Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #365 üzenetére
az e-autók támogatása EUs pénz CO2 kibocsátás csökkentése a cél.
- egy e-autó (tudom a saját példámmal jövök) ami 20e km tesz neg az a hazai mixszel kb 2 Tonna CO2-t spórol meg évente.
- az adott támogatás mértéke (ha nem Dácia Springet nézzük) akkor 12m forintig körülbelül az áfa tartalma. Azaz az EU a közös forrásból ad pénzt amiből mi úgy támogatunk autó vásárlást, hogy közben az a költségvetésnek igazából nem kerül pénzébe, mert az áfa befolyik az eus támogatás megjön mindenki jól jár (közben kereskedő keres, vásárló örül)HA jól láttam a CO2 kvóta ára jelenleg 51 € / tonna azaz egy hazai támogatott autó után ha a kvótánkban így több hely marad - amit el lehet adni akkor 100 € ~ 35e Ft összeg marad az állami kasszában.
E autót az vesz aki lokálisan sokat jár így a városok levegője is tisztább tud maradni. Közben meg a haveroknak kiszervezett / állami töltőkön is tudnak keresni a megfelelő emberekAz e autó támogatás az EU-n belül tulajdonképpen egy belső piaci támogatás amihez jelenleg külsős gyártó nem nagyon tud hozzáférni (kivéve Tesla de a kínaiak még nem) ezzel az EU autó gyártóinak is adunk (és az ott dolgozóknak is) támogatást.
Bizonyára több értelme volt a 14 perc alatt elfogyott KKV támogatásnak (ami 100M keret volt) most ezt majd kicsit ízlelgessük, hogy hogy tud kimerülni 100 M KKV támogatás 14 perc alatt amikor egy beadás kb 5 perc ha gördülékenyen megy a rendszer és nem fagy le mint az ETR / Neptunk tárgyfelvétel idején