-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#214
tag
Sziasztok!
A neten fellelhető MDI-s Bluetooth egységek mennyire működőképesek? Esetleg van bárkinek tapasztalata ilyennel?
Az autóban (VW Scirocco - 2008) van beépített Bluetooth kapcsolódási lehetőség, de sehogy sem tudom működésre bírni, ahogy utánaolvastam azért, mert a Bluetooth mindenképpen szeretne hozzáférni a telefon SIM-jéhez, amit a mai készülékek nem igazán támogatnak (rSAP).
Esetleg, ha telefonásra nem is, de zene átvitelére működne, már az is kényelmesebb lenne, mint most a kábeles (AUX) megoldás. Az MDI csatlakozó meg úgyis elfoglalja a könyöklő alatti rekesz nagy részét, jó volna hasznosítani.[ Szerkesztve ]
-
#214
tag
válasz Anaren91 #189276 üzenetére
Egész biztos gondoltak erre a gyártók, viszont nem hinném, hogy ok nélkül hagyták ki ezt a funkciót. Nekünk, autózásra fogékonyaknak még érdekes is lenne figyelgetni, és tervezni a regenerálás idejét, de annak, aki csak közlekedő edényként tekint az autójára (szerintem ők vannak többen) egy újabb nyűg lenne a kötelező szervizek betartása (vagy nem betartása) mellett. Kell figyelni? Nem kell figyelni? Megoldja a kocsi, ha én nem nyomkodom? De a szomszéd azt mondta, hogy jó ha manuálisan nyomkodva van, stb.
Igen, sajnos néha ráhibázik, hogy az utolsó 3 km-en kezd el regenerálni, de nem gondolnám, hogy reprezentatív az, hogy valakinél -mindig- így csinálja. És a dízelnek megfelelő használat mellett időnként egy-egy megszakított regenerálás még nem a világ vége. -
#214
tag
válasz Anaren91 #189284 üzenetére
Persze, de ha ezt akkor kérdezed meg, amikor már aktuális a regenerálás, akkor egy újabb nyomást teszel a sofőrre, hogy kellene menni a kocsival. És ha most pár napig nem tudok x km-t menni egyben? Minden indítás után a képembe tolja az üzenetet? Egyáltalán miért kérdez ilyet a kocsi? Megannyi kérdés, elbizonytalanodási lehetőség, észben tartandó dolog...
Ne érts félre, nekem egy kevésbé tolakodó megoldás mellett tetszene a dolog, de azt is megértem valamennyire, hogy ezt sokan nem kényelmi funkcióként élnék meg (sőt), márpedig a mai autógyártás eléggé ráment erre a témakörre.
Amúgy konszern autók esetén ott a VAG DPF app, amiben van lehetőséged figyelni a DPF állapotát, ha neked az számszerűen érdekes. -
#214
tag
válasz iceQ! #209500 üzenetére
Bevált helyi váltós hasonlót mondott korábban nekem is, csak konkrét mennyiség nélkül. A magyarázat, hogy mivel a váltó szóró olajozással működik, ezért lehet neki segíteni, ha kicsit több olajat tudnak a fogaskerekek széthordani. Ami túl sok neki azt a szuszogóján úgyis kinyomja majd.
-
#214
tag
válasz molnarpeter #209545 üzenetére
Benne lehet ez is, igen.
Elmondása szerint komolyabban használt off-road autók váltóját simán szokták csurig is tölteni, hogy a különböző akadályok miatti dőlés ne okozzon gondot.
-
#214
tag
válasz macilaci78 #209673 üzenetére
Ránézésre a két kép az bal-jobb első sárvédő alja és küszöbök eleje. Az 1-es Fabianak ez gyenge pontja, főleg, ha nincs rendszeresen kitakarítva a dobbetét mögött. Szerintem az 500 ezer a legrosszabb eset, ha megemelés, vágás után még kiderülnek további javítandó dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
#214
tag
válasz macilaci78 #209680 üzenetére
Abszolút nem mindegy. A látható hibák anyagköltsége nem tűnik veszélyesnek, elég lehet egy-egy sárvédő alja [link] és egy-egy külső küszöb [link], de ügyes lakatos ezt a pár centit akár le is hajtja. Kérdés, hogy milyen a belső küszöb, taposó, amik már nem csak látvány célt szolgálnak. Az meg úgy is csak rendes átvizsgálás vagy elkezdés után derül ki.
-
#214
tag
Sziasztok!
A 184 lóerős 2.0 CRTDI motorról (Golf GTD, Octavia RS) mi most az álláspont, mennyire kerülendő? Úgy hallottam, hogy szereti az olajat és a vizet is enni, 200.000 futott km felett sokszor nem is keveset. Létezik belőle esetleg "jó" motorkódos vagy alapból felejtős mind? -
#214
tag
válasz nVIPER #209901 üzenetére
Jogos, nyilván ezek semminek nem tesz jót, sőt ahogy Asbee is írja egy GTD/ RS/ FR nem feltétlenül van mindig túl finoman kezelve. Ettől függetlenül lehet olvasni ezeknél dugattyúgyűrű problémákról és hengerfej deformálódásról, ahol DPF-től EGR-en át a turbóig javítva, felújítva van minden, aztán motorgenerál, motorcsere a vége, ami nem hangzik jól.
2.0 TDI Golfra, Octaviara, Leonra szűrve időnként beesik egy-egy 184 lovas is, de még hezitálok, hogy foglalkozzak-e ezekkel, vagy menjek a biztos 150 lóerősre (akár később egy barátságosabb chippel). Ezekről azért kevesebb problémát hallani.
-
#214
tag
válasz Asbee #209908 üzenetére
A CRBC pont egy elég jó konstrukció tudomásom szerint, megbocsátóbb is ilyen téren. Ettől függetlenül persze dícséretes, hogy te így karban tartod.
Akkor hát marad a szervizkönyv alapos átnézése, nagyon kritikusan a 30k-s olajcserére (+DSG esetén 60k). El nem vetem, de nincs sok reményem, hogy őszinte legyek.
-
#214
tag
Golf VII, Octavia III, Leon III trióban szerintetek most hogy néz ki a minőségsorrend? Én azt hittem, hogy ebben a sorrendben van, viszont a napokban beszélgettem O3 tulaj ismerőssel (Skoda fan, valószínű elfogult is), és szerinte mostanában az Octavia viszi a prímet. Érvelése szerint "cseh" autó, csehek által gyártva, Csehországban, ez így presztízskérdés a Skodánál. A Pozsonyban gyártott G7 már nem az igazi ( ), Leon meg hajlamos rozsdásodni, már fiatalon is.
rasotamas: Körülnéznék én is az egyéni szerelők között, VAG csoportos autókhoz sok ilyen elektronikai szaki létezik. A tibbike01 által említett srác facebook referenciái pl. elég szimpatikusak.
-
#214
tag
& többiek: köszi mindenkinek
A G7 már valóban nem Pozsony lesz, Speedzone-os videó is sikeresen félrevezetett.
Leont úgy érzem látni, próbálni kell mindenképpen akkor. Skodához már volt szerencsém, valóban egészen rendben van, viszont Hahun vagy alap vagy iszonyatosan hülye configok érhetők el belőle, vagy olyan, ami már félig megkerülte a Földét. A Leon felhozatal nem nagy, de felszereltségre, állapotra egészen rendben vannak szerintem. Legjobban G7-ből lehet válogatni.
-
#214
tag
válasz TheMarci #210635 üzenetére
G7-ben 2016-tól volt MIB2 infotainment, ami tud app connectet, függetlenül attól, hogy navis (Discover) vagy sem (Composition) a fejegység. Ha a menüből nem tudod előszedni, akkor a tiéd még MIB1 lesz.
tibbike01: és ezeket ki is adják úgy, hogy nem a te tulajdonod az autó?
-
#214
tag
válasz Grekooo #210641 üzenetére
Ha a menü benne van, akkor a "nehezén" már túl vagy, fő HW csere nem fog kelleni. Az aktiválás ebből még nem derül ki, ki kell próbálni. A környező hozzászólásokban leírt árakkal kell legrosszabb esetben számolnod.
focvis: Ez így akkor pontosabb meghatározás.
tibbike01: Én is így tudom, alapból meg ugye GDPR. Amikor én akartam megtudni, hogy elvégeztek-e egy visszahívást a saját autómon, igaz emailen, de személyit, forgalmit kellett scannelnem. Kicsit haragszom is az olyan hirdetésekre, amibe könnyelműen beleírják, hogy "bárhol lekérdezhető"...
-
#214
tag
válasz imyourfriend #210732 üzenetére
Még nagyon korai szériás MIB1 RNS510-en próbáltam volna firmware-t, térképet frissíteni, illetve magyarítani, de pár napnyi Google-zés után feladtam. Magyar nyelvet hozzá publikus helyről lehetetlen volt szerezni. A firmware olyan régi volt, hogy a legújabb verzióra csak 2 lépésben lehetett volna frissíteni, és ez kellett volna a térkép frissítéshez is. Ráadásul az még csak DVD-s frissítést támogatott, egy nagyon primitív (és akkor már 10+ éves) olvasófejjel, így a téglázás esélye is teljesen benne volt.
Az általad említetthez hasonló áron vállalta volna az egészet környékbeli szaki, végül nem jutottam el hozzá, de így inkább rábíztam volna.
-
-
#214
tag
válasz dellfanboy #211350 üzenetére
Miért raknák vissza? Vásárlás előtti átnézésre vitték be.
-
#214
tag
válasz dellfanboy #211355 üzenetére
És ez sok esetben így is működik márkaszervizes átvizsgálásnál. Olyan esetben is sajnos, ahol az nem is indokolt.
[ Szerkesztve ]
-
#214
tag
válasz TrollBalint #211977 üzenetére
Gyújtás levétel után próbálj meg törölni!
-
#214
tag
válasz TrollBalint #211980 üzenetére
Igen, nálam így működött. Gyújtáslevétel után valameddig még hagyja az autó elektromos rendszerét működni, ilyenkor egy kis ideig például az ablakokat is engedi fel-lehúzni.
Ha így sem, akkor szerintem próbáld megkeresni a saját manualjában.
-
#214
tag
válasz -=Vacsek=- #212670 üzenetére
Első körben meggyőződni arról, hogy nem-e valami más hiba (turbó, EGR, befecskendezés) miatt telik meg a DPF, bár a futásteljesítmény tükrében ez már kb. üzemszerű. Ezután így is- úgy is ki kell szedned, megpróbálhatsz egy mosatást, de csak korrekt helyen, ahol endoszkópozzák előtte, hogy nincs-e kiégve, és mérnek előtte-utána értékeket. Üzemanyag adalékolás, házi mosások felejtősek. Ha nem mosható csere vagy megválsz tőle, elvi/ költségvetésbeli kérdés.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- alza vélemények - tapasztalatok
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- PlayStation 5
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- EA Sports WRC '23
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen