-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pepucs
tag
Sziasztok,
Sikeresen rátettem a markom egy 2002/6 havi Seat Toledo 1.6 16V BCB motorkódos(1M) csodára.
Az autóban 370 000km van és 10 éve LPG-vel használták folyamatosan, majd a telepen 4 hónapot állt ( aksi kuka volt ) és a kötelező ajtóbeázás is megtörtént amit a héten száríttatok ki.
Mikre számíthatok a motorral kapcsolatban? Jelenleg jön-megy-dudál-megáll, nem füstöl. Bár az LPG felújításra sikerült 110,000-ret kiadnom mert anélkül nem vizsgázott volna.Viszont függetlenül a váltó-kuplung állásától, fordulat függvényében egy lemezes búgó hangot hallat és a kiegyenlítő tartályban áll a rozsda (kép csatolva). Beöntő kupak tiszta, hab sehol. Valami tippetek esetleg, tapasztalatok?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Rick4 #146431 üzenetére
Lejárt az LPG tartály 10éves papírja, cserélni kellett+ a szettet felújÍtani. Legalábbis nekem ezt mondták.
Ezek szerint nem lesz elég 2-3 átmosás? Az új hűtő készítés mit takar? Vegyek egy újat?
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
DasWeltAutonál az egyik kolléga intézi (nem tudom miért múlt időben beszélek róla )
Nem ért hozzá, eltolta a kocsit egy LPG-shez, azt mondták neki hogy 110ért az egészet cserélik. Rákérdeztem most a nyomás próbára, sajna már szerelik át a szettet a szakinál. "Legalább 10 évig még nem lesz semmi gondod vele."
Trisót pedig beszerzem ahogy ajánlottátok. Gumi alkatrészeket mennyire eszi meg?
#off: Ha tegnap ezt tudom, hogy elég csak nyomás próbázni
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Rick4 #146867 üzenetére
Kiváló példa az utolsó mondatra: A.Z Meister
UNIX saját márkás szutyok, más néven fake német hátszéllel. ( Kollégám UNIX raktárba volt IT rendszergizda így az információ számomra elég valid.)
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Brumi˘ #146942 üzenetére
A srác azon kívűl, hogy IT-s szemmel botrány alpáriak a UNIX raktárosok. Szóval azon kívűl azt mesélte, hogy még a kezdetek kezdetén amikor frissen jött be az A.Z. cucc akkor ott öntögették a melósok a UNIX saját márkás hordós olajat. Persze ez nem azt jelenti, hogy a cucc rossz, hisz a szabályoknak/normáknak megkell felelnie. Ha azt vesszük a TESCO-s olaj is rendes olaj, hisz a minimum követelményeknek megfelel. Egyszerűen csak egy "Német prémium" bőrbe bújtatott olcsó valami.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok,
Seat Toledo 2002 1.6 BCB
Egy iszonyat amatőr hibával találtam magam szemben Konkrétan a helyzetjelző belegyógyult a foglalatba. Van valami trükkje esetleg, hogyan lehet kivenni? Egyik oldalon se tudom kivenni. Húztam, jobbra-balra mozgattam, fogóval próbáltam... Cserélni próbálnám ledesre de hát így esélytelen bármire is.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok,
Valaki Pesten vagy Dél-Pest ( 20-23-19-18. kerület) környékén tud egy VW-SEAT szakit aki ért is hozzá?
Seat Toledo 2002 1.6 BCB 372000km, vezérlés csere óta úgy csattog szegény motor mint egy talicska"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #147740 üzenetére
Ezt hogy tudom előadni a szerelőmnek? Ja egyébként LPG-re váltva nagyon-nagyon csattog, és vezérlés csere előtt nem volt ilyen gond vele.
#OFF: Pomázra necces kimenni egy talicskával
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #147743 üzenetére
Benzinnel inkább csörög mint csattog, átkapcsolok LPG-re és ahogy az ütemek jönnek, úgy jön a csattogás is. Elképzelhető, hogy egy LPG szakihoz kéne inkább vinnem?
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok,
3 szerelőnél jártam a hibával, egyik se tudott rá mit mondani... "jóvan' az úgy " , hátha ti tudtok valami okosat rá.
Az alany egy Seat Toledo 2002 1.6 Beninz/LPG BCB motorkód 378ezer km.
Maga a hibajelenség: Véletlenszerűen nem hajlandó indulni. Teker az önindító, majd nekiáll ipari mennyiségbe olajat füstölni és 3 hengerrel vagy elindul vagy nem. Ha elindul, az automata szivato megemeli az alapjáratot 1600-ig és becsatlakozik a 4. henger is. Pár másodperc múlva az olaj bedolgozása abba marad és gond nélkül működik. Ha nem indul be, akkor kellemesen sokáig kell tekernem(füstölve) amíg 1x csak úgy nem dönt ő felsége, hogy elindul mind a 4 hengerrel füst nélkül.
A csavar/trükk/szop@s: Csak akkor csinálja ezt, amikor üzemi hőfokról 2-3 órára ott hagyom valahol emelkedőn/buckán (ergo a motor akár 1°-al magasabban van mint a csomagtartó). Hidegen-melegen egyébként pöcc-röff elsőre.
Időszakos hibának feldobja a lambdaszondát de az 5-10p-en belül el is tűnik magától. Olajat ezen jeles alkalmakon kívül nem esz.
Valakinek valami ötlet esetleg?"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok,
2002-es Toledo 1.6 BCB, LPG, 381 000km. Eljött az olaj és szűrők cseréjének ideje. Előző cserénél Liqui Moly Leichtlauf 10W40 olajat kapott viszont kellett rá töltenem 1L olajat (szerelő tippje kézrátéttel: szelepszár szimering).
Nagyon rontana a helyzeten ha vékonyabb: MOTUL Specific 5W40-et kapna? Gondolkoztam MOTUL 5W30-on is, de az drága ahhoz, hogy "elfüstölje 5000 alatt"Másik: 371-el vettem a kocsit és gőzöm sincs h, a gyertyák milyen állapotban vannak. Szerintetek van értelme az NGK LPG1 -nek vagy hagyjam a picsbe ameddig működik? (totalcar.hu tipp)
Előre is Köszi
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok,
1.6 BCB Seat Toledo 2002 380xxx km. Gyűrűzés és HF felújítás után 4 napig hibátlanul üzemelt az autó, majd kidobta az EGR és szegény keverék hibát meg elszállt az alapjárat. Kitakarítottuk az EGR-t, ettől az EGR hibakód megszűnt de melegen az alapjárat továbbra is ugrált (600 - 1000 között). Mértünk lambdaszonda értékeket az jó volt. Folytószelep takarítást és újra tanítást is csináltunk VCDS-el, az sem segített. Mértünk üzemanyag nyomást az is megfelelő volt.
Valaki találkozott már hasonló "Szegény keverék" hibával?
Jelenleg lehúzott EGR csatival járok, viszont így kellemes dízeles kerepeléssel/csattogással/"daráló hanggal" (fordulattal arányosan) jár a motor ami nem biztos, hogy jót tesz a bejáratási időszaknak.
Ha valakinek van tippje, előre is köszönöm
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #161759 üzenetére
Igen kapott új tömítéseket.
Amikor levettük a műanyag burkolatot és lehúztuk a csövet ami a beöntő nyílás oldalába csatlakozott, ergo több levegőt adtunk neki akkor megjavult az alapjárat. (Átmenetileg)Amikor azt állítja valaki, hogy egy kis szívó motor szög egyszerű és csak olaj-szűrő csere kell neki, hogy a világból kimenjen...
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #161762 üzenetére
Pont az a poén, hogy kitakarította szétszedéskor. És 4 napig hibátlanul üzemelt. Azért fújkálta ki az orrom előtt féktisztítóval és sűrített levegővel újra, hogy kizárhassuk ezt a gondot. Jut eszembe, melegen csak 2. 3. indítózásra hajlandó indulni.
A szegény keverék lehet összefüggésben a Dízeles fordulat arányos kerregéssel?
Esetleg van valami tipped mi okozhatja még? (hidegen hibátlan volt az alapjárat)Vettem egy új EGR szelepet amit pénteken szerelünk fel, de amennyit sz**tam már autókkal, nincs jó megérzésem a cserével kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz i-sti #161764 üzenetére
lambda-szonda küldene hibás jelet? Erre gondolsz? Bármi elképzelhető és bármilyen releváns tippet szívesen fogadok. VCDS-en kívül, hogyan lehet még a lambdát ellenőrizni?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok,
Seat Toledo 2002 1.6 BCB motornál nehéz melegindítás, időnként ugráló alapjárat, időszakos hibakód: "Fuel Trim system too lean" és 15-27% -os Short Term Fuel Trim problémával "küzd" szegény. Ez szigorúan csak üzemi hőmérsékleten jön elő. Motorfelújítás után kapott egy vadi új EGR-t de ez nem segített.
Fojtószelep tisztítás és adaptáció is megtörtént. A szerelőm ajánlása szerint Lambda szondát kellene első körben cserélni. VCDS-be menet közben 0.4-0,5V közötti feszültséget mutat a lambdaszonda.Korábban közületek írta valaki, hogy Lambdaszondából csak BOSCH-t érdemes venni. Viszont nekik is van Univerzális, 4 szálas - 5 szálas,kat előtti-utáni, első-hátsó , 3 féle csatlakozóval Van valami speciális amire figyelnem kell BCB motorhoz való vásárláskor?
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok!
Budapesten vagy a környékén tudtok esetleg VW szerelőt aki ért a régi 1.6 16v BCB motorokhoz? (nem csak VCDS nyomkodás szinten)
Motorgenerál óta küszködök rendszeresen előforduló fulladó alapjárat gonddal (500-900 között ugráltatja). Eddig 3 szerelő látta, mind cseréltetett valamit benne ami után persze ~2 napig jó volt. Amikor van alapjárat akkor lambda,MAP hibátlan. Viszont amikor épp fulladozik az alapjárat, akkor az alapjárati lambda adaptáció +20-25% folyamatosan a MAP pedig 350-480 között fordulat függően és hibakódnak szegény kevéreket dob be. Mind 3 szerelő átnézte a csöveket de egyik se talált fals levegő gondot .
Cserélve: Fojtószelep,Lambda,EGR,Üzemanyag pumpa, Vízhőfok jeladó,gyertyákEsetleg a Szentendrén lévő VW szaki elérhetőségét tudja valaki?
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz rob210 #167469 üzenetére
Akiknél járt idáig a kocsi, mind VCDS-el próbálkozott mint élő diag. De gyakorlatilag az összes adat "rossz" amikor nincs alapjárat és így nem tudják megmondani miért, tehát csak tippelgettek. Ezért is bízom benne, hogy itt valakinek van egy megbízható szakija Aki a generált csinálta, széttette a kezét hogy sajnos ennyire nem ért hozzá, vigyem VW-s szakemberhez.
#Morris: Misfire-t nem írt a gép viszont valóban gyújtótrafó csere nem volt még. Elképzelhető, hogy az lesz a következő próba.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Amikor nincs alapjárat a lambda folyamatosan +20-25%-on ugrál. Amikor van és működik minden flottul akkor 0 +-7%
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #167496 üzenetére
Rendben, megmérem az ellenállásukat köszönöm a tippet.
EGR volt az első amit generál után cserélt a srác (Magnetti Mirelli-re) fojtószelepet pedig a hetekben kapott egy működő autóról, de a probléma továbbra is sporadikusan jelentkezik.
Pedig még azt se lehet mondani, hogy olcsó húsnak... mert pénzt nem sajnálva vittem a szerelőkhöz. Ahogy olvasom nem vagyok egyedül a fulladós alapjárat problémával.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #167519 üzenetére
F_Zolee megadta a SEAT-CLUB-os szerelő elérhetőségét. Ma délután rá néz mit lát. De például ma teljesen rendben volt, hibakód nélkül jöttem be dolgozni. Bízom benne, hogy előadás után pont nem lesz alapjárat amikor megmutatom neki(a kocsit) Említem majd neki amit tanácsoltatok
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #167519 üzenetére
Körbe fújta a szívósornál fék tisztítóval majd azonnal le is fulladt a motor. Falsot szív: "Ez szerelési hiba", nem vállalja a javítását más szerelése után. És ezért rohangálok szerelőtől-szerelőre 5 hónapja... hogy 3p alatt kiderüljön a hiba
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #167537 üzenetére
De most komolyan... azért zárta ki mind 3-at mert akkor folyamatosan csinálná és nem találtak semmi erre utaló hibát. A srác 2-3-at fúj úgy, hogy épp "jó" az alapjárat és leáll azonnal... majd azt mondja hogy tök felesleges volt a egr és lambda csere.
Köszönöm a segítséget, ezek szerint még a legelső alkalommal amikor fals levegő tippet adtatok igazatok lehetett.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
-
pepucs
tag
válasz Mágus2 #167539 üzenetére
Update: Máj 10-én elvittem a srácnak aki generálozta. Körbe fújta a szívósort nála nem fulladt le ezért a szívósort se szedte szét. Szerinte nem fals levegő. Kicserélte a MAP szenzort és a hőfokjeladót (VCDS-ben korábban mind 2 normális értéket mutatott). Továbbra is ugrál az alapjárat és konkrétan megmondta, hogy nem tudja miért de max próbálkozik, ma pl új BERU trafót rendelt bele hátha.
Amikor alkatrész csere-bere megy de igazából nem lesz jó egyiktől se akkor az anyagi oldalát hogyan szokás rendezni?
Azóta rossz amióta generálózva lett és már kb az összes szenzor ki lett cserélve a kocsiba és továbbra is szegény keverék ugráló alapjárat. A sok próbálgatás a felújítással együtt meg már a diák fizut elég keményen megviseli.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok!
Skoda SuperB 2008 1.9 pd tdi BPZ motor.
300 000 km felett mire kell kiemelten figyelni megvásárlás előtt?
Esetleg általatok ismert típus hibák?
A motor elméletileg 2015-ben számlás komplett generált kapott."azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Ha mágus tanácsa nem jönne be (de befog ).
(Toledo 1.6 BCB) EPC kivillant, gázadásra nem reagál hasonló hibát egy repedt szívócső okozott.
EGR cserénél pedig 2x is rossz volt az új cikkszámra rendelt egymás után. (1. Lengyel EGR, 2.Magnetti Mirelli) A nehezen indulás pontosan ugyan így jelentkezett nálam is egy Pierburg EGR volt az én esetemben erre a hibára ( és sok-sok más anomáliára is ) a megoldás.A 17.kerben lévő szaki nagyon érti a témát motort és futóművet is csináltattam nála csak ajánlani tudom. (Azért megmosolyogtam amikor közölte a frissen gyűrűzött motorra, hogy zabálja az olajat. Azóta is maxon a nívó)
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
-
pepucs
tag
Seat Toledo 1M (1.6 16V) -re alsó motorvédő műanyag burkolatot lehet/érdemes utángyártottba venni?
Tavaly télen eltört a klímatartó konzolom a feszítőgörgőnél a felcsapódo dzsuva miatt.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz negyedes #174214 üzenetére
Nekem EGR hiba miatt volt fals levegő, emiatt alapjáraton égéskimaradásom volt melegen. (Gondolom hidegen túldúsította és az emelt alapjárat miatt nem volt gond). 4 új trafó 4új gyertya, új szívócsőnyomás érzékelő, új folytószelep, új lambda, "Nincs más mint ECU csere". Na itt megálltunk szóval eltudom képzelni, hogy Attix82 kolléga elmondása alapján valami tömítetlenségi gondod lehet.
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
Sziasztok,
2002 1.6 16V BCB
Lambdaszonda esetén előfordulhat hogy az utángyártott(LZA11-V1 cikkszám elvileg stimmel) lambdaszonda hibakód nélkül és VCDS-ben megfelelőnek tűnő értékeken üzemel. Mégis a gyárihoz képest ~2l/100km-es fogyasztás növekedést okoz ugyan olyan körülmények között?"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz atos19881101 #180829 üzenetére
Termosztát?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz gzbotii #181974 üzenetére
Kiadások listájára szerintem mindent felsorolsz ami a tárcád könnyíti (az apró sz*rokat is vezetem táblázatba). Legjobb amikor ismerősi körbe megy, hogy "nem költöttem rá semmit" és kiderül, hogy csak gumi,fék,komplett futómű,ez+az stb... "De hát azok kopó-fogyók...az nem számít bele"
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz bitpork #181988 üzenetére
Pl: Ha most azonnal eladnám, nem lenne kérdés mi-mikor volt cserélve, mert a táblázat alapján egy "bugyiban" pihennek a számlák is.
Mondjuk az előző autóhoz is adtam egy füzetet a számlákkal és dátumokkal, mégis átírás után 1 héttel: "Volt a Colt-on vezérlés cserélve?[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz bitpork #181991 üzenetére
Ezt teljesem megértem. Volt szerencsém olyan Golf 4-hez hahuról ami úgy volt hirdetve, hogy kettőstömegű frissen cserélve számlával, teljesen rozsdamentes. Le kocsikáztunk ~3 órát... rámérve kiderült, hogy küszöb kittből a számlákon meg Opel alkatrészek voltak.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik
- Formula-1
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Apple notebookok
- A Plus modell gyengébb lett
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Energiaital topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen