-
Fototrend
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
.LnB
titán
válasz F-ECT$ #118673 üzenetére
Nem, mert így rákeres akit érdekel, és voálá, ma is tanult valami újat! #education!
Írhattam volna, hogy "Sanyi" (Valverde, vagy A cápa (Nibali). És persze dícsértessék a neve!, Valter Ati-t is!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ImACeltic
őstag
válasz F-ECT$ #118779 üzenetére
Nem muszáj egyben megnézni/meghallgatni. A párossal nekem semmi bajom, de amúgy Ők a podcast előtt nem nagyon ismerték egymást, ezt említik is valamelyik részben, hogy igazából a podcast miatt/alatt ismerik meg egymást, szóval a kémia az biztos fog még javulni. Engem kicsit a technikai háttér zavar. A kép minősége még elmegy, de a hang az azért lehetne jobb, főleg Sasa oldalán.
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
Sliderxy
senior tag
válasz F-ECT$ #117250 üzenetére
No vége lett a történetnek, de DLC-nek én nyomát sem látom. Lepörgött a Credits, utána újra a menüben találom magam, semmi plusz választható opció. A Continue gombra kattintva visszadob a party előtti állapotra. New Game-nél meg kezdi elölről az alapjátékot. Store-ban letölthető DLC-t nem találtam.
Utánaolvastam és elég érdekesen oldották meg a DLC "indítását". Egyes fórumokon azt írják, hogy ez igazából nem letölthető DLC, hanem inkább felvehető mellékküldetés, amit a játék végigjátszása után a folytatás gombra kattintva lehet majd elérni és Snorpy-val kell beszélni, ő adja majd a küldetést, aminek vannak bizonyos előfeltételei is. Több mellékküldetésnek kész kell lennie ahhoz, hogy ez felvehető legyen.
Az új játékosok nem tudják elindítani a tartalmat a játék elején. Ahelyett, hogy a sztori vége után játszódna, ez inkább egy mellékküldetés, amely a fő narratíva során zajlik, és egyáltalán nem befolyásolja a történetet.Este rápróbálok, elég hülyén oldották ezt meg ha tényleg így van.
-
erahurka
félisten
válasz F-ECT$ #118873 üzenetére
Hát nem tudom. Engem jobban megfogott ez a platformer rohangálás mint a kontroller Bírtam a kis robot mozgását. Aztán lehet ha funkciója is lett volna a rezgéseknek jobban tetszett volna, pl. íj felhúzásnál ha nem tudja a karakter végtelenségig tartani, és akkor a kontroller is egyre jobban zizeg.
-
elder troll
senior tag
válasz F-ECT$ #118905 üzenetére
Azért rendeltem meg tőlük, mert idővel mindenki megkapta, és ez tűnt biztosnak.
Scalpereket nem gazdagítok, telefonban azt az infót adták, hogy korábban küldtek ki egy olyan mail-t, hogy bundle-ben tudják adni. Akik bundle-t választották, azok megkapják az akkori áron biztosan. Csak ez nettó hazugság volt, mivel ilyen mail-t nem küldtek mindenkinek, vagyis nekem biztosan nem. Úgyhogy az alza elintézte, hogy ne legyek ps5 tulaj. Kardomba nem dőlök, nyilván bosszantó, hogy többször volt raktáron 210 körül/alatt, ami azért olcsóbb a mostani 237e forintos árnál. De legalább a hiénákat kiszolgálták#118908 tothjozsi96
Nyugodt vagyok, vagyis nyugodtan konstatáltam, hogy megint átb@$ztak, nem az első eset az alzánál. De korábban ellensúlyozták a kuponos témakörrel, sőt még egy elárazott gőzállomást is kiszállítottak anyám születésnapja előtt pár nappal. Szóval vegyes a megítélésem a bolttal kapcsolatban, ez most rossz kör volt. Mivel leestek a vga árak, és egy halom sony játékot kitoltak pc-re, így van miből mazsolázni.[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz F-ECT$ #118922 üzenetére
Én platináztam az alap játékot, így minden quest kész, egyből be is adta a DLC questet, ami egy új szigetre visz.
Valóban kicsit érdekes, hogy ennyi előfeltétele van a DLC-nek, mert ezt akkor is lehet kedved játszani, ha az alap játékon csak végigszaladtál, de persze azt is lehet mondani, hogy itt a karakterek és a sztori is fontos, szóval ha érdekel a DLC, akkor előbb tudd le a korábbi küldetéseket.Dive ever, work never.
-
nagyúr
válasz F-ECT$ #118998 üzenetére
A jelenlegi VR 300$, én 400$-ra tippelném az újat, de a mostaniban ugye nincs fagyi, hanem a PS4 kontrollert használod hozzá, az újban meg lesz egyedi kontroller is úgyhogy egy dualsensenyit még rá kell számolni, ami 70$, így szerintem az új szett 470$ lesz ami átszámolva 194e Ft + ÁFA, ami 246e Ft, de tuti önmagában nem lesz kapható csak bundleben 70$-os játékokkal, ergo 270 körül már tuti lesz VR + Horizon VR játék, géppel együtt 520e Ft-os bundli is elképzelhető Akcióban talán becsúszik 500 alá (499.900 Ft), BF-re
[ Szerkesztve ]
-
KaitouP
veterán
válasz F-ECT$ #119105 üzenetére
Az ingyenesség jót tett neki. Rahedli jópofa kozmetikai cucc van, ami általában máshol annyira nem szokott érdekelni (pláne hogy egy ideje tudatosan nem fókuszálok ezekre), illetve vadiúj pályák és a régiek alternatív verziói. Az új pályák mutatnak némi fejlődést is a játékban, érdekesebbek, több ügyességet igénylőek. Van a mostani szezonban olyan is, ami színtiszta logikai. Szóval a fun faktor csak erősödött, és erről szól az egész továbbra is - nem ülsz órákat előtte, de naponta pár kört igazán jól esik lenyomni.
Dead Rising Deluxe Remaster tesztem: https://playstationcommunity.hu/dead-rising-deluxe-remaster-ps5-psn
-
JanR
addikt
válasz F-ECT$ #119191 üzenetére
Hogyne lehetne velemenyed! Engem ez nem zavar, sot. Sokkal jobban ertekelem, ha valaki kimondja azt, amit gondol, mintsem a vilag trendjeinek probalna megfelelni.
En csak azon vagyok meghokkenve, hogy ennek a csajnak semmi Ellie karakterisztikaja. Nyilvan, hatulrol, hatizsakkal BARKI eljatszhatna Elliet, de ez igy.. Ugye a fekete Ariel szindroma. Mindent raeroltetnek a nezore, mert ez igy "helyes".
[ Szerkesztve ]
-
-
opr
veterán
válasz F-ECT$ #119521 üzenetére
Az eredeti last of us majdnem 10 eve jelent meg. Az, hogy a grafikai tuningos verzio majdnem egyszerre jelenik meg a kettovel kesobbi konzolgeneraciora meg PC-re... Hat, nem oszt, nem szoroz. Plane, hogy egy olyan jatekrol beszelunk, ahol a story a legfontosabb, de ahhoz meg olyan szinten nem nyultak hozza, hogy egy kotoszo se lett megvaltoztatva.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
keIdor
titán
válasz F-ECT$ #119699 üzenetére
Hallani, hogy a Sony is ráfekszik a live servicere ebben a generációban majd, úgyhogy én úgy látom elindultak egy rossz irányba. Kapunk idén egy GoW folytatást, ha minden jól megy, akkor jövőre Spider Man 2, talán a Wolverin is befut 2024-ig. Viszont terveznek Last of Us multit, Horizon multit… nem jó ez a Jim Ryan féle irány. Szerintem ez a generáció nem lesz olyan tartalmas, mint a PS4. De tévedjek…
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Gorgonka
tag
válasz F-ECT$ #119699 üzenetére
Miért lennének azért rosszabbak a PS-es játékok, mert később megjelennek PC-re is? Ebben nincs ok - okozati viszony .
Remasterek azért jönnek orrba - szájba, mert vannak, akik kiadnak érte 10 000 - 27 000 Ft-ot. Különösbben nem zavar, hogy jönnek remasterek (bár inkább egy új játék, mint két remaster), de maximum 6-7000 Ft-ot vagyok hajlandó adni értük. Hacsak nem valami tényleg nagyon jól sikerült darab. De amíg olyan minőségű újrázásokkal jönnek ki, mint a Diablo 2, addig bármennyire is szerettem régen, nem veszem meg.
Most abba ne menjünk bele, hogy remaster, remake meg akármi, számomra simán újrázás.
Ha meg netán a PS "beleáll a földbe" (bár nem értem miért tenné), akkor majd játszunk más platformon -
lo_jo
senior tag
válasz F-ECT$ #119752 üzenetére
Ez így messze nem igaz, sőt, több helyen is erősen sántít. Iszonyatosan túlbecsülöd a PC-s gamer piacot. Nem is értem, honnan jön a 100 millóhoz a "realista" 1,5 milliárd. Ne irodai PC-t, ne horgolt terítővel letakart családi 1366x768-as, U-s procis netezős laptopot számolj, hanem a gépigények alapján az elmúlt 5 évből erős középkategóriás gamer gépeket, azokból jóval kevesebb van a piacon.
Ráadásul még mindig azt látjuk, hogy a PS megjelenés után évekkel később jön a PC port. Az, hogy a jóval erősebb PC-n (ahol MSRP áron csak a VGA majdnem 2 PS5 ára) jobb minőségben fut, nem meglepő, de ez meg az egyébként sem túl vastag piac igen kicsi szelete. A többség legjobb esetben még mindig a prev és current gen közötti állapotban fogja futtatni, mert pl. a Steam HW Survey (tudom, nem pontos, de kb. az arányok stimmelhetnek) alapján a top10 VGA-ból 1 erősebb, mint a PS5 GPU, 1 nagyjából ott van, a többi pedig SOKKAL gyengébb. Az első 4-ből a 2060-nak van 2022-ben is érelmezhető ereje, de maximum fullHD-n, mégis ez a 4 kártya (1060, 1650, 2060, 1050ti) kitesz ~23%-ot. Az első valós 4k-ra alkalmas kártya a 16. helyen a 3080, kőkemény 1,69%-os értékkel. Ezt figyelembe véve a 1,5 milliárd nem túlzás, hanem teljes fogalomvesztés.
Egyébként meg ismerni kell a játékipart és úgy en bloc a szoftverfejlesztést. Egy később megjelent PC port nem vesz el semmit sem minőségben, sem tartalomban a játéktól, de még a következő címtől sem. Amikor 7 éves fejlesztési ciklusról beszélünk, akkor azt nem úgy kell érteni, hogy 7 évig mindenki folyamatosan dolgozik egy játékon. Baromi sok idő a preproduction állapot, ahol fejlesztők közül max a core engine csapat csinál valamit (ami akár a következő 2, akár 3 címre is megalapozza a jövőt), a többi a kreatív csapat és egyéb engineering. Az átlag gamedev majd a második felében vagy akár a harmadik harmadában kódol. Amikor viszont ők dolgoznak, akkor meg már az engine-ért felelős csapat nem nagyon fog hozzányúlni a cucchoz, csak ha valami nagyon égető problémát találnak. A PC port pedig nagyrészt az engine-t érinti, nem kell új animáció, nem kell új sound engineering, nem kell írni, kreatívkodni, tehát amíg készült a PC port, párhuzamosan mehet egy DLC és/vagy support a régihez és már dolgozhatnak az újon.
A másik része meg az örök igazság: szarból nem lehet várat építeni. Ha nem teszel le egy minőségben jó alap játékot, akkor abból nem lesz a PC portoláskor egy jól optimalizált cím, így garantált a bukás minden platformon.
A GaaS sem ördögtől való, csak mindenki a lehető legrosszabb példákra emlékszik. Ha van jó példa, azt a legtöbb esetben az ember hajlamos elfelejteni a sok rossz között. Az is igaz, hogy sok szarra jut egy jó, de nem lesz automatikusan minden GaaS játék
NBACasino 2K23 megFIFALutra Album 23, ahol játékmenetet befolyásol a beletolt pénz. És attól sem kell félni, hogy a multi/GaaS játékok megölik a single címeket, ezt még a pénzlehúzás királyai (EA, T2) sem merik meglépni, mert iszonyatos ellentámadást kapnak. -
keIdor
titán
válasz F-ECT$ #119752 üzenetére
Mindig is fognak PS-t venni az emberek, a PC igaz sokkal gyorsabban tudja jobb minőségben futtatni a játékokat, de sokkal drágább is, ha látványosan a PS5 szintje fölé akarsz menni. Simán a PS5 öt-hatszorosát is meghaladó összeg lehet a vége, vagy még több.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Gorgonka
tag
válasz F-ECT$ #119752 üzenetére
Szerintem ezek a dolgok nem így működnek. A PC-s portokat másik csapat fogja készíteni. Először elkészül a PS verzió, aztán utána portolják PC-re is. Vagy valamennyire párhuzamosan fejlesztenek, de a fő platform attól még a PS marad. A legtöbb játékból jelenleg is csak dinamikus felbontás mellett tud 60+ fps-t kisajtolni a PS5 (számomra ez csalódás is). A PS-es optimalizációra nem lesz hatással a PC verzió, hiszen másik csapat fogja végezni.
Azt se felejtsük el, hogy rengeteg jó játék jelenik meg PC-re is. Ettől nem lesz kevesebb jó PS-es játék . Ha jobban megnézed a PS-es címeket, azok igazából tök egyforma játékok: intro -> felfeledezés -> lövöldözés -> átvezető -> felfedezés -> lövöldözés -> átvezető ->felfedezés...Nagyjából ez a tipikus PS-es recept, ezt nem lesz nehéz ezentúl is garantálni.
Én is nagyon szeretem az Unchartedot meg a többi hasonló PS-es címeket, de azért nem olyan nagy dolog ez szerintem. -
.LnB
titán
válasz F-ECT$ #119783 üzenetére
Nem kell egyöntetűen egy csoport nyakába varrni az egész balhét. Itt sokan hiperérzékenyek, és mintha a drágaságukat bántanák, úgy reagálnak. Itt nagyon találkozik a két ellentét, azért van ennek ekkora füstje.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
lo_jo
senior tag
válasz F-ECT$ #119782 üzenetére
Nem, nincs különbség ilyen szempontból a PC és PS között, amióta ugyanaz az architektúra van. Igazából a PS3 után minden játék PC és PS játék egyben, csak üzleti okok miatt nem adják ki PC-re. A PS játékok fejlesztés közbeni, nem végső playtest-jéhez nem szükséges a devkit vagy konzol, csak jó ha van. Szemléletben lehet minimális eltérés, meg általában a PC port testreszabhatóságában, de azok tipikusan olyan dolgok, amik több multiplatform címnél is érződnek a PC megjelenéskor a mai napig. Ilyen szokott lenni, hogy nem vagy nem minden gombkiosztás változtatható, nincs unlimited fps, csak fix 30-60 fps opciók vannak, nem pedig "kézzel belőtt" érték (bár ez a VRR+120hz miatt remélem kihal), nincs ultrawide támogatás, stb, de ezek napokon belül javíthatók.
Ilyen irány egyébként az általam sokkal jobban ismert webes fejlesztéseknél is van. Sokan csinálják a mobile first címszó alatt a webappjaikat, akár böngészőből, akár natív appból elérve (mert rohadt nagy forgalmat buktak, amikor a desktopot csak "leskálázták" mobilra), a trehányoknál olyan is lesz a desktop verzió, de van egy csomó olyan, ahol meg sem mondanád, mert lehet értelmesen is csinálni. És ez tényleg nem csak azt jelenti, hogy nagy gomb meg touch-ra optimalizált UI vs bill+egér kezelése, az csak a használhatóságot javítja, pontosabban a hiánya buktatja.
Persze egy-egy játék esetén minimálisan több munka lehet egy olyan PC verzió miatt, ahol gondolni kell a modolásra is, de erre is van ellenpélda. Ott a MSFS2020, egyértelmű volt, hogy a kezdetek óta szem előtt van tartva az XBOX verzió, de ettől nem csorbult az a klasszikus flightsim szemlélet, hogy PC-n gyakorlatilag csak egy frameworköt veszel és magadnak töltöd meg 3rd party contenttel, viszont szépen kiegészítették a beépített marketplace-szel, amit lehet konzolon és PC-n is használni.
A minőségre pedig azért nem fogja rányomni a bélyegét, mert elég egyértelmű irány a piacon, hogy a konzolosok többet fizetnek játékokért. PC-n létezik a kalózkodás meg létezik jópár szürkezónás megoldás, hogy hogyan juss olcsó játékhoz, konzolon ez sokkal limitáltabb, de itt meg van használt piac EULA megszegése nélkül. Viszont ha konzolon nem nyújt megfelelő minőséget egy játék (akár technikai, akár story-mechanika-gameplay vonalon), akkor bukni fog, nem menti meg semmi, az pedig húzza majd magával a PC verziót is a süllyesztőbe, mert a többségnek nincs a konzollal vetekedő erejű gamer gépe, így a gyengébb hw mellett sosem fog jobban futni csupán azért, mert PC, ahol még jön egy rakat layer a sw és a hw közé (windows, driverek, dx, egyebek).
-
lo_jo
senior tag
válasz F-ECT$ #119882 üzenetére
Persze, hogy nem, de hát aki a múltban él és a jelenről prédikál, az beleszalad ilyen dolgokba. Eleve ritka már az olyan lemezes játék PC-re, ahol nem csak egy kódot kapsz, de ahol van fizikai lemez, az is csak arra jó, hogy a megjelenéskori állapotot feltelepíted (aztán tölthetsz sokgigányi day1 és minden a megjelenés és az aktiválás között megjelent patchet, telibeszarva a lemez értelmét), majd az adott kliensben a dobozban lévő kóddal aktiválod és utána megint csak örökre a tiéd marad, ha tetszik, ha nem. Persze így jól jár mindenki eladói részről: a bolt nem fogja engedni az elállást, mert a kódot már beváltottad és Steamen sem fog menni a refund, mert nem ott vetted, hanem csak aktiváltad, neked meg van egy játék az accountodon, ami nem tetszik. Win-win-lose szituáció.
A PU/P2000 (nekem is az első komolyabb kormányos élményem a Logitech Wingman Formula Force GP-vel) és a Shift 1-2 mindig kicsit kilógtak a NFS sorozatból a simcade vonal miatt. A klasszikus NFS gameplay (1-HP2) mára nagyon kiöregedett, legalábbis abban a formájában, ahogy akkor élt (hello GT7 Music Rally). Ma vagy open world arcade vagy zárt pályás simcade vagy sim marad életben a klasszikus autós címek közül. A megspékelt mechanikás cuccok kivételek, ilyenek mindig lesznek és azok között is akadnak nagyon jók, én pl. imádtam a Split/Second-öt, de jók a Destruction Derby
klónokszellemi örökösök is, pl anno a FlatOut-ok. Mondjuk ezekre nem is úgy kell tekinteni, mint klasszikus autós címekre, mert hiába vagy gyors, nem garantált a győzelem.Már a HP2-n is kicsit érződött, hogy ez lassan kevés lesz. Az UG1 nagyon jól eltalált volt a kor és a F&F láz miatt, még a zárt pályák ellenére is, az UG2 szépen vitte tovább ezt a vonalat és megtoldotta egy open world-del, ahogy a MW és a Carbon is. Utána viszont szerintem jött a lejtmenet, amiből kitűnt a két simcade Shift, mert azok a Slightly Mad Studios érdemei (ahogy a Project Cars 1-2 is remek volt tőlük, a 3 meg a másik véglet). Azóta a szar játékmenet és szar irányítás sormintába csak a szar kártyanyitogatás tudott éket verni. Ugyan a 2015-ös reboot jó irányt mutatott, de valahogy a Heat sem tudta nekem levetkőzni azt a rossz örökséget, ami az évek alatt összegyűlt. Ha open world arcade-re gondolok, akkor a mai napig előbb jut eszembe az FH-ok után egy TDU, még akár a 2 is vagy Burnout Paradise, mint bármelyik NFS rész 2007 után.
-
floatr
veterán
-
Sanyi.mTs
addikt
válasz F-ECT$ #120114 üzenetére
Én többynyire harcos stílus felé mentem mindig. (Royalty classal indultam, hogy majd magic build-et csináljak és a végén mindig kard és pajzs volt a kezeimben.) Így az NG+ már nagyobb kihívás volt számomra.
PS5 lemezes változat + DS lemez szükséges. 1.00-ás rendszeren van a coin glitch [link]
A glitch az újrajátszások miatt kellett, van olyan spell és miracle, amihez összesen 3-szor kell ugyan az a demon soul.[ Szerkesztve ]
-
ρσгτσ
addikt
válasz F-ECT$ #121184 üzenetére
Andrew Wilson (EA) mondta azt korábban, hogy ha éppen nincs VB, akkor a FIFA licensz kb. csak egy név a dobozon. Vannak olyan licenszek, amiket a FIFA közreműködésével kötöttek (pontosan nem tudjuk melyikek), de ezeket egyénileg is meg tudja kötni az EA. Számtalan másik licenszen kívül, ami emellett a birtokukban van.
Azon kívül, hogy az EA elmondása szerint már korábban is érett a megállapodás megszüntetése, mert a FIFA miatt egy csomó mindent nem tudtak változtatni a játékban.
Gyakorlatban ez valószínűleg annyit fog jelenteni, hogy kevesebb exkluzív szerződése lesz az EA -nek. Plusz nem lesznek válogatotthoz kapcsolható események sem.
A "FIFA (a szervezet)" továbbra sem fog semmit fejleszteni, hanem eladja másoknak kb. a FIFA nevet, és miután nem lesz kizárólagos szerződése az EA -vel, valószínű mások is szerezhetnek különböző jogokat.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- SEGA Dreamcast HKT-3030 PAL Made in Japan VA1 + játékok
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékonzol garanciával hibátlan működéssel
- Konzolok és tartozékaik felvásárlása azonnali készpénz fizetéssel!
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One X 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Eladó XBox Series X 1TB SSD + 2 kontroller + tartozékok + játékok + Game Pass Ultimate
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen