-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok! Kocsiváltás előtt állok (najó, nem rögtön holnap, hanem mondjuk 1 éven belül) és a Touareg-et szemeltem ki. Mennyire necces ebből 8-10éves EUR4-es példányt venni? Lényegesen olcsóbbnak tűnnek, mint az EU5-ös változatok.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
válasz bitpork #139916 üzenetére
Köszi (gondoltam átjövök, mégiscsak közelebbi topic).
Meggondolandó a dolog, 9-10éveset olyan 11-12kEUR magasságában kapni, ha mondjuk 2-3kEUR ráköltéssel megy még 10évet, akkor érdemesebb ezt választani, mint egy fiatal példányt*. Pláne, hogy a régebbiek között vannak kéziváltósok, amik valamicskét a fogyasztáson is segítenek (legalábbis fogyi szempontból nem lesz bukó a régebbi motor).
*2éves csilivili: bruttó 37kEUR, ez bukik le a fentebb említett 11-12k-ra - az öreg akkor visz el ennyit (25kEUR), ha tízezres nagyságrendben költök rá és a végén csak roncsként veszik be.
Ha jófej akarok lenni, akkor ebbe még egy EUR-6-osítás is beleférhet mondjuk egyszeri 2kEUR+évi ~150EUR többletktg-ért.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Mágus2 #139918 üzenetére
Nem mondom, hogy egyszer se mehet szervizbe, ami kell, azt cserélném. A 20év összfutás nagyon a vége lenne, reálisan max 5-6 évet húznék rá. Lényeg, hogy évi 1-2x-i szerelő által átnézés után ne hagyja ott a családot az út szélén, nyaralásba menet...
#139920: a 2-3kEUR csak az extra problémákra elkülönített rész. Természetesen gumik, olaj, féktárcsák, egyéb fogyóeszközök, amiket egy újonnan vett kocsin ugyanúgy kell cserélgetni, nem tartoznak bele.
#139924: Köszi, évi 2-3x járok Mo.-gon, ha megvan a kocsi, sztem megejtek egy kört.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz bitpork #139926 üzenetére
Igen, a szerelési ktg-ek magasak. Az autós topicban mondtad a lánccserét, mint brutális (de ritkán előjövő) tételt, errefelé kb 2500EUR-ba fáj. Ha 2x ennyit költök egy öregebb vasra az alapktg-ek mellett, még akkor is 10eEUR-s nagyságrendű pénzt spóroltam meg egy "majdnemúj" 2éveshez képest.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #139927 üzenetére
(+egy kisebb értékű kocsit nem feltétlen kaszkózna már az ember, ez ugyebár évi 3-400EUR többletktg, ami csak akkor lenne felhasználva, ha betörik a szélvédőmet vagy a lesz@rom szintet meghaladóan húzzák meg a kocsi oldalát. Enyveskezű országokba ritkán járok...)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz zsolt19900 #139938 üzenetére
Van benne valami... Eddig casco-ztam, mondjuk megnyugtatja az embert, hogy baj esetén összeszedik az út szélén, meg hasonlók Az viszont nem tetszik, hogy egy öreg, értékének 2/3-át már leírt autóra is kb annyiba kerül, mintha új kocsira kötném.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
válasz bitpork #139959 üzenetére
Törött acélrugót már cseréltem az Octaviában. Gondolom ilyenkor jön jól, ha az előző tulaj csak városi kocsinak használta a gépezetet és nem mocsárrallyzott vele.
#139960: 10e km-enként illik centíroztatni. Nekem egy nyár 20e km, úgyhogy kerékcsere alkalmával azért jól jön a centír.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
-
-
E között a két VW motor között van gyakorlati különbség?:
2'967 cm3 240LE, 2010es évjárat
2'967 cm3 245LE, 2012es évjárat
Ezenkívül mennyi előnye van a 8-fokozatú automatának a régebbi, 6oshoz képest? (Esetleg nincs-e vele több baj?)
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #139997 üzenetére
Közben váltó témában találtam választ, a touareg-fórumon nagyon kedvenc az újabb Aisin váltó. Persze még így is kell pár indok, hogy miért a ~6-8kEUR-val drágább, fiatalabb példányok között nézelődjek, de egy indoknak jó
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz bitpork #140021 üzenetére
Gondolom van különbség a 3t teherrel és a 2 kósza pillangóval történő indulás között. Persze, ez csak hangyaköpésnyi üzemanyag-megtakarítás, ha az ember hosszú utakra megy és viszonylag ritkán indul. Másik, hogy a 6osban tudtommal viszonylag gyakran kell váltóolajat cserélni, a 8as meg "maintenance-free".
Bár ez nem tudom, mennyire előny, ott a szuper "maintenance-free" vezérműlánc is, ami szuper, csak ha cserélni kell, annyiból 5 szíjcsere is kijönne, amilyen hülye helyre rakták.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
válasz brumi1024 #140034 üzenetére
A régebbi és az új touaregek fogyasztása között néztem a fogyasztást spritmonitoron, mintha közel ~1L előnye lenne a 2012 utáni (Aisin-váltós) modelleknek. Kérdés persze, mennyibe fáj egy komplett csere, ha megadja magát a "maintenance-free" csoda?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz brumi1024 #140036 üzenetére
Ahogy az ebay-es árakat nézem, olyan óriási különbség nincs a komplett váltóárak között, a 6-sebességes cseréjéért is elkérnek 2kEUR-t, és egy alapból 8-9éves kocsinak gondolom nagyobb esélye van arra, hogy cserére szoruljon, mint egy 5évesnek.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz focvis #140040 üzenetére
Mondjuk amire ráfogja a gyártó, hogy "nem kell benne olajat cserélni" (esetleg jól meg is oldja, hogy ne lehessen - nem tudom, lehet-e pátyolgatni az Aisin váltót), akkor minek is cserélne a szervizes, akihez a félanalfabéta tulaj beviszi a kocsit, mert kigyulladt a "vigyél szervizbe, mert itt az 50e km" lámpa
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz focvis #140043 üzenetére
"Remélem, hogy a jóérzésű szerelők felhívják erre az ignorant tulajok figyelmét." - jó kérdés, vételnél mindenesetre nézem ezt is a szervizkönyvben. Ha nem 400e km-t hazudnak le 100e-nek, akkor még nincs veszve minden. Közben néztem erre is árakat: full takarítás+olajcsere megvan 500EUR-ból, ha az eladó lesz@rta, akkor ez lesz az alkualap.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
Németeknél olvasgatva úgy látom, cserélgetik az olajat az Aisin TR-80SD-ben is rendesen, "maintenance-free" ide vagy oda.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz bitpork #140057 üzenetére
Így van, odafigyelek majd rá.
Még1 touareges kérdés: amiket eddig néztem, mindegyikre írták, hogy van vonóhorga - de a képeken sose látszik, azaz kivehető cuccos. Vajon az elektromos csati is mindíg be van ezeknél drótozva, vagy vannak évjáratok, ahol utólag kell ezzel szívni?
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz bitpork #140059 üzenetére
Értem. Ahogy nézem, a 13 pólusnak is a körmére kell még nézni, akkor is, ha ott a konnektor.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz bitpork #140061 üzenetére
, okés és köszi. Csak annyi, hogy ez továbbadásnál "érték", azaz ha felárat kér érte az eladó és mégse úgy műkszik, akkor lehet alkudni.
A fritz fórumon írják, hogy kábelt is kell húzni, mert egy 12V-os táp szimplán nincs kivezetve - ha pl a lakókocsiban hajtani akarja a hűtőt a tag, tehát sima átalakító nem elég.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
válasz Kicker #140121 üzenetére
Ahogy a kolléga írja, azt nézd, hogy milyen ktg-ek várhatók, és mennyit fog bukni a kocsi ára a következő években.
Nekem is pont ez a kérdés, csak pont a vevői oldalról: hány éves kocsiba érdemes beszállni, aminek kicsi az esélye, hogy folyamatosan a szervizben wellness-ezzen. Mint vevő, egy "wellnessbejáró" korú kocsit már csak nagyonmasszív árengedménnyel vennék meg, hogy még akkor is maradjon tartalék €, ha 1-2 kapitális javítást kell elkövetni rajta (ld váltócsere, vezérműlánc-csere). Gondolom nem ennyire olcsón akarod majd eladni?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Villamosodik a VW, igaz, elég komótosan. Ezekszerint 2025-ben még masszívan számítanak a benzines-dízeles szegmensre.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz K Norbi #140129 üzenetére
Azért korántsem ilyen rózsás a helyzet. Áramot termelni tényleg lehetne sok kreatív módon, tárolni macerás, még "titkolva" se nagyon vannak sokkal jobb akksik a mostaniaknál.
Szval még sok idő, míg 1000km hatótávú családi autót látunk 25kEUR alatt.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
-
-
-
válasz #89874944 #140324 üzenetére
Bizony, én eleve parkolási lehetőség alapján keresek arrafelé szállást (pontosabban családi leruccanásoknál asszonynak ki van adva, hogy a "női szempontok, ld tengeri kilátás" mellett ha nincs normális parkoló, akkor gyalog megyünk). 3éve egyedül mentem: autónak luxus árnyékolós bőségesen méretezett beálló, nekem szűk szoba . Szuper jó volt.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Rohadt életbe, azt hittem, megúszom Valami hiteles helyen megmérték már, mennyi teljesítmény/fogyasztás a bukó?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
-
-
-
-
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#188037: kapcsolódó kérdés
OBD2 v 11 v hasonló eszközt tudtok ajánlani Octavia II hibatörlésre (légzsák-lámpa, meggajdult amikor a sebességmérőt barmoltam)? Az se hátrány, ha újabb kocsikat is kiszolgál fleabay 20-30€/£-ig játszik.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
, valami általános cucc kellene, ami az összes hibaüzitől kezdve a motor cuccai át az eeprom-ban lapuló lámpabeállításokat is tudja megbízhatóan állítgatni. Fleabay-en dunát lehet rekeszteni a mindenféle usb-adapterrel (+cd/szoftver) és önálló kütyüvel, de a kompatibilitás elég ingoványosnak tűnik.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
-
2es octaviához kerestem fentebb diag-kábelt, gindoltam visszajelzek: ez a vag-com 5.51es lett a megoldás.
Kínai dzsunka, de gond nélkül kiszedte a légzsák-hibaüzit ráadásképp tényleg hozzáfér az eeprom-hoz (ha valaki tudja, hogy ott mit hogyan kell kódolni...). Egy jótanács, ha vki ilyennel berhelni kezdene (a változtatások precíz jegyzetelése mellett): legyen akksitöltési lehetőség a közelben .[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
mk2 Octaviára nézek felniket, elég a PCD méret+kiosztást tudni, vagy más speckó is kell ? Illetve ha találok másik Octaviáról lehúzott darabot, legalább mk2-n belül ugyanaz megy a Facelift és pre-Facelift modellre?
Itt nem látom, hogy különbséget tennének a 2004-2012 közötti modelleken belül.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűnyíró topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayStation 5
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...