Új hozzászólás Aktív témák

  • lo_jo

    senior tag

    válasz F-ECT$ #119882 üzenetére

    Persze, hogy nem, de hát aki a múltban él és a jelenről prédikál, az beleszalad ilyen dolgokba. Eleve ritka már az olyan lemezes játék PC-re, ahol nem csak egy kódot kapsz, de ahol van fizikai lemez, az is csak arra jó, hogy a megjelenéskori állapotot feltelepíted (aztán tölthetsz sokgigányi day1 és minden a megjelenés és az aktiválás között megjelent patchet, telibeszarva a lemez értelmét), majd az adott kliensben a dobozban lévő kóddal aktiválod és utána megint csak örökre a tiéd marad, ha tetszik, ha nem. Persze így jól jár mindenki eladói részről: a bolt nem fogja engedni az elállást, mert a kódot már beváltottad és Steamen sem fog menni a refund, mert nem ott vetted, hanem csak aktiváltad, neked meg van egy játék az accountodon, ami nem tetszik. Win-win-lose szituáció.

    A PU/P2000 (nekem is az első komolyabb kormányos élményem a Logitech Wingman Formula Force GP-vel) és a Shift 1-2 mindig kicsit kilógtak a NFS sorozatból a simcade vonal miatt. A klasszikus NFS gameplay (1-HP2) mára nagyon kiöregedett, legalábbis abban a formájában, ahogy akkor élt (hello GT7 Music Rally). Ma vagy open world arcade vagy zárt pályás simcade vagy sim marad életben a klasszikus autós címek közül. A megspékelt mechanikás cuccok kivételek, ilyenek mindig lesznek és azok között is akadnak nagyon jók, én pl. imádtam a Split/Second-öt, de jók a Destruction Derby klónok szellemi örökösök is, pl anno a FlatOut-ok. Mondjuk ezekre nem is úgy kell tekinteni, mint klasszikus autós címekre, mert hiába vagy gyors, nem garantált a győzelem.

    Már a HP2-n is kicsit érződött, hogy ez lassan kevés lesz. Az UG1 nagyon jól eltalált volt a kor és a F&F láz miatt, még a zárt pályák ellenére is, az UG2 szépen vitte tovább ezt a vonalat és megtoldotta egy open world-del, ahogy a MW és a Carbon is. Utána viszont szerintem jött a lejtmenet, amiből kitűnt a két simcade Shift, mert azok a Slightly Mad Studios érdemei (ahogy a Project Cars 1-2 is remek volt tőlük, a 3 meg a másik véglet). Azóta a szar játékmenet és szar irányítás sormintába csak a szar kártyanyitogatás tudott éket verni. Ugyan a 2015-ös reboot jó irányt mutatott, de valahogy a Heat sem tudta nekem levetkőzni azt a rossz örökséget, ami az évek alatt összegyűlt. Ha open world arcade-re gondolok, akkor a mai napig előbb jut eszembe az FH-ok után egy TDU, még akár a 2 is vagy Burnout Paradise, mint bármelyik NFS rész 2007 után.

Új hozzászólás Aktív témák