Új hozzászólás Aktív témák
-
fape
senior tag
Első gépnél valszeg még mindegy, elvileg a Naze2 a jobb. Én se saját tapasztaltból beszélek még
Viszont állítólag Eachine Racer 250 karja nagyon hamar törik, nem bírja a strapát. Inkább az Eachine Falcon 250-t nézd meg. Bár abból pont nincs DIY kit, amit nagyon is hiányolok.
[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
Teréz Atya
senior tag
Hat, RCGroups-on is pislogtak h mindharom egyforma. Kamerabol csak a C4002-ot es a NightHawk fedelzeti kamerajat probaltam. Ez utobbi viszont elegge jo, ellenben 4:3 kepet sugaroz. Amugy tervezem h a RunCam-et rarakom valami FPV transmitterre, aztan hadd szoljon!
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Jackal2
senior tag
Nos a blog most egy kicsit lassabban pörög, mert a tankötelezettségeimet teljesítem éppen A lényeg és az alapstory a következő okfejtéshez:
- van egy gépem, az Ogre, ami átépítés előtt áll és mivel nincs időm foglalkozni a témával, ezért most az árufelhalmozás folyamatában vagyok, ahogy MGY értsd minden ami kell, álljon rendelkezésre, mire lesz időm bíbelődni vele.A váz megvan, ESC-khez nem akarok nyúlni, vezérlőm van, akksit vettem (erről majd később), de mivel a vázméret megváltozik és ezzel a propeller méret is, vagyis a kérdés az, hogy mi is forgassa a propellereket? A jelenlegi, szerintem NAGYON JÓ motorok: 4 db DYS X2212 920KV
- olcsó motor
- elmegy 3-5S akksikkal
- elmegy 8-10 (talán 11) colos propokkal
- jó a hatékonysága (erről később)
- elég erős, de nem túl erős, 3S 600 gramm, 4S 900 gramm
- keveset eszikKicsit a hatékonyságról és az elérendő célról: eddig ugye racerekben gondolkodtam, aminél az alábbiak fontosak:
- gyors reakció
- nagy erő vagyis a PEAK értékek
- jó hűtés
- menjen 4S-el is
- 4-5-6 prop rámenjen, bírja a 3 ágút is
- bírja az eséseketNa ezeket a szempontokat ki lehet dobni a kukába, úgy ahogy van, gyakorlatilag az összeset, kivéve az akkumulátorok cellaszámát, mert ami fontos:
- rezgésmentes, stabik forgás
- kis áram mellett, takarékos működéssel, csendes legyen
- teljesítmény
- takarékos működésből következik a hosszú üzemidő és a kevés hő
- minél nagyobb propellereket meg tudjon forgatni, ami még felfér a vázra
- ár (ezt a racernél azért nem írtam, mert a csúcsteljesítmény kivétele mindig nagyon drága)
- plusz súly miatt legyen benne tartalék az emeléshezA hatékonyság az egyik legfontosabb dolog, vagyis:
- KW érték osztva emelő erővel, tehát mennyi teljesítményt kell kidobni az ablakon, a gép megemeléséhez
- mekkora áram mennyi emelő erővel jár
- az átlagos repülés közben mennyi áramot fogyaszt én ezt az 50% körüli gázállásnál szoktam nézniA DYS X2212 920KV-t használtam referencia motornak, tehát ebből kell kiindulnunk, szóval ideírom a statisztikákat:
- ár: 3267 Ft
- Akku: 3-5S
- propeller: 8-11 (talán, de nincs igazi infó)
- emelő erő: 3S=600 g, 4S=900g
- súly: 80 g
- méret: 28*24
- hatékonyság: g\W=6,35
- hatékonyság áramra: g\A=70,6Sok motort megnéztem, nem írnám le mindet, az majd benne lesz a cikkben, de az alábbiakat találtam érdekesnek, különböző szempontból, de előtte még annyit, hogy egy Multistar 4000mAh 10-20C 3S akksival fogom kezdetben tesztelni, ez ugye 40-80A-t tud kiadni, tehát minden motor kiesik, ami:
- 20A+ ampert fogyaszt
- 1250 KV-nál gyorsabban forog, de inkább 800-1100 KV közé kell esnie
- 2-3S-es motorok, mert 2S-t sosem teszek rá, 3S alap, vagyis 3-4S vagy 3-5S kell
- ami nem tud fogadni legalább 9" propellertA három legérdekesebb versenyző:
- Emax MT2216 II 810KV
- Sunnysky V2216 800KV
- JFRC U2216 800/900KVEmaxról néhány gondolat:
- drága motor, darabja 5800, csak kínából lehet rendelni BG-n
- van 9-es referencia értéke, amivel egyébként erőben ugyan azt tudja, mint a DYS (600 gramm), de 7,9 a hatékonysága, tehát hosszabb üzemidőt hoz
- 3-4S-t tud
- van vele tapasztalat, csendes és majdnem nulla rezgést ad leSunnyskyról:
- magasan a legdrágább motor, 7550 Ft, de van EU raktárban
- 9-12-es propokat is elvisz, tehát áttehető később más gépre
- 2-4S-el megy
- 11.1 V-nél 8,24-es hatékonyság, 5.8-nál 11,88!!! vagyis ez a leghatékonyabb motor a versenyzők között, nagy üzemidő
- van róla thrust teszt a neten, dicsérikJFRC ről:
- nem ismerem a márkát és semmi infó nincs róla
- 5000 Ft körüli az ára
- nagyon erős, 8,1 ampernál emel 660 grammot
- hatékonyabb mint a DYS, 10%-al nagyobb emelőerőre 7,34-es hatékonyság
- 2-4S aksikkal is megy
- 9-11" proppal biztosan megy
- mérsékelten vízálló, IPX-7Ezek alapján, ha tudnám, hogy a JFRC jó, megvenném azt. A Low end szegmensben viszont nincs jobb a DYS-nél.
Mint látható, az akkumulátor miatt nem érdemes erőlködni még nagyon az 1100KV-s akksikkal sem, de a 4000mAh-tól ezekkel a motorokkal szerintem elvárható kb. 15 perc repülési idő üresen.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
mgy
senior tag
Jaja, épp írtam volna, hogy a poroltó porral, a co2-es co2-vel, a habos meg habbal olt, itt nincs nagy kavarodás.
Én ugyan még nem oltottam semmivel, csak bohóckodtunk, de legfaszább akkor is az ötcenti átmérőjű tömlőn 8 bárral nyomatott vízsugár. Először azt hittem, valaki(K) húznak hátra, pedig nem.
---Viszont ma megjött az usb-s progizó a minihez, kicsit összeszedem a gondolataim, aztán megcsinálom.
---Építgetném a zigazi racert is, de hajmeresztő, ami alkatrészfronton megy. Megvettem két hónapja a menőnek számító littlebee esc-ket. Még nem érkeztek meg, de már kijött az újabb, gyorsabb procival szerelt változat, a 2700-es motorokhoz az szerencsésebb. Tehát, apró, "régi" bontatlan ESC elad, új rendel. Mire megérkeztek, megjelent az új blheli_s, ami az újabb kialakítású, hardveres pwm generátort tartalmaz a fincsibb repülésért. Hát lehet erre nemet mondani? Szóval az LB 20Apro apróba, új esc keresgél (mert kapni még alig lehet)...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Fimi drónok
● Drón topik
● DJI topic