-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stvnppp
senior tag
Sziasztok Szakik!
Remélem tudtok segíteni!
Van egy VW Polo IV, amihez szeretnék vásárolni gumiszőnyeget, de kizárólag a sofőr által használt darabra lenne szükségem, mert az nagyon elkopott, elszakadt ott, ahol a sarkam támaszkodik. A többi alig használt, tökéletes állapotú. Tudtok olyan oldalt ajánlani, ahol esetleg lehet darabonként is venni, mivel fölöslegesen nem szeretnék majdnem 10 k-t kiadni egy teljes csomagért, amiből 3 darab otthon porosodna?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv
István -
stvnppp
senior tag
Sziasztok!
Valahol elérhetőek interneten az autók kezelési útmutatói? Konkrétan a POLO AW (mk6) kezelési útmutatója érdekelne elsősorban magyarul, de már az angolnak is örülnék. Sajnos a Google nem nagyon segített, a hivatalos oldalon sem találtam.
Előre is köszönöm a segítséget.
István
-
stvnppp
senior tag
Sziasztok!
Egy ideje már olvasom a topicot, ugyanis múlt héten vettem át a Polomat (AW, 1.0TSI, 115LE, DSG). Láttam, hogy már vagyunk páran Polosok, remélem én is becsatlakozhatok aktívan is.Rögtön lenne is egy kérdésem, ami nem Polo specifikus, konkrétan a nappali menetfénnyel kapcsolatos. A KRESZ alapján lakott területen kívül nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani, amire a nappali menetfény is alkalmas. Namármost nekem az a problémám, hogy nálam (és utánaolvasva sok más típusnál) a nappali menetfény csak elől világít, hátul nem kapcsolja fel a helyzetjelzőt. Ez engem különösen zavar, főleg hogy fekete az autóm, szeretném, ha jobban látszana. Tudom, ott a tompított, de egyrészt az nem erre való, másrészt a felkapcsolása más rendszerekre is hatással van. (pl. carplayes navigáció, vaze elsötétül). Sajnos a fedélzeti menüben nem találtam beállítási lehetőséget erre vonatkozóan, de találtam megoldást a neten. A problémának van is elnevezése, Scandinavian DLR, ezzel a beállítással égnek a hátsó lámpák is nappali menetfény felkapcsolásánál. Az OBDeleven-nel be is lehet elvileg állítani, kérdés azonban az, hogy mennyire szabályos belenyúlkálni a rendszerbe. A KRESZ az oké, szerintem ez nem okozhat gondot, hogy hátul jobban ki vagyok világítva, mint az előírás, viszont mennyire néznek csúnyán szervizkor, ha látják, hogy módosítottam a gyártó beállításait, bukhatom-e emiatt a jótállást? Illetve módosítaná-e a rendszert a szerviz kérésre, ha igen, akkor ennek mekkora költsége lehet. Van valakinek ehhez hasonló tapasztalata?
A válaszokat előre is köszönöm.
István -
stvnppp
senior tag
válasz 1stVikman #177415 üzenetére
"Miért zavar, hogy hátul nem ég helyzetjelző nappal?"
Azért zavar, mert én még úgy tanultam, hogy lakott területen kívül ki kell világítani az autót, és valamiért már ez tűnik logikusnak/ésszerűnek. És elvileg a nappali menetfény is azért lett bevezetve, hogy jobban látszódjanak a közlekedésben résztvevő járművek. Ennek ellentmond az, hogy hátul nincs kivilágítva a jármű. De ha így megkapta a típusengedélyt, akkor ennek így szabályosnak kellene lennie. Nem tudom, mióta vezetsz, de vannak olyan szituációk, amikor jól jön a kivilágított gépkocsi, pl. árnyékos szakaszokon, ahol egyébként nem indokolt a tompított. Rendőrök előszerettel állnak meg aluljárók alatt traffival, mert sokkal később észleled az álló járművet, ha árnyékban van.A kijelző és a műszerfal fényereje állítható a Poloban is, fogalmazhattam volna pontosabban, nem a fényerő csökken, hanem sötét/éjszakai témára vált a navigáció a tompított felkapcsolásánál.
(#177416) Doki16:
Akkor ezek szerint nem csak engem zavart ez. Mert oké, hogy szabályos így, és a rendőr nem büntet meg miatta, de az még fontosabb, hogy senki se jöjjön belém hátulról. Egyébként próbáltam utánajárni a témának, foglalkoznak is a témával, és elvileg van arra is példa, hogy az autó infotainment rendszerében ez bekapcsolható. De a jótállást azért nem biztos, hogy dobnám miatta, és így inkább macera. -
stvnppp
senior tag
válasz molnarpeter #177444 üzenetére
Majd első olajcserekor vagy szervizkor lehet rákérdezek, nem tűnik akkora mutatványnak, de az a biztos, ha gyártói képviselet csinálja meg, ha engedik.
(#177439) 1stVikman:
Egy ideje már komolyabb hátsó lámpákat építenek be, amik nappal is látszanak. Főleg mióta ez a ledes őrület van, dizájnelem a világítás. 5 wattos izzó szerintem már csak az oldtimereken van. Egyébként autópályán is kialakulhat akadály, ami miatt meg kell állnod, és az elakadásjelző az elromlott jármű jelzésére szolgál. De szerintem túl beszéltük a témát, lehet, hogy tényleg csak az én hülyeségem ez.(#177449) Kakaduku:
Nem annyira hülye kérdés egyébként, szüleimnek 2004-es Polo-juk van, és a szerelő, akihez hordták a kocsit, nem javasolta, hogy otthon cseréljenek akksit, mert állítólag újra kell tölteni a kocsi rendszerét. Persze lehet az is, hogy csak pénz miatt mondta ezt. Mondjuk egy ideje már nem hozzá hordják más okból kifolyólag.De amúgy ha normális helyen csináltatod, akkor ezt ott tudják, de szerintem ha van ilyen, akkor annak benne kellene lennie a használatiban is.
-
stvnppp
senior tag
válasz d.tiborz #177478 üzenetére
Köszönöm a gratulációt és a tippet a DLR-rel kapcsolatos programozásban.
A szerviz egy másik kérdés, nekem nagyon soknak tűnik ez a 30.000km/2év szervizperiódus. Vajon hivatalos szervizben elvégzik az olajcserét, ha idő előtt - mondjuk első alkalommal 5k-nál - akarom megcsináltatni. Nálam sajnos nem játszik a csináld-magad módszer.
Megkérdezhetem, hogy melyik szerviz, ahova jársz? Esetleg Bp környéki? Sok bp-i szervizról hallani negatív tapasztalatot.
-
stvnppp
senior tag
válasz CharlieDrop #178487 üzenetére
Én a Touareg kulcsán nem tudok felülemelkedni.
-
stvnppp
senior tag
válasz gyenesmartin #180030 üzenetére
Szerintem el kellene menned egyet tesztvezetni, még ha nincs DSG-s is, legalább a motor miatt. A tesztek nagyon köpködik, mert kicsi, háromhengeres, nagy lendkerék van rajta (emiatt esik vissza a fordulat olyan lassan), de normál forgalomban nem nagyon kell pörgetni, a 200 Nm már 2000-3000 között megvan, szóval ott is el tud indulni. 0-100 meg ritkán fordul elő közúton, de racséra nem automata Polot kell venni.
A lényeg: Ez más, mint a Suzuki pörgős szívómotorjai, ezért kell kipróbálni, aztán eldöntöd, hogy kell vagy nem.
-
stvnppp
senior tag
Sziasztok!
Van egy '19-es gyártási évű Polo-m, és ma arra mentem le a mélygarázsba, hogy villog a vészvillogó. Egyebet nem láttam az autón, sérülést, más nyomot, ilyesmit. Ez mitől lehetett?
Olyat már hallottam, hogy pl. Peugeot-nál van olyan funkció, hogy ha nem találod az autót, akkor lehet villogtatni, hogy könnyebben megtalálható legyen, ez lehetett nálam is? Azt nem tudom, hogy mikortól kezdve villogott, mert ahogy beléptem a terembe, nem is néztem rá az autóra, csak nyomtam a nyitógombot a kulcson. Van ilyen funkció az MQB-s autókon is, vagy valami más lehetett?
István
Új hozzászólás Aktív témák
- Robogó, kismotor
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPhone topik
- Steam Deck
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Milyen processzort vegyek?
- Fujifilm X
- Kerékpársportok
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...