Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz anulu #6 üzenetére

    mi van sűrűbben? évi 1 nyaralás 2x1000km-es uttal? Vagy a maradék 358 nap? :) Nagyapám mondta mindig, hogy több nap mint ünnepnap... Szóval normális ember nem arra készül, hogy évi 1x mi fog kelleni (nagyobb asztal 1000km-es hatótáv) hanem arra, hogy az év 95-99%-ban mire van szüksége...

    Arra az egy hétre el lehet menni repülővel vagy bérelt autóval is... Az éves üzemanyag megtakarítás negyedéből bérelek 1 hétre autót (és még matricákkal se kell foglalkoznom) vagy az évi megtakarításból 1 hétre bérelek lakókocsit és kész a nyaralás :D

    #19anulu
    elektromos autó tulajként nem értem mit nem bírna ezen egy elektromos autó... Egy mai alap elektromos autó 250-300 kmt meg tud tenni nyáron (valóban igaz max 110-es tempóig) de a dugóban szerinted ki jár rosszabbul? Az elektromos autó ami fogyaszt klímával 700 W-ot vagy a dieseles / benzines aki alapjáraton klímával 7-10 decit? :)

    #21stickermajom
    igazából tényleg mindegy mert minél több a lakóépület annél nagyobb az áram ami elérhető az aktuális parkolóban (ugye 100 lakásra kell 100x16A mondjuk addig 200 lakáshoz ott van 200x16A... a kérdés, hogy egy panelnél hogy lehet vezérelni N darab töltőt és árammegosztóval jól kezelni, de igazából ezek már most elérhető vívmányok, hogy leraksz 100 1x16A-es töltőt és ha nincs elég áram akkor mind 1x4A-rel tölt ha meg lesz akkor 1x16-rel ha kicsit tovább gondoljuk és mindenhol 3 Fázisú töltőt rakunk le akkor ha az autók 2/3-a tele van akkor a maradék már tud tölteni 3x16A-rel ... S mivel az elektromos autóba csak a napi futást kell betölteni így az kb napi 40 km azaz napi 6 kWh áram

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    #28 Lenry:
    Lesz ilyen körülbelül 30 év múlva mert 6-8 évig még jelennek meg új benzines / hibrid autók... amiket 8-10 évig fognak még árulni európában és amit 14 éves korukban megfog venni az átlag magyar

    #68 Somatom:
    Pedig lehet zöld persze nem annyira mint aki kerékpárral jár (amúgy a kerékpáros tanulmányok szerint normál étrenddel 16 gr / km többlett CO2-t bocsát ki ... persze mozog is de ha csak co2 oldalról nézzük akkor ennyi)
    Nálunk az elektromos autót (mivel van napelem) cirka ennél kedvezőbb CO2-vel töltjük az esetek 60%-ban ketten ülünk az autóban ;)

    #74 Somatom:
    az hogy te meg tudod oldani a kerékpárral járást és más miért nem nem hiszem, hogy neked kell kitalálnod... Én például kocsival járok (elektromos autó), hogy miért? Mert nem mindegy, hogy egy megbeszélésre izzadtan érek oda vagy sem ahogy az sem, hogy otthonról 20 km-re 30 perc alatt érek oda (Pesten belül) vagy 1 óra alatt tekerek oda és vissza. Általában ezeket úgy intézem (homeofficeból), hogy a párommal együtt menjünk be vagy tudjunk együtt hazajönni így neki se kell tömegközlekednie egyik irányba. És megkérdezném tőled, hogy milyen egészségügyi problémát okozhat a dugóban kerékpározás a rossz minőségű levegő miatt (ami a régi öreg szarráhajtott kiherélt autóknak köszönhető)?

    #94 Somatom:
    azért mert az emberek tuskók és akár belső égésű autóval is az elektromos töltőre állnak arról azért nem az elektromos autó tehet :D

    #95 Áfogat:
    lehet közben már írta valaki, de kicsit elszámoltad :)
    A százhalombattai finomító 660 GWh energiát fogyaszt évente (itthonra külföldről is hoznak üzemanyagot így ez nem elég a teljes magyar fogyasztásra), azaz csak ez a finomító áramfogyasztásából 300e elektromos autó éves futása (20e km körüli) lehetne fedezni :)

    #100 stickermajom:
    9 hónapos tapasztalat alapján 10% amit szerintem reális számolni. Teli töltésnél a balancírozás miatt több a veszteség (akkor kb 15% nálunk) de 80%-ig inkább 5-7%

    #108 Somatom:
    - a belső égésű sosem volt zöld és ahogy öregszik az autó egyre szennyezőbb lesz
    - elektromos már most hazai / német energiamixszel sokkal zöldebb mint a belső égésű és ahogy az áram termelésben egyre több megújuló jelenik meg úgy lesz egyre még zöldebb

    #109 Ezekiell:
    napelemes árammal egy 45 kWhás autó körülbelül 30-40e kmnél visszahozza a CO2 többletét ez nálunk kb 2-2,5 év

    #112 tha_answer:
    VW group inkább, de az a zöld üzemanyag (mesterséges üzemanyag) valóban jó megoldás lenne, de ettől a szennyezés még városban történne és nem tudom ki szeretne 3000 Ft / liter áron tankolni mert kb annyiba jön ki.
    Arról ne beszéljünk hogy a hozzá szükséges energiából mennyivel többet tud megtenni egy "szarfos" elektromos autó

    #116 8th
    igazad van bár egy mai automata váltós autóban nem sok motorfék van :)

    #122 8th
    az autó szaporodás miatt nem csökkent a modernebb autók miatti kibocsátás... Tehát nincs igazad azt is vedd bele, hogy 2005-ben fabia-golf méretű autókat vettek az emberek ma SUVot vesz mindneki...
    és egy euro 5-6 autó ha kiherélik sokkal szennyezőbb mint egy euro 4-es, s hozzá kell számolni, hogy ahogy öregszik úgy kopik ez az a motorban ami miatt még szennyezőbb... 16 éves régi fábiánk tud már kormolni egy padló gáznál. Pedig rendszeresen karbantartott nem herélt semmilyen tekintetben sem. (bár ebben még semmi extra nincs)

    #158 Tigerclaw
    Tesla Model2 érdkees lehet, bár ugye ott a tervezett induló ár 25e USD volt ami ott nettó tehát itthon legalább 25e EUR + ÁFA (kivéve ha berlini gyárból jön talán majd jobb áron). Illetve héten olvastam valahol már 15e USD-s árat is a M2-re, de hogy mikor az jó kérdés.
    Közben Európai gyártók tudnak ilyen áron most elektromos autót adni (Peugeot, Opel, Fiat), mert a 25e euró + ÁFA most 8,8M Ft + ÁFA azaz 11,1M ft...

  • Rolly

    veterán

    válasz dabadab #204 üzenetére

    Amerikában 34e USD a Tesla ami kb 13-13,5m Ft lenne Forintban,de itthon 14,5 felett van picivel...
    A long range model3 kint 43000 USD itthon 19,5 m Ft a 16,5 millió helyett .... Hát így jön ki, hogy a 25000 USDs autóból hogy lesz 11-12 milliós itthoni autó :)

    Méretben az M3 az id3 ellenfele lesz talán, de lehet még kisebb is lesz és akkor az e208 ellenfele lesz... :)

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz dabadab #207 üzenetére

    Nekem tegnap a tesla.com USA proxyvan 34000 usdt írt alapból, de nem mentem végig a konfiguráláson, de itthon se véletlenül van 15m alatt most az ára :) ..., hanem az állami támogatás miatt... Elég megnézni, hogy a LR ára hogy alakul...

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #213 üzenetére

    akkukból már több olyan is van ami nem tartalmaz kobaltot :)

    #215GreenGoblin
    tény a cikk igazságokra épül csak sok-sok helyen ferdít, mert felhozza a megujulóknál a jaj mi lesz ha újra kell hasznosítani / beszántani a szélerőművet és a napelemet.. (szélerőmű nem tudom milyen anyagból van abban nem vagyok otthon) Napelem esetén a napelem 90-95%-a tulajdonképpen üveg alumínium.. Gond az újra hasznosítás?
    Egy atom reaktorral mit kezdünk ha lejárt a működési ideje? Mennyi beton kell egy hőerőműhöz? Az annyira zöld...
    Senki nem állította, hogy az elektromos autó zöld, csak hogy zöldebb mint bármi más ami most elérhető. Sőt lehet zöld is ha teljes mértékben megújulóval tudja valaki tölteni (persze ez nehezen kivitelezhető az tény)

    Az ilyen napelem, eautó és lítium akku ellenes cikkek alapból ferdíteni szoktak:
    - a lítium akku tönkremegy 8 év alatt ... Nem nem megy tönkre 8 év és 160e a garancia rá... Jelenlegi apasztalatok alapján egy temperált akku (folyamatosan 60%-ra csökkenő kapacitással) cirka 300e kmt tud elmenni. Ez átlag felhasználással 15 év (évi 20e km)
    - ez után az akku még nem kuka mehet be házi szünetmentesnek, szigetüzemű napelem akkunak... még kb 10-15 évre is akár ... (ugye egy 45 nettó akku ilyenkor már "csak" 30 kWh körül tud, ami egy átlagos családi ház 5-6 napi fogyasztására elég lehet
    - napelemeknél is szoktak azzal jönni, hogy 10 év után kuka az egész, meg 25 év után már nem termel (attól függően ki mennyire sötét) de valójában a jelenlegi napelemek degradációja fele a garanciában vállaltnak így várhatóan egy 25 éves napelem tudni fogja még az újkori teljesítményének a 90%-át... ergó egy emberöltőt körülbelül el tudnak menni...
    - akku újrahasznosítás már ma is van technolgóia 90% feletti újrahasznosításra, csak nincs hozzá akku. A fiókban porosodó telefon-laptop stb lítium akkukat meg sajnos nem éri meg összegyűjteni. Készült egy amerikai tanulmány, hogy amerika legjelentősebb lítium készlete az állampolgároknál van már most is :)

    #217dj79
    A hidrogén ha vízbontással állítjuk elő akkor jó és hasznos, csak nem gazdaságos az előállítása. 1 kg hidrogén előállítására 50-55 kWh energiát mondanak. Amivel a Mirai elvileg 100 km-t tud megtenni... ennyi árammal egy hasonló méretű modern elektromos autó cirka 200-250 km-t :) ezért nem érdemes a hidrogénnel foglalkozni...
    De amúgy kell hajók számára például, tehervonatok számára, a hálózat kiegyenlítésére. Ha sok megújuló lesz a hálózaton akkor ilyen telepek a szinte ingyen áramot hidrogénként el tudják raktározni télire mondjuk ... vagy a szinte ingyen áramból tudnak majd üzemanyagot előállítani. De erre lesznek jók a mesterséges üzemanyagok is...

    #221dabadab
    itthon az SR+ a támogatás miatt került be 15 millió alá... amúgy nem 15m alatt lett volna az ára :) tehát itthon nem tudod mennyi lett volna ha nem akartak volna 15m alá beférni... Több helyen hasonlóan trükközött a Tesla (ha jól tudom Kanada talán még ilyen ország)

    #224dj79
    Ha jól tudom annak a gyári fogyasztása 3.8 l vegyesben akkor az lehet a 85 gr / km ha neked 4,7 fogyasztás jön ki akkor te 105 gr / km körül jársz

  • Rolly

    veterán

    #250 kBika
    bár nem Teslánk van hanem csak egy e208, de 10-ről 80%-ra 26 perc alatt tölt 80-ról 100-ra pedig még 26 perc... :) remélem érzed miért volt a neppernek hülyeség 100%-ra tölteni... Főleg Teslaval aminél pont autópályák mellett vannak a töltők pont annyira amennyit meg tud tenni egy-egy 10-80-as töltés után :)

    #254 Tapsi
    mik azok a hatalmas kompromisszumok? Mert 10000 km alatt én nem igazán vettem észre hatalmas kompromisszumot idehaza... Persze külföldön nem voltunk vele. (bár évi 2x plusz 1-1 óra a horvát tengerpartra szerintem nem akkora kompromisszum, főleg most, hogy a horvátoknál még ingyenes a töltés :D. Annó mikor a diesel autóval voltunk akkor 3x álltunk meg, most 4x kellene, s minden megállás pisi szendvics 20-30 perc volt alsó hangon... Határ előtt 1 óra, mert annyian voltak.)

    Itthon pedig mentem már 2 nap alatt 500 km-t a 200 km-es téli hatótávval útközben 20-20 perc töltés célállomáson éjszaka tele) meg mentem télen apósékhoz 300 km oda vissza akkor is kb 20-30 perc töltés ami annyi volt, hogy decathlonban felkerestük a mosdót és párom vett magának egy szabadidő nadrágot - mondjuk így már drága mulatság volt :) . Most nyáron meg jövünk megyünk töltés nélkül :) Amúgy apóséknál is van 3 fázis így 4 óra alatt tele tudnánk kb tölteni az autót, csak le kell cserélni a fali dugaljat náluk...

    #256 kBika
    az autó tulajdonosok 30-40%-ának ha holnaptól elektromossal járna nem lenne kompromisszum az elektromos autó... (ide tartozik mindenki aki családi / iker házba lakik, valamennyi társasházas ahol 1x16A-es kiállás lehet a garázsban (autónként) és ezek közül az aki nem megy napi 100km-nél többet átlagban.

    #265 Tapsi #276 Tapsi
    Anyóséknál miért nem tudsz tölteni? Panelban laknak? Ha van egy 1x10A-es konnektor akkor ennyi idő alatt (péntek-vasárnap) simán teletöltöd. Amúgy az M1-en most ingyenes az ionity egy ideje csak nyomni kell a gombot és 15-20 perc töltés... kb félúton egy pisi / kávé oda-vissza :)
    1x10-rel 24 óra alatt 48 kWh áramot tudsz bele tölteni ami még télen is 200+km nyáron meg inkább 270km. Nálunk 20-16-16A van eddig 1x volt gond a töltésből... és így egyszer csaptuk le az áramot, mert 3x13A-rel töltöttem párom meg egyszerre sütött, mosogatott és mosott :) ezt már nem bírta a hálózat, de 4-16 között A-enként tudom állítani... 3x4A-rel 4 kW-tal töltök amivel 12 óra alatt a 0-100 megvan :)

    #271 kBika
    diesel... azért majd mikor 350-400e-ért adBlue tartályt kell cserélni akkor érdekes lesz az üzemeltetési költség. P308-as facebook csoportban egyből jött 1-2 okos, hogy ki kell ütni belőle szoftveresen és leszarni nem költene erre... :'(
    A másik, hogy városban is tud regenerálni a diesel ha bemelegszik, de télen városban 20-30 km alatt se lesz olyan meleg, hogy el tudjon indulni és be is fejeződjön a regenerálás. Arról nem beszélve, hogy regenerálás alatt nem igazán tartja be a könyezeti határértéket az autó :) Ismerős 3-4 éve szív a diesel Saabjával mert 1-1,5 évente szervízben kell kitakarítani ... (csak városban használja + néha balcsi) Nekünk a 308-assal (2017-es) nem volt gond most az a gondom vele hogy hetente 10-20 percre be kell indítani,
    hogy ne rohadjon bele a prémium diesel :( mert ennyire nem használjuk. Igazából idén eddig 2 alkalommal kellett amikor nem volt kedvem 20 perccel korábban indulni, hogy töltsek út közben.

    #278 dj79
    "vicces" mikor az beszél a elektromos autózásról aki életében nem próbálta. e208-cal Budapest-KRK sziget 3 körülbelül 25-30 perces töltéssel megjárható... És elég sok töltő van az autópálya mellett és a horvátoknál még ingyenes is :) és vannak már ultatöltők is
    https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=314ec773-57a3-4af8-8c26-1748c13c28c8
    #292 Tapsi
    Nekünk 110-zel 20 körül fogyaszt a kis e208-as 130-cal már 24-25 körül... persze mikor siettem mentem már 145-tel is :) (akkor cirka 30-as fogyasztás) Mi rendszeres úton 60 km-t megyünk autópályán és 110-120 között szoktam menni az elektromossal, mert ott még jól fogyaszt, de az, hogy nem 130-cal megyek az ezen a távon kb 5 percet jelent :), ja és így is kb annyi benzinest előzök le az M6-én mint ahány engem tehát nem tartok fel senkit :)

    #296 tha_answer
    szabad piac addig működik míg az emberek felelősségteljesen tudnak dönteni (nem tudnak) így kellenek szabályozások ha nem lenne szabályozás még mindig a 30 éves technológiájú autók járkálnának az utakon. Így is sok asztmás és tüdőbeteg van a városban a sok autós miatt... Két lehetőség van vagy terelni a gyártókat a fejlesztés és fejlődés irányába. (igen ezzel az autó ára is megy fel)
    Jön itt mindenki a 10 évvel ezelőtti autók árával... hol volt 5-6 éve ilyen:
    - összetett hajtáslánc (kipufogó gáz kezelés, részecske szűrő stb....)
    - elektronika (vészfék asszisztens, segélyhívó, tábla felismerő stb ami egyre inkább alap az autókban?)

    #300 Tapsi
    söfőr függő, hogy ki hol mennyivel megy... lád korábban amit írtam neked... És de a dieselnél is hasonlóan nő a fogyasztás... Például a régi Fábiánk 90-110 között elvolt 5 liter körül. Mentünk horvátba és volt tetőcsomagtartó tele csomaggal 4 ember és a fogyasztás 8 liter lett :) vagy a diesel 308-asunk 80-90-es átlaggal tudok vele 4,5 körül menni 150-nel már 7 körül kér...

    #306 Hieronymus
    Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... Az akkué is 95% ennél többet már nem lehet elérni

    Benzin motor hatásfokáról cikk 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint :) az azért remélem tudod mit jelent :)
    https://hvg.hu/cegauto/20170920_uj_rekord_szuper_hatekony_benzinmotor_a_mercedestol

    Több autógyártó is bejelentette, hogy befejezik a diesel és benzin motorok fejlesztését, mert rengeteg pénzbe kerülne és nem térülne meg... Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni. Szerencsére az elektromotorok alapból forgó mozgást hoznak létre :)

    Hidrogén esetén ott kezded, hogy 2-2,5x annyienergiát raksz bele a hidrogénbe mint amennyit ki tudsz belőle nyerni... (elektromoshoz viszonyítva) drága a töltő infrastuktúra és még mindig szállítani kell a hidrogént a kutakra...

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #313 üzenetére

    0) sose mondam, hogy aki nem tud otthon tölteni az elektromos autót vegyen jelenleg. Sőt annak azt mondom ne is vegyen ... :) Viszont nálunk mindenhol 3 fázis van (nálunk, szülői házak mindkét oldalon, sőt szerintem minden rokonnál (nálunk tuti, de feleségemnél is), hogy miért mert vagy mezőgazdaságból élnek (értsd kell a három fázis például darálónak) vagy autó szerelő, fűtés szerelő stb akik pedig miért ne lenne 3 fázissal áltak hozzá. Tipikus probléma, hogy 4P csatlakozók vannak még fent, s nem 5P ami kellene (de ez kb 5000 Ft / ház és meg van oldva :) ) Jelenleg még van diesel autónk, de 3,5 év múlva megy mind a két autó a háztól (e208 és 308 gt line) és egy 80+ kWh akkus autónk lesz - ami már tudni fogja a V2G-t ...

    1) szerencsére a benzint nem zabálja a kocsi dugóban... a motor tér nem forrósodik fel mert nincs elég menetszél, így az akku nem sül meg... ja de (mi pont így jártunk splitnél a kikötőben 40 fok klíma ment és egyszer csak megállt az autó és nem lehetett beindítani (diesel) lehetett menni akkuért :)

    2) ha több elektromos autó lesz akkor lesz több töltő.

    Legutoljára mikor horvátban voltam akkor 30 perc alatt nem tudtunk tankolni / pisi / kaja dolgokat megoldani... nekünk párommal kb 250km-enként kell megállnunk.. elektromossal ez több lenne 150-170km... de ez így 1 plusz megállást jelentene évi 2x 30 perc közben meg megjárom a horvát tengerpartot jelenleg 0 Ft üzemanyag költséggel (ionity éppen ingyenes + elen horvátoknál ingyenes ;)) amúgy meg ha nem lenne és nem akarnék 30-60 perccel lassabban leérni a tengerpartra akkor az éves üzemanyag megtakarításom negyedéből bérelnék egy autót erre az 1 hétre

    3). régen havi 2x tankoltam (52 vagy 55 literes a tank) és ott hagytam kb 2x20e Ftot a tankolás 3-5 perc volt többnyire néha 10 perc ha előttem valaki szarakodott valamivel : :) de ez lényegtelen... most félévente 1x tankolok a dieselbe... így havi 10 percet spórolok ami évi 120 perc máris megvan a horvát lassabb lejutásra a 2x maximum 60 percem :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Hieronymus #323 üzenetére

    Örülök, hogy jót röhögtél, de a fizikát bizonyos szint után nem lehet illetve nem éri meg megszexuálni... Amúgy jó hogy előbb röhögsz aztán leírod, hogy tényleg nem éri meg tovább fejleszteni :) ...

    Wankel motort meg hagjyuk nagyon hatékony nagyon szuper csak ne a te kocsidban legyen mert annál szervíz igényesebb és kényesebb motor nem nagyon létezik az autógyártás történetében... Ettől egy nagyon szuper motor csak sok mindenre sajnos nem alkalmas ...

    A kettős mércére lehetne oktató példa amúgy az írásod...
    Jössz a belső égésű motorok maximális 50-60%-os hatékonyságával amit az esetek felében megközelíteni se tudnak ... majd kifogásolod, hogy az elektromotor átlag 90% körül teljesít :D

  • Rolly

    veterán

    válasz 8th #327 üzenetére

    Igazad van a te életed napi 600 kmrel általános... Ja nem... :D

    #328 Hieronymus picit sincs nálad kettős mérce? Mikor 60% belső égésű hatásokról írsz ? Ami kb sosincs meg? Úgy, hogy az elektromos átlaga 90% feletti? De ott a csúcs 98%ot kifogasolod?

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #334 üzenetére

    A mi autónk cirka 15 perc alatt megfelelő töltőn (legalább 100 KWos) 20-22 kWh energiát tud felvenni ..
    50es töltőn pedig 12-13 kWht

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #341 üzenetére

    például nekem pozitív kompromisszum, hogy az év 98%-ban nem kell töltenem nyilvánosan és nem kell benzinkútra járnom, mert elektromos autóm van, sőt mivel otthon van 3 fázisu töltő (sőt minden rokonnál) + lassan napelem is minden rokonnál van így még a töltés is tök zöld lehet.

    Az, hogy kifogásokat keresünk az elektromos autó ellen azt nem tudom megérteni. Egyik itt EV mellett érvelő fórumtárs se írta, hogy mindenkinek jó lenne az EV nagyon sokan kiesnek de a hazai autók 40-50%-ának ma már technológiai szempontból megfelelő lehet az EV... árban sajnos inkább 10-20%-ot mondanék, (és tényleg van ennyi mivel évente körülbelü az autók 4%-ának megfelelő új autót vásárolnak itthon - cégek és magánszemélyek) ha az autók esetén a csere periódust 5-10 év közé lőjük be...

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #350 üzenetére

    1) kompromisszum:

    sehol nem írtam, hogy mindenkinek EV-t kellene vennie... Két dolgot írtam:
    - hogy a mai elektromos hatótáv az emberek 90--95%ának komprimisszum mentes mert évi maximum 40e km-t mennek (átlagban számolok mielőtt belekötnél :) )
    - azt is leírtam, hogy a hazai háztartások felében legalább lehet otthon tölteni (új és használt értékesítés alapján az ingatlanok 42%a ház-sorház-ikerház ahol megoldható lenne tuti a töltés és az új társasházak még ehhez hozzájönnének + régi vidéki ingatlanok lakóházak is így azért az 50% elképzelhető)

    A kettő között sehol nem írtam, hogy átfedés van úgy gondolom hogy a fentiek a hazai autótulajdonosok 30-40%-ára igazak lehetnek, hogy éves futásba belefér és van otthon töltési lehetősége vagy az egyszerűen 50e Ft alatt kialakítható (1 fáztis 10-16A... normális töltés cirka 400-500e Ft otthon, hogy legyen 3Fázis).

    De a 30-40%-ból kiesik:
    - az aki ritkán (havi 1nél többször megy 500km-nél többet egy nap) nekik amúgy a plugin hibrid a jó választás szerintem vagy rex szerű megoldás (bár i3-mal nem mennék 500kmt)
    - aki évi 12-15e km alatt megy, mert nála a megtérülés lenne problémás (bár itt a kevés futásnál már lehet, hogy egy 2 milliós kis elektromos autó jó alternatíva lehet, de a felár a hasonló benzineshez képest nem éri meg)

    2) matek (futás függő) nekünk évi 400e üzemanyag + az olcsóbb szervíz évi 50-60e + a járulék mentesség (cégautó adó) 121e Ft + ingyenes parkolás pesten (évi 5-10e Ft) tehát évi 550-600e Ft körül takarít meg a benzines / diesel autóhoz képest (úgy hogy az áramot 38 Ft-tal számolom nem ingyen mert a napelemnek is meg kell térülnie)
    - Új autó árban támogatás nélkül 5m volt a felára az autónak, szerencsére támogatással csak 2,5m volt.
    - az autó használt ára mindig magasabb lesz mint a diesel / benzines párja így az lesz körülbelül a nyereség 5-6 éves korában ha akkor eladjuk. (8 év teljeskörű garancia van az autóra)
    Így a matek nálunk kijön (megint csak NÁLUNK)

    3) della: akartunk második kis városi autót, hogy ne a diesellel keljen rohangálni pár kilométereket...
    - használt esetén 3-4 m körüli 2 éves autókat néztünk (jól felszereltet) vagy i3-ast használtan 6-7m között
    - új autóknál 6,2m volt amit néztünk ami felszereltségben és tudásban megegyezett a 8,5-ért vett (támogatásos áron) elektromossal
    a felár hitel lett aminek a díja kb vissza is jön az megtakarításokon...

    Tehát összefoglalva nálunk:
    - della részben volt meg viszont 5-6 éves távlatban a jelenlegi használt autós árak és amortizáció alapján 1-2m-val több marad mikor eladjuk az autót (ha eladjuk ez még nincs eldöntve... egy 6 éves autót még 2 év garanciával jó áron el lehet adni ha a garancia lefutott akkor már nehezebb)
    - kompromisszumot nekünk nagyon ritkán jelent 10e km alatt összes töltési idő nem volt 240 percnél több. És ebből 3x30 perc ionity töltés volt ahol teszteltem hogy változik a szoftverfrissítés hatására a töltés :)

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #358 üzenetére

    hazai átlag megtett futás 20.000 km / év tehát ha az átlag ez akkor az esetek többségében megfelelő én a fentiekben napi 100km-t számoltam ami évi 36500 km hogy pontosak legyünk (de ugye a mai új elektromos autók hónap hidegben is tudnak 200km-t tehát egészen évi 70e km-ig jók lehetnek) napi 200km esetén ez cirka 2-3 óra vezetés / nap tuti nem vezet ennyit az emberek 90%-a... ez volt az egyik százalék amivel dobálóztam...

    másik az ingatlanok megoszlása ott KSH adatokat lehet nézni ahol (2011-es összeírás adatok alapján):
    - 56% családi házas övezet
    - külterület és üdülő övezet 3,3 % ezek nagy részében is van áram tehát lehet tölteni
    - lakópark és villanegyed 2,5 % itt is a villákban tuti van garázs és töltés lakóparkban problémásabb, de új építésű lakóparkok esetén jó részt megoldható

    ha ezt nézzük ez valahol 60% körül van ahol meg lehet oldani a töltést.. Én azt írtam, hogy 50%-ban elképzelhető, hogy meg tudja oldani a töltést otthon ...

    tehát mivel dobálózok? Amúgy olyan mint én cirka 200-300e ember van pest környékén külön-külön településeken...

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #365 üzenetére

    az e-autók támogatása EUs pénz CO2 kibocsátás csökkentése a cél.

    - egy e-autó (tudom a saját példámmal jövök) ami 20e km tesz neg az a hazai mixszel kb 2 Tonna CO2-t spórol meg évente.
    - az adott támogatás mértéke (ha nem Dácia Springet nézzük) akkor 12m forintig körülbelül az áfa tartalma. Azaz az EU a közös forrásból ad pénzt amiből mi úgy támogatunk autó vásárlást, hogy közben az a költségvetésnek igazából nem kerül pénzébe, mert az áfa befolyik az eus támogatás megjön mindenki jól jár (közben kereskedő keres, vásárló örül)

    HA jól láttam a CO2 kvóta ára jelenleg 51 € / tonna azaz egy hazai támogatott autó után ha a kvótánkban így több hely marad - amit el lehet adni akkor 100 € ~ 35e Ft összeg marad az állami kasszában.
    E autót az vesz aki lokálisan sokat jár így a városok levegője is tisztább tud maradni. Közben meg a haveroknak kiszervezett / állami töltőkön is tudnak keresni a megfelelő emberek :)

    Az e autó támogatás az EU-n belül tulajdonképpen egy belső piaci támogatás amihez jelenleg külsős gyártó nem nagyon tud hozzáférni (kivéve Tesla de a kínaiak még nem) ezzel az EU autó gyártóinak is adunk (és az ott dolgozóknak is) támogatást.

    Bizonyára több értelme volt a 14 perc alatt elfogyott KKV támogatásnak (ami 100M keret volt) most ezt majd kicsit ízlelgessük, hogy hogy tud kimerülni 100 M KKV támogatás 14 perc alatt amikor egy beadás kb 5 perc ha gördülékenyen megy a rendszer és nem fagy le mint az ETR / Neptunk tárgyfelvétel idején :)

  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #373 üzenetére

    úgy hogy azt lehet, hogy évközben megspórolta azzal, hogy nem kellett mennie tankolni egyáltalán :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #375 üzenetére

    te meg azt fogadd el, hogy az ingatlanok 56%-a lásd fent KSH szerint családi ház (ikerház, sorház). Ha én egy nagyváros belső részébe laknák akkor nem lenne autóm... ott a car sharing + tömegközlekedés... Sőt egyes Nyugat-európai nagyvárosok belvárosába már most is csak korlátozásokkal lehet bejutni...

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #382 üzenetére

    múltkor Dunaújváros 50-es Mobiliti töltő elmentünk mosdóba mire visszértünk már 3 perccel többet töltöttünk mint akartunk :D nem is gyorstöltő de egy 300 km-es turához (e208-cal nyáron) amiből 120km autópálya kellett 8 perc töltés (ebből lett 11 :) ) így haza 14%-kal értünk ... és 7-8 kWh-val az akkuban :)

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #390 üzenetére

    Mai modern autók alig fogyasztanak 5-7 litert sajnos az új autókba ajánlott a prémium üzemanyag :( 450-480 Ft / literrel 2250 - 3360 Ft / 100 km üzemanyag költsége ... ami elenyésző költség egy átlag havi 1500 kmt futó autó esetén ...

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #394 üzenetére

    Van 2017es Peugeot 308 GT Line ami átlag 5,7 litert eszik alattam úgy, hogy fél éves kora óta én vezetem... Előző tulajnál 6,8 liter volt a fogyasztást, tehát nem vagyok nehéz lábú :) ... És ez Diesel nem benzines amik azért picit ehesebbek.

    Nekem minden autó kereskedő és szervizes azt mondta, ha jót akarok magamnak akkor prémium üzemanyagot tankolok különben a motor élettartama rövidebb lesz. Biztos nem értettek hozzá, amúgy a premiumbol kb 0,5 literrel kevesebbet is eszik tehát nem jelentős a különbség (plusz 20 Ft kedvezményem van az üzemanyag kártyán a MOL prémium dieselre)... Semmilyen túlzás nem volt abban amit írtam ...

  • Rolly

    veterán

    válasz Hieronymus #398 üzenetére

    Prémium hazai üzemanyag nem csak ennyiben különböznek... Különböző tisztító és egyéb adalékok is vannak benne...

    Az akkuk működéséről szerintem legalább annyit tudok mint te... Mivel az autó nem engedi teljesen lemeriteni se teljesen feltölteni az autót (e208ban 50 körüli akku van amiből 45 a használható.) így majdnem irreleváns amit írsz, illetve ahogy "telik" az akku szépen vesz vissza a töltési teljesítményből... Ez első szoftverrel 36 perc volt a 10-80, a másodiknál 33 perc most a legfrissebb 26 perc... Gondolom úgy húzták ahogy a technika stabilan bírja...

    Például e208:
    - 10-50 kb 12 perc
    - 10-80 kb 26 perc
    - 10-92 kb 40 perc

    Így gyorsan csak ott tölt ahol tud, S mivel a töltésnél nem a sebesség, hanem az azáltal keletkező hő az élettartam károsító így az aktív hűtésű autókat ez kevésbé érinti... De újfent leírom, hogy 95%ban ACn töltök (ma például míg a napelem 6 kWtal termelt 4gyel töltöttem a kocsit...)

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #404 üzenetére

    Ne is mond a fenntartása is olcsóbb a Dieselnek az adblue tartály csupán 350e Ft... Lehet inkább ki kellene herélni.
    Vagy az automata váltó is örök élet mint a kettős tömegű... De a fap adalék is ingyen van ahogy a részecske szűrő is örök élet ;) ...

    Bezzeg ezek az extrák a fos elektromos autókban nincsenek...

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #432 üzenetére

    három féle ember van:
    - egyik beruház akkor is ha nem feltétlenül éri meg
    - számol és ha megéri beruház
    - nincs lehetősége beruházni (sajnos sokan itt vannak)

    Na én a számol és beruház környékén vagyok (első két pont között valahol), mert 12 évre valóban nehéz számolni egy napelemmel például. De úgy vagyok vele, hogyha ma van 2 millió forintom (így volt) akkor rakok fel napelemet, mert holnaptól akkor havi 20e ft marad a zsebemben amit ha tudok félre rakok ha nem akkor nem kell fizetnem. 4 év alatt így (közben még 2m bővítéssel) már cirka 1m forint villanyszámla jött vissza (bővítés tavaly volt mostmár évi 400e körüli villanyszámlát tudunk kiváltani)

    Azt vallom, hogy holnap elüthet a villamos így az is lehet, hogy holnaptól már a rezsi fizetése is probléma lesz... A rezsink 60-70e Ft volt mindennel (víz-gáz-villany-internet-kábeltv-biztosítás) most a havi rezsink 25e Ft... ebből ha kiveszem az internetet-kábeltvt-biztosítást) mara 12-15 körül....

    Így volt ez az elektromos autóval is 70e volt a régi autó törlesztője és 40 az üzemanyag költség... Most 90e a havi törlesztő és 10e a havi áram amivel járunk... (itt még annyi előny van, hogy a 70 az magánszemélyként fizetett hitel volt a 90 pedig céges és egy része áfa)

  • Rolly

    veterán

    válasz #72042496 #441 üzenetére

    lassan a máp pluszban veszíteni fog a pénz az értékéből ahogy az inláció már 4% felé csúszott... nem sok marad a kamatból :(

  • Rolly

    veterán

    válasz 8th #484 üzenetére

    Vagy máshogy nem pazarlás az, hogy

    5-7 liter üzemanyaggal (tudom van aki 3 literrel eljár sőt van akinek tipikusan még termeli is az üzemanyagot az autója :D)...

    elhasználsz 43,5 - 69,3 kWh energiát?

    1 liter benzin: 8,7 kWh energiát tartalmaz
    1 liter gázolaj: 9,9 kWh energiát tartalmaz

    Tehát az én mostani átlag 13 kWh fogyasztásom (+2x 10% azaz legyen 15,6 kWh) kevesebb mint 2 liter benzines fogyasztásnak felel meg míg 1,5 literes diesel fogyasztásnak :)

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #486 üzenetére

    milyen erőművé? Egy naperőműé ami kb 1,5 év alatt kitermeli a gyártási / telepítési CO2-jét?
    vagy egy kombinált gázerőműé ami 60% körüli? Vagy egy ezer éves szénerőművé ami 30% körül lehet?

    Illetve ott van például a Győri Audi gyár és a mellette lévő kertészetet fűtő gázerőmű ami áramot és hőt termel? Így télen cirka 90%-os hatásfokkal tud működni? Nyáron meg ott van a napelem az Audi gyár tetején? :)

  • Rolly

    veterán

    most néztem egy videót, hogy egy Tesla Model X100D akku hatásfok 3-5% között csökkent.

    töltöttek bele:
    - 26144 kWh AC
    - 1254 kWh DC
    töltéssel áramot

    ha 20 körüli átlaggal számolunk akkor 136900 KM alatt,
    ha 22,5 körüli átlaggal számolunk akkor 121768 KM alatt,
    ha 25 körüli átlaggal számolunk akkor 109500 km alatt

    Tehát a fentieket figyelembe véve az adott akku (nagy 90 kWh nettó bruttó 100 kWh körüli) segítségével mire 70%-ra esik az akku kapacitása addigra körülbelül 750.000-1.000.000 kmt is meg tud tenni :) ...

    50-es akkuval (ami a kicsi autókban van) ez kb fele lehet, de akkor is 375e-500e km-ről beszélünk ;)

  • Rolly

    veterán

    válasz #16820480 #489 üzenetére

    már itt is leírtam vagy 2x de nem fogja fel mindenki sajnos, hogy csak a százhalombattai finomító 660 GWh áramot fogyaszt cirka 300.000 elektromos autó éves futására lenne elég és ez csak a finomítás... kitermelés és szállítás valószínű ennél kedvezőbb de ha minden más ennyi lenne ami a benzinre rakódik, akkor kb 600e autóra lenne elég az az energia ami a kitermelés-szállítás-finomítás-szállítás helyett az autók el tudnának használni.

    és aki szerint mindegy hogy elektromos vagy sem akkor menjen el:
    - százhalombattára (kőolaj finomító)
    - visontára (szénerőmű)
    - csepelre (gázturbinás erőmű)
    - paksra (atom erőmű)

    és szívjon jó mélyet a levegőbe... (ja és a visontainak max 10 évet adtak utána le fog állni ;))

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #494 üzenetére

    nem tértem át a troll vonalra... Csak leírtam, hogy aki azt általánosnak veszi, hogy egy autó 3 litert fogyaszt az nem reális... Nekem a dieselemmel tudok menni 4 literből is és tudok menni 8ból is... attól függően, hogy városban tojáshéjon vezetek, vagy autópályán 160-nal (nem jellemző rám 141-re szoktam állítani a tempomatot) ... Ezért szoktam mindig átlaggal számolni.

    EV körökben is jön 1-2 ember, hogy 9 kWh-val jár meg 10-zel jár autópályán meg sok-sok kamu állítással én ott is legalább 300 de inkább 1000 km átlagát szoktam nézni.

    Például amerre sokat járok Dunakeszi - Újpest - Dunakeszi... Újpest felé 10-11 kWh körüli fogyasztást tudok hozni míg visszafelé 15-16 kWh körülit... aminek a szélirány (evnél eléggé számít) és a tengerszint feletti magasság lehet az oka...

  • Rolly

    veterán

    válasz dj79 #514 üzenetére

    Jelenleg 4-5 évente duplazodik az akku kapacitás... 14 éven belül bárki veheted belső égésű autót... Amit utána meg 15-20 évig használhat... Szóval nem olyan gyors váltás ez...

  • Rolly

    veterán

    válasz Joachim21 #537 üzenetére

    hidrogén esetén ugyanannyi energiából fele harmada hatótávot lehet megtenni ahhoz képest mintha elektromos autóba töltenénk.

    persze majd amikor a megújulók nyáron felesleges áramot termelnének akkor jó lesz a hidrogén - és a mesterséges üzemanyagok -, mert így az olcsó energiát el tudjuk rakni télre vagy más felhasználásra...

    de autóban mikor az új elektromos autók 18 perc alatt töltenek 10-80 között és 80-100 kWh-s akkukkal érkeznek ami autópályán (megfelelő sedan kasztniban) cirka 300-400 km-t jelent már nem para szerintem a "lassú" töltés. Akinek meg nem ez kell annak elég a 50 körüli akku ami lassabb töltést tud és ott a 10-80 mondjuk 26 perc (e208 és az összes PSA autó) amivel 120-150 km hatótávot kapunk pluszba 26 perc alatt.

    2-3 hete egyik ismerős lement a horvát tengerpartra 4 töltéssel ez 2 óra töltési idő volt ha mi diesellel megyünk akkor 3x szoktunk megállni ami kb 1 óra szóval évi 1-2 alkalommal átlag felhasználónak már a kis e208 tudása se jelentős kompromisszum. Aki meg 1000-2000km-eket megy egy nap annak jó ideig marad a diesel.

  • Rolly

    veterán

    válasz Joachim21 #543 üzenetére

    Az nagyon jól látszik, hogy nem láttál / nem használtál még elektromos autót, így olyan információid vannak vele kapcsolatban ami 10 éve se volt már érvényes nem hogy most. :)
    2-5 óra töltés otthon kell vagy célállomás töltőkön ahol bizony az ember ott van ennyi időt ez minden háznál kialakítható ahol van parkoló (beálló vagy udvar) és van 3 fázisra lehetőség. Minden hazai ház (ikerház) 1x32A áramot kap alanyi jogon (ennyi kérhető ingyenesen) és elérhető körülbelül 100e Ft felárral az 3x16A... (társasházakban 16A volt régen de manapság új társasáház minden lakásában is elérhető 1x32A van ha jól tudom de ez ebből a szempontból lényegtelen)

    Tehát a töltés az a mai autóknál 18-40 perc 0-80% között tovább nincs értelme tölteni... (amúgy a mi kis közép kategóriás kis akkus e208-unk is tudja a 10-80-at 26 perc alatt a 10-90-et 40 perc alatt) TEHÁT NINCS ÓRÁKIG TÖLTÉS ...

    Az elektromos autókat a hazai ingatlan és autó tulajdonosok 30-40%-a (igen olvass vissza levezettem honnan szedem ezt az adatot) meg tudná oldani otthoni töltéssel.
    Ami fontos, hogy egy elektromos autó általános felhasználással (értsd 15-30e km / év között) 3%-ban igényel körülbelül útközbeni töltést (45 kWh akkus autóból indulok ki, mert ez tud 300 kmt 90nnel télen autópályán is 180-200km-t).

    Ultra töltőn a jövőben 18-30 percet lesznek az autók
    Gyors töltőn pedig 30-40 percet
    Sima célállomás töltő és 220-as konnektor meg lényegtelen ahol az lesz és az kell ott lehet 24 órát is rajta az autó.. (például egy szálloda parkolójában, egy munkahelyen vagy éjszaka otthon)

    "Az elektromos autózás a jelenleg elképzelt formájában a mozgási szabadság megkúrtításával egyenlő!" ez erős ferdítés, mert most hogy lassan 500 az üzemanyag nem mindegy, hogy 3000 Ft 100 km vagy én megteszek 200-300 között most 100km-re nézve 600 Ft-ból ...

    Itt van két kép az első amit a kis autónkkal odavissza töltés nélkül meg tudunk tenni, a

    második pedig az oda út ahol a célállomáson töltenünk kell (ultra töltőn 40 percet, gyors töltőn 1 órát, 3x16A-es töltőn 5 órát, sima 230-as dugón 24 órát) ebből szerintem elég jól látszik, hogy Magyarországon mennyire nem kompromisszum mentes az elektromos autó

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #548 üzenetére

    Szerinted nem éri meg a cégeknek 60 Ft-ba kerülő áramot 80-ért árulni? szerintem megéri ha lehetne és engednék holnap telepíteném a töltőket 10-esével Panelok közé... Csak jelenleg még nincs hozzá elég autó, hogy ez profitabilis legyen... ezért most még azoknak éri meg az autó akik otthon tudnak tölteni és így nem éri meg töltőt telepíteni. De így is van itthon pár 1000 töltő már (pontos számot nem tudok) amit vagy
    - piaci alapon (több kis cég telepít töltőket és például nagyobb cégek is Mol, Eon, Shel, Lukoil)
    - vagy EU támogatásokból (mobility, emobi, Ionity) épültek ilyen töltők (akár önkormányzatoknál)
    - vagy autógyárak jelentettek be töltő hálózat telepítést (például csak a VW group 2030-ig európába 40e töltő telepítését ígérte, de a Sellantis is hasonló telepítést jelentett be EUban)
    - vagy jogszabályi kötezelettségből (lidl, aldi, penny, tesco)

    #549: pont ez a lényege az autózásnak és ezt az elektromos autó tudja... Nem mertük eladni a diesel autót (most szépen havi 100e ft-ot kb bubkok rajta), de egyszerűen nincs szükség rá... Évi 4-6 útra veszem elő ahol szükséges a 500 km és lusta vagyok tölteni. Szerinted jó döntés, hogy megvan évi 2500 km-re egy autó? (amortizáció évi 500e körül tuti van bár még több is mert 4 éves az autó, biztosítás rá 150 Ft / év - kötelező casco -, és a szervíz is 100e / év körül van) Ja és heti kétheti 1x el kell menni vele egy körre (20-30 kmre) hogy ne rohagyjon bele az üzemanyag...

    Már várom, hogy leteljen a 3 év az elektromos autóról és akkor mindkét autót egy nagyobb (45 a mostani) 80-90 kWh-s akkus elektromosra tudjuk majd cserélni... Bár a 3 év alatt annyit fejlődik a töltőinfrastruktúra, hogy már a 45-ös autóval is 500 km-t meg tudunk tenni 26 perc töltéssel... Mert amerre megyünk lesz töltő (Dunántúl már ilyen...)

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #587 üzenetére

    Minek 3*32A???? Minek 22 kWos töltő napi 120-160 kWht akar valaki tölteni? Minek egy átlagos autós napi 40 kmt megy... Ami 6 kWh áram 8 óra töltéssel számolva elég 800 Wh áram :) ...

  • Rolly

    veterán

    válasz Tapsi #606 üzenetére

    parkolóhelyek esetén feltehetően 22 kWh-s töltők lesznek, de otthonra családi házban az emberek 95%-ának felesleges elég a 11 kWh-s vagy 1 fázisú töltő (autótól függően)
    - mert a legtöbb autó azt tudja kihasználni (vagy 3x16A vagy 1 fázis 32A töltő van az autókban)
    - okos töltők lesznek amik tudják egymáshoz viszonyítva alakítani a töltőt árammegosztókkal...

    Például van 4 DB 22 kWh-s töltő rááll de összesen csak 33 kWh van akkor az alábbi autók maxon tudnak tölteni:
    - 3 1 fázison tölthető autó (3x7,2 kWh)
    - 1 3 fázison max 11 kWh-val töltő autó
    ha van 10 autó akkor mind tud 3 kWh körül tölteni... amint valaki tele lesz akkor az áram osztás megy tovább...

    És továbbra se fog mindenki minden nap tölteni. Például mi napi 50 km-rel 4-5 naponta töltünk csak...

    Ha az átlag 15-30e km-t megy egy évben akkor a fenti 4 töltő cirka 24 óra alatt átlag 16 autót fel tud tölteni ha 5 naponta kell ennyi áram átlag 1-1 autóba akkor 4 töltő 80 autót tud tölteni... Ez körülbelül 2 lépcsőházas 10 emeletes panel.... :)

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #614 üzenetére

    Azért majd nézz szét több lakótelepen az autók 80%a ott áll kb mindig forgasban ... Például Újpesten az ott lakók felé napközben is ott áll, ilyenkor a maradék 30% a metróval tovább közlekedők autói, vagy a környező területen dolgozók autói, de nem egy panelben van iroda ... Tehát reggel 7-9 között egyáltalán nem ürülnek ki a parkolók... :)

    Ráadásul az elővárosok vagy vidéki autosokhoz képest a városiak kevesebbet is mennek...

    Az egyszerre használás meg az elővárosból való bejárókra sem igaz... De azok többsége ikerházban vagy családi házban laknak...

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    Ma volt a TV2-n talán a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás autó tesztje... nagyon érdekes teszt volt. És majdnem meggyőzött a tesztelő...
    - szerinte hátrány az elektormosoknál a töltési idő s a rövid hatótáv és hogy a töltők alapján kell tervezni az utat (400 km autópályát tudnak a mai új típusok 20m körül és 18-30 perc 10-80 töltést. ) szerencsére a Mirai töltése 5 perc és 600-650 km-t elmegy vele az ember. Viszont itt nem hátrány, hogy jelenleg egy Szegedinek Pestre vagy Bécsbe kell járni tölteni :D
    - a Miraival 1 kg hidrogén 10 € körül van ami 3500 Ft és kb ennyit fogyaszt 100 km-en tehát megint csak jobb a gyors és drága töltés, mint a lassabb otthoni :)

    Asszem én maradok az elektromos autónál amit lassan lehet tölteni de 100-150 kmes oda és ennyi vissza út esetén nem kell megállnom sehol tankolni... :) és 600 Ft 100km ;)

    egy Mirai és hasonló elektromos (értsd max 400 KM hatótávú elektromos) árában nincs különbség...

  • Rolly

    veterán

    válasz Somatom #632 üzenetére

    Azt ne írd ma le, hogy a te felhasználásod átlagos.... Korábban itt kötöttek belém, hogy az én felhasználásom nem átlagos...

    A Nissan hatótávjàra meg városban pont elég városban az átlag 30-40 km / óra egy városi áruszállítót kb kiszolgál 8 órásuszakban rakodással...

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #639 üzenetére

    Tudnál otthon tölteni? Ha nem akkor neked nem való elektromos autó... Ha igen, akkor egy évben hányszor mész 200 kmnel nagyobb távolságot?

    Nálunk ez kb évi 1 horvát nyaralás és illetve 6-7 rokon látogatás... De ez utóbbit nyáron tudja az autó, mert nyáron 270-280 km hatotavot tud télen a fűtés miatt 180-200 így útközben kell tölteni.... (Célállomásokon tudunk tölteni)

    Így évi 2*1 óra (horvát nyaralás) a töltés ideje... Plusz 7*30 perc. (És ezzel fele is lőttem 1-1 extra út kb benne van)... Ez évi 5,5 óra...

    Ha egy tankolás 10 perc akkor nálunk régen 2 hetente jártam tankolni... Az Havi 20 perc volt évi 4 óra ... Tehát nekem évi 1,5 iramban kerül, hogy csak az "üzemanyag költségemen" megtakarítok 400ezer forintot... És több tonna CO2t illetve NOxot, szálló port, fékbetétet, olajcserét...

  • Rolly

    veterán

    válasz Somatom #659 üzenetére

    azért meg kellene nézni a számokat, hogy a rossz városi levegő miatt (amiknek egy részét az autók adják) mennyi az egészségügyi költsége, mert hogy nem 0 az biztos.

    például a dohányon is van jövedéki adó de az abból befoly összeg nem elég a dohányzás okozta egészségügyi problémák "kezelésére"... Autóknál úgy gondolom nem így van, de erre tényleg kellenének pontos statisztikák és költségek (de gondolom a megfelelő állami szerveknél ez megvan).

    Továbbá szerintem az elektromos autók adóztatása mindig kedvezőbb lesz mint a belső égésüeké... persze meg fognak szűnni az előnyök (ingyenes parkolás, regisztrációs adó mentesség). A jelenleg legesélyesebb a KM alapó adózás bevezetése igazából semmi nem kell hozzá Önként lehetne fizettetni az emberekkel mert 1-2-4 évente műszakin kiderül valamint az autó eladásánál be lehetne hajtani - bár tuti lennének trükközők) de egy GPS modul berakatása az autóba nem elképzelhetetlen. De ez tuti lesz akkor minden autón :) és a belső égésüeknek még mindig ott lesz az üzemanyag jövedéki adója...

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #684 üzenetére

    persze szállóporban igaz, hogy egy euro6-os motor azt akár még csökkentheti is a városban... de azon kívül van több tucat kibocsátott káros anyag amit ilyenkor mindneki elfelejt... szóval ne kezdjük ezt a z euro 6-os tisztítsa a levegőt faszságot :)

    normális világban belvárosba (kiskörúton belül nem mehetne semmilyen autó), nagykörúton belül pedig csak elektromos... körök külső felére kellenek parkolóházak és meg van oldva... ha holnaptól nem lehetne bentebb menni és lenne parkoló simán átszállna az ember tömeg közlekedésre még akár budapesten is... Vagy raknék egy elektromos rollert a csomagtartóba és meg van oldva minden

  • Rolly

    veterán

    válasz Somatom #707 üzenetére

    Azért városi rohangálós elektromosra már van olcsóbb alternatíva... Például
    Ismerős Békéscsabán 2 éve ilyennel mászkál 100km-t tud egy feltöltéssel ami azért Békés megyében rohangálni bőven elég nekik... Második autójuk meg egy plugin prius ha messzebbre kell menni...

  • Rolly

    veterán

    válasz Somatom #710 üzenetére

    nem a kerékpárhoz írtam bár ahogy nézem az is milliós tétel :). De ez fedett nem ázol 2-4 ember is belefér és például ma 8:50-12 között mászkáltam a városban (Dunakeszi be városban haza) és cirka 40-es átlagot simán hoztam 40km-t mentem. Szóval az araszolóstól messze van... :) Rádaásul amerre mentem elég sok lezárt sáv és elterelés volt

  • Rolly

    veterán

    itt sokan jelezték, hogy rossz az elektromos autó mert nem lehet gyorsan tölteni... Facebookról szedtem, s úgy néz ki, hogy már ma van rá megoldás, ami 3-5 év múlva akár általános is lehet... Persze az akku degradációt nem tudjuk még, de az is hamar ki fog derülni...

    Általános használatnál nem lesz vele gond mert 90-95%-ban AC-n töltenek az autók :) ... aztán a maradák 5-10% nagy részében se ilyen ultra töltőn fognak tölteni...

    Szóval a lényegi információk:
    Tegnap, a július 27-i Technology Day-n a GAC Aion bemutatta új nagysebességű töltési rendszerét.

    A 3C jelzésű változat az 500 km névleges hatótávolságot biztosító akkumulátort 0-80%-ra 16 perc, 30%-ról -80%-ra 10 perc alatt tölt. Azaz a kisebb töltő 400 km-t tud tölteni 16 perc alatt

    A kétszer gyorsabb 6C jelzésű változat az 500 km hatótávolságot biztosító akkumulátort 0-80%-ra 8 perc, 30%-ról -80%-ra 5 perc alatt tölti fel. Azaz a nagyobb töltő (800 Voltos) 400 km-t tud tölteni 8 perc alatt ;)

    A bemutatón az Aion LX akkumulátorát 4 perc alatt 35,1 kWh-val töltötték fel.A GAC Aion ebben az évben 100 szupergyors töltő telepítését tervezi Kínában. Azaz 4 perc alatt kb 150-250km hatótávot sikerült tölteni ma már bemutatott autóba :)

    A link lemaradt

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz dj79 #739 üzenetére

    és a Leaf akku nem temperált így lassabb a töltése... e208-e2008 340 km utat kb 20-25 perc töltéssel meg tud oldani :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Somatom #741 üzenetére

    Nagyon gyakori igény a lakókocsi vontatás... Van kb 500-600 közvetett / közvetlen ismerősöm... Többen lakóautóznak, de ők bérlik az autót... 1 ismerős van aki lakókocsit májusban lehúzza olaszba és szeptemberben vissza jön vele...

  • Rolly

    veterán

    válasz dj79 #751 üzenetére

    cserébe kell majd 4-5 akkucellát / modult cerélni ... és megy tovább :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Somatom #755 üzenetére

    ha egy cella feszültség nincs rendben vagy más cella kerül be amit a bms érzékel lelövi az egész pakkot... nem hülyék tervezték ezeket... töltés közben is monitorozza a cellákat folyamatosan, ha cella hekk van egyből letilt

  • Rolly

    veterán

    Amerika egyik kőolaj szállító cége 100e km cső hálózat üzemeltetésére annyi CO2t bocsát ki ami Magyarország összes kibocsátott CO2nek körülbelül ötöde....

    Ezt Diesel és belső égésű autóknál hova számoljuk? Terem az üzemanyag a kúton?

    [link]

Új hozzászólás Aktív témák