Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • crok

    nagyúr

    Sziasztok, volna kérdésem..
    Először is: a kocsi egy Seat Toledo 2002 (2001 év végi..) AZD motorkóddal.
    A hiba: két-három hetente bedob egy P0135 kódot, katalizátor előtti lambda szonda fűtés probléma. A szonda fűtése eddig akárhányszor átmértem ("hidegen") mindig 3.5 Ohm volt. Gyújtáson a fűtés két vezetéke közt 9.85V van csak (úgy tudom elvileg itt kb. 12V kellene egyen, a vezérlő teszi testre időkitöltéssel hogy a szenzor fűtés menjen). A fűtés testkábele és a blokk/akku negatív közt nincs potenciálkülönbség (és ultrakicsi az ellenállás, szóval a testek jók). Az összes biztosítékon 12V-ot mértem ami a vezérlőhöz köthető.
    Kérdés: mi lehet még? Hol és hogyan kapja a fűtőkör a 12V-ot? Az üzemanyagpumpa relén keresztül? Nem megy a kocsi semmivel se rosszabban szóval nem valószínűsítem hogy az üzemanyagpumpa alulteljesítene, nem nőtt meg a befecskendezési idő se (LTFT).
    Köszönöm!

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #125210 üzenetére

    Köszönöm a gyors választ.

    A leírás a sima (1, 2, 3 vagy 4 eres) O2 szondára vonatkozik, az AZD motorban igazából 5 eres AFR van ("The ECM tracks how long it takes for the oxygen sensor to begin switching" - de az AFR nem kezd el switchelni mint a sima O2-k mert nem - teljesen - ezen az elven működik).

    Ha jól tudom, akkor a kód akkor áll be ha a fűtőkör árama 0.2A alatt (kvázi szakadt?) vagy 2A felett (kvázi rövidzár?) van. Az ugyan igaz, hogy 9.85V/3.5Ohm=2.8A ám mégse áll be ez a kód mindig mert a fűrőkör áramát a fűtő elem ellenállása határozza meg ami a hőmérséklettel nő így az áram is csökken (ebből mondja meg vezérlő VCDS-ben a 034-es blokkban hogy milyen meleg a kipufogógáz) és az indítás utáni első teszt már azután van hogy melegedett annyit hogy már 2A alatt legyen (amikor már a üzem is "closed loop, using sensor").

    A kérdés az lenne hogy a 9.85V hogy jöhet össze mert tudtommal a vezérlő csak annyit csinál hogy szakaszosan kapcsol stabil 12V-ot a fűtőkörre és időnként (bizonyos - általam még ismeretlen - kondíciók bekövetkeztekor) nézi a átfolyó áramot hogy megfelelő tartományon belül van-e. A 12V-ot meg (ha jól tudom) akkor egy 10A-es biztosíték és az üzemanyagpumpa relé utánról kapja a szonda fűtés "+" vezetéken és a fentebb írtak szerint a vezérlő teszi testre a "-" vezetéket ameddig és amikor kell (szakaszosan, a kipufogógáz hőmérséklet - tehát fűtőkör áram - függvényében).

    A szonda egyébként egy másfél éves NTK szonda, nincs benne tán' csak ~18.000km szóval nem akarnám cserélni mert meglehetősen drága és csak akkor adnám ki rá a kocsi árának 8..10%-t mégegyszer ha tényleg az a baja.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #125215 üzenetére

    A kocsi 2002-ben lett először üzembe helyezve de VIN alapján azt mondják 2001 végi gyártás.
    OBDII: P0135
    VCDS: 16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit: Malfunction
    Nem tudtam mire reagáltok, ki mit ismer, mit használ.. nekem van mindkettő.

    [ Szerkesztve ]

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #125219 üzenetére

    Nagyon szépen köszönöm!

    Annyi kérdésem volna még hogy:

    - merre találom az E30 csatlakozót és lehet-e tudni hogy előírás szerint mi van még azon a kábelen tápolva innen? Vagy az E30 az az akkun levő biztosítékdoboz? Vagy ez E30 az az akkutálcától a tűzfal felé vezető műanyag borításos kábelkötegben van? Megkaphatnám valahogy azt a bekötési ábrát?

    - Tudod-e melyik biztosíték ez a táblában? (Mert már mindet kicseréltem amin motor ikon volt az ajtónál.)

    Ha valamelyik zárlatos lenne akkor füstölne meg csak lenne egy hibakód (gondolom a többi felfűzött szenzorhoz vagy dologhoz is tartozik valami teszt a vezérlőben)?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz crok #125231 üzenetére

    @Mágus2: tudsz ebben segíteni?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #125280 üzenetére

    Megpróbálok keríteni.. ha nem sikerül akkor megkérhetlek jövő héten?

    Te mégiscsak tudod mit és hol keress, én azt se tudom honnan szerzek (na jó tudom..) meg hogy hogy navigálok a megfelelő helyre..

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz MunezXBK #125324 üzenetére

    Nyelvtannáculás', szaragolfnégyezés', grab popcorn : D

    Egyébként nekem Toledo van, AZD - Golf 4 - motorral.

    Nincs úgy vele gond de azért nem volt vicces mikor
    a fojtószelepház megbolondult és egyszer-egyszer
    elcsúszhatott benne a potméter és rommá fulladt
    ha épp elindult. Vagy ezek a sorozatosan előjövő
    elektromos problémák
    .. és ja, a kesztyyűtartóban
    van VAG-COM 409 meg egy VCDS kábel is.. Meg
    állandó útitárs a csomagtartóban a 22" szerszámos-
    láda mert szereltem már ki fennakadt EGR szelepet
    vasárnap délután vasútállomás parkólóban..

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz VR6-Fan #125363 üzenetére

    "csak a VW ilyen fillérbaszó szar, hogy szinte a végtelenségig lambda 1-en tartja az AFR-t"

    Hát nem tudom hogy fillérbaszás/kibocsátási előírás görcsös betartása (lol) vagy overengineering.. Mesélek valamit.. Nálam az van, hogy van egy AZD motoros Seat Toledom (1.6 16V). A felső (AFR) lambda szonda egy LZA11-V4 (rövid nevén NTK 1842) ami minden létező adatbázis szerint jó bele. Nos, a motort 98-as benzinnel lehet csak etetni, ezt meg is adom neki mert megérdemli (dehogy érdemli meg, spanyol kurva ez nem autó..) szóval OMV MaxxMotion100plus használata mellett állandóan hibakódot dob, miszerint VCDS 16519 / OBDII P0135 hiba van tehát a G39 (felső lambda szonda) fűtökörében hibajelenség észlelhető. És úgy tűnik megvan miért csinálja.. Pedig ezt a hibát elvileg az autó nem is dobhatná (ELSA szerint se). A szonda fűtőkörének ellenállásából (lényegében a Z19 fűtő elem ellenállásából) állapítja/saccolja meg a vezérlő hogy a kipufogógáz milyen hőmérsékletű. Ez csak akkor megy ha a fűtőelem elég meleg ahhoz hogy a mérést megbízhatónak tekintse a vezérlő. A fűtőelem "melegségét" a rajta folyó áramerősségével hozza összefüggésbe. A vezérlő a terhelésnek megfelelően állítja a befecskendezési időt és van egy előre megírt táblázata ami leírja hogy milyen terhelésen, milyen fordulaton milyen áramerősségre számítson. Nos, én ugye OMV MaxxMotion100plus benzint tankolok, így ez a hiba pár naponta, pár hetente, de van hogy 20 percenként de előjön (mára már inkább óvatos vezető vagyok, nem huligánkodok, pici a gyerek, et cetera..). Úgy tűnik, hogy a MaxxMotion100plus égéshője kisebb lehet, mint amire ez a nyomorult AZD vezérlő meg lett írva így vannak olyan állapotok/kondíciók, amikor a mért áram nagyobb (vagyis kisebb a lambda fűtés ellenállása..) mint amire a vezérlő fel van programozva így azt mondja hogy a lambda fűtéssel gond van. Ugyanezt csinálja akkor is ha bármilyen benzinkúton tankolva Spurit töltök a benzinbe. DE.. MOL EVO NEO tankolásakor nem csinálja ezt. : \ De ott meg nem igazán akarok tankolni.. (szaszy, [469])

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Viperator #125718 üzenetére

    NTK-ra vagy Bosch-ra?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz gycs02 #128016 üzenetére

    Forgalmi P.5? Vagy pont az a baj hogy eltérhet?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz gycs02 #128030 üzenetére

    Akkor a motor és a váltó köztre írja hogy van egy kis címke plusz a csomagtartóban ha a tálcót felemeled akkor a pótkerék mellett kellene legyen egy matrica minden infoval.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    Kedves Mágus és mindenki!

    Volna nekem egy Seat Toledo 1.6 16V AZD motoros autóm, és
    a helyzet az hogy mostanában, gyakorlatilag random időpontokban
    bedob egy EPC + check-engine lámpát, a kód pedig P0106 (MAP
    mérési értékhatáron túli érték). Tudsz vagy tudtok valamit mondani
    hogy mitől lehet ez? A freeze frame szerint 2500RPM mellett 50Km/h
    volt a sebesség és 38KPa a szívósori nyomás (MAP szerint, ami
    egyébként 11.22 inHg ami hármasban 2500-as fordulattal volt, val-
    szeg épp kicsit lenyomtam a gázpedált). Ez az utolsó eset most
    reggel volt, 80°C-os hűtővíz mellett. Pár hete voltam Pesten, oda-
    vissza megcsinálta ugyanezt, indulás/kis városi motormelegítés
    után autópályára hajtás után oda- és visszafelé is bedobta, törlés
    után viszont simán mentem vele. Mikor a kód beáll egyáltalán nem
    tapasztalok semmilyen változást a kocsi vezetése közben, gyak.
    a ma reggelit észre se vettem mert a hátam mögül sütött a nap
    és nem is láttam a műszerfalon a lámpát, csak egy pirosnál meg-
    állva vettem észre.. Mivel mindig úgy jövök-megyek hogy a Torque
    fut telefonon így azért látom a MAP jelét állandóan és nem is
    láttam benne semmi szokásostól eltérőt, nem ugrál ha tartok egy
    fordulatot/sebességet, nem rángat az autó, nem fogyaszt többet
    mint szokott - egyelőre.

    Köszi a válaszokat!

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #129715 üzenetére

    Köszi, egy takarítást megér. Tudom, hogy 2in1, Torque-ban egymás mellé van téve a vákuum meg a baro kijelzés, indítás elött es WOTon ~101kPa-t mutat (ami úgy tudom hogy normális.. és együtt is mozog a vákuum meg a baro, egymásnak megfelelö értékekkel).

    [ Szerkesztve ]

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    Sziasztok,

    Az alany: Seat Toledo 1.6 16V benzin (AZD motor).

    A probléma: Vissza-visszatérő hibakódom a P0420 (katalizátor hatásfok küszöbszint alatt). A felső lambdaszonda AFR (5 eres), az alsó sima 4 eres. Cseréltettek már velem lambdaszondát felül és katalizátort is.. Mondanom sem kell de még mindig visszajön.

    Szeretném kicsit kezembe venni a dolgot és kimérni/megnézni magam is mi lehet a gond. VCDS/VAG-COM van, OBD scanner-em van (több is), multiméterem van, szkópom viszont nincs..

    Ha VCDS-ben megcsinálom a lambdaszonda teszteket minden tesztre azt mondja OK (033, 034, 036, 043). A katalizátor hatásfok teszt (046) 10 esetből 5x hasal, ha egymás után 3x hasal akkor ugye jön a kód és a check engine.

    Ki kellene deríteni, hogy a katalizátor vagy a szondák egyike vagy mindkettő okozza ezt.. (mert vagy a katalizátor rossz.. vagy a mérés maga). Szondakódot nem ír de ez ugye nem jelent semmit, elhet mondjuk az alsó (diag) szonda éppen a nívó felett.. hogy még épp nincs kód..

    A kérdés: hogy csinálnátok? Hogy kell ezt csinálni? Ahogy nézem itt ebben a rendszerben két katalizátor van? Létezik ilyen?? Egy a leömlő elején, a felső szonda alatt egyből.. és egy a kocsi alatt?

    *kis kieg: egyébként az EGR szelepet nem tudom feltanítani.. mondjuk ez most nem érdekel mert legalább egyáltalán nem használja.. kiírni ugye nem lehet egyébként se.. szóval ezzel mondjuk szerintem "jól jártam". De nem függ össze, mert az EGR ezen állapota előtt is csinálta a fent leírtakat.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz bitpork #135211 üzenetére

    Ha jól tudom akkor..

    az a működési teória, hogy az EGR azért vezeti vissza a kipufogógázt, hogy csökkentse az égés hőmérsékletét azáltal, hogy mesterségesen "dúsítja" a keveréket (azért az idézőjel mert természetesen nem benzin bejuttatásával hanem oxigénmegvonással teszi ezt) így csökkenti a NOx kialakulását az égés során.

    Ha az EGR mondjuk rossz lenne és alapvetően "áteresztene" akkor egység dugattyú lefelé húzásra kevesebb oxigén jutna a hengertérbe mert beszivárog a kipufogógáz és "kiszorítja" a levegőt - hiszen az űrtartalom az adott.. ekkor a keverék nem lesz pontosan az amire a vezérlő számít, "dúsabbnak" fogja látni mivel kevesebb oxigén van egységnyi benzinhez így a vezérlő elvesz majd a befecskendezősi időből hogy kiegyenlítse az általa jónak vélt mérések alapján a keveréket. Ezért van az, hogy a koszos és fennakadt EGR egyenetlen alapjáratot eredményez - a MAP (és ha van akkor a MAF) valamint a felső szonda jele alapján egyszer visszadúsítja aztán visszaszegényíti a keveréket, ezért jár a motor fordulatszáma fel-le. Viszoint emiatt a katalizátor is felfelé túl sok benzint kap ami miatt lerakódások keletkeznek, aztán lefelé túl szegény volt a keverék és magas a hőmérséklet, ami meg a szerkezetének összeolvasádhoz vezethet ha annyira rossz lenne a helyzet (persze egy égéskimaradásos szituáció sokkal gázabb (pont, mint a katalizátoros autó behúzásos indítása..), de azt villogó MIL-el jutalmazza a vezérlő átlalában mert a katalizátor tönkremeneteléhez vezet és valahogy a sofőrben tudatosítani kell hogy nagy cink van).

    Ha nem jól tudom javísatok ki.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz bitpork #135215 üzenetére

    Semmilyen más kód nincs, csak és kizárólag P0420.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz bitpork #135217 üzenetére

    Nekem ilyenem nem is lehet mert amíg nem tanul fel az EGR addig nem is használja - valamint a szelep zárócsap magasságának értéke a vezérlő szerint és vizuálisan is teljesen zárt állapotot mutat, de mindegy mert nem használja. Neked meg el van/volt záródva az EGR szelep vagy az elvezető cső/csövek szerintem.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz bitpork #135221 üzenetére

    Nem használja amíg nem tanul fel. Nem is teszteli, VCDS szerint még
    a visszajelző potméterének feszét se méri/nézi/figyeli.

    Ja, most nincs kéznél VCDS (melózom) hogy a kódot pontosan írjam,
    de egyébként ez a kód:
    16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
    P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON

    A felső szonda volt cserélve NTK-ra (típusazonos), az alsó még nem.
    Aftermarket csak a katalizátor van (univerzális).

    A távtartón én is gondolkodom.. csak nem tudom hogy mit vegyek ami
    ki is bírná a meleget és nem olvad a szondára - a felsőt nem is emelném
    ki mert az AFR szonda és a legkisebb jelét se látom hogy baja lenne..
    de az alsó szonda.. van egy keveset futott bontottam.. valamint mennyire
    legális a kiemelés? Mert szerintem semennyire.. Csak mégis tudni akarom
    hogy hogy kellene ezt jól csinálni és mi a pontos gond.. alkatrészt locsolni
    a motortérbe bárki tud(na), érted hogy hogy mondom ( :

    Leömlőtől lefelé hangot nem hallok hogy kifújna, pláne nem látom sehol,
    pedig végignéztem. Van valami bevett szokás hogy hogy lehet egyszerűen
    megvizsgálni? Spricceljem végig egy szappanosvizes spray-el a leömlőtől
    a kipufogórendszer csöveit és ahol buborékol ott cink van..?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz momo2828 #135225 üzenetére

    Nem lehet normális mert nem megy át a vizsgán.. és a check engine nem járható út.. de most venni 120+k-ért eredetit.. ja, és akkor amit írtam.. hogy 2 van, van közvetlen a felső után és az alső előtt természetesen.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz bitpork #135229 üzenetére

    Nem hiszem el.. :| Valami ötlet akkor távtartóra..? Ami pont beleillik?
    Láttam youtube-on valami gyertyaszűkítőfélét használnak ilyesmire..

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz bitpork #135232 üzenetére

    Hehhe, Aliexpressen volna olcsóbban is : D Meg mire ideér..
    A kérdés feltétele volt pontatlan, elnézést: itthon, boltban, egyszerűen beszerezhezően van-e valami megoldás erre, esetleg van-e valakinek ezzel tapasztalata?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz bitpork #135239 üzenetére

    Jaja, köszi - csak az eredeti kérdésem még mindig az, hogy hogy lehet megbizonyosodni arról, hogy a katalizátor jó/rossz, a két lambdaszonda jó/rossz ( :

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    Gyors kérés:

    Ha valakinek van pár perce meg ETKA hozzáférése..

    Van egy Seat Toledo 1.6 16V AZD motoros autóm.
    Egy felső lambda szondát most vettem át futártól,
    az eladó szerint a kocsimba való de kétkedve nézem
    az online fellelhető forrásokat hogy belavaló-e..

    Szóval a rajta levő gyári szám: 0 258 007 351
    Az eladó szerint az ETKA hozza a kocsimhoz..

    Meg tudja valaki erősíteni vagy cáfolni? Köszönöm!

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Viperator #138689 üzenetére

    Hehe, koszi, azt tudom, hogy ez az NTK jo de ami a kezemben van az szerintem Bosch - es ki akarnam probalni ha belevalo.

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz crok #138688 üzenetére

    Erre tudna valaki válaszolni?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #138719 üzenetére

    Köszönöm, ettől tartottam én is.. én is pontosan ezeket az információkat találtam. Az eladó meg azt mondja hogy hozzá való, küldd valakit aki beteszi és fizessem ki a beszerelést.. Betenni én is be tudom (nem rakétatudomány egy szondát betekerni meg egy stekkert összepattintani..) de ha én ezt most beteszem és a kocsit elindítom azzal meg is ölöm minimum a szondát, mert ennek a szondának a spec. szerint a fűtése a 3-4 pineken van de a bele való NTK LZA11-V4 szondán pl. az 1-2-n van, ami ugye két szélső pin (a 3-4 meg a két középső..) szóval magára a szondára kapcsolna a vezérlő +12V-ot fűtés gyanánt..

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

  • crok

    nagyúr

    válasz Mágus2 #138719 üzenetére

    Mágus (és mindenki).

    Itt kérdeztem, hogy a lambda szonda amit küldtek nekem kompatibilis-e a kocsimmal.
    Mondtad is hogy nem és én is ezt állítom. Na, az eladó meg azt mondja, hogy nem értek hozzá (és senki se ért hozzá..) és rosszul végeztem a beszerelést. Hogy az úristenbe' lehet egy lambda szondát rosszul cserélni?

    Közben amúgy kiderítettem (az internet nagy enciklopédiája..) hogy a kocsimba való szonda (egyébként gyárilag NTK szonda) fűtőkörének két pin-je az 1-es és 2-es, ellenben a Bosch amit küldött annak a 3-as és 4-es.. De azt mondja hogy küldd valakit aki szakszerűen beszereli csak fizessem ki az emberke útiköltségét.

    Most komolyan - és ezt most szarkazmus nélkül kérdezem - mit kell(het) még csinálni egy felső lambdaszondával csinálni cserekor azon kívül, hogy kiszeded az előzőt majd beteszed a helyére az újat és a csatlakozót összedugod és elindítod az autót?

    Ha egy hozzászólásomban linket látsz az hasznos referencia, hivatkozás vagy leírás és erősen ajánlott vagy minimum érdemes elolvasni. A Logout bejegyzéseim tele vannak hasznos Android tippekkel-trükkökkel, alkalmazásajánlással..

Új hozzászólás Aktív témák