Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #365 üzenetére

    az e-autók támogatása EUs pénz CO2 kibocsátás csökkentése a cél.

    - egy e-autó (tudom a saját példámmal jövök) ami 20e km tesz neg az a hazai mixszel kb 2 Tonna CO2-t spórol meg évente.
    - az adott támogatás mértéke (ha nem Dácia Springet nézzük) akkor 12m forintig körülbelül az áfa tartalma. Azaz az EU a közös forrásból ad pénzt amiből mi úgy támogatunk autó vásárlást, hogy közben az a költségvetésnek igazából nem kerül pénzébe, mert az áfa befolyik az eus támogatás megjön mindenki jól jár (közben kereskedő keres, vásárló örül)

    HA jól láttam a CO2 kvóta ára jelenleg 51 € / tonna azaz egy hazai támogatott autó után ha a kvótánkban így több hely marad - amit el lehet adni akkor 100 € ~ 35e Ft összeg marad az állami kasszában.
    E autót az vesz aki lokálisan sokat jár így a városok levegője is tisztább tud maradni. Közben meg a haveroknak kiszervezett / állami töltőkön is tudnak keresni a megfelelő emberek :)

    Az e autó támogatás az EU-n belül tulajdonképpen egy belső piaci támogatás amihez jelenleg külsős gyártó nem nagyon tud hozzáférni (kivéve Tesla de a kínaiak még nem) ezzel az EU autó gyártóinak is adunk (és az ott dolgozóknak is) támogatást.

    Bizonyára több értelme volt a 14 perc alatt elfogyott KKV támogatásnak (ami 100M keret volt) most ezt majd kicsit ízlelgessük, hogy hogy tud kimerülni 100 M KKV támogatás 14 perc alatt amikor egy beadás kb 5 perc ha gördülékenyen megy a rendszer és nem fagy le mint az ETR / Neptunk tárgyfelvétel idején :)

Új hozzászólás Aktív témák