Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Első itteni postomban először is üdvözölném egyszer a klubbotokat. :R

    Aztán érdeklődnék, hogy találok-e valahol (magyar vagy angol nyelven) valami FAQ félét, amit hasznos lenne átnyálaznom, mielőtt egy 2003-as Audi A4 1.9 PD TDI (multitronic) tulaj leszek (az adóbevallási időszak végéig ráértem gondolkozni, de holnap már elindíthatom a papírmunkát). Ilyen mindennapi használattól, az általános és időszakosabb karbantartási javaslatokon át, a "kis trükkökig" mindent szívesen fogadnék. Mármint tapasztalt tulajoktól, nem csak a gyártó használati utasításából. :B

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ESP #37962 üzenetére

    Fogjuk rá, mert ma még csak a konkrét árról állapodtunk meg.
    Mivel az elsőre felvetett 600k-ból 1.6M-be ment át a dolog, így hitel lesz, amit még nem bíráltak el. De elvileg nem lesz vele gond, mert itt van az apám kezesnek, ha egyedül nem vagyok hitelképes. Ezt a macerát pedig holnap tudjuk elkezdeni, mert ma estig volt adóbevallási időszak, és egyrészt apám hátán is ott volt egy adóellenőrzés (de már lerázódott), másrészt nekem ez volt az első évem egyéni vállalkozóként, így én is csak holnaptól kérhetem az első jövedelemigazolásomat.

    De ha minden jól megy, akkor jövő héten már itthon parkolhat.
    Ha még jobban, akkor meg már járom is vele az országot munka ügyben. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tomcsi23 #37965 üzenetére

    [link] 1.550.000 lett a vége, tehát nem igazán lett lealkudva, de kereskedőtől nem igen úsztam volna meg ezt az évjáratot ilyen felszereltséggel 1.8, akár 2M alatt.

    De holnapig még rámszólhattok, ha szerintetek hülyeséget csinálok. :DD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ESP #37969 üzenetére

    "Dolgozni" is járnék vele, de nincs fix állásom. Persze kellemetlen, de nem dől be semmi, ha lerobban az autó. Egyszerűen csak szar, "így jártál".
    Anyagilag én szarul állok, mert az egyetem legvégét köhögöm pár tárggyal, és csak hobbiból melózgatok, viszont még a szüleimnél lakom, így nem is költök semmire, csak játékokra. És végül is ez az autó is kb. az lesz, csak kicsit komolyabb.
    Ha katasztrófa felé torkollok, akkor a szüleim még szerencsére tudnak támogatni anyagilag.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ESP #37972 üzenetére

    Átszerkesztettem, mert nehéz ilyesmit magyarázni. Most talán érthetőbb. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz m3tr0 #37976 üzenetére

    Gondoltam attól még jobb, mint ha egyszerűen csak a gyerek segge alá vágják az akármilyen autót, hogy "tessék fiam, ez a tiéd, költened sem kell rá, csak használnod" az, ha úgy megy, hogy amíg bírom próbálom egyedül fizetni, ha nem, akkor meg átmegy apucit fejő kisköcsögbe a hiánypótlás része. Főleg a katasztrófa, ha legalább fél milla, hogy újra megmozduljon.

    De amúgy igen, most tényleg elgondolkoztam, hogy visszatáncolok ebből.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VR6-Fan #37978 üzenetére

    suliba meg a korosztályodba nem egy "öreg" 1,9 automata A4-el fogsz villatani

    Ebben picit mellényúltál, mert abszolút nulla társasági életet élek. De a példa kedvéért belegondolva az automata váltótól akkor egyenesen félnék, hogy buzinak néznek vele, és pusztán emiatt csakis kézi váltósat néznék, hogy normálisnak nézzenek és lehessen vele ökörködni.

    Az anyagi dolgokba meg látom kár volt belemászni, mert itt most nem tudok és nem is akarok teljesen őszinte lenni, a mellémagyarázásom pedig nagyon félresikeredett, és ebből már nem tudok kimászni. Esetleg annyit mondok még hozzá, hogy ugyan nem dolgoztam meg mindenért tisztességesen, de többek közt öröklés útján is van már a nevemen annyi összeérték, hogy ha azt eladnám (használtpiaci áron), akkor egy új A4-est is kiguríthatnék a szalonból, ahogy a papíron létező jövedelmemből is megengedhetném magamnak ugyan ezt pár éves futamidejű hitelre. Ezt pedig azért is kéne most hitelre venni akkor is, ha épp itt lenne a zsebemben 2M készpénz, ami nem kell másra, "mert csak".

    De egyébként tudom hogy érzitek magatokat a hsz-eim után, és milyennek tűnök most előttetek. Általában én szoktam ennek a történetnek a másik végén állni.

    Már csak annyit kérdezek, hogy statisztika kedvéért irkáljam majd le ide néha, hogy mi történt, vagy inkább felejtsem el, hogy van ilyen Ph topic?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz m3tr0 #37984 üzenetére

    Yes, Sir! ;]

    (Nem, ez nem én vagyok, csak egy google találat.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ismertek / van itt valaki, aki jövő hét elején ráérne Nyársapát környékén (~ Cegléd, Szolnok, Kecskemét) viszonylag baráti áron ránézni egy 2003-as A4 szoftveres hibanaplójára, illetve esetleg, ha már úgyis be van drótozva, akkor egy kalap alatt adni neki egy friss szoftvert, ha jött már ki hozzá újabb, mint amivel most fut az ECU?

    Az intelmeitek ellenére úgy döntöttem bevállalom ezt a 200k km-es multitronic-ot, de teljesen vakon azért nem akarom, és ismerősök ismerősei közt nem akadt senki, akit meg tudtam volna kérni rá, hogy pattintsunk rá egy laptopot.
    Tudom, hogy az önmagában még nem sokat jelent egy log file, de mégis több, mint a semmi. Onnantól még mindig lutri, hogy mikor mi lesz vele, de valamivel nyugodtabban írnám alá a szerződést, ha a szoftver most nem jelez semmi különösebb anomáliát...

    Erre most kiváló lenne nekem pl. egy lelkes gépészmérnök hallgató is, akinek van hozzá kábele és szoftvere, és már akár puszta szórakozásból is szívesen végiglapozná a naplót...
    Vagy felőlem még az is életképes, hogy letét ellenében kölcsön ad valaki egy kábel + szoftverrel ellátott laptopot, aztán otthon megvizslatja a lementett naplót.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #38405 üzenetére

    Ó, most látom hogy aprópénz egy ilyen kábel:USB OBD-II.
    Bár frissíteni ezzel nem igen tudok (meg azt azért nem is nagyon mernék egyedül, főleg nem ilyen third-party kábel+szoftver kombóval), de a hibanaplót állítólag gond nélkül ki lehet vele olvasni.

    Vajon árulnak ilyet valahol Budapesten is úgy, hogy csak besétálok és elhozom?
    Vagy ad nekem kölcsön valaki letét fejében pár napra, ha vett magának hasonlót?
    Nem tudom hány nap alatt érne ez ide, főleg a free shipping verziók...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz latyak17 #38407 üzenetére

    Persze, ebay.at-ről gondoltam, ha már ebay. Csak a típus és a körülbelüli ár miatt linkeltem.
    Szoktam rendelni hasonló dolgokat Kínából és Ausztriából. Vártam már 30+ napot is, mire ideért a sárgáktól egy pár dolcsi kacat, Ausztriából viszont sokszor gyorsabb, mint itthonról, ha futár hozza, mert késlekedés nélkül fleadják. :DDD
    De azt hiszem találtam itthon is: [link]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mágus2 #38418 üzenetére

    Erre az olcsó kábelre azt írták, hogy "most 1996-2003 Audi cars with the 16-pin diagnostic socket". De ezek szerint a 2003-as A4 nem esik bele a "legtöbb 2003-as Audi" kategóriába és/vagy kamuzik egy kicsit a leírás?
    Ebay-en rákeresve a VCDS szóra már >=230 Eurós kábeleket látok. :Y
    Kár, amúgy is majdnem minden kütyümhöz van szervizkábelem, legtöbb DIY. ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mágus2 #38423 üzenetére

    Persze, az lenne az igazi, ha akár szoftvert is frissíthetnék vele magamnak és játszhatnék a beállításokkal, de most megelégednék egy szimpla hibanapló olvasással. Erre sem elég az olcsó kábel?

    Egy 230 Eurós kábelt most biztos nem rendelek így hirtelen felindulásból, de egy olcsó kínait nyugodtan kifizetek már azért is, ha kiolvassa a fontosabb diagnosztikai üzeneteket.
    Mivel az olcsó kábel ára eltörpül a drágábbik mellett, még az sem nagy dolog, ha most futtában rendelek egy olcsót, és majd később szerzek egy normálisat is, ha úgy adódik. Bár itt már kérdéses, hogy megéri-e sajátot venni, vagy inkább eljárkálni egy szervizbe minden apróság miatt, amit magamnak is meg tudnék nézni ha lenne 230 eurós kábelem. :U

    Szóval 2003-as A4-en abszólút semmire sem jó a kínai vacak? Naplót sem olvas?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mágus2 #38442 üzenetére

    Ahogy néztem, pár szerviz listázza a szoftverfrissítést, mint rendelhető szolgáltatás, és azt is láttam már, hogy minden modellnek megvan a saját szoftvercsomagja, de abból a gyártás után is jönnek új verziók (tehát példaképp az A4 1.9 PD TDI Multitronic csomagból is van több revízió). Szóval igen, pont úgy képzeltem el, mint a telefon szoftverét. Nem kritikus hibák javítása és apró finomítások, hogy a szerviz telepítheti annak, aki épp erre panaszkodik, amit változtat. És ja, van egy kis update mániám is. :DDD

    Persze gondoltam, hogy benne lenne az a buktató is, hogy az audi-s CD tartalmát nem olyan egyszerű beszerezni (konkrétan nehezebb, mint a kábelt, vagy gyakorlatilag lehetetlen is magánszemélynek). De ezt most inkább csak példaképp írtam. Átfogóbban arra hoztam ezt példaképp, hogy módosítani is lehet vele az ECU-ban tárolt adatokat (akár magát a szoftver, akár csak konfigurációs paramétereket), nem csak fülelni a diagnosztikai kimenet csatornáját (de egyenes választ ezt a képességét illetően sem kaptam még :))).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Na, letudtam ma egy ~65km-es tesztutat az átíratás szélén álló A4-el.

    Az autópályáig tartó döcögős utat is szépen vette, nyikorgás/kattogás nélkül, kátyúkon át, kanyarodáskor, sehol semmi fura.

    Az M5-ösön pedig tovább nem, de 160-ig megnyomtam egy-két előzéshez, és még akkor sem kellet megfogni a kormányt, csak két ujjamat tartottam rajta finoman, de ment szép stabilan. ~140-nél közepes határozottsággal gázra lépve is szép simán gyorsult még 160-ig, nem úgy tűnt, mint ami már az utolsó cseppeket nyögi. ;]

    Bent a városban pedig volt pár piros lámpa és kanyarogtunk kicsit mellékutcákban. Mindig simán indult meg, alapgázzal is finoman begurította magát.

    Egyetlen érdekes dolog az volt, mikor közepesen meredek lejtőn felfelé menet, hirtelen gázadásra, vagy piros lámpánál agresszívebb induláskor volt egy érdekes, "hörgés" szerű hangja. (Nem olyan durva, mint amilyennek így a leírásból hangozhat, de nem találtam rá jobb szót.)

    Ez mennyi normális? Általános 1.9 PD TDi jellegzetesség akár kézi, vagy legalább is CVT váltóknál, vagy esetleg valami vészjósló előjel is lehet?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Jászeberény-Szolnok környékén tud valaki Audi viszonylatban megbízható szakértelmű, de nem túlárazott szerelőt, akihez érdemes lenne begurítani ezt a használt A4'03-at egy gyors szemlére (nem egy hónapon, hanem pár napon belül, nem csavarról-csavarra, csak úgy mégis átnézni)?

    Itt a faluban is van egy szerviz, de nem biztos, hogy gumicserén kívül másra szívesen mennék oda ezzel (apám rám sóztam már párszor, hogy vigyem el oda helyette az övét, és nagyjából rendben vannak úgy felszereltség terén, de vannak azért fura dolgaik is).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Hú, hát ez a DIY radio receiver fix az én antennaerősítőmön már nem sokat fog segíteni. Van rajta egy ugyen ilyen repedés, mint a linkelt képen, de emellett középen is szét van hasadva, és centiken át lehámozta magát, közben persze nyúzva a felforrasztott kis IC-ket.
    Németekhez képest elég idióta konstrukció, mert inkább tervezett tönkremenetelhez lenne tökéletes.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Balupapa #38654 üzenetére

    Ma átnéztük/megjárattuk egy kisebb szerelőgárdával is ezt az A4-est és szépet csalódtam ebben a helyi szervizben.

    A jobboldali motortartó bakot kell majd ráérősen cserélni (ezt a kopogást én is ma tapasztaltam először, épp mikor ide gurultam vele, de a szervizes arc tényleg nem kímélte a gázpedált, így alatta rögtön kopácsolt egyet újra). A szoftveres naplója szerint motorikusan minden OK (csak komfort-extrákra dobált pár hibát, amiket lenulláztak, és majd elválik mi az, ami most is hibás, illetve zavar is engem annyira, hogy ránézzünk).

    A vezérműszíjat akarják alkalomadtán, de minél hamarabb cserélni (a márkaszerviz cserélte ~110k-nál, most pedig 207k-nál jár), de azt mondta, ha nem bízom az eladóban, akkor cseréljünk már most olajat a motorban és a váltóban is. Lehet, hogy így is teszek nemsoká így, hogy nem került kilátásba költségesebb alkatrészcsere már a 0. napra.

    VAS-t használtak, de valamiért nem tudták megnézni a motorvezérlőféle futást.
    De legalább átállították nekem németről angolra a menüt, hogy értsem is. :DDD

    Amin picit felbasztam magam, hogy az ablaktörlő keményen belevésett valamikor egy körcikket a szélvédő bal alsó részébe (ehhez nem is kellett szervizszemle, csak egy első tankolás, ahol le akartam mosni, amit odaszáradt sós/poros vízkőnek hittem).

    Ez engem picit zavar is. Nem vagyok tisztaságmániás, de az első szélvédőt minden tankolásnál lemostam rutinból, ha találtam kirakva vizet. De az is irritáló, hogy sértésnek vette a tulaj a kérdést, hogy tisztességesen ment-e át a forgalmin, márpedig nem hiszem, ott átment volna zsebpénz nélkül ezekkel a karcokkal. Frissen mosva és napfényben egyértelműen látszik, hogy karcos, csak eddig mindig sötétben nézegettem és nem akadtam meg ezen a részleten ennyire, hogy kinyomozzam valójából mi az ott a szélvédőn (mikor vásárlás előtt elhoztam vidékről, akkor próbáltam észben tartani, hogy ha megállunk megkérdezem, de elfelejtettem, és már akkor is éjszaka volt).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #38658 üzenetére

    Bocs, azért lett válaszüzenet, mert először kommentálni akartam a sofőrt, de gondoltam mire végzek a többivel, addigra úgyis hatan beírják, de nem nyitottam újra a szerkesztőt üres üzenetre. :B

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Kicsit vegyesek most az érzelmeim.

    Egyrészt ma is gurultam vele ~230km-t, és lassan megszokom már annyira, hogy kezdem élvezem is vele az utat.

    Másrészt, mikor nekiálltam kiporszívózni, akkor feltűnt, hogy nincs meg az emelője és a csavarkulcs készlete sem (ami nélkül fölös súly a pótkerék).
    Ez a szélvédőkarccal együtt már piszkált annyira, hogy megeresszek egy emailt a korábbi tulajnak, amiben mellékesen kilistáztam minden hibát/hiányosságot, amit én és a szerelők találtak (csak úgy tényszerűen, vázlatosan).

    Erre felhúzta magát, és rizsázott, hogy milyen szép HASZNÁLT autót adott el nekem milyen jó áron, most legyek már csendben. És nyomatékosan kijelentette, hogy az emelője márpedig benne volt.

    Erre még válaszoltam neki, hogy nem volt benne az emelő, és fogja már vissza magát, mert az is kemény, hogy az apja, aki "a város polgármestereként kezeskedett azért, hogy az autó rendben van", az nem csak a karcos szélvédőt felejtette megemlíteni, de mutogatott nekem egy komplett felniszettet a garázsban, hogy az is jár hozzá, de persze mégsem kaptam meg, csak azt, amik a csomagtartóban voltak (ezért nem tudtam megnézni, hogy az emelője megvan-e, mert tele volt pakolva a háta), mert ifjabbik politikus szerint arról sohasem volt szó, és én efelett szemet is hunytam (hihető, hogy a fia nem akarta azokat is nekemadni, mert így is 4 friss gumis felszerelt, 2 friss téligumis, 2 üres felni, és egy pótkerék van itt, de attól még tény, hogy a garázsban mutattak nekem még másik négyet is), de az emelőmet azt kérem, ha már karcos a szélvédő is.

    Így, amit eddig írtam itt róla, és figyelembe véve a 1.550.000 végösszeget reális a kérésem?
    Vicc az 50k benne. Azt arra hivatkozva nem hagyta lealkudni, hogy ad egy rakás felnit, miután az apja mutatott is egy nekem kazalnyit.

    Szerintem átbaszva így sem vagyok, de szerintem picit már túllő az ingerküszöbön, hogy emelő sincs, és be sem vallja.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kiskokó #38724 üzenetére

    Persze, egyrészt fülig ér a szám, hogy ennyi pénzért ilyen autót kaptam, ami így pár nap és több száz kilométer után tényleg tetszik is, öröm vele gurigázni.

    Egyszerűen csak nem szeretem, hogy ha hülyének néznek. Pitiáner dolgokkal se. Főleg az ilyen nagy mellénnyel tett kijelentések után, hogy kár csavarról-csavarra átnéznem az autót, mert ő, mint szavahihető ember kezeskedik érte, hogy minden tartozék megvan, és nincs más számottevő hibája, mint amit elsorolt.
    Ezt én szerintem joggal vettem úgy, hogy OK, akkor nem leszek kukacos, haladjon az üzlet (nagyon sietett vele, aminek végül is örültem, hogy haladunk) de tényleg szaván foghatom, ha mégis bibis valami.
    Miért fájna ideadni azt az emelőt, ha megvan, vagy bevallani, hogy nincs meg, a szélvédőért pedig egyszerűen elnézést kérni, nem lebaszni, amiért szólni mertem neki így utólag (csak azért, hogy vegye komolyabban az emelő keresést)?

    A kerekek meg ja... Nem én akartam hozzá három komplett szettet (irreálisnak is tűnt, és ha megkapom, már meg lenne hirdetve eladásra 4 kerék), az apja mutogatta, hogy annyi van a garázsban.
    Ezért sem azt vártam, hogy utánam gurítson még négy felnit, ha félreértés volt, de elnézést azért kérhetett volna a félreértésért.

    Amúgy ha másnak is szarakodik a rádiója: 4k-ért megcsinálta nekem egy nyugdíjas TV szerelő az önpusztító antennaerősítőt. Hőlégfúvóval lehúzta a gumit, kihámozta belőle a beleszakadt IC-ket és visszaforrasztotta őket a NYÁK-ra. Pár óra pepecselés, és újra vannak FM sávok.
    Ennyit még úgy is megért, hogy nem igazán hallgatok rádiót.

    Amivel viszont talán gondom lesz, az a DIY Xenon.
    Már első este villogtak rám mint az állat. Akkor visszatekertem 3-ról 0-ra, de tegnap este is rám pislogott egy pici autó.
    Lehet, hogy ez így határeset, de ha véletlenül beraknék hátra valami nehezet, akkor már nem lehet mínuszba tekerni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kiskokó #38748 üzenetére

    Ez nem gyári szériahiba, mert utólagos Xenon. Erre gondoltam azzal, hogy DIY (Do It Yourself - csináld magad, mert láthatóan csak úgy bele lett hajítva, ott lóg a kínai matricás tápdoboz a motortérben). A tompított Xenon, a fényszóró sima.

    Csak attól tartok, hogy talán azért ilyen most, mert nem lehet tovább szintezni. De majd szétkapom és megnézem. Ha belül is olyan vicces a szerelés, mint kívül, és nem lehet tovább állítani, akkor lehet dobok majd egy privit. :K

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kiskokó #38758 üzenetére

    Durván mennyibe fájna átépíteni olyan Xenonra, amire kapok engedélyt?
    A fényszórómosót megúszom, ha gyári (vagy legalább annak látszó) Xenonra szereltetem át és elintézem valahogy a papírokat?
    Nem tudom, hogy az autómata magasságállítás csak kábelezés és ECU programozás, vagy új hardware is kell mellé? (Dőlésérzékelő elvileg már van a rendszerben az automataváltó miatt.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az utalhat valami bakira, ha GPS-hez képest vaskosan felfelé mér az óra?
    Az egyenes úton tempomattal belőtt óra:100 gps:92, óra:140 gps:130.
    Lehet, hogy másféle felni+gumi kombóra lett kalibrálva, vagy csak elállítódott az évek során, esetleg már az Audi is szeret csalni ennyit gyárilag?
    Gondolom nem ártana egyszer belőni, mert így a megtett kilométer is ~10% pluszban lehet, bár azt még nem hasonlítottam össze, és a pontszerűbb mintavételek miatt ívekkel tarkított úton az a kevésbé megbízható.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mágus2 #38841 üzenetére

    Elvileg 15-os Audi alufelni, szinte új Continental gumikkal. Ránézésre stimmel.
    1.9-es TDI-t lehetett kérni nagyobbal? Vagy korábbi tulaj használhatta úgy, de csak felrakás után kalibráltatta újra, és eladás előtt szerelte vissza a gyárit?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mágus2 #38843 üzenetére

    Akkor valamelyik nap lemosom, leolvasom, és meg is mérem. :K
    Bár ránézésre az is látszik, hogy alsó hangon lehet a keréknyomás, szóval alkalom adtán majd meg is fújom.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #00809728 #38855 üzenetére

    :N

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mágus2 #38843 üzenetére

    A gumi felirata 195/65R15, ami megegyezik a gyári mérettel. :U
    A szoftverben lehet gumiméretet állítgatni, vagy tesztpadon egyszerűen újra lehet kalibrálni?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TaaT #39056 üzenetére

    AUDI A4 1.9 PD TDI Multitronic 2003
    Nemrég vettem használtan, és 100-130 közt kb. 10 km/h-val többet mutat az órája, mint a GPS (tempomattal fixálva egyenes autópálya szakaszon, több km-en át nézegetve a kettőt). Ebből jött a feltevés, hogy talán valamivel kisebb kerék/gumi van rajta, mint illene. De a feliratok és a leírások szerint ez rendben van.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Így, hogy nagyjából elült a hó, és ma megint kigurultam, eszembe jutott, hogy még mindig időzített xenon-bombával a hónom alatt gurulok el a rendőrbácsik orra előtt. :DDD

    De mivel szerintem hiába várom, hogy ír-e még valamit az előző tulaj erről, hogy miként is történt a műtét (és meg van-e még a "hulladék", ha az izzón kívül mást is cseréltek a lámpatesten belül), már csinálni kéne vele valamit.

    Az átlagos xenon szettek csak trafóból és izzóból állnak, vagy inkább arra számítsak, hogy ebbe a búrába többé nem teszek be sima H7 izzót, és mehetek nézni bontott lámpates párt?
    Illetve babráltak valamit az ECU-n, ha most nincs semmi hibakód a lámpákra? Ha visszalehet, és teszek sima izzót, akkor lesz, vagy hasonló az áramfelvételük?

    Mondjuk nem is sima izzót gondoltam, hanem ilyen HOD-t (aka "álxenon" - kékre színezett erős halogén). Láttam most viszonylag olcsón és van még pár darab az eladónál. Vagy a gyakorlatban amiatt is ráncolja a szemét a rendőr, és nem könnyebb kidumálni, mint a kínai xenont? :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Balupapa #39369 üzenetére

    Nyilván annyiból "érős", hogy színszűrővel együtt is tud annyit, mint a sima halogén, nem pedig szűrővel együtt is világosabb, mint a xenon. :DDD
    És csak annyira színezett, hogy ~2k sárga helyett ~6k fehér a legyen színhőmérséklete, de még nem is kék, mint a 9k Kelvines. (A mostani xenonom nem mértem meg spektróval, de saccra hidegebb, mint 6k.)

    Google-el nézelődve találtam egy cikket, ami szerint a halványkék és borostyán-sárga halogén izzó is OK, csak a xenon a büntis.
    Ez a jogrendszer szépsége. Mint ahogy a marihuána is tiltott szer, miközben több tucat hasonló jellegű, akár intenzívebb hatású szer teljesen legális, mert az név szerint nincs rajta a "népellenség és sátán drogja" listán, szóval mehet orrba-szájba a rendőrős előtt sátorozva is. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TaaT #39371 üzenetére

    Egy fénykép nem sokat mond. Ha auto módban lövöldözök, akkor rábök egyre a gép, és kinevezi fehérnek. Aztán ott van a másik trükk, hogy a xenon is szűk spektrumú fényt ad, amitől megint csak eltévedhet a három színszűrős fényképezőgép, mikor megpróbálja besaccolni a raw motor, hogy milyen spektrális eloszlású fényt lát a szenzor.

    A szemed pedig szintén adaptálódik egy "fehérhez", amit elsőre valamiért könnyebben hisz, így nevez ki annak. Ezért nem őrülünk meg a hagyományos sárga izzóktól bent az épületekben sem, ami ~2500K, míg a napfény ~6500K.

    Igazából a 6504K "a fehér": D65 @ wikipedia.

    De akkor mit ajánlanál H7 foglalatba, ami biztos, hogy legális (xenonos kellékek nélkül is), de azon belül viszonylag hideg (inkább nevezzük kékesnek) és erős fényt ad?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Balupapa #39373 üzenetére

    Bepakoltam a kosárba 8k értékű Osram izzót (gondoltam, hogy ha már belenyúlok, akkor legyen "cool" minden ott elől :D). Holnap kibontom a baloldalt, és ha ránézésre nincs szétbarmolva a foglalat, akkor le is rendelem.

    Remélem rá tudom majd sózni ennyiért valakire a bontott kínai xenon szettet. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tomcsi23 #39380 üzenetére

    Ja, innen rendeltem, már be is lett szerelve és újraszintezve.

    Kéri valaki a kiszerelt Xenon szettet 8k-ért? ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kiskokó #39481 üzenetére

    Nekem tetszik a sötét króm szín. Ha babrálni akarnám, akkor szerintem olyat tennék fel 16"-osból.

    Megjött a kínai VCDS 11.11.3 kábelem. K1/K2 ok, CAN failed. :(((
    Bár lehet, hogy azért, mert Windows 8 x64 alatt próbáltam. ;]

    Az ODB-n is kiolvasható hibalistán pedig szerencsére semmi más nincs azóta se, de az ismét megjelent, ami élesben is zavarónak bizonyult:

    01616 - Signal Wire to Interior Monitor
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
    35-00 - -
    01368 - Alarm triggered by Luggage Compartment Switch
    35-00 - -
    01561 - Left Rear Door
    59-00 - Can't Unlock
    01562 - Right Rear Door
    61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

    Vagyis én már eleve így szoktam meg az autót, mert így vettem, és a vezetőnek egyedül nem gáz, de akik csak úgy behuppannak mellém, azok rendre vagy a kart akarják letörni, vagy az ablakon való menekülés lehetőségeit kezdik fontolgatni némi klausztrofóbiás pánikkal az arcukon, ha nem rántom ki rögtön a kulcsot megállás után, ami viszont a turbó miatt lenne gázos gyakorlat.

    Ha feláll a CAN-BUS kapcsolat, akkor elvileg át tudom programozni az ajtózárat, hogy soha ne zárja be magát automatikusan, csak ha leparkoltam és gombnyomásra bezártam kihúzott kulccsal?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MunezXBK #39488 üzenetére

    Felraktam VirtualBox-ba egy Angol nyelvű XP-t, de így sincs CAN.
    Bár ez most egy utángyártott kábel, így ez is lehet szar, de azzal együtt, hogy múltkor a tisztességesen kiperkált VAS szoftver-el sem tudták nekem megnézni az ECU féle futott kilométereket, már félő, hogy hibás, vagy mókolt az ECU, vagy legalább is ez a csati.

    Vagy ugyan azokon az ereken kommunikálna a CAN-busz protokol, mint a K1/2.
    Tehát lehet egyszerű kábel érintkezési hiba?

    (Nem kifejezetten csak attól kérdem, akinél a válasz gombot nyomtam. :D)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Hogy lehet kihúzni a pöcköt, ami a B6-os A4 kesztyűtartójának csuklóit fogja? :U

    Vagy még jobb: Nincs fent valahol PDF-ben a komplett service manual (ingyen)?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #39552 üzenetére

    Megvan a válasz. Egy csípőfogó, egy gumisapkás pajszer, két ember, majd relatíve sok izomerő kell, és akkor kipattant az a fránya pöcök (javasolták, hogy fúrjam meg hátulról és toljam át, de kár lett volna roncsolni. Igaz, egyedül nem sikerült volna kifeszegetnem).

    Service Manual-ból viszont még csak cirill betűset sikerült letöltenem. :(((

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #39562 üzenetére

    Szerintem az lenne a korrekt, ha mindenhez (nem csak autó) járna eredeti nyomtatott példány, vagy legalább hivatalosan és ingyenesen letölthető lenne a gyártók weboldaláról.

    Ha lejár a garancia, onnantól hivatalosan is szerelheted magadnak, ahhoz pedig szükséged van az SM-ben található információkra. Csak azért kérhetnek érte pénzt, mert általában üzletszerűen működő, a javításokból anyagi hasznot termelő személyek/cégek vásárolják meg. Ez szentesíti az árát. De ez nem kitétel, hogy magánszemélynek nem kellhet SM, otthon egyedül pedig nem keresel vele pénzt. Épp azért szerintem jogilag is szürke terület, mikor magánszemélyként töltesz le ilyet (ha nem bizonyítható, hogy pénzt akarsz vele keresni).

    Ugyan úgy, mint ahogy filmeket/játékokat, stb warezolnak az emberek. Magánszemélyt ezért Magyarországon nem büntetnek, csak ha bevételhez próbál belőle jutni (szerver üzemeltetőként).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TaaT #39567 üzenetére

    Tehát te vagy a példa arra, aki üzletszerűen csinálja. :D
    Nekem csak egy darab kell, amit nem árusítok tovább, és a felhasználása során sem jutok bevételhez. (Csak úgy példaképp, ha már felmerültek a jogi kérdések.)

    (#39568)

    Amúgy nem is nagy dolgokra kell nekem.
    A vezérműszíj cserét például szerintem ráhagyom majd a szerelőkre, de ha apró komforteletronikai kütyük érintkezéshibája miatt kell kibontani valamit a karosszérián belül, azzal szívesebben elbabrálok itthon, mint hogy szerelőhöz rohanjak, és akár ott is hagyjam a kocsit, vagy csak tátsam felette a számat, ha megvárható idő.

    Ezeknél általában határeset, hogy manual sem kell hozzá, de egyszerűbb és biztosabb belelapozni, ha van. (Mint pl. ma sem mertem izomból nekifeszülni annak a kis pöcöknek, míg fel nem hívtam valakit, hogy tényleg kipattan-e, és biztatott, hogy erősen kell.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cellpeti #40003 üzenetére

    Nekem is voltak felőle aggályaim, mert korábban még nem is próbáltam automata váltót kezelni, de könnyű volt hozzászokni a kényelemhez, hátrányát pedig még nem igazán éreztem.

    Igaz, én csak a multitronic-ról tudok így laikus véleményt mondani (pusztán papíron és elméletben szerintem ez "a tökéletes váltó"), de a hirdetésben nem láttam, hogy első vagy összkerekes, és ha jól rémlik, akkor előbbi esetben az is multitronic lesz (gyakran írnak oda tiptronicot akkor is, ha CVT dobozos).

    Ha szép finoman nyomkodod a gázpedált, akkor mindig alacsonyan tartja a fordulatot, hogy keveset fogyasszon. Szép egyenletesen, szolíd gyorsulásváltozással tudsz vele gyorsulni úgy, hogy sohasem pörög fel a motor, de így is lehagyod az átlagos vezetőket egy zöld lámpás induláskor, mert nincs kuplungolás. (Amit egy darabig egyébként kifejezetten hiányoltam. Unatkoztam, és nekiálltam kézzel hangolgatni a rádióadókat még akkor is, ha CD-ket akartam hallgatni, és telefonon netezgettem, csak hogy lekössem valamivel a jobb kezem. :DDD)

    Viszont ha hirtelen rálépsz a gázpedálra, akkor hagyja felfutni a fordulatot.
    Ilyenkor van ugyan egy kis késése, míg vár, hogy tényleg ezt szeretnéd-e, máskor viszont (főleg kis sebességnél, de akár előzés közben is) megspórolod a kuplungolással töltött időt. (Főleg, ha lusta vagy és nincs kedved úgy váltani, mint aki versenypilótát játszik közúton, hanem buszsofőrös stílusban pakolásznád.)

    Ezen túl pedig át tudod erőltetni magasabb fordulatra, ha áttolod D-ből jobbra a +/- kacsolókhoz. Akkor nem vált helyetted, csak ha már túlpörögne a műszerfalon piros zónával jelölt tartományba, vagy fuldokolna a motor alapjárat alatt.

    Eddig még csak egyszer sikerült meghülyítenem egy kicsit. (Konkrétan ma.)
    Több centi mély víz állt több járműhosszon át az aszfalton (Szolnokon az egyik vasúti átjáró mellett a Tesco felé vezető úton), én pedig kíváncsiságból bepöccintettem neki a tempomatot ~40-re, és vártam mi történik.
    Eddig minden lejtőn/emelkedőn át tudott úgy menni, hogy a műszerfal szerinti óra szinte meg sem moccant a tempottal beállítotthoz képest (és a motorfordulttal sem játszott), de ez már azért nem sikerült neki. Majdnem megálltam a tócsa közepén, de ráléptem a gázra, kicsit felpörgött a motor és ment tovább a vízoszlopok közt. :DDD

    Ami miatt én még a mai napig parázok egy kicsit, hogy nem tudom pontosan hogy kezeli a kuplungot. Mert ha nyomom a féket, akkor ugye lassul, míg végül akár meg is áll, de ez lényegében fékpedál (nem 0-x fok közt kuplung, aztán x-y fok közt fék, rögtön fék), a kuplung automata. Szóval néha gondolkozom, hogy pl. piros lámpánál állva jobban meg kéne-e taposni a pedált (hogy biztos teljesen kioldja a kuplungot).

    De amúgy meg ilyenkor a legkényelmesebb városban a lámpáknál. Csak a pillekönnyű fék és gázpedált használod, nem fárad el a lábad a kuplungolásban, és nem unod meg pakolászni a sebességeket, mikor csak araszolgatsz. (Bár én előtte egy terepjárót kínoztam, aminél azért kicsit több izommunkát várnak el, mint egy ilyen személyautóban, szóval nem olyan jó összehasonlítás, de van aki ezt sem bírja. :DDD)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kiskokó #40036 üzenetére

    Érthető, hogy nem indulnak neki, ha már lőnek rájuk, mert ha véletlenül még arcon talál (nem azért mert céloz, hanem szó szerint véletlenül "lemákol") az elég gázos (nyitott szembe akár csúnya vége is lehet).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Na, f@sza, újabb darabja kezdett el lógni az alsó műanyag borításnak.
    Vicces volt itthon felkötni (ünnepnapon nehéz aknát találni).

    Nem vertem neki semminek közvetlenül. Esetleg víz/kavics felverődésből kaphatott ütést. (Az utóbbi napokban átmentem városon belül pár masszív víztócsán fékezés nélkül.)
    Mennyire általános ez, hogy ennyire szétrepül az alja?

    Próbált már valaki bontóból összeszedni egy komplett alsó burkolatot B6-os A4-re? Saccra mennyibe kerülhet, és milyen eséllyel találni? (Ilyenből gondolom leginkább totálkárosakat visznek bontóba, de azon meg nem lesz sértetlen műanyag borítás. :DDD)

    Lehet, hogy még a jobb oldali ajtók alatti küszöblécet is érdemes lenne kicserélni, mert le van törve az első csücsök is (jobb első kerék hátánál, ahol összeérnek a műanyagok). Okoz az gondot, ha a kerék teletolja azt a rést szutyokkal? (Tapasszam be akár házilag, míg nem lesz elrendezve? - Valamikor május elején tervezem elvinni egy olaj,szűrő,szíj,tartóbak cserére, akkor rakatnám fel a műanyagokat, ha találok addig.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MunezXBK #40092 üzenetére

    Passz, hogy nevezi a szaknyelv. Autókból igazából műszakilag szarul allók. De legalább próbálom tanulgatni az alapokat, mióta van sajátom, mert amúgy lenne hozzá érzékem, csak ki kéne kicsit terjeszteni erre is. :D

    Az elje már akkor le volt szakadva, mikor vettem. Az is csak műanyag bilinccsel lett felfogatva, mikor másnap elvittem átnézetni, és meg lett emelve. A váltó alatt is rozsdás acéllemez volt (illetve még van is).

    Legújabban a bal hátsó részen (kb az ottani utas lába alatt) lógott le majdnem a földig egy műanyag. De itthon nem tudtam megemelni, hogy jobban megnézzem, csak a ház előtt a betonon fetrengve lett felfogatva műanyag bilinccsel, hogy elmehessek ma este Budapestre anélkül, hogy elhagynám útközben.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Majdnem minden 10+ km út alatt kigyullad az ESP lámpám, aztán gyújtás elvételekor nullázódik. Az ODB scan azt mondja:

    00526 - Brake Light Switch-F
    36-10 - Open Circuit - Intermittent

    Vagyis érintkezési hiba lehet valahol a kapcsolótól a féklámpa izzóig (esetleg maga a kapcsoló szarakodik, de az izzó világít, azt figyelgettem utána a mögöttem állón).

    Érdemes ezzel soron kívül foglalkozni (mielőtt amúgy is szervizbe kerül valamiért), vagy csak szokjam meg, hogy karácsonyfa fétise van a műszerfalnak?

    Amúgy meg tud azért inni ez az 1.9 PD TDI közepesen agresszív városbóklászás közben. Akkor nulláztam, mikor már itt Budapesten tankoltam, és 5.6-ról 10.7-re változott az átlagom, míg a városban matattam el ~80km-et. :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #40197 üzenetére

    Nem lehettél túl agresszív eladó, mert nekem sem kínáltad, mikor először bukkantam ebbe a topicba, pedig még privátban is fecserésztünk arról, hogy mit lehetne érdemes venni. :)

    És még egy általános kérdés, ami a linkelt képekről ugrott be:

    Mennyire használható a CD-s magnó/rádió helyére építhető GPS, és mennyire komplikált beépíteni, ha veszek egy használtat?
    Régen magasabb belterű autóban bevált a műszerfal elé biggyesztett telefonom, de ebben gyengébben fog jelet, így a magasan beépített belvárosi részeken (főleg egy kis felhősödés mellett) sűrűn el is veszti a jelet. (Bár lehet, hogy csak be kéne hegeszteni a telefon antennáját, mert hallottam már panaszokat SGS1-ről, hogy kilazul.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #40207 üzenetére

    Nem azért mondtam hogy baj. Igen, ez részben dicséret is. :K
    De nagyon távol ezért nem állt a kettő, és elég bizonytalan voltam az elején (még árban is nehezen húztam vonalat 300k és 2M közt :DDD). Nem azért, mert sajnálom, de megjegyzem, hogy talán meg is fogtál volna, ha akkor ezt ajánlgatod. ;]
    (Azért túl "bátortalan" se legyél, mert akkor te sohasem jársz "túl jól", csak mások. Bár én is így szoktam bánni a használt cuccaimmal.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kiskokó #40215 üzenetére

    Az is lehet, hogy félremért, mert dombos útszakaszok a városban, lejtőn fel, lejtőn le, lámpától lámpáig, és egy idő után kicsit agresszíven bántam a gázzal és fékkel, hátha átférek a következő zöldön, de ilyenkor ugye a tankban is lötypölődik a folyadék, és lehet, hogy közvetlenül csordultig tankolás után is hektikusabb kicsit a szintjelzője (mikor kattan, még rá szoktam tolni annyit, hogy legalább 100-ra kerek legyen a Forint :DDD).

    Miután megjártam Érdet és Szigethalomot, addigra visszament 6 alá a még tankoláskor nullázott átlag is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz alibaba78 #40269 üzenetére

    A magyar jogszabályok alapján a szerződés megkötésének pillanatától él a kockázatviselés. De erre gondolom a brit szabályozás érvényes, amit passzolok.

    Én pl. neten kötöttem. Ilyenkor lekattintás után szinte azonnal jön a visszaigazoló email, hogy az adott, vagy tetszőlegesen későbbre (csak nem visszamenően) választott dátumtól akítv. Nem kell hozzá, hogy beérkezzen a pénz, azt ráérsz 30 (sokszor akár 90) napig befizetni, addig is érvényes. Papírom pedig nincs egy szál se, mert elektronikusan kötöttem és átutalással fizettem.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ha már így hangról beszélgettek: Az A4'03 gyári felszereltségéből eddig csak a hangcuccban csalódtam.

    Különféle zenei stílusból válogattam össze, lossless FLAC-ből Pio íróval 4x sebességgel írt AZO hordozóréteges CD-ket, míg megtelt a 6 slot.
    Az Allan Taylor és Dido CD-ket eddig egyszer töltöttem be, mert borzalmasan szólnak. A deadmau5 számok csak úgy mennek el, ha résre el húzva a tetőablak, így nem várok valódi minőséget az enyhe háttérzajban. A Hypnoxock 2012 album (psytrance válogatás) némi motor vagy menetszél zaj mellé szintén elmegy tüc-tücölni, a Skrillex számoknak pedig tök mindegy, azt bármikor be lehet rakni dübörgő háttérzajnak csend helyett.
    Utóbbiaknál viszont zavaróan bizsergeti a lában a basszusra rezonáló ajtóburkolat, ha hozzásimul a térdem (nem is kell hozzá kifejezetten hangosra tekerni).

    Bár én bele sem akarok gondolni az összegbe, hogy mennyiből próbálnám meg normális szinte átépíteni, mert annyi lenne, hogy egy vasat sem fogok rákölteni (legalább 300k-t játszva bele lehetne vágni: egy Pio lejátszó, erősítő, Focal hangszórók, normális kábelezés, habkitöltés az ajtóba, stb). Még chiptuningra és polírozásra is előbb vinném, pedig ezek is csak olyanok a listán, hogy "talán majd egyszer, ha nem lesz jobb helye a pénznek".

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák