Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    #250 kBika
    bár nem Teslánk van hanem csak egy e208, de 10-ről 80%-ra 26 perc alatt tölt 80-ról 100-ra pedig még 26 perc... :) remélem érzed miért volt a neppernek hülyeség 100%-ra tölteni... Főleg Teslaval aminél pont autópályák mellett vannak a töltők pont annyira amennyit meg tud tenni egy-egy 10-80-as töltés után :)

    #254 Tapsi
    mik azok a hatalmas kompromisszumok? Mert 10000 km alatt én nem igazán vettem észre hatalmas kompromisszumot idehaza... Persze külföldön nem voltunk vele. (bár évi 2x plusz 1-1 óra a horvát tengerpartra szerintem nem akkora kompromisszum, főleg most, hogy a horvátoknál még ingyenes a töltés :D. Annó mikor a diesel autóval voltunk akkor 3x álltunk meg, most 4x kellene, s minden megállás pisi szendvics 20-30 perc volt alsó hangon... Határ előtt 1 óra, mert annyian voltak.)

    Itthon pedig mentem már 2 nap alatt 500 km-t a 200 km-es téli hatótávval útközben 20-20 perc töltés célállomáson éjszaka tele) meg mentem télen apósékhoz 300 km oda vissza akkor is kb 20-30 perc töltés ami annyi volt, hogy decathlonban felkerestük a mosdót és párom vett magának egy szabadidő nadrágot - mondjuk így már drága mulatság volt :) . Most nyáron meg jövünk megyünk töltés nélkül :) Amúgy apóséknál is van 3 fázis így 4 óra alatt tele tudnánk kb tölteni az autót, csak le kell cserélni a fali dugaljat náluk...

    #256 kBika
    az autó tulajdonosok 30-40%-ának ha holnaptól elektromossal járna nem lenne kompromisszum az elektromos autó... (ide tartozik mindenki aki családi / iker házba lakik, valamennyi társasházas ahol 1x16A-es kiállás lehet a garázsban (autónként) és ezek közül az aki nem megy napi 100km-nél többet átlagban.

    #265 Tapsi #276 Tapsi
    Anyóséknál miért nem tudsz tölteni? Panelban laknak? Ha van egy 1x10A-es konnektor akkor ennyi idő alatt (péntek-vasárnap) simán teletöltöd. Amúgy az M1-en most ingyenes az ionity egy ideje csak nyomni kell a gombot és 15-20 perc töltés... kb félúton egy pisi / kávé oda-vissza :)
    1x10-rel 24 óra alatt 48 kWh áramot tudsz bele tölteni ami még télen is 200+km nyáron meg inkább 270km. Nálunk 20-16-16A van eddig 1x volt gond a töltésből... és így egyszer csaptuk le az áramot, mert 3x13A-rel töltöttem párom meg egyszerre sütött, mosogatott és mosott :) ezt már nem bírta a hálózat, de 4-16 között A-enként tudom állítani... 3x4A-rel 4 kW-tal töltök amivel 12 óra alatt a 0-100 megvan :)

    #271 kBika
    diesel... azért majd mikor 350-400e-ért adBlue tartályt kell cserélni akkor érdekes lesz az üzemeltetési költség. P308-as facebook csoportban egyből jött 1-2 okos, hogy ki kell ütni belőle szoftveresen és leszarni nem költene erre... :'(
    A másik, hogy városban is tud regenerálni a diesel ha bemelegszik, de télen városban 20-30 km alatt se lesz olyan meleg, hogy el tudjon indulni és be is fejeződjön a regenerálás. Arról nem beszélve, hogy regenerálás alatt nem igazán tartja be a könyezeti határértéket az autó :) Ismerős 3-4 éve szív a diesel Saabjával mert 1-1,5 évente szervízben kell kitakarítani ... (csak városban használja + néha balcsi) Nekünk a 308-assal (2017-es) nem volt gond most az a gondom vele hogy hetente 10-20 percre be kell indítani,
    hogy ne rohadjon bele a prémium diesel :( mert ennyire nem használjuk. Igazából idén eddig 2 alkalommal kellett amikor nem volt kedvem 20 perccel korábban indulni, hogy töltsek út közben.

    #278 dj79
    "vicces" mikor az beszél a elektromos autózásról aki életében nem próbálta. e208-cal Budapest-KRK sziget 3 körülbelül 25-30 perces töltéssel megjárható... És elég sok töltő van az autópálya mellett és a horvátoknál még ingyenes is :) és vannak már ultatöltők is
    https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=314ec773-57a3-4af8-8c26-1748c13c28c8
    #292 Tapsi
    Nekünk 110-zel 20 körül fogyaszt a kis e208-as 130-cal már 24-25 körül... persze mikor siettem mentem már 145-tel is :) (akkor cirka 30-as fogyasztás) Mi rendszeres úton 60 km-t megyünk autópályán és 110-120 között szoktam menni az elektromossal, mert ott még jól fogyaszt, de az, hogy nem 130-cal megyek az ezen a távon kb 5 percet jelent :), ja és így is kb annyi benzinest előzök le az M6-én mint ahány engem tehát nem tartok fel senkit :)

    #296 tha_answer
    szabad piac addig működik míg az emberek felelősségteljesen tudnak dönteni (nem tudnak) így kellenek szabályozások ha nem lenne szabályozás még mindig a 30 éves technológiájú autók járkálnának az utakon. Így is sok asztmás és tüdőbeteg van a városban a sok autós miatt... Két lehetőség van vagy terelni a gyártókat a fejlesztés és fejlődés irányába. (igen ezzel az autó ára is megy fel)
    Jön itt mindenki a 10 évvel ezelőtti autók árával... hol volt 5-6 éve ilyen:
    - összetett hajtáslánc (kipufogó gáz kezelés, részecske szűrő stb....)
    - elektronika (vészfék asszisztens, segélyhívó, tábla felismerő stb ami egyre inkább alap az autókban?)

    #300 Tapsi
    söfőr függő, hogy ki hol mennyivel megy... lád korábban amit írtam neked... És de a dieselnél is hasonlóan nő a fogyasztás... Például a régi Fábiánk 90-110 között elvolt 5 liter körül. Mentünk horvátba és volt tetőcsomagtartó tele csomaggal 4 ember és a fogyasztás 8 liter lett :) vagy a diesel 308-asunk 80-90-es átlaggal tudok vele 4,5 körül menni 150-nel már 7 körül kér...

    #306 Hieronymus
    Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... Az akkué is 95% ennél többet már nem lehet elérni

    Benzin motor hatásfokáról cikk 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint :) az azért remélem tudod mit jelent :)
    https://hvg.hu/cegauto/20170920_uj_rekord_szuper_hatekony_benzinmotor_a_mercedestol

    Több autógyártó is bejelentette, hogy befejezik a diesel és benzin motorok fejlesztését, mert rengeteg pénzbe kerülne és nem térülne meg... Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni. Szerencsére az elektromotorok alapból forgó mozgást hoznak létre :)

    Hidrogén esetén ott kezded, hogy 2-2,5x annyienergiát raksz bele a hidrogénbe mint amennyit ki tudsz belőle nyerni... (elektromoshoz viszonyítva) drága a töltő infrastuktúra és még mindig szállítani kell a hidrogént a kutakra...

Új hozzászólás Aktív témák