogy maxon legyen. Ez nagyon sok?
-
papg79
tag
Sziasztok! Fentebb írtam,hogy az autó mem melegszik fel üzemi hőmérsékletre,írtátok is a termosztátot,vettem is Febi márkájút. A kérdésem,hogy nem volt a dobozában tömítés,jó a régi is? Találtam egy videót a cseréről,és nem tűnik bonyolultnak,úgyhogy holnap nekiugrom.
-
papg79
tag
Sziasztok! Olajcsere előtt állok, és gondoltam, hogy a Castrol helyett most kipróbálok mást is. Ez az olaj jó választás szerintetek? Az autó Volkswagen Sharan, 1.9 PDTDI 2003-as, ASZ motorkódos.
[link]
Köszönöm előre is a segítséget. -
papg79
tag
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata ezzel az olajjal kapcsolatban?
[link]
Olajcsere előtt állok, az autó egy 2003-as Vw Sharan 1.9 pdtdi, ASZ motorkódos. Tehetem ezt bele a castrol helyett? Ne haragudjatok, tudom, hogy van külön topikja, de szerintem itt többen vagytok. Előre is köszönöm a válaszokat. -
papg79
tag
válasz atos19881101 #175679 üzenetére
Szia, a Fuchs-ot? Megnéztem, jónak tűnik, úgyhogy rendeltem is belőle. Sokáig gondolkodtam a Mannol-on, de egy kicsit tartok tőle.
-
papg79
tag
válasz Miertvansote #177593 üzenetére
Szia, nekem is hasonló tünetem van, annyi különbséggel, hogy nekem a kézifék visszajelző villan ki időnként, meg hármat sípol, aztán abbahagyja. Akkor kezdte, mikor bejött a hidegebb idő, de most, hogy már melegebb van időnként most is csinálja. Fékfolyadék rendben, elvileg semmi probláéma nincs, a féken sem vettem észre változást. Vw Sharan 1.9 pdtdi, 2003-as, ASZ motorkód
-
papg79
tag
Sziasztok! Féltengely gumiharangból milyet ajánlanátok? Az autó egy 2003-as Sharan 1.9 pdtdi, ASZ motórkodos. Előre is köszönöm a segítséget!
-
papg79
tag
Sziasztok, előre is elnézést kérek, ha nem jó topikba teszem fel a kérdésemet. Szeretném az autóm (Vw Sharan 1.9 pdtdi 2003-as évjárat) klímáját kitisztítani. Tavaly klímabombával oldottam meg, de az idén habot vettem. Annyit tudok, hogy kivéve a pollenszűrőt, a csövet egészen a hőcserélőig ledugom, és oda juttatom el a habot, de ez elég? Vagy a szellőzőkbe is szoktak fújni belőle? Előre is köszönöm a válaszokat!
-
papg79
tag
Sziasztok,
Van nekem egy 2003-as évjáratú Sharanom, 1.9 pdtdi, ASZ motorkódos. Olyan problémám van vele, hogy behúzott kéziféknél ésrevettem, hogy a jobb hátsó keréknél ereszti a fékolajat, de ha ki van engedve, akkor nem. Ez mitől lehet? Egy szerelő ismerősöm valami O gyűrűt említett, és hogy valószínű, hogy a fékmunkahengert kell cserélni. De én ehhez a típushoz, csak féknyerget találtam. Tudna ebben segíteni valaki? Előre is köszönöm!
-
papg79
tag
Sziasztok! Van egy 2003-as 1.9 pdtdi sharanom, ASZ motorkódos. Nem tudja valaki véletlenül, hogy hol található a klíma kondenzvíz kivezetője? Köszönöm előre is!
-
papg79
tag
Sziasztok! Viszem jövő héten klíma javításra az autót, és olyat kérdeztek tőlem, hogy az autóm szimpla, vagy dupla klímás. Ezt hol tudom megnézni? Az autó egy 2003-as Sharan, 1.9 PDTDI ASZ motorkódos. Köszönöm előre is a segítséget.
-
papg79
tag
válasz atos19881101 #181310 üzenetére
Szia, állítólag, hogy kell lennie hátul is egy elpárologtatónak. Én alánéztem, de nem láttam, csak az állófűtést. Igaz, nem is nagyon tudom, hogy mit kell keresni. Jb. egy hónapja vittem átnézetni a klímát, akkor mondták, hogy valszeg ereszti a gázt valahol, mert 500g hiányzott a rendszerből, de ott csak töltenek, és azt mondták, hogy el kell vinni nyomáspróbára. Felhívtam egy klíma szervízt, és ott kérdezték, hogy duplaklímás-e.
-
papg79
tag
Sziasztok,
Lehet, hogy nem idevágó a kérdés, bár az autó egy 2003-as ASZ motorkódos Sharan. A helyzet az, hogy a héten feltöltettem a klímám, néztek nyomáspróbát is, mert az előző helyen, ahol töltettem, azt mondták, hogy valószínűleg szivárog, de ők nem tudtak nyomáspróbát csinálni, ők csak töltenek, így egy kifejezetten klímával foglalkozó szervízhez. A lényeg, hogy megnézték a nyomást, és végignézték a rendszert, de ők úgy találták, hogy nem szivárog sehol, így feltöltötték. Átvettem az autót, de alig használtam fél órát a klímát, hirtelen meleget kezdett fújni. Röviden, meghalt a kompresszoron a mágneskuplung. Nekem a cseréjére elég borsos árat mondtak, és az érdekelne, hogy cserélt-e már valaki mágneskuplungot klímakompresszoron? Mennyire lehet bonyolult?
-
papg79
tag
válasz bitpork #181615 üzenetére
Szia, a mágneskuplugra mondtak 30 ezer ft-ot, plusz csapágy kb 10 ezer. Én a kuplungot, és a csapágyat megkapnám 20 ezerből. Plusz ott van még a munkadíj. Az lenne a legjobb, ha meglehet oldani, hogy én kicserélném a kompresszoron a mágneskuplungot, és a csapágyat, visszatenném a kompresszort, és a szervízbe, már csak tölteni, és nyomáspróbára kellene vinnem. Ez is 22 ezer ft.
-
papg79
tag
válasz bitpork #181618 üzenetére
Azt kihagytam a történetből, hogy miután észleltem a problémát, felhívtam a szervízt, és ők mondták, hogy vigyem vissza, és megnézik. Nekem első gondolatom az volt, hogy elment a gáz, de mikor a srác rádugta a műszer, mondta, hogy a gáz hiánytalanul megvan, és le is fejtette, úgyhogy üres most a rendszer. Mondta, hogy le kell venni a kompresszort, és ki kell cserélni a mágneskuplungot, mert az égett el, valamint csapágyat kell benne cserélni. Abban maradtunk, hogy most annyi pénzem nincsen, így várunk vele. Csak, gondoltam, hogyha megoldható, én cserélném rajta a mágneskuplungot, és a csapágyat, és már csak tölteni és nyomáspróbára vinném vissza.
[ Szerkesztve ]
-
papg79
tag
Sziasztok! Bocs az off-ért. Szerintetek sima, mezei hőmérővel meg tudom mérni a Sharan klímáját, hogy hány fokot fúj?
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- 2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Luck Dragon: Kenyér
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1
- Elden Ring
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs