-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
2009-es (2009.10.05) egygazdás 2.0 CRTDI (CAGA motorkód) Seat Exeo-val kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy a hatszögletű olajszivattyú problémában érintett ez a motor?
-
Anaconda
tag
válasz molnarpeter #169782 üzenetére
Szia!
Esetleg konkrét embert/műhelyt tudsz ajánlani aki beszerzi az alkatrészeket, beszereli és garanciát vállal rá?
Én nem tudok csehül és beszerelni sem tudom sajna. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
Márciusban vettünk egy Golf Plus-t (2008 BSE motor) Németországból, így a használatija is Német nyelvű. Sok funkcióra rájöttünk de szívesen elolvasnám.
Szerintetek hogy lehetne hozzájutni pdf-ben? (Bontókat már hívtam, sehol sincs.) -
Anaconda
tag
válasz molnarpeter #170030 üzenetére
Felhívtam 3-at. Egyik sem tud adni.
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Seat Exeo 2.0 CRTDI CAGA motorkód 140LE, az alábbi hibakódot ütötte be:
VIN: VSSZ Mileage: 156080km-96983miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels:| 03L-906-022-CAG.clb1 Fault Found:
5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [237] - Implausible Signal
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 156078 kmEngine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 64 °C
Intake air temperature: 32 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 12.980 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 0.0 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Vehicle voltage terminal 30: 12980 mV
Particle filter: difference pressure: -42 hPa
Particle filter: offset for differential press.: -34 hPa
Exhaust gas vol.flow particulate filter: 0.0 mł/h
Intake air temperature: 32.1 °CReadiness: 1 1 0 0 0
A diff dzenzoron semmi hiba nem látszik. Dolog érdekessége hogy kb akkor amikor beütötte épp lefulladhattam, mert hirtelen indultam el. A check enginet később vettem észre. Semmi más tünet nem volt, a hibakód kiütése után nem jön vissza.
Mindezt nyaralás előtti nap, de nem mertem elindulni vele hosszú útra, kisbabá al, inkább a Golf Plus-al mentünk.Járt már valaki így? Kell vele foglalkozni?
Most az ég világon semmi rendellenességet nem mutat. Az az érdekes hogy a hibakód kiütése után elkezdett regenerálni, pedig 51km-el ezelőtt volt. A dpf egyébként szerintem nincs eldugulva, a km állás valós. Regenerálás után azt írta hogy 3gramm korom maradt benne (calculated) előtte pedig 18 gramm volt a számított. A mért koromtömeg regenerálás után szintén 3 gramm lett. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
2008-as digitális klímás benzines Golf Plus-unkon nincs utastér fűtés.
pont utaztunk el, de vissza kellett fordulni a másik autóért, így nem tudtam még megnézni.
A hőmérséklet állítására nem reagál, mindenhol jég hideget fúj, picit sem langyos sehol. A hűtővíz 90 fokos.
Van ennek elektromos vízcsapja? Robbantott ábrán nem láttam. Ha jól tudom oldalanként 1-1 flap motor van, tehát elképzelésem szerint ha a flap motor menne tönkre kicsi az esélye hogy egyszerre kettő.
Útközben climatronic újrakalibrálás megvolt, eredmény semmi.
Szerdán érek haza hibakódot olvasni, meg ellenőrzöm a radiátor melegszik-e.
Esetleg addig is valami tipp? -
Anaconda
tag
válasz molnarpeter #174651 üzenetére
Na ja, mi inkább visszafordultunk és mentünk a másik autóval, 5 fokban fiam megfázik a kocsiban...
-
Anaconda
tag
Sziasztott!
Nekem is megtetszett ez a felni szett amit a kolléga linkelt. Ha jól látom többet is árul belőle a hirdető.
2008-as Golf Plus-ra felmegy? Gyárilag elvileg ET50 való rá, ez pedig ET46, ez jelent valami problémát?
Nem vagyok egy felni szaki...
Az viszont felvet bennem néhány kérdést, hogy a sérülésmentes felnik közül az egyik két küllő közt teli van ragasztva súllyal. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
Elnézést, egy kicsit off lesz. Van egy RCD330-am, amit kb. 2 éve vettem újonnan. Desay 187B és Carplay-t, mirrorlinket tud. Telefont váltottam és csak az Android auto az opció. Ha hasonló cípőben vagy csak pont fordítva, akkor kérlek jelentkezz privát üzenetben és cseréljük el őket. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
Olyan problémával keresnélek titeket, hogy a VW Golf Plus-om (1.6 szívó benzin BSE motorkód) után egy benzinkutat is kellene kötnöm.
A vegyes átlagfogyasztás 10.4L, városban 12-13, országúton 9.6, dinamikusan de normális tempóban vezetek, sebességhatárokat betartva. 171 000km van benne.
VCDS-t dugtam rá, nem vagyok egy nagy szaki, de pl a vízhőfok jeladót tudtam ellenőrizni. Ami nem tudom normális-e beszívott levegő 53 fokos a napon. A gyújtásszög kicsit ugrált, a lambdaszonda alapjáraton picit ugrált, meg szeretném nézni nem-e esetleg ellustult, mert pár másodperc kellett neki gázadás után hogy beálljon.
Annyi infó, hogy az olajat csipegeti de csak autópályan, ahol sokat forog a rövid váltó miatt, kb i deci/1000km.
Van esetleg ötletetek? Találomra nem szeretnék alkatrészeket csereberélni, ahoz sajna túl drága pl egy lambda szonda.Szerk: az első lambda szépen ugrál alapjáraton, kb 0.995 és 1.02V közt, a második szonda a kati után fixen 0.74V, gázadásra fixen 0.75V.
[ Szerkesztve ]
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Adott egy 2008-as VW Golf Plus 1.6 motorral, BSE motorkóddal. Elvileg faék egyszerű motor, még légtömegmérője sincs.
A hiba az, hogy túl sokat fogyaszt, városban tempósan haladva 11.5-13 liter, városban visszafogottan sok motorfékkel 10.4 liter, városon kívül szigorú 90-es tempónál 8.8 liter, autópálya szigorúan 130-al 9.4 liter.
Hibakód nincs benne egy szál sem. Lambdaszondára gyanakodtam de nincs hibakód, lövésem sincs, a szerelőknek sincs...
Hűtővíz szenzor OK, most rendeltem egy MAP szenzort, nem tudtam egyértelműen tesztelni, nem olyan drága. Esetleg injektor becsöpögésre gondoltam, de senki se akar vele foglalkozni.
Van esetleg ötletetek? Mit nézzek meg?
Az ajtószereléshez némileg konyítok, sokmindent javítottam már rajta, diagom van hozzá, élőadatot tudok nézni, ha értelmezni nem is mimdent. -
Anaconda
tag
válasz dellfanboy #207049 üzenetére
Köszönöm az ötletet, kezdjük sorban:
- keréknyomás oké
- fék nincs beragadva, gumicseréknél ellenőrzöm
- kézifék detto
- lambda szonda: hogyan kellene pontosan ellenőriznem?
Csatolok néhány fotót.
[kép] [kép] [kép] [kép]
- gyújtást hogyan tudom ellenőrizni? VCDS-el lehet esetleg?
- gyertya kb egy éve lett ellenőrive, olyan volt mint egy 2T motoré, mert a gyújtótrafó tönkrement és 3 henger ment csak. Ekkor gyertyacsere volt. Kb fél évvel később újra ellenőriztem, szinte csak városban használtam, 2-8km-es tavokat, ennek megfelelően kormos volt a gyertya, de nem vészesen.
- kompresszió: szerelőm nem mérte. Én érzésre azt mondom, hogy megvan a 102LE, volt már sok autóm, a dízelből átülve is van viszonyítási alap.Ami tippem volt, hogy benéztem a benzinszűrő cserét. Bele van integrálva a nyomásszabályozó, ebbe 4 BAR-os kell, de 6 BAR-osat is árulnak, asszem az 1.6 FSI-be mennek, de sajna nem ilyen egyszerű, a 4 BAR-osat raktam bele.
Ha van ötletetek, ne tartsátok magatokban.
-
Anaconda
tag
válasz imyourfriend #207051 üzenetére
A fék ellenőrzése világos, nem fog be, csak ha kell.
Az FSI-ről küldtél videót, ez a motor annak az elődje, MPI-nek is hívják, BSE a motorkódja, a 4-es golf 1.6 SR továbbfejlesztett verziója. Pont azért választottam, hogy tök egyszerű, nem lesz vele gond. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
Szeretnénk eladni a Seat Exeo családi dízel autónkat kihasználatlanság miatt.
2009-es, 2.0 TDI, 143HP, fekete, sedan, téli és nyári gumi (seat gyári alufelnin) jár hozzájuk, még 2 szezont elmennek, 178000km van benne.
Hibakódmentes, DPF, kettőstömegű gyári, kiolvasva alig van benne korom, csak hosszú utakra volt használva, újkora óta a családunkban van, garázsban volt tartva. Fényezésén mosókarcok vannak, amik polírral kijönnek. 2 hibája van, a két első sárvédő felső peremen kis rozsda pörsenés, a sofőr ülésen van egy 8-10cm-es szakadás a gyári üléskárpiton a ki-be szállások miatt.
Tudom nehéz megmondani, tanácsot adni, szerintetek mennyit érhet, mennyiért lehet elpasszolni? Nehezen tudom beárazni a hirdetések alapján, nagy a szórás, az állapot pedig ugye ismeretlen. -
Anaconda
tag
Sziasztok!
Az 1.6-os BSE motorkódú kocsink jelenleg 5W30 olajból használattól függően (városban kevés, autópáján sok) kb 0.5L/1000km olajat eszik, nagyobb fordulaton eszi az olajat, gyertyacserekor a szívótorok is kicsit olajos volt. Amivel tulajdonképpen nem lenne túl sok bajom. De az egyik nap beköpte a gyertyát, tulajdonképpen az 1-es henger gyertyája mindig is nagyon csúnya volt, a 4-es henger gyertyája kicsit volt csúnya, a 3-as 4-es gyertyakép hibátlan. Az zavar, hogy így nem szívesen megyek vele hosszabb utakra, hogy majd megint beköpi a gyertyát, a kipufogó szagán is érzem, hogy nem túl egészséges (füstölni sosem láttam), illetve kormos de nem olajos. A csomagtartóban ott a gyertyakulcs meg a tartalék gyertya, út szélén kb 5 perc a 2 gyertyát kicserélni, de akkor sem normális így.
A szerelőm akihez évek óta járok kb 500 ezres tételt említett, de ő cserélné a dugattyúkat gyűrűstől, hengerfej felújítás (síkolás, szelepvezető, szelepszárszimmering, szelep becsiszolás), illetve a hajtókar csapágyakat is cserélné ha kopottnak tűnik, illetve jövőre kell vezérlést cserélni, tehát azt is.
Kicsit sokallom érte. Bontott motorokat 150-250-ért már lehet kapni, ha nagyon akarom itthon is ki tudom cserélni. A kérdés, hogy megéri szerintetek, van aki már cserélt inkább motort?
Ha jól tudom ez az olajlehúzó gyűrű kopás ugye típushiba, mindnél jelentkezik? Mert a bontott motor is rossz lesz...bár a gyertyakép meg max egy henger endoszkóp kamerázás megmondja, illetve sok bontott motort meg sem lehet hallgatni...km bizonytalan.
Esetleg javaslat, tapasztalat, ötletek?[ Szerkesztve ]
-
Anaconda
tag
válasz Asbee #215754 üzenetére
Igen, emlékszem is a nevedre, keresgéltem a hozzászólásom előtt, ha jól rémlik neked volt haver a szerelő és fotókat ia raktál fel.
Jah, nekem is hasonló érzésem van, hogy a bontott motor is kapufa.
Úgy emlékszem talán neked több olajat evett, gyertyát sosem köpte be?
Nagyon sokat foglalkoztam a kocsival 2019 óta, új klímahűtő, új vízhűtő, flap motorokat cseréltem, rcd330, sofőrajtó plusz csomitartó összes kábelcsere (megtört szigetelés), ajtó elektromos zár csere, gyújtáskapcsoló csere, kormányzárcsere, apró futóműalkatrészek, stabpálcák, egykét szilent csere, motorkitámasztóbak csere, váltóolajcsere, szívósorban kartergáz szelep csere, az alja csupa rosda volt, 2-3 napig rozsdátlanítottam drótkoronggal meg akivel értem és korrektül lealvázvédőztem, kerékív alvázvédőzés, háasó kerékívnél rozsdáltanítás, javítás, két új első sárvédőcsere, ezt mind saját magam, sokat kért, kényelmes is, maga módján megyeget is, ha már ennyit foglalkoztam vele és tudom hogy csak ez a baja, nem szivesen adnám el áron alul motorhibásan...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mikrotik routerek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- E-book olvasók
- iPad topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...