-
Fototrend
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lo_jo
senior tag
Igen, Magyarországon a hivatalos nyelv a magyar, ezért tudsz bármilyen hivatalos ügyet magyarul intézni. A videojáték nem hivatalos ügy. Nem emberi alapjog.
Én személy szerint sokkal jobban szeretem eredeti nyelven (azaz a játékok esetén 99%-ban angolul) játszani, mert nagyon gyatra fordítások vannak. Valaki emlegette korábban az apró finomságokat, na, pont azok vesznek el egy közepes fordításnál is. Vannak olyan szófordulatok az angolban, amik nagyon körülményesek magyarul vagy egyáltalán át sem jönnek. (Próbálj meg magyarra fordítani egy mémmé vált Lamar roasts Franklin cutscene-t, de úgy, hogy az a bizonyos n-word is megmaradjon a maga kontextusában, ne egy általános tesóval legyen elintézve) Ugyanez persze fordítva is igaz, csak hány játék szövegét írják eredendően magyarul és hány játékét angolul? De még az angol nyelvterületen élő nem angol anyanyelvűek szlengje is beszivárog a popkultúrába, azokkal meg főleg nehéz érzékeltetni azt, ami miatt használják. (San Andreas, Cesar és az általa sűrűn használt ese, ami az n-word latino megfelelője, kultúrán belül használva bármilyen negatív jelentés nélkül, nagyjából megoldhatatlan feladat egy fordításhoz, hogy visszaadja azt, amire a szöveg írásakor gondoltak) A gyenge, kritikán aluliakról meg ne is beszéljünk, azokból is sajnos egyre több van. A régi magyar szinkron azért volt nagyon jó, mert kitűnő fordítások voltak jó szinkronrendezőkkel és színészekkel. Ahogy Shakespeare is azért tud jó lenni magyarul, mert többek között Arany, Petőfi, Babits, Radnóti, Vörösmarty fordította, nem pedig egy nagyvállalati futószalagon, határidőre gyártósorba emelt fordító. Márpedig sajnos a videojáték és a filmipar is ilyen. Azt meg már csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy azt a túltolt PC világot éljük, amikor egy fordítót azért csesztetnek, mert nem a saját bőrszínének megfelelő szerző művét fordítja úgy, hogy az eredeti szerző is kiemelkedőnek nevezte a fordítást.
-
lo_jo
senior tag
válasz tothjozsi96 #95405 üzenetére
Az emag ezekkel semmit nem csinál, nem saját forgalmazás. Azon felül, hogy boltként funkcionálnak, piactérként is, oda meg az adott eladó annyiért rakja, amennyiért akarja.
-
lo_jo
senior tag
válasz tothjozsi96 #95413 üzenetére
Vett egyet nyáron +50k áron (tehát 185+50 azaz 235-ért), ehhez képest most 220-ért adja az emag. Szerinted azon az áron akadt fenn? Vagy esetleg a másik 3 árán, amiket nem az emag forgalmaz?
-
lo_jo
senior tag
Le kell adni a konzolvilágnál egy bundle-re a rendelést, karácsonykor nov. 24-ig rendelteket keresték fel, a héten már dec. 23, úgyhogy sejthető, hogy jól haladnak (ráadásul valószínű, hogy karácsony előtt többen rendeltek, mint utána). Nem mindegy, hogy a puszta gépért adsz 200-at vagy egy plusz kontroller+játék vagy 2 játék bundle-ért 220-30-at. 28-án rendeltem, remélem a következő körben már keresnek.
KaitouP
Akkor nagyjából annyi, mint a Cloud II (meg a többi hasonló gamer) virtuális 7.1 lehetősége? Annak idején kipróbáltam, doboz hang és minimálisan "távolabbról" hallható hangok (próbál egy nyitott fejhallgatóra hajazni, de a közelében sincs) az eredménye, úgyhogy azóta sem használtam soha. Gondolom a "megnyitott tér" miatt érzik úgy, hogy jobb a térhangzása, valójában pedig egy jól kevert hangú sztereó játékkal sima 2.0 módban is pontosan megmondható, hogy honnan jött a hang. Szimulátorokban (AC és ACC) is jól hallható, hogy merről és milyen távolságból jönnek mögöttem és pl. régebben PUBG-ben is simán megmondható volt, hogy merről lőttek a virtual 7.1 nélkül is. -
lo_jo
senior tag
Eddig mindegyik korábban PS exkluzív cím jóval később jött PC-re. A GoW (gyakorlatilag egy jó promó az új részhez) most majdnem 3 éves, a HZD több, mint 3 évvel később jött, a Detroit és a Days Gone pedig 2 év után. Egy csomó címet említ egy bizonyos GeForce Now leak, de pl a GT7-hez se áruház, se dátum nincs még. A következő 2 cím február 7 és 8: Uncharted: Legacy of Thieves Collection és Ghost of Tsushima. 4 hét és kiderül, hogy volt-e valóságalapja.
-
lo_jo
senior tag
De nem céljuk egyik sem. A Windows és a konzol eladások aprópénzek a Microsoftnál, ők a vállalati szegmensből fejik a végtelen pénzt, pl Azure, mennyiségi Win licenc, O365, stb. Itt viszont konkrétan buknak, ha egy CoD szintű címet nem adnak ki más platformokra, mert sokan nem fognak csak ezért xboxot venni. A rétegjátékokat majd lehet szegmentálni, de ne tegyünk úgy, mintha a Sony vagy a Nintendo nem ezt csinálná. A Sony kapufát lő azzal, hogy kiadja PC-re a címeket? Nem, plusz egy forrás, ahonnan becsordogál pármillió az eladások után, ami konzoleladásból nem lenne meg. A hardverből minden példányon van anyagköltség a r&d mellett, a szoftveren minimális infra költség mellett megtérül a fejlesztés az első hónapban (vagy már előrendelésben), onnantól pure profit, gyakorlatilag csak szinten kell tartani. A GaaS esetén kicsit toldozni-foldozni kell, de a folyamatos kontentgyártás még mindig filléres tétel egy hw gyártás+logisztika+customer service mellett.
-
lo_jo
senior tag
válasz KoNZoLik@ #97030 üzenetére
"nem igazán sikerült neki normális keretek között" Ez nem erkölcsi verseny, hanem üzlet, teljesen normális a pénz bevetése, itt ezek a normális keretek. A Sony saját stúdiói sem jótékonyságból fejlesztenek, azokat is fel kellett húzni, ráadásul ők sem a pincében született csecsemőkből nevelik a saját íróikat, fejlesztőiket, hanem ha kell, a konkurenciától csábítanak, többnyire pénzzel. Az "undorító" módszer meg a Sony oldalán is megvolt, csak mindenki elfelejti. Mennyire jót tett a piacnak, amikor náluk voltak a kizárólagos F1 jogok, csak úgy tolták a jobbnál jobb F1 címeket. Ja nem, borzalom arcade szutyok volt mindegyik a PC-n mérföldkőnek számító EA kiadású, ISI fejlesztésű (rFactor fejlesztői, gyakorlatilag az a motor ment alatta) F1 Challenge '99-'02-höz képest, de hát a Sony pénzből megoldotta. Ja és elvileg Bernie is úgy adta el a jogokat, hogy multiplatform címeket ígértek. Aztán szerencsére lejárt a szerződés, és ha nem is lettek top játékok a korai Codemasters címek, de legalább eljutottak mindenkihez, mostanra pedig szépen kikupálódott. Nem egy hardcore sim, de bőven szórakoztató.
-
lo_jo
senior tag
válasz Yamaha R1 #97705 üzenetére
Van azért jópár értékelhető ANC fejhallgató a piacon több ársávban is, viszont ezek között alig van, ami nem BT. És ez a probléma. Utcára, utazáshoz és irodába tökéletesen megfelelnek, de ezeken a helyeken nem akar senki dongle dugdosással szórakozni vagy esetleg nincs is rá lehetősége, mert az irodai laptopon tiltva van az USB, de a BT meg engedélyezett. Nekem egy Sennheiser fejesem van, ami irodában és tömegközlekedésen is szépen teszi a dolgát, jó az akkuideje, szépen is szól (nem egy WH-1000XM4, de nem rossz) és a harmada volt a Sonynak akciósan. Cserébe ez is csak BT vagy kábel. A BT erre pedig tökéletes mert a telefonba nem akarok semmit dugdosni a zsebemben és a céges laptopra is simán csatlakoztam bármi extra nélkül, mellesleg zenehallgatásnál nem érdekel a késleltetés sem. Nálunk nincs tiltva az USB port, de akkor sem lenne kényelmes mindig kihúzni-bedugni minden egyes eszközváltásnál. Kipróbáltam PC-n BT dongle mellett és jött a BT összes hátránya: késik a hang, pont annyira, hogy zavarjon, mikrofon használata esetén pedig katasztrófa minőségre vált (BT Hands-Free vagy Headset profile), gyakorlatilag mono lesz és a 3 ezer forintos fülhallgató szintje alá esik. Ez egy Teams hívásban nem is észrevehető, de sokan hiszik azt, hogy elromlott a fejhallgató, amikor meghallják a játék hangját így. Sajnos ez a BT szabvány ilyen. A nem BT wireless esetén ez nincs meg, de a dongle az "ára".
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz Delirious #97891 üzenetére
Tegnap hozta meg a futár a dec. 28-án leadott KV lemezes + 2 játék bundle rendelésemet. Úgy nézett ki a történet, hogy hétfőn jött egy email, amiben leírták, hogy melyik bundle-ök elérhetők ebben a körben. Nem volt benne az, amelyiket én akartam, de találtam nekem tetszőt, így válaszoltam. Nekem ezzel semmi bajom nem volt, alapból is vettem volna mellé pár játékot, így a Miles Morales és a Csucsima benne van a pakk árában, a Death Stranding meg ráér asszonynak, vagy beül addig a gépem elé, steamen megvettem korábban. Délutánra feldolgozták, este már a GLS-nél volt, kedden pedig csöngetett is a futár. Ez így egy hónapos átfutás volt, az oldalon még mindig a jan. 4-ről lévő info van kint, abban a körben a dec. 23-ig leadott rendeléseket intézték. Arra viszont készülni kell, hogy kínában jön a 2-3 hetes holdújév, ami alatt eléggé lelassul a termelés és a szállítás is.
-
lo_jo
senior tag
válasz balazs025 #98674 üzenetére
Pontosan, sokan nem számolnak vele, de ilyenkor nem csak IP jogokat és alkalmazottakat "vesz" a Sony, hanem sok évnyi tapasztalatot FPS és GaaS terén is.
Ahogy az is igaz, hogy egy ilyen üzlet nem napok alatt jut el arra a szintre, hogy bejelentsék. Az Activision Blizzard deal is húzódik jó régóta (elég csak megnézni, hogy az MS gyakorlatilag a botrány előtti részvényárfolyamot fizette ki, Phil pedig még nyilatkozott is, hogy "át kell értékelniük a kapcsolatukat az Activisionnel") és még el is tart másfél évig, a Bungie sem egyik pillanatról a másikra lesz Sony tulajdon.
A cég, ahol dolgozom, megvett egy számára eddig ismeretlen területen működő kis céget, első körben maradt minden úgy, ahogy régen, utána pedig elkezdték nálunk is az oktatást az új területre, mára ott tartunk, hogy mindkét "irányban" volt szép mozgás, cserébe a portfólióban jól mutat, hogy már ezzel is foglalkozunk és vannak saját experjeink.
-
lo_jo
senior tag
válasz KaitouP #99055 üzenetére
37 helyszín és 97 layout, vegyesen valódi is kitalált pályák. Ezért kérdezte, hogy van-e infó, hogy ebből mennyi a valós versenypálya.
Nekem egyébként nagyon furcsa a GT7, de még így is gondolkozom, hogy megvegyem. Egyszerre akar komolyabb simcade és közösségi teres FH lenni. Ez így még szép és jó is, meg tök frankó, hogy a pálya úgy szárad, ahogy, a csillagok és bolygók úgy állnak, ahogy, de a simcade-nek nem ez adja a sim részét, hanem pl. a gumi. Amiről alig találtam bármilyen információt. Hogyan kopik, hogyan menedzselhető a kopása, mennyire fog érződni a degradation, hogyan van modellezve a futófelület-carcass hőmérséklete.
Szép dolog a vibráció a kopott gumival, csak az már késő, egy szimulátorban már a "kockásra fékezés" előtt vannak jelei ffb-ben a kopó gumiknak. Valószínűleg ha a hardcore sim vonal érdekel, maradok PC-n az AC-ACC párosnál, de kis tingli-tangli autókázásnak bőven jó lesz megjelenés után fél évvel.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz Delirious #99725 üzenetére
A KV értesítés után engem másnap már a futár keresett a kaputelefonon. Pedig még az előrendelésen is módosítani kellett, nem volt az a bundle, amit eredetileg szerettem volna. Válaszoltam azonnal a levelükre, délutánra feldolgozták, éjjel már a GLS központi depóban volt, délben pedig már a szobában melegedett, nehogy hirtelen csapódjon ki rá a pára
-
lo_jo
senior tag
válasz Wesder #101259 üzenetére
De, és nem csak jelölték, meg is nyerte a sports/racing kategóriát. [link] Tény, hogy a mezőny nem ebben a kategóriában a legerősebb, de a játék a mai napig hemzseg a hibáktól. Nem csak online voltak bajok, teljesen offline sem lehetett bizonyos dolgokat teljesíteni, teljesen hektikus volt a teljesítménye PC-n, stb.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz Wesder #101272 üzenetére
Ahány "szervezet", annyi GOTY cím, így egy kategória megnyerése nagyjából felér vele. De pl. IGN-nél megnyerte: [link] A vicces, hogy a best console exclusive-ot is. Aki pedig játszott vele, az tudja, hogy egy nagy térképes FH4 DLC-nek is lehetne hívni, de legalább sikerült azt is elrontani, ami a 4-ben működött. Ilyen szempontból majdnem ugyanolyan rókabőr, mint az F1 vagy a Fifa a kategóriában. Nem játszottam a Riders Republic-kal, de az legalább nem teljesen egy új helyszínre költöztetett Steep.
-
lo_jo
senior tag
válasz stemplar07 #101756 üzenetére
Az AC és az ACC két különböző játék, platformtól függetlenül. Az ACC egy hosszú távú GT szimulátor ugyanattól a fejlesztőtől, mint az AC, ami pedig a "vegyesvágott".
A legfőbb különbség az, hogy az ACC kifejezetten versenyközpontú. Van itt is free practice, de a sava-borsa az online versenyzés. Több szempont szerint osztályoz a játék a vezetésed alapján, így fogsz kapni egy (igazából 7) pontszámot, ami alapján besorol. Ha csak kocsikázni szeretnél, akkor szerintem az ACC nem a te játékod, legalábbis nem említhető egy lapon sem a Grid Legends, sem a GT7 szintjével (előzetes infók alapján persze). 2 kategória van, GT3 és GT4. A GT3 van még szétosztva évad szerint 2018-19-22-re, a GT4 pedig fizetős DLC. BoP szerint update-elt autók, valós pályák, akár 6-12-24 órás versenyek (ha jól emlékszem 10 perc a minimum, itt nem körök vannak, hanem idő limit), és igazából az ACC nem az AC folytatása/riválisa, hanem inkább az esport verziója. Kompetitív, hardcore sim.
-
lo_jo
senior tag
válasz stemplar07 #101853 üzenetére
Igen, fizikában nagyon rendben van, sokak szerint a piacon lévő legjobb. Kicsit hitvita az ilyen, de főleg PC-n, konzolon egyértelműen a jelenleg elérhető csúcs szimuláció. Valószínűleg ez nem is fog változni egyhamar. A GT7 egy bizonyos boltba szóló kupon miatt nálam elő van rendelve, de nem várom, hogy ez a szint legyen, mert ez már tényleg rétegjáték, nem mindenkinek szórakoztató. Még nekem sem mindig. Az ACC-hez hangulatba kell kerülni, fókuszálni kell, a GT7-től kellemes szórakozást várok, ami persze meg tud izzasztani, de nem ezen a szinten. A Grid Legends pedig nálam abszolút látókörön kívül van, kicsit sem érdekel a CM-től bármi, ami nem Dirt Rally.
-
lo_jo
senior tag
válasz stemplar07 #101877 üzenetére
Ja engem nem érint, PC-n van meg az AC még beta óta, az ACC pedig nem sokkal megjelenés utánról. Sokszáz óra mindkettőben, de sajnos most egyikre sincs időm. A GT7 megjelenésére kifutnak a határidős projectek (az utolsó pont azon a napon), így abba fog szépen belecsordogálni a világ összes ideje a PC-s flight sim mellett.
-
lo_jo
senior tag
válasz snots #102267 üzenetére
Olyan fps dropok vannak pc-n, hogy kiábrándító. Éjszaka néztem egy ausztrál streamet, csúcs géppel (Ryzen 9 5950X, GeForce RTX 3090, 32gb RAM) 1080p low beállításokkal is beesett 20 fps körülre. Kipróbált minden tipikus pc "trükköt" (high priority, nv control panel beállítások, windowed fullscreen vs fullscreen, stb), de nem lett jobb.
-
lo_jo
senior tag
válasz bencemov1k #102517 üzenetére
Írja is a store:
"When redeeming Ghost of Tsushima: Legends, you may see it labeled as “Trial.” Please click through to download – you will receive the complete standalone version of Ghost of Tsushima: Legends." -
lo_jo
senior tag
válasz stemplar07 #104050 üzenetére
Hát igen, a játékfejlesztés közelébe sem engedném soha többé azt, aki a sima single player tartalmat is online kapcsolathoz köti. Ugyanaz a kreténség, mint a tetves rockstarnál, ahol a saját ostobaságuk és balfaszságuk miatt nem csak a GTA Trilogy, hanem minden játékuk játékosa szívott a launcher leállításával PC-n. Gondolom se a polyphonynál, se a rockstarnál nem futja a sokmillió eladott példány után tesztelésre.
Arról meg nem is beszélve, hogy 2 hét alatt a known issues lista is szépen nőtt, úgyhogy semmi nem garantálja eddig, hogy akár az 1.07 patch notes-ban említett javítások TÉNYLEGESEN működni is fognak. De legalább a farmolható versenyeket sikerült nerfelni.
Lehet, hogy a fejlesztés során kicsit kevesebb hangsúlyt kellett volna a senkit nem érdeklő csillagképek valós mozgására fordítani és többet arra, hogy kevesebb hiba legyen megjelenéskor.
-
lo_jo
senior tag
válasz KaitouP #104100 üzenetére
Ezt a hagyomány bullshitet inkább ne told túl. Persze az is túlzás, hogy ősrégi az egész játék koncepciója, mert az csak a Caféra igaz. Sima versenyen van állórajt, nem csak utolsó helyről indulás, bárki összerakhat bármilyen versenyt, stb.
De az, hogy single player kontent online-hoz van kötve, az is hagyomány? Ja igen, olyan Ubisoft és Rockstar féle, amit a gyönyörűen fotózott autókból leszívott benzinnel kéne felgyújtani. PC-n ezeknél a megoldásoknál volt az, hogy a kalóz verzióval boldogan játszottak, míg az eredetivel ott álltak a tulajok és pislogtak. Semmi nem indokolja reálisan. Persze ez is meg van magyarázva, hogy a mi érdekünkben, hogy ne legyen save file mahinálás. Hát engem rohadtul nem érdekel, hogy ki hogyan játszik a saját save file-jaival, majd online versenyen el lehet kenni annak a száját, aki nem tud vezetni, csak pénzt és autókat hozzáadni.
A mikrotranzakció következménye ez is, az is nagyon jó hagyomány, főleg teljes árú AAA játékoknál. Persze az megint bullshit, hogy 8x ára van az autóknak, könnyen magyarázható, de nincs így, csak akkor, ha kizárólag valós pénzzel akarja megvenni.
Utoljára a GT2vel játszottam huzamosabban, de ez a játéktermi arcade karrier még bőven elmenne, egy mód a sok közül, ráadásul tudtam, hogy mire számítsak. De 2022-ben ennyi kommunikáció egy több, mint 24 órás leállásról és a játék kibelezett offline verziójával elfogadhatatlan. Még f2p vonalon is, nemhogy teljes árú AAA címnél.
-
lo_jo
senior tag
válasz stemplar07 #104124 üzenetére
Nem kell addig visszamenni, elég megnézni, hogy a Rockstar milyen shitshow-t művelt a GTA trilogy megjelenéskor PC-n. Eleve a játék(ok) katasztrófális minősége, mellé meg jött az, hogy rossz build-et raktak ki, benne maradt egy csomó kivágott kontent és dev note, ezért le kellett lőni a PC-s Rockstar Launchert. Ebben az volt a vicc, hogy mindegy, hogy Epicen, Steamen vagy saját launcherben volt meg bármelyik játékuk, nem tudtál velük játszani. A trilogy-ra magasról tojó GTA5 speedrun (tehát 100% offline, ráadásul régebbi buildeken tolják) és RP közösség ugyanúgy szívott, mint aki csak egy kicsit nosztalgiázni szeretett volna pl. egy LA Noire-ral vagy Bullyval. De legalább torrentre felkerült, így a tört verzióba azonnal belerakták modderek a kivágott zenéket, azaz a kalóz verziósok játszhattak a teljesebb élménnyel, az eredetisek meg várták, hogy a teljesen inkompetens banda javítsa a launchert.
-
lo_jo
senior tag
válasz KaitouP #104126 üzenetére
Jajj bocsánat, nem tudtam, hogy csak azok szólhatnak bele, akik sokezer órát játszottak a sorozattal. Legközelebb lehetne valami extra gatekeeping teszt a komment elküldése előtt, hogy véletlenül se írja le valaki azt, ami neki nem tetszik.
Mondjuk egy 10 oldalas esszé elég lenne, amiben kifejtjük, hogy hogyan ad hozzá az autózás szeretetéhez az, hogy a 90-es évek játéktermi árkád versenyek szintjén tart a café és a music rally. Esetleg arról is lehet értekezni kötött pulóveres szabadbölcsészet szintjén, hogy miért jó, ha nem érhető el semmi érdemleges single player funkció a fizetős online lét nélkül egy teljes árú játékban. Vagy esetleg arról, hogy más save file buherálása hogyan érint engem abban, hogy licence test vagy mission módot játszhassak további költségek nélkül egy olyan játékban, amiért már teljes árat fizettem.
De már megérte ma felkelni, emlékeztettél, hogy miért nem jó fanatikusokkal vitatkozni. A tények nem hatnak rájuk. Legközelebb majd újra jövök, ha méltó leszek a fizetős online mögé bújtatott single player tartalmat kritizálni, addig meg boldogan fogok kihúzott netkábellel is PC-n Assetto Corsázni. Lehet, hogy nem úgy állnak a csillagok, ahogy a valóságban (egy ingyenes moddal de), de legalább elérhető minden tartalom, amiért fizettem. Persze csak akkor csinálom, ha szerinted alkalmas vagyok rá 1300 óra után. Egyébként bele se mernék fogni.
stemplar07 #104135
Nekem is ez a bajom vele. Van sokezer órám hardcore szimulátorokban, nem ma kezdtem. Pont azért tetszett meg a GT7, mert nem a hc sim vonal, hanem egy annál sokkal könnyedebb, de mégsem NFS arcade színvonalú játék. Nem zavar a grind, nem zavar a mikrotranzakció, de az igen, hogy nem játszhatok azzal, amiért fizettem. Legyen szó a PS+ mögé zárásról vagy egy ilyen helyzetről, hogy állnak a szerverek. Ez elfogadhatatlan.[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz KaitouP #104138 üzenetére
Ne hívd szakmai vitának ezt, mert nem az. Se a mi oldalunkról, se a tiédről. Fanatikus vitatkozik mások véleményével és tényekkel, kisebb nagyobb sikerrel.
Válaszolni kell erre a kérdésre? Komolyan? Tessék:
Ha online is versenyzel, csak idő és belefektetett "munka" kérdése, de megveheted a meta autókat, így semmilyen hátrányod nem lesz azokkal szemben, akik valamilyen save file hack útján szerzik meg a végtelen pénzt és az összes autót. A pályán onnantól pedig az fog dönteni, hogy ki tud az adott játékban jobban vezetni. Jópárszor láttam az elmúlt napokban is Red Bull X2014-es játékosokat, akik egy kört nem tudtak megtenni. Ha hátrány is ér, az minimális, de ledolgozható. A mérleg másik felén pedig jelenleg mindenkit hátrány ér, hogy nem éri el a játék jelentős részét, csak a legalapabb arcade módokat. Ha a kettő szerinted egy szinten van, akkor tényleg nincs értelme a vitának.[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz BBUN52 #104162 üzenetére
Igen, ezt rosszul írtam. A plus csak az online versenyzéshez kell, a single kontenthez "csak" always online és működő GT7 szerver szükséges. A user generated content (festések, photo mód képek, stb) nem tudom, hogy elérhető-e plus nélkül vagy annak is elég csak a net.
-
lo_jo
senior tag
Amit leírtál, az nagyon is reális. Nem kell sokat keresgélni hozzá, hogy találj ilyen felvételeket, egy rendesen leszakadó esőben a slick gumi olyan, mintha bőrtalpú cipőben mennél a műjégpályára. Aki interen vagy esős gumin van, az úgy megy el melletted, mint a Shaolin testvérek a "csattogós" gyorskorcsoláyval.
-
lo_jo
senior tag
válasz BusinessGuy #104604 üzenetére
1300 óra felett járok PC-n ACC-ban, 2000 körül AC-ban: a Porsche még a GT3 kategóriában is az egyik olyan autó, ami teljesen másképp viselkedik, mint a többi. A utcai és a GT3 pont azért, mert farmotoros, az RSR pedig egy nagyon hátratolt középmotoros. Nagyon jól átadja a GT7, hogy mekkora különbség van egy autó csúcsra járatott utcai és verseny verziója között és nem feltétlen motorerőben. AC-ban is ilyen, az utcai GT3 RS-nél gyengébb a GT3 Cup verzió, de kanyarban másik liga (GT3 RS 500HP, 1420kg, GT3 Cup 480HP, 1220kg). Mellé ott még kipróbálhatod a GT3 R-t és a középmotoros RSR-t is. De ugyanez igaz egy Ferrari 488 GTB-re, jobb a tömeg/lóerő aránya, mint a GT3 verziónak, az utóbbi mégis rommá veri bármelyik kanyarban. Az SLS AMG, a Lambo Huracan, a BMW Z4 és a Corvette C7 és ezek GT3 verziói is hasonlóan viszonyulnak. A versenyautók mintha sínen mennének az utcaihoz képest, leginkább a futómű miatt.
Az utcai gumi esőben nem vezethetetlen, ha normál tempóban mész. De nagyon nem úgy mész. Több oka is van, hogy miért csalóka ez. Az egyik az, hogy egy pályán jóval messzebb van tőled minden, mint egy közúton. Sokkal szélesebb az út, sokkal messzebb vannak a tereptárgyak, így viszonylag ritkán fogsz ugyanolyan helyzettel találkozni, mint a valóságban. Nagyon más a sebességérzet. Lehet csúcsszuper gumid, ha te alacsonynak érzed a tempót, de közben 80 felett mész be egy hajtűbe, akkor az nem fog menni. A második a pálya gumizása. A 30 körös, eleredő esős, majd felszáradós Tsukuba mission alatt nagyon szépen érződik, hogy ideális ív mellett jobban lehet gyorsítani, lassítani és fordulni is, amíg vizes a pálya. Amint elkezd száradni, újra az ideális ív lesz a leggyorsabb. Ja és itt ugye limitált a gumiválasztás is, SH-SM-SS, tehát még csak nem is slick. A harmadik pedig a fék. Nagyon nem érződik, hogy egy ilyen pályán fékezés mennyivel másabb, mint egy közúti. Egy hajtű előtti fékezés közúton gyakorlatilag vészfékezésnek számít. Ilyenkor úgy terhelődik az autó, ahogy a forgalomban a legtöbb soha nem fog, olyan súlypont áthelyezéssel, ami érződik is a vezethetőségen. És itt megint képbe jön az autó egyensúlya. Egy orrmotoros autónál sokkal nagyobbat bólint fékre és jobban kezelhető, mint egy farmotoros, ami még gázadásra is vagy alulkormányzott lesz az elkönnyülő első tengely miatt, vagy túlkormányzott, ha meglendül a hátulja. Na ezek pont azok az apróságok, amik sok másik arcade vagy simcade játékból hiányoznak, de itt megvan.
A 30-nál megforgó Porsche nálam csak olyan helyen volt, ahol én hibáztam, túl korán adtam gázt rázókövön fordulva a spai hajtűben túl nagy kormányszögnél, de abban a pillanatban éreztem a ravaszon, hogy elpuhult, csak későn reagáltam.
Az tény, hogy a digitális kuplung (0 vagy 1, nincs átmenet) egy nagy hiányossága, pont az a tényező, amivel a kicsit komolyabbra, de nem HC simre vágyókat meg lehetne fogni és ösztönözni egy 3 pedálos szett vásárlására.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz BusinessGuy #104645 üzenetére
Még van benne egy pár tized, szerintem nekem 10.5 körül lehet a vége:
[link] -
lo_jo
senior tag
válasz BusinessGuy #104657 üzenetére
Nekem a kettes és az utolsó az, ahol lehetne még kanyaronként 2-3 tizedet faragni.
-
lo_jo
senior tag
válasz Ctrl+Alt~Del #105045 üzenetére
Szerintem a $24.99 vs $29.99-re gondolt. Árulkodó még a Platinum tier képén a különböző dollár jel használat, felül az indokolatlan nagybetűs kezdés a Tier-ben és az Add to Cart gombok elhelyezkedése. A bronz nagyon feltűnően nincs függőlegesen a helyén, vízszintesen meg olyan közök vannak, mint amikor valaki csak szemre dob össze valamit. A frontend fejlesztés nem így működik normális helyeken, úgyhogy nagyon valószínű, hogy egy gyengébb képszerkesztés, még csak nem is devtoolbarban összetákolt valami. Ennél kevesebb efforttal is lehet hihetőbbet csinálni, ha ért hozzá valaki,
-
lo_jo
senior tag
válasz proly01 #105056 üzenetére
Ahogy Sundesz írja, valamit tudsz még magadnak csinálni custom race-t, ahol lehet kör vagy idő limiteset, időjárást, kategóriát, nehézséget, stb állítani, de a café az ennyi. A jogsik nem nehezek, talán csak az S-10 volt az, ami nekem több idő volt. A mission-ök pedig egyre nehezednek, de ott is van "kategórián" belül könnyebb és nehezebb, főleg ha mindenhol a gold a cél.
-
lo_jo
senior tag
válasz RangerFox #105379 üzenetére
De ezek közül nagyjából egyik sem új dolog. Egy AAA játék fejlesztése 5-7 év az első kapavágástól (a sztori megírását nem számítva és persze akkor, ha saját engine-re épül, nem UE/Unity vonalon), egy ilyen projectet lelőni öntökönszúrás, amikor már belement a lóvé elég tetemes része. Ami még a következő 2-3 évben jelenik meg, az nagyjából mind ilyen project, az elkaszálással már így is dollármilliók úsztak volna le a lefolyón. A PSVR hasonló szitu, de ugye ott még hardver is van, amire már valószínűleg leadták a rendelést nagy tételben. A PC-re megjelenő ex PS exklúzívok is egy olyan irány, ami hamarabb indult, ezen viszont egy kicsit érződik az új mentalitás. Főleg árazásban: teljes áron adják megjelenéskor azt, ami már PS vonalon kitermelte bőven a profitját, de még a portolás költségeit is. Tiszta haszon. A DSe PC támogatottságához pedig igen kevés közük van, azon kívül, hogy engedélyezik, a PC játékok fejlesztőin múlik az implementáció. Tehát kb. azt mondanám, mint a MS féle studio vásárlásoknál: kell még idő, mire beérik a változás. Nem lesz hirtelen újra tömegek számára érdekes az Overwatch, nem fog újra sor állni a WoW kiegészítő megjelenéskor a szervereken, nem lesz Warcraft 3 Re-Reforged, ami végre hasonlít is a trailerre. Sőt, szerintem még a Diablo 4-be se fognak mélyen belenyúlni. Majd jópár év múlva el lehet dönteni, hogy megmentette-e a Blizz elcseszett üzletpolitikáját a MS felvásárlás. Így itt is majd 3-5 év múlva látjuk, hogy Jimmy jót tett-e a PS-nek vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz Cranium #105927 üzenetére
Ha beleesel a "nyertesek" körébe, akkor küldenek egy emailt, benne minden részlettel. Én 2 játékos bundle-re adtam le a rendelést (lemezes gép + Miles Morales Ultimate + Death Stranding Director's Cut 225,979HUF), de amikor "nyertem a lottón", akkor nem volt elérhető az a 2 játék, választhattam 6 2 játékos és 8 kontroller+játék bundle közül (lemezes gép + sima Miles Morales + Ghost of Tsushima Director's Cut 227,879HUF), mindegyik mellett szerepelt az aktuális ár.
-
lo_jo
senior tag
válasz Greenbullz #105986 üzenetére
A MM Ultimate használtan gyakorlatilag egy sima MM. Az ultimate annyit tud, hogy letölthető vele a Spider-Man Remaster ingyen, de az accounthoz kötött. A simával ingame veheted meg a Spider-Man Remastert 6500Ft-ért.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz ProEvoFan #106677 üzenetére
Hát azért annél több probléma volt, hogy ennyivel le lehessen tudni. A credit nerf után gyakorlatilag 0-24 farmolással is egy napba telt volna a 20m kredit összeszedése (1,7m/óráról felezték), ami a legdrágább autókra éppen elég, de mivel ez volt a max limit, így ha megvetted a hőn áhított gépet, konkrétan 0-ra apadtál. Most egyszeri dolgokkal jól gyűjthető elég sok kredit (circuit experience, human comedy mission adag) és utána is elég könnyen farmolható a pénz (825k/20 perc), de az always online mögé rakott single player kontent még mindig nem túl rózsás, a napi rulett esetén továbbra is a legtöbbször a nyeremények dísznek vannak, úgyis a legkisebb kreditet kapod, a PP rendszer úgy exploitolható, ahogy van, a büntetések sem túl konzisztensek, a menü felépítése is katasztrófa. Mondjuk az utolsó az biztos, hogy marad így, de rossz belegondolni, hogy hány lépés belépni a sportnál a daily race-hez megnézni, hogy melyik autók használhatók, utána megvenni valamelyiket, ha nem csak BoP lesz, akkor tuningolni, beállítani és versenyre vinni. Jó dolog, hogy külön van az optikai tuning, de PP-t is változtat, úgyhogy először érdemes azzal kezdeni, majd a valós tuning alkatrészekkel, ahol persze 0 segítség van a kezdőknek, hogy melyik alkatrész előfeltétele a magasabb szintűnek és melyik mehet "magában". Tehát bajok még vannak, de legalább már a mikrotranzakció nem annyira nyomasztó.
-
lo_jo
senior tag
válasz peete88 #106740 üzenetére
Engem mikor kerestek, még a korábbi dátum volt kint, sőt, még akkor is, amikor a futár átadta másnap délben a csomagot. Délután változott az oldalon a tájékoztatás, addigra én már boldogan használtam a gépet. A megkeresés után pedig pár órával már a GLS-nél is volt a csomag.
-
lo_jo
senior tag
válasz edeleny #106999 üzenetére
A Luca (ejtsd: Lúká) egy olasz férfinév. Remélem nem forgatja fel nagyon a világodat, ha megtudod, hogy az Andrea is egy olasz férfinév. Botrány. A grafikára pedig leírja a kiválasztáskor, hogy mi micsoda. A versenyzés közbeni gameplay mindkét módban pontosan ugyanaz, csak a replay és egyéb, nem versenyzés közbeni részeket érinti a ray tracing.
Ööööö... Akkor nem lemezes GT7-et kellett volna venned, hanem a digitálisat. De segítek: minden lemezes játéknál így lesz, a lemez a meghajtóban a másolásvédelem, cserébe el tudod adni, de akkor már nem tudsz játszani vele. Digitális játékot megveszed és a tiéd örökre, ha játszol vele, ha nem.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz edeleny #107020 üzenetére
Értem én, hogy kulturális sokk, de a Luca egy bibliai eredetű latin név (Lukács), nem újkeletű a használata, tehát nem Gipsz
JakabKrisztiánóronáldó.A lemez továbbra sem azért kell, mert arról bármit is olvasna, mint régen, amikor még PC-n is cserélni kellett a lemezt akár játék közben. A lemez egész egyszerűen a hitelesítő kulcs, hogy neked megvan a játék és a konzol el tudja indítani. Ezért tud még konzolon működni a használt játékok piaca teljesen legálisan, ellenben PC-vel, ahol ha egyszer beváltottál valamit, az a tiéd, max refundra van opciód az adott platform szabályai szerint. Persze meg lehet csinálni, hogy minden egyes digitális játékot új accountra veszel és azokat eladod felhasználóval és jelszóval együtt, de ez jelenleg nem legális.
Digitális gépről azért beszéltek le, mert még mindig várnál, ki tudja meddig, most meg boldogan játszhatsz ugyanúgy a digitális és a lemezes verziókkal is. Ha ennyire kényelmetlen, akkor add el a lemezes játékot és vedd meg digitálisan. Bukni fogsz rajta, de megvan az opciód, hogy ennyit fizetsz a kényelemért.
Anno a lemezek körítése 0 volt a fapad verziós PC játékok 99%-nál is. Semmivel nem kaptál többet vagy kevesebbet, mint a szükséges minimum, azaz a játék fix verziója, a világszinten sokkal kisebb lefedettségű szélessávú internet előtt kellett a papír a jogi hülyeségek miatt, esetleg a monitorról olvasás helyett nézegethettél valami hitvány nyomtatású kézikönyvet. Ezek ma mind megtekinthetők online vagy ingame, 4k felbontásban, elérhetők szinte bármilyen eszközről. És most is így van, még PC-n is, alap verziónál legtöbbször kapod az alapot (PC-n ez már csak digitális kulcs a beváltáshoz), esetleg a játék zenéjét audio CD formában, hogy ne csak egy "kaparós sorsjegy" legyen a tokban, extrás kiadásnál felárért meg jár a matrica/poszter/kitűző/fémtok/műanyag figura/kulacs. De mondok jobbat: van olyan gyűjtői kiadás (PC-re is), ahol a játék nincs benne az árban, még kulcs formájában sem, csak és kizárólag az extrák. Meg van ennek is az előnye és a hátránya is.
-
lo_jo
senior tag
válasz slothunter #107221 üzenetére
Nagyon félre vagy tájékozódva, hogy hogyan működik egy iparág. Ugyanígy szidható lenne a konzol, mint iparág, mert scalperek meg idióta kiskerek 300 felett árultak 180 ezres konzolokat. Mégsem az ipar a hülye, hanem az ellátási lánc egy-egy szereplője. Meg persze a vevő, aki annyiért veszi meg, de akkor sem a teljes konzolos közösség a gombaként trágyán nevelkedő, hanem van pár türelmetlen ember, akiknek van felesleges égetnivaló pénze.
Én tökéletesen gyári áron vettem minden alkatrészemet, köztük a 3070-et is. Szépen elvan egymás mellett a konzol és a gép, ráadásul megtanultam nem túlagyalni a dolgokat és közösséget belelátni abba az embertömegbe, ahol nincs (attól, hogy ugyanazon platformon játszunk, nem feltétlenül vagyunk egy közösség, veled például én semmilyen formában nem szeretnék közösséget vállalni). Arról meg nem is beszélve, hogy ugyan rétegjátékok és rétegigények, de a mai napig van bőven olyan, amit nem tud kielégíteni egy konzol, hanem kell hozzá az erős "gamer" PC. Bőven két konzol ára ment el nekem csak a flight simulatorra szoftveres és dedikált hardveres oldalról, amiket soha, semmi másra nem fogok tudni használni (tehát nem az erős CPU, sok RAM, erős VGA), mégis a saját boldogságom miatt azt mondom, hogy megérte. Próbálj meg kicsit más fejével gondolkozni, akkor talán te is felfogod, hogy miért is rettenetesen gyerekes ilyen véleményt alkotni valakikről, főleg általánosságban csak azért, mert más igényei vannak és azt másképp elégítik ki, mint te a tiédet.
-
lo_jo
senior tag
válasz tboy93 #108352 üzenetére
Pont, hogy IT-ban lehetnek olyan szakaszok, amikor 15-30 perc szabadidő van, sok kicsi sokra megy. Persze ilyenkor jó megmozgatni magam meg nem egy kijelzőt bámulni, de kimegyek 5 percre az erkélyre, főzök egy kávét és belerakok GT7-be pár kört, de vannak az igazi f*ngreszelő meetingek, azok alatt az 1 órás Spa is belefér. Ettől még tudom, hogy miről van szó, sőt, aktívan részt is szoktam venni, ha kell, időre kész vagyok minden munkámmal, utoljára 7 éve túlóráztam másik csapatnak besegítve.
-
lo_jo
senior tag
válasz tboy93 #108357 üzenetére
Outsource-ban dolgozom, korábbi projecteken nekünk is 6 óra volt a napi jira logolás, de tisztában volt vele mindenki, hogy az is csak egy ideális világban igaz, sosem volt elvárás. A mostaninál 8 óra, a sajátjaik sem értik, mindenki ír mindent össze-vissza (heti 10 óra "general training"), bár ez a legkisebb baj velük, teljes a káosz, mindenre meeting, a meeting időpontjának megbeszélésére is volt már meeting. Ezekre ha lehetne, be se mennék, haladnék a saját dolgommal, de hát elvárják. A legutóbbi fél órás "stratégiai megbeszélést" is a f*nggal tojásfestés vagy a sz*rból várépítés írja le legjobban, nekem meg lett 825k creditem egy fél órás Le Mans versennyel
-
lo_jo
senior tag
válasz Farkassacred #108752 üzenetére
Úgy, hogy nem volt közben mellé ennyi apró részlet a képen, mint manapság. Az RDR2 esetén nagyon zavaró nekem is, mert minden mozog a képen, fújja a szél a fákat és a füvet, repülnek a madarak, ugrálnak az őzek, stb. Minél kevesebb dolog mozog, annál kevésbé zavaró. Ja és a motion blur is számít, vannak engine-ek, ahol kikapcsolhatatlan még PC-n is, pont azért, hogy az alacsony framerate-et kompenzálja egy kis összemosással.
-
lo_jo
senior tag
válasz RangerFox #108792 üzenetére
Azért ez ennél bonyolultabb, hogy értékeled-e a quality mode-ot vagy sem. Erősen függ a kijelzőtől és a játéktól. Vannak panelek, amiken nagyon rossz a 30 fps és vannak engine-ek, amik nem használnak semmilyen "finomítást", így a 30 fps esetén láthatók az ugrások már közepes sebességű mozgásnál is. Egy példa: GT7 ray tracing-es replay esetén nem zavar a 30, mert olyan motion blur van, hogy elmossa. Ehhez képest a Spider-Man már a kezdő cinematic során úgy ugrált, hogy fájt nézni, inkább mentem a Performance RT módra.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Drug Lord 2 - Mafia Empire
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- EAFC 24
- NBA és kosárlabda topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OLED TV topic
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Beszámítás! Nintendo Switch V1 Diablo Edition játékkonzol extrákkal garanciával hibátlan működéssel
- Xbox Series S 512GB / SZÁMLA/ GARANCIA
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Pro 1TB játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol csomag
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel!