Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz .LnB #211977 üzenetére

    Na meg is jött Abu válasza. Ki is javította ő is, hogy nem jót másoltam be.

    "Nem a monitor kéri az új frame-et, az maximum a V-Sync esetében számít. A játékoknak van egy időzítője. Konzolon ritkán számolnak úgy a játékok, hogy amint kész van a CPU egy jelenettel, akkor máris elkezdi a következőt az aktuálisan kiolvasott input alapján. Ezeknél a gépeknél ismert a rendszer teljesítménye, tehát abszolút fel lehet készülni a gyakorlati eshetőségre, vagyis megoldható az, hogy mire a CPU kész van a jelenet számításával, addigra a GPU is kész legyen az előző jelenethez tartozó képkocka számításával, és így eléggé jó lesz az egyensúly. Ezt nem kötelező így csinálni, van lehetőség arra is, hogy listázd a jeleneteket egy futószalagba, de a lényeg, hogy a fix hardver nagy konfigurálásra ad lehetőséget.

    A PC azért más, mert ott nem fix a hardver, így már magukat az API-kat és az OS komponenseket is eleve úgy tervezték meg, hogy az eltérő teljesítményű hardverből ne legyen nagyon komoly gond. Emiatt van egy parancslista, ami tárolja az összes jelenetet, amit a CPU kiszámol. Van egy maximum szám, amit számolhat, ezt vagy a driver, vagy a DX12/Vulkan alatt az alkalmazás adja meg, és így lesz az egész vezérelve. A GPU kiolvas általában maximum két jelenetet, és azokat számolja párhuzamosan.

    Viszont azt hozzá kell tenni, hogy PC-n már igen komoly eredmény van ennek a modellnek az eldobására. Az AMD-nek a Chillje pont azt szorgalmazza, hogy a pacing a jelenet szintjén legyen megoldva, tehát ez már nem használ parancslistát sem, vagyis ma már ez az előnye nincs meg igazából a konzoloknak, mert bekapcsolod a Radeon Chillt, felrakod a min-max paramétert a monitor frissítési maximumára, és gyakorlatilag megkapod azt a működést PC-n, amivel a konzolok működnek sok címben. A gyakorlati hatás lényegében ugyanaz, csak ezt PC-n nagyon bonyolult megcsinálni, mert egy rakás OS komponenst meg kell kerülni hozzá, míg konzolon ez egy egyszerűen működtethető megoldás.

    Ha még nem is használsz Chillt, akkor is a drivereknél a GeForce low-latency on beállítás megengedi az 1-es flip queue-t, míg a Radeon Software esetében ez az alapértelmezett érték.
    Default egyébként nagyjából úgy működik az NV driver, amit leírtál a PC-re, de ugye felülbírálhatod.

    Összefoglalva PC-n már el lehet érni mindennek az 1-es flip queue méretet, persze lehet, hogy konfigurálni kell, de működik. A scene pacingre pedig ott a Radeon Chill."

    Erre a flip queue-re gondoltam egyébként, csak mindig elfelejtem. Azt egyébként hozzátenném, hogy én anno próbáltam pc-n ezt beállítani. De nem igazán működött jól. Vagyis nem úgy mint konzolon.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák