Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
Jelenleg egy hibrid autót használunk, a mostani élethelyzetben ez az egyetlen életképes alternatíva számunkra.
Phev lenne a következő lépcsőfok, de mindennapi töltési lehetőség hiányában nem játszik, ráadásul benzinesként használva semmivel sem lenne zöldebb.
Full elektromos lenne az igazi, de ehhez hiányzik minimum 50m jó magyar forint a közel passzív ház megvalósítására, megfelelő kapacitású napelemekre, valamint (mivel így agglomerációba kellene mozdulni), egy nagyobb hatótávú, valamint egy kisebb elektromos autó megvásárlására).
Nálunk sem a szándékkal van a gond.... -
dj79
senior tag
Az alapvető gond az, hogy nincs megfelelő mennyiségű töltőpont kiépítve, a harmadikról meg nem vinném le hosszabbítón az áramot. A közelben megvásárolható garázsok legjobb esetben is 6-10A rendszerre lettek anno tervezve, amivel egy éjszaka alatt 40-50 km hatótávot vissza lehetne tölteni, de egy normális garázs is majdnem annyi, mint egy Dacia spring állami támogatással. A harmadik, legfőbb érv pedig az, hogy függetlenedni kell, főként hogy az eonnál is jön ugye a bruttó elszámolás….
-
dj79
senior tag
Akkuval és hőszivattyúval nem számolnék, inkább padlófűtés/falfűtés erősebb szigeteléssel hasonló bekerülési költséggel, hővisszanyerős szellőztetéssel. Voltam ilyen lakóházban télen, sokkal jobb a hőérzet/felhasznált fűtési energia aránya, mint radiátoros rendszerek esetében.
-
dj79
senior tag
Ez a cikk az olvasatomban nem propaganda, hanem egyszerű tényközlés.
Nem lenne baj, ha még egyszer nekifutnál a cikk utolsó mondatának.Egyébként mi a baj a hidrogénnel?
kBika: igen, illetve vegyük azt is figyelembe, hogy a keresleti oldal fizetőképessége nem feltétlenül áll összhangban a kínálati oldal által kitalált árakkal.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #220 üzenetére
Tehát átbaszás lehet, hogy a 2014 évjáratú hibrid aurisunk 85g/ :km adata valótlan lehet amellett, hogy az eddigi élettartamra vetített, mért fogyasztása 4,7l/100km?
Noukum: a nincs hol tölteni érv sajnos a lakhelyünkön az elektromos autókkal kapcsolatban is fennáll. Sajnos a város infrastruktúrája már alapvetően küzd azzal, hogy sikerült egy rohadt nagy ipari parkot is bekapcsolni az elektromos hálózatba, fejlesztés meg sehol. Pont emiatt lenne jó a nyilvános töltőktől függetlenül megoldani a dolgot, emiatt látom előbb realitását egy passzív ház + zöldenergia kombónak, mihthogy pl itt megfelelő töltőhálózat kiépüljön sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Igen, kb stimmel a dolog, a 85g/km a gyári fogyasztás-mérési ciklusra vonatkozik.
Viszont ilyen alapon is bőven jobb, mint bármi hasonló méretű nem hibrid rendszerű autó, hiszen mint a tesztekből tudjuk, vannak bajok a mérési ciklussal bőven.
Noukoum: Tatabánya, sok esetben az itteni "nagy" számú töltőt parkolónak használják sokan
Sheratan: van összehasonlítási alapom, hiszen előtte ugyanerre a turnéra egy lóerőben kicsit gyengébb, súlyban és méretben hasonló autót használtunk. Ott a városi fogyasztás 8-9l volt, a mostani nagyságrendileg a felével működik a napi körúton. Megnézve a 2014 árlistákat a kettő között nagyságrendileg 20% vételár különbség volt, de hasonlóan felszerelve (pl automataváltó) ennél is kevesebb.
Amúgy a Honda Jazz meg a többi autó sem azért drágult, mert hibrid rendszert kapott, hanem nagyrészt azért, mert stabilan 350 fölött van pl az euró is..... de ez más téma.Tapsi: elektromos fűtőszállal lenne megoldva a fűtés, nem vizes rendszer, valamit bojler a melegvízhez, továbbá H tarifa, klímával. Édesanyámnál utóbbi van 3 éve, karbantartásokkal együtt is jóval olcsóbb az üzemeltetése fűtésre is, mint bármilyen vegyestüzeléssel/gázzal.
[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #242 üzenetére
2015 árlista alapján 4,3 m között volt az automata jazz comfort felszereltséggel 310-s EUR árfolyam mellett.
Jelenleg kicsit magasabb árfolyammal a comfort szint 6,8m, de a két felszereltség sem ugyanaz már.
Az scross is két milliót ugrott fel három év alatt magasabb felszereltségi szint esetében.Tapsi: én egyszer sem említettem szigetüzemet, csak valamilyen szintű függetlenedést a szolgálatóktól.Ez pedig főleg az elektromos autózás miatt lenne fontos, hiszen nem tudjuk, mi a terv a kieső állami sarcok pótlására sajnos.
A fűtőszálak fogyasztását gyakorlatilag már a kivitelezésnél lehet szabályozni, mégpedig a szigetelés milyenségével, nem véletlenül írtam passzív házról.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Hujujj, itt azért vannak fura számok a cikkben, mégpedig vw és prius vonalon.
Ha sietek a pályán, a hsd is bizony inkább 6,5-7 liter körül eszik.
A passattal nagyot kellett sietni, hogy 9 liter legyen a fogyasztása, nekünk a tengerpartig a tsi elvolt 7 körül, mert a hatodik fokozat elég hosszú, ráadásul a fizetőkapuknál megvolt az órás dugó simán.Ennek ellenére mi egyikkel sem érnénk oda hamarabb, a gyerekek miatt másfél óránként szünetet szoktunk tartani hosszú úton, hogy szívjanak egy kis friss levegőt / ki tudjanak nyújtózni.
-
dj79
senior tag
válasz #16820480 #252 üzenetére
comfort automatát néztem a comfort automatához az egyszerűbb összehasonlíthatóság miatt.
Persze, ha úgy nézzük, 14 év alatt volt duplázódás az autóárakban, akkor a seatom 3m alatt volt, most ugyanaz 6, vagy pl a fullos swiftet is meg lehetett kapni 3m alatt, most majdnem 6m.
Sajnos a nagy akkus leaf, illetve az e-niro is 12m, pedig valamelyik már kb elég lenne mindenesnek.
-
dj79
senior tag
Pont azt írtam, hogy tapasztalatom alapján a hibrid fogyasztása pályán semmivel sem kedvezőbb, mint egy jól áttételezett váltóval bíró benzinesé. Ez van, a hibridség előnye ott már elveszik, a fizikát meg nem lehet megszexuálni.
Hintalow: nem, a tömegtermeléssel szerintem valamelyest csökkenni fognak az árak, főleg, ha a kínaiak komolyan gondolják a dolgot és megfizethetőbb árú autókkal betámadják Európát. Technikai dolgoknál a bétateszterek, geekek mindig többet fizetnek az újdonságokért a megjelenéskor
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Pont pár sorral feletted írtam, hogy ott van a kia e-niro., ez egy picit nagyobb, mint egy városi autó.
Noukoum: milyen autód van?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Látom, rendszeresen feljön a tengerpart, de a korábbi tapasztalatok alapján ezt, mint tényezőt ki is hagyhatjuk (amúgy sincs sok töltő a pálya mellett) . A hat órás út simán lehet tizenkettő is, ha bármi rumli van útközben a pálya bármely szakaszán, a pálya melletti kutak turnusváltáskor fullon, szóval benzinessel/dízellel is elnyúlhat a tankolás, szóval zalakomáron meg kell állni aztán onnantól ezzel már nem kell küzdeni.
-
dj79
senior tag
Lehet, hogy elsiklottál a kérdésem felett, milyen autód is van?
Amúgy itt egy jó kis véleménycikk.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
Kíváncsiságból tettem fel a kérdést, hogy mennyi és milyen hosszúságú használat alapján írod azt, amit, nem támadás jellegű volt.
Sheratan: "Volt itt korábban olyan is, aki azon röhögött, hogy a 145-tel közlekedő Teslát le akarják tolni a pályán. Nyilván a sebességhatár+10%-kal menni nem elég, mert hát magyarok vagyunk, na " - pont szombaton volt alkalmam pályázgatni, na most az m1-n két fajta vezetőtípus a jellemző: 110kmh tájnézegető, 150khm és felette sietős.... ez nem autótípustól függ, hanem idegállapottól, egyszerűen nehéz 130kmh sebességet tartani.
Győrtől Komáromig a külső sáv 80, a belső sáv 90 átlagtempóval jött, a nyugodtabbak a valagukon, a sietősebbek meg két sáv közt ugrálva.
Amúgy a hibrid és zöldrendszámos autók komoly szálkát jelentenek sok ember szemében, ezt anno a priussal is megtapasztaltam (még városban is), aztán zöld lámpánál az elektromos rásegítés miatt sikerült visszasorolni a "türelmetlen" kolléga elé... -
dj79
senior tag
válasz #16820480 #299 üzenetére
Nem konkrétan arra gondoltam, hanem a lefingott crpdtdi szmókensárm idiótákra, akik meglátnak egy hybrid feliratot vagy egy zöldrendszámú i-mievet, leafet, meg hasonlókat és azonnal rájuk borul egy szekrény versenyszellem. Nyilván ennek is megvan a miértje, FB hsd csoportokon belül elég sok magyarázatot találni sajnos, hogy 2dl fogyasztás-csökkentésért random prius sofőr képes 78-al végiggurulni bármilyen autóúton.
A zöldrendszámos guruló mobilházak más kasztba tartoznak, ott van póver, szóval random egybites e46 háromhúszdé sofőr is tudja, hogy nem érdemes szkanderoznia, azok főleg cégautóadó-optimalizálási céllal kerültek forgalomba az idióta szabályozások miatti kiskapukat lehugyozva.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Igen, pont ezért írtam, hogy a horvát utat ki is lehet venni, mint ellenérvet, hiszen sima benzinessel is ugyanúgy lehet 12 óra, mint 6, ráadásul a pálya melletti kutakon turnusváltáskor elég szép sor össze tud jönni. Nekem beleférne a megállás, hiszen másfél óránként amúgy is szoktunk pihenőt tartani a gyerekek miatt. Viszont az otthoni töltés jelenleg nem megoldható sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Az amperát ne keverjük ide. Az volt a másik opciónk az auris helyett, körbejártam a témát, de: télen 40km fűtéssel, nyáron 75km a hatótáv, onnantól a fogyasztása pedig kifejezetten sok sajnos, a karbantartása pedig a fékek kivételével pont ugyanolyan, mint bármelyik benzines autóé. Ráadásul kevés helyen értenek hozzá, utastere kicsi, casco az egekben.
-
dj79
senior tag
Az így gondolkodók szüleitől kellett volna ezt megkérdezni anno…
Egyébként a kinőtt, de használható gyerekruháink vagy rokonságonbelül/ismerősi körben találtak gazdára, vagy mentek rászorulóknak. Pelenkából pedig moshatóztunk, egyösszegben kifizetve a szettért sok évnyi eldobható árát. -
dj79
senior tag
Hmm, a zzr400am emlékeim szerint többet fogyasztott, mint a hibrid. Csak az egyik kétszemélyes, a másik öt.
tehát van egy, a szállítható személyek számára lebontva magas fogyasztású, valójában energiapazarló motorod illetve egy dízel egyterűd, ami carsharingre tökéletes lenne. Autó nélkül meg tudnád oldani az életed?
Bármilyen fura, a vidéki nagyvárosokban nem minden esetben sikerül minden egyén igényeivel összhangba hozni a tömegközlekedést. -
dj79
senior tag
Hozhattam volna 2t ötvenes robogóra is példát, az ennél még rosszabbul adja ki a matekot sajnos.
Visszakanyarodva a villany témához: amíg nem tudom otthon tölteni vagy nem szaporodnak el a környéken a közeli töltök, a hibrid az egyetlen alternatíva a napi városi közlekedéshez számunkra, mely a piros lámpáknál, valamint sík szakaszon gyakran leállítja a benzinmotort, illetve a városi forgalomban képes gyakran hármassal kezdődő fogyasztást mutatni.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz GreenGoblin #423 üzenetére
Igen, az ev-re váltást matekkal néha nehéz indokolni.
Reggeli normakör, 12km, auris [kép] -
dj79
senior tag
válasz #72042496 #441 üzenetére
Jók ezek a számítások, de 8-10 évre előre gondolva egy dolgot senki sem vett figyelembe. Ez pedig az értékvesztés, ami az elektromos autók jövőbeli térnyerése, a szabályok, normák változása miatt, (főleg ha jönnek újabb technológiák, esetleg olcsóbb modellek) miatt abszolút megtippelhetetlen mind a belső égésű, mint pedig a jelenlegi elektromos autók esetében.
-
dj79
senior tag
Egy gyors matek.
Kia Niro hibrid gold felszereltséggel 8749000.
Kia e-Niro gold felszereltséggel 64kwh, állami támogatással 12449000.A kettő között magánszemély esetében a lízingdíj-különbség 60 hó esetén 70000 forint.
Na most akárhogy nézzük, ez a 4,2m forint a lízing végéig bőven fedezi a többletfogyasztást, karbantartást, éves 20-25ezer km futás esetén is.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz stickermajom #502 üzenetére
A világ legnagyobb baromsága a soha nem töltött hibrid suv, ami adóoptimalizálási célokkal kerül céges vásárlásra…
nagy reform kellene a zöld rendszámok kiadásának szabályozásában. -
dj79
senior tag
válasz stickermajom #512 üzenetére
Mai helyzet, M1: ződplakettes Audi hibrid suv 150+, Zoé 100- kmh. Szerintem mindkettő spórolt az árammal….
-
dj79
senior tag
Érdekes fejlemény [link]
-
dj79
senior tag
válasz stickermajom #525 üzenetére
[link]
Ejjráérünkarramég…. -
dj79
senior tag
[link] telepíthetnének felénk is állomást
-
dj79
senior tag
Visszatérve korábbi hozzászólásomhoz, a környékünkön (75 ezres megyeszékhely), a lakásunk körzetében 4 töltő van, abból 2 parkolóként funkcionál, 2 pedig január óta rossz. Rá tudsz keresni, szóval oké, hogy Budapesten bővül, de az rajtam pl nem segít.
Hiába akarom lecserélni 2-3 év múlva a hibridet elektromosra, ha ez nem változik pedig az e-2008 pont elég is lenne.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
Akkor egy kis példa a való világból.
340km utat tettem meg vasárnap, 18-19 liter benzinből a hibriddel (pályán normál tempóval, GPS 130kmh), 3 megállással, 4 óra 40 perc alatt.
Apartmanszomszéd hasonló távról érkezett, időben ugyanannyi, de kétszer állt meg rátölteni a Leafre. Mindez 7 liter benzin árának megfelelő összegért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!