-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cheesy
őstag
Üdv mindenkinek, bitpork kolléga volt oly' kedves és meghívott ebbe a topicba.
Ma amúgy is kitakarítottam, illetve a vétel után először volt alkalmam végre tüzetesebben átnézni. Túl nagy meglepetések nem értek, semmi olyan amit hasonló korú haszáltautók - a 0,5% papás fűtött garázsban tárolt és rendszeresen márkaszervizelt eseteken kívül - esetében lát/hall az ember.Nade jöjjön a kép:
(Nem készült mindenről, ami nincs és kíváncsiak vagytok rá, pótolom.)
Az autó 1 hete érkezett hozzánk, így még friss az élmény, rengeteg a kérdés, nem is tudom mivel kezdjem
Talán azzal, hogy az állagmegóvás és sürgős javításokat kérlek Titeket, hogy szedjük össze.Eddig ami fix:
- mind a vásárláskori, mind az eredetiségvizsgai szerelő általi átvizsgálás során dícséretet kapott, hogy milyen jól egybe van
- nem csörög, nem zörög az úthibákon
- szilentek, lengőkarok (elöl), stabrudak frissek
- hegerfej felújításon esett át az autó, tömítés jó, nem eszi a vizet, az olajat sem. Kb. 200km-t mentünk vele, folyamatosan ellenőriztem.
- új gumik: Dunlop Blueresponse 195/65/r15
- szerencse, hogy esős idő volt, így nem egy hosszabb úton derült ki, hogy a hosszú állástól és nem használattól az ablaktörlő lapátok motorja szorult. Múlt hét vasárnap elvittem ismerőshöz, kivette, szétszedte, megcsiszolta, megzsírozta, azóta tökéletes (a 4 állású frekvenciaváltó is)
- a jobb- és bal oldali műanyag esővezető idomot cserélni kell, elértek a gumiperemek (szélvédő alatti elem) Hol lehet ilyet kapni?
- ajtók rozsdásodnak csúnyán alulról. A képeken a jobb első ajtótól haladok az óramutató járásával megyegyezően az ajtókon, a vezetőoldalival nincs különösebb gond. Ezt látom most leginkább sürgősen orvoslandó problémának.Egyelőre ennyi jutott eszembe, a többit majd folyamatosan adagolom
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz rob210 #67548 üzenetére
Köszönöm a jókívánságaitokat!
Na igen, amikor szárazra töröltem a kasztnit és először nyúltam oda mit sem sejtve és éreztem, hogy megakad a törlőkendő valami érdesben... akkor esett le, hogy minden használtautó vásárlás előtt a hozzáértők legtöbbször az ajtók, peremek alját említik, hogy csekkolni kell.
Nade.
Amikor aknában alánéztek, a mester egy szem rozsdát nem látott. (Azért ezt én túlzásnak érzem, mert egy kis felületi rozsdát én is felfedeztem a kipufogódobon, de 14 éves autóról beszélünk.) Máshol a karosszérián nincs rozsda. Itt szerintem az okozza, hogy amikor víz ide bejut, a gumitömítés megálítja, menet közben még talán jutna ide egy kis szél ami kifújja, de ha megáll az autó pl... Tehát itt pangó víz keletkezik, ami a legnagyobb ellenség. Látszik, hogy javították már, szerintem meg lehet javítani, majd keresek egy autó festőt, ők értenek hozzá, hogy a vasoxiddal mit lehet kezdeni, mert úgy tudom léteznek olyan festékek, amik megfelelő felületelőkészítés után nagy eséllyel megoldják a továbbterjedését. (Hammerite pl. kb. ilyen reakcióba lép a rozsdával)zetecR
Holnap csinálok képeket közelebbről és próbálok profilból is.molnarpeter
Hogy tudok mögé nézni? Egyszerűen le lehet őket csavarozni?www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Valaki rakott már ilyen elrendezésbe másik fejegységet?
Ilyet találtam hozzá. De ettől még nem fog a szélesebb sínbe illeszkedni az új fejegység nem?
www.vakbelmutet.hu
-
-
Cheesy
őstag
válasz zetecR #67544 üzenetére
Íme a gumiprofil:
Szóval ami az alsó egyenesvonalú esővízcsatornás műanyag idom, olyat keresek. De idáig nem találtam...
Kissé meglepődtem amikor megláttam a felfele keskenyedő esővízcsatornát a szélvédő mentén, azt hittem rosszul van berakva:
Tegnapi esőtáncom (autómosás) hatásos volt, ma esik :/
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Mágus2 #67624 üzenetére
Igazad van, pedig azzal kezdtem mielőtt írtam a bemutatkozást tegnap, hogy elolvastam a topic indító szöveget és végignéztem az autókat
Tehát:
Audi A4 1.6
teljesítmény: 74KW
évjárat: 2000/8
motorkód: ARMÉs keresem hozzá a szélvédő alján végigfutó, fentebb fotózott gumiprofilba illő, esőcsatorna-műanyagot (műanyagcsavarok tartják, két darabból áll, jobb-bal).
Valamint a vezetőoldali kilincs (ezt használják végülis legtöbbet) lötyög kicsit. Ezen lehet feszesíteni? (Nyitásirányba van egy kis holtjátéka, nem függőlegesen)
Végül a jobb első ülés sínjéből kiesett (de hogy hogy, azt ne kérdezd, erre a volt tulaj is felhívta a figyelmünket anno) a műanyag"bolha", van egy darab új belőle, de amíg ki nem szedjük teljesen az ülést, nem lehet belepattintani a heléyre. Ez akadályozza meg azt, hogy az ülés jobbra-balra kotyogjon pl.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Mágus2 #67644 üzenetére
Nem, ezt próbáltam ugyanitt, többféle kombinációval rászűrve. Próbáltam 8d1819 402 és 8d1819 400 esetet is.
Dehát Te vagy a profibb...szerk:
Azért érdekesen oldották meg: csupa műanyag elem és egybeöntve vele egy gumiperem. Nehogy utóbbit cserélni lehessen...[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz zetecR #67660 üzenetére
Azon gondolkodtam, hogy az egyébként törés nélküli műanyag elemeket egy 1,5cm-es egyenes gumiperem elérése miatt cserélni... valahogy nem logikus.
Mi lenne, ha ezt az elért gumiperemet szépen levágnám és egy "h" (kis H ) keresztmetszetű gumiprofilt alkalmaznék úgy, hogy a "h" befogadó két szára közé flexibilis ragasztással rögzíteném az így keletkezett új peremét a takaróelemnek és a "h" szárát pedig bevezetném a szélvédő alsó profiljába ugyanúgy mint eddig.
Kb:
infowww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ezekből vajon gyártanak még újat? Vagy csak és kizárólag bontóból lehet valamit kifogni ami vagy törött vagy nem?
1 -- 8d1 819 401 vízterelő
2 -- 8d1 819 402 vízterelőÚgy értem az Audinál vagy egy Unix/Bárdinál tudnak mondani árat egy ilyen alkatrészre? (Újonnan)
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz zetecR #67792 üzenetére
Nézd meg, hogy milyen állapotban van a gumiperem. És ezt a peremet nem lehet külön cserélni...
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Ezekből nem létezik utángyártott csak gyári
Darabját br. 7470-ért hozzák 3 napon belül a Meteorban. Még olcsóbb, mint az e-bayes bontott.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Valami azért csak nem tiszta még nekem.
Van ugye ez a gumiprofil:
Nem tudom nálatok hogy néz ki, de nem hiszem, hogy ennél az a normális állapot, hogy a szélvédő NEM vízzáróan fekszik bele. Maga a gumi anyaga jó, nem merev, nem repedezett. Viszont ha kicserélem a két műanyag idomot és azok majd jól fognak illeszkedni ebbe, akkor is ott van az a tény, hogy a szélvédőt, ahogy belefekszik, nem zárja szorosan körbe, így a víz be tud oda folyni. Ragasztani kéne? Nem értem.
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz rob210 #68070 üzenetére
Erről az jut eszembe, hogy 2003-ban, amikor kb. egy évet Új-Zélandon töltöttem nagyon megtetszett ez a megoldás. Így visszagondolva, kvázi 0 forgalomirányító lámpával és körforgalmak használatával kisebb városok is fennakadás nélkül közlekedhetőek voltak...
De visszakanyarodva: én csak ilyen gyalogátkelőt engednék telepíteni, főleg belvárosban és ikolák környékén. Igenis lassítson le az autó, ami ezen nem tud átmenni, forgalomba nem való. Itt nem volt olyan, hogy a külső sávban megállok, a belsőben meg vagy elütik vagy nem a gyalogost, miközben elszáguldanak mellettem. Komolyan mondom, van hogy pont ezért nem engedek le valakit (és ezzel szabályt sértek), mert mellettem olyan "dinamikusan" közlekednek, hogy még balesethelyzet is lehet belőle. Szerintem az ilyen épített lassító elég feltűnő ahhoz, hogy észrevegye a vezető...www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz zetecR #68082 üzenetére
Van egy alapos gyanúm, hogy az autóban volt szélvédő csere. Erre utal szerintem az a "fémes matrica", ami belülről van ráragasztva, az enyém esetében csak félig ragad már rá.
Nem negatívumként könyvelem el, lehetett valami nagyobb kavics, ogy betörte. Szerkezeti törésnek nincs nyoma az autón, ez már kiderült, így gondolom törés/repedés miatt cserélték a szélvédőt. És valószínű ez egy egyedi megoldás volt a részéről ilyen gumiprofilt alkalmazni. Vagy csak nem ragasztották rá? A Tied esetében van a szélvédő alján ilyen gumiprofil? Vagy csak az üveg alja látszik és az üvegre fekszik fel a műanyag elem gumipereme?www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz zetecR #68115 üzenetére
& Nem3sys
Köszi skacok az infót.
Úgy látom az a baj nálam, hogy az enyém igen erősen elkopott már és az előző tulaj úgy oldotta meg, hogy berakott egy közdarabot, a gumiprofil személyében...
VSAkkor megrendelem az újakat.
Hétvégén más program is lesz...
Az a kis műanyag basz, amit adott hozzá a fickó, hogy "kiesett", kiderült, hogy nem is tud olyan könnyen kiesni, valószínű nem tudta hogyan rakja be a szétkopott helyére. De megtaláltam rohadjon megEz egy ilyen kis műanyag darabka és a szék vezető sínjébe lehet belerakni, hogy a sín ne ütközzön neki a vájatának. Ehhez ki kell szedni az ülést, hogy vissza lehessen rakni.
Elképesztő mennyiségű tudásanyag van felhalmozva a B5-ös Audiról. Rákerestem az alkatrész kódjára a gugliban (435 881 203 a) és már találtam is egy leírást, hogyan kell kiszedni az ülést. (Ok, ez egy Jettáé, de ugyanaz.)
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
-
Cheesy
őstag
Az ajtók aljának rozsdásodása esetén mi a teendő? Festőhöz, vagy lakatoshoz kell vinni? Sehol máshol nincs rozsda, csak az ajtók alján. (a vezetőoldali ajtó kivételével, annak nincs az alján rozsda sem.)
Ilyenkor vágnak-hegesztenek, újrafestenek? Nem volt még dolgom ilyennel...
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz rob210 #68272 üzenetére
Ha jobb egér katt, majd teljes méretű kép megtekintése, akkor ott az eredeti méret, PH! motor összezsugorítja.
Itt vannak a képek amúgy, a vége fele vannak az ajtók.Utána nézek ennek a Noverox-nak, köszi!
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Életem első javítása, úgyhogy most büszke vagyok magamra
Beraktam a helyére azt a műanyagbolhát az anyósülés alati sínbe, ehhez kb. ezt kellett csinálnom, de működik! Most már nem kotyog, betonstabilwww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
szerk.: audi a4 b5 1.6 ARM
Megvolt az első hosszabb utam az autóval, 450km.
Lehet, hogy csak én vagyok ilyen, de akaratlanul is felkeltik a figyelmemet a szokatlan zajok. 14 éves autóról van szó, nem lepődök meg semmin, ahhoz képest eddig nagyon szavam sem lehet.
- továbbra sincs nyiszogás (kasztni) ennek nagyon örülök
- indítás után az alapjárak kissé hektikus, ha nem benyomott kuplunggal indítom, talán egy icipicit még jobban. 100.as tartományon belül ingadozik a fordulatszám álló járásban
- töbször előfordul, hogy ha pl. piros lámpát kigurulva közelítem meg (tehát nem motorfékkel), akkor amíg nulára meg nem áll az autó finom 50-100rpm közötti fordulatszámingadozás van. Amint megállok és a fekezés után "helyrebillen" az autó, ez elmúlik.
- hideg indítás után (mondjuk reggel mikor indulok munkába), kb. fél perc után adom rá a hajtást, hogy kiálljak a kapun. Van hogy lefulladás határán jár az autó, játszani kell a kuplunggal, hogy ez ne történjen meg. Ez lehet az én hibám is, hogy nem adok elég gázt neki, de valahogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy a lábamban a hiba.Ma megfuttattam kicsit a kisújszállási elkerülőn, 160-on túl is ment volna, de ott már szerintem hangos. Menetközbeni rázás, rezonancia nincs. Ennek is örülök.
Ugyan a lengőkarok cserélve lettek még az előző tulaj által, mégis kíváncsi lennék arra, hogy mi okozhatja azt a finom kopogást az első futómű felől. Nem féltengely-szerű hangot képzeljetek el, hanem kb. mintha plüssel bevont pohárban műanyaggolyót lögybölnétek. Nem tudom jobban leírni Az úthibákon nincs csattanás, koppanás, nincs olyan hang ami arra utalna, hogy elért valami a lengéscsillapító rendszerben, futóműben.
Ma kicseréltem a váltószoknyát, vaterán rendeltem 3200+pk, fekete marhabőr, fekete varrással. Szerencsére tekerős a váltógomb (neten B5 audik esetében több változatot láttam, ennél csak bonyolultabbakat), egyszerű volt rögzíteni az új szoknyát, 20 perces műtét volt, de csak azért mert a bőrben a lukakat kicsit tágítani kellett.
Ma megint megnézem, hogy változott-e az olaj- és a hűtővíz szint, ha már teljesen lehűlt a motor.
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz rob210 #69066 üzenetére
Valahogy sejtettem, hogy a levegő bejutása - keverékképzés kategóriában lesz a bibi...
Itt találtam is egy howto-t, jövő héten meg is ejtem a projektet, köszi rob210!www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Dr.Zoo #69092 üzenetére
Ma reggel egy ilyesmi, csak 730d okozott előttem kis híján tömegkarambolt. Mert ugye ezek a reggeli csúcsban is úgy gondolják beférnek a sorba, ha végigelőzik, a szembe jövő busz meg majd úgy is megáll. Múlt kb. fél méteren? Épp vissza tudott sorolni.
Természetesen becsületes adózó állampolgár vezette, mert a körvonalát ki lehetett venni hátulról is, az egyébként körbesötétített autóban: kopasz, homlokára feltolt napszemüveg, kereszt lógott a visszapillantóról.
De úgy kipróbálnék egyszer egy ilyen gépet
Előző munkahelyemen főnökömnek egy 530d-je volt, hosszúkombi. 170-180kmph-nál forgott kb. 1800-2000-et? Úgy tolt mint egy mozdony, ótómataváltóval. De nem tetszett belülről.www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Érdekes hegesztési megoldás, 2 hete fényképeztem amikor elvittem a gumishoz.
Az az élével hegesztett elem a furcsa, ez nem lenne erősebb kötés, ha lapjával, a közös felületen körbe lenne hegesztve? (a4 b5 2000, bal hátsó)www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Mágus2 #69196 üzenetére
Ahá, azt a "háromszöget" nem láttam, így már kicsit más képet fest.
(btw, hogy lehet kattintásos képet ide berakni? Mert az enyém sem akkora, mint amekkorát a forummotor megjelenít, mert ha "jobbklikk / kép megtekintése", akkor teljes méretben látszik)Ha a belső kilincs (vezetőoldali ajtó) kicsit lötyög (tehát van holtjátéka), lehet rajta feszíteni, vagy cserés?
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
a4 b5 1.6 benzin
Milyen motorolajat ajánlotok?www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Mágus2 #69325 üzenetére
ETKA-ból vadászom össze az alkatrészkódokat:
olajszűrő: 06a 115 561 b (Hans-Pries)
levegőszűrő: 058 133 843 (Hans-Pries)Olajból viszont, ha az Unixnál az Audi-t választom, akkor:
AUDI 5W-30; Longlife IIIDe pl.
LIQUI-MOLY TOP TEC 4100 (szintetikus), 5W-40Azt honnan látom, hogy teljesíti-e a vw 505.00 normát?
szerk:
A szerelőm azt mondta, hogy a fojtószelepet ugyan ki tudjuk takarítani (vegyek egy flakon féktisztító sprayt), de utána "be kell tanítani". Ezt nem láttam említve sehol. Nem az az átverős típus, szerintem lehet félreértette.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Mágus2 #69333 üzenetére
Hmm, akkor olyan eszköz kell amivel rácsatlakozik az autóra és "reseteli" a központi agyban a fojtószelephez tartozó értéket.
Olajból ezeket találtam érdekesnek:
ELF Excellium NF 5W40 5L ----- 7,011 HUF (az ELF a fejemben régi, nagynevű márkaként él, de nem találkozok vele)
Shell Helix Ultra 5W40 4L ----- 8,001 HUF (Shell-el nagyon nem foghatok mellé, gondolom...)
TOTAL Quartz 9000 Energy 5W40 5L ----- 8,541 HUF
ENEOS Premium Hyper 5W40 4L ----- 9,190 HUF (A 1.0-s 1995-ös Suzukimba is ezt raktam )
Liqui Moly TOP TEC 4100 5W40 4L ----- 11,590 HUF (ez a LIQUI-MOLY számomra teljesen új és ismeretlen márka, de minőségiként emlegetik)www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
7,32 lit/100km
Azt hittem több lesz. De lesz itt még tél...
Hosszú ez a hónap, az Audit üzembe helyeztem, a Suzukit levizsgázattam, jöhetne mán a fizu igazánwww.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
A vétel óta megejteném az első olajcserét, később a vezérműszíjat is lecseréltetem, nem hiszek senkinek, hogy mikor cserélte, milyen jó állapotban van.
Előbbi kb. 18k + munkadíj, utóbbi 35-40k munkadíjjal. Lassan telnek a hónapok
Tegnap megvettem a levegőszűrőt (SCT SB222), pollenszűrőt (Hengst E905LI), olajszűrőt (Mann W719/30), összvissz 7k volt.
Most várok, hogy a szerelő visszajelezzen, hogy mennyiért tud Liqui-Molly 10W40-et szerezni, a szolnoki Meteorban 11k-t mondtak rá (ennél olcsóbban nem is találtam...). Erőltették volna még a Castrolt meg a Total-t.Vezérműszíjat viszont láttam a unix webshopban készletben (vezérműszíj + kieg + vízpumpa), ha jól emlékszem.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Youtubeon láttam hogy csinálják, csak nem lehet olyan nehéz... kicserélni a pollen- és a levegőszűrőt. Valamit én is csináljak ne csak a szerelő. Videón olyan könnyen ment a fickónak, pikk-pakk megvan az. I've never been so wrong...
A pollenszűrővel megküzdöttem, nem akartam erőltetni a műanyagokat. Meg amíg visszajátszottam a szélvédőtömítő profilba a vízelvezető idomokat... meg a pollenszűrő házon és annak takaróján átmenő csavarral visszakapattam a menetbe... félmeztelen csináltam de még így is megizzadtamÍme, ilyen állapotban voltak az előző tulaj után a szűrők:
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
audi a4 b5 esetében hogy szedem le az "A" oszlopokról a kárpitot vezetékelés miatt? Az első olvasófénynél hoznám ki majd a mikrofont.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Minimális úthibákon, sebességtől függetlenül pici koppanások az első futómű felől. Fekvőrendőrön, nagyobb úthibákon némán megy át. Sörösüveghang-nyikogás nincs, ergo legéscsillapítók még működnek...
Autót anno még szaki megemelte, kerekek megrángatva nem kotyognak, kerékcsapágy néma csendben teszi a dolgát.
Szilentek lehetnek a ludasok? Lengőkarok? 2000 A4 B5[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
#71068-ra valami ötlet?
Mit érdemes átnézni? Vasárnap megyek szerelőhöz.www.vakbelmutet.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali médialejátszót?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Filmvilág
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Hálózati / IP kamera
- Házimozi haladó szinten
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...