Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz anulu #6 üzenetére

    mi van sűrűbben? évi 1 nyaralás 2x1000km-es uttal? Vagy a maradék 358 nap? :) Nagyapám mondta mindig, hogy több nap mint ünnepnap... Szóval normális ember nem arra készül, hogy évi 1x mi fog kelleni (nagyobb asztal 1000km-es hatótáv) hanem arra, hogy az év 95-99%-ban mire van szüksége...

    Arra az egy hétre el lehet menni repülővel vagy bérelt autóval is... Az éves üzemanyag megtakarítás negyedéből bérelek 1 hétre autót (és még matricákkal se kell foglalkoznom) vagy az évi megtakarításból 1 hétre bérelek lakókocsit és kész a nyaralás :D

    #19anulu
    elektromos autó tulajként nem értem mit nem bírna ezen egy elektromos autó... Egy mai alap elektromos autó 250-300 kmt meg tud tenni nyáron (valóban igaz max 110-es tempóig) de a dugóban szerinted ki jár rosszabbul? Az elektromos autó ami fogyaszt klímával 700 W-ot vagy a dieseles / benzines aki alapjáraton klímával 7-10 decit? :)

    #21stickermajom
    igazából tényleg mindegy mert minél több a lakóépület annél nagyobb az áram ami elérhető az aktuális parkolóban (ugye 100 lakásra kell 100x16A mondjuk addig 200 lakáshoz ott van 200x16A... a kérdés, hogy egy panelnél hogy lehet vezérelni N darab töltőt és árammegosztóval jól kezelni, de igazából ezek már most elérhető vívmányok, hogy leraksz 100 1x16A-es töltőt és ha nincs elég áram akkor mind 1x4A-rel tölt ha meg lesz akkor 1x16-rel ha kicsit tovább gondoljuk és mindenhol 3 Fázisú töltőt rakunk le akkor ha az autók 2/3-a tele van akkor a maradék már tud tölteni 3x16A-rel ... S mivel az elektromos autóba csak a napi futást kell betölteni így az kb napi 40 km azaz napi 6 kWh áram

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák