Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #20844032

    törölt tag

    válasz b. #140634 üzenetére

    Amit te pixelnégyszerezésnek hívsz, azt úgy hívják: lináris átméretezés. Ilyet a 4k tévék nem tudnak. Tudhatnának is, de 1-2 speciális területen kívül (mint pl amiben én is dolgozom), ilyenre nincs szükség. Ugyanis nincs a megjelenítőlk esetén 1:1 pixelmapping. Ez a szakma ilyennel nem számol. Jórészt azért, mert ezek a hardverek nem kötődnek szorosan a rájuk bökött panehez: ugyanaz a tévé, ugyanazzal a béllel megvásárolható számtalan panellel. Namost a panelek felbontása előre nem meghatározható. Az azért megvan, hogy az pl. LG RGBW uhd paneljein nem jeleníthető meg az UHD felbontás natívan? Ezeknél még a uhd forrást is át kell méretezni. De azoknál a paneleknél, ahol ez elérhető lenne, a gyakorlatban a legtöbb esetben a tévék alapbeállítasiban overscannelnek. Emiatt sem lenne használható semmilyen lineáris eljárás.
    A valóságban ilyen pixelnégyszerezős módszerek porbahullanának. Nincs is ilyen a tévékben. Monitoroknál lenne értelme, jó is lenne ha tudnák, de sajnos 1-2 spéci darabot leszámítva azok sem tudják. Ezek a piacról megvásárolható procik bedrótozva tudják ezeket. és az alkalmazott eljárások a fentiek miatt szofisztikáltabbak, mint az ilyen pixelnégyszerezés.

    Tehát ezt az egész témakört zárjuk avval, hogy a 4k tévék nem négyszereznek pixelt fullhd forrás esetén. Gyakorlatilag ugyanazokkal az eljárásokkal (jórészt bicubic) méretezik át a képet, ahogy ps4 is, vagy bármi, amit rá fogsz kötni. És szinte nem is lehet elkerülni, hogy csak az egyik oldal méretezzen (de legalábbis hozzáértést, és speciális eszközöket igényel). A valóságban bármit is is csinálsz, mind a tévé, mind az eszközöd bele fog nyúlni a tartalomba.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák