Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #350 üzenetére

    1) kompromisszum:

    sehol nem írtam, hogy mindenkinek EV-t kellene vennie... Két dolgot írtam:
    - hogy a mai elektromos hatótáv az emberek 90--95%ának komprimisszum mentes mert évi maximum 40e km-t mennek (átlagban számolok mielőtt belekötnél :) )
    - azt is leírtam, hogy a hazai háztartások felében legalább lehet otthon tölteni (új és használt értékesítés alapján az ingatlanok 42%a ház-sorház-ikerház ahol megoldható lenne tuti a töltés és az új társasházak még ehhez hozzájönnének + régi vidéki ingatlanok lakóházak is így azért az 50% elképzelhető)

    A kettő között sehol nem írtam, hogy átfedés van úgy gondolom hogy a fentiek a hazai autótulajdonosok 30-40%-ára igazak lehetnek, hogy éves futásba belefér és van otthon töltési lehetősége vagy az egyszerűen 50e Ft alatt kialakítható (1 fáztis 10-16A... normális töltés cirka 400-500e Ft otthon, hogy legyen 3Fázis).

    De a 30-40%-ból kiesik:
    - az aki ritkán (havi 1nél többször megy 500km-nél többet egy nap) nekik amúgy a plugin hibrid a jó választás szerintem vagy rex szerű megoldás (bár i3-mal nem mennék 500kmt)
    - aki évi 12-15e km alatt megy, mert nála a megtérülés lenne problémás (bár itt a kevés futásnál már lehet, hogy egy 2 milliós kis elektromos autó jó alternatíva lehet, de a felár a hasonló benzineshez képest nem éri meg)

    2) matek (futás függő) nekünk évi 400e üzemanyag + az olcsóbb szervíz évi 50-60e + a járulék mentesség (cégautó adó) 121e Ft + ingyenes parkolás pesten (évi 5-10e Ft) tehát évi 550-600e Ft körül takarít meg a benzines / diesel autóhoz képest (úgy hogy az áramot 38 Ft-tal számolom nem ingyen mert a napelemnek is meg kell térülnie)
    - Új autó árban támogatás nélkül 5m volt a felára az autónak, szerencsére támogatással csak 2,5m volt.
    - az autó használt ára mindig magasabb lesz mint a diesel / benzines párja így az lesz körülbelül a nyereség 5-6 éves korában ha akkor eladjuk. (8 év teljeskörű garancia van az autóra)
    Így a matek nálunk kijön (megint csak NÁLUNK)

    3) della: akartunk második kis városi autót, hogy ne a diesellel keljen rohangálni pár kilométereket...
    - használt esetén 3-4 m körüli 2 éves autókat néztünk (jól felszereltet) vagy i3-ast használtan 6-7m között
    - új autóknál 6,2m volt amit néztünk ami felszereltségben és tudásban megegyezett a 8,5-ért vett (támogatásos áron) elektromossal
    a felár hitel lett aminek a díja kb vissza is jön az megtakarításokon...

    Tehát összefoglalva nálunk:
    - della részben volt meg viszont 5-6 éves távlatban a jelenlegi használt autós árak és amortizáció alapján 1-2m-val több marad mikor eladjuk az autót (ha eladjuk ez még nincs eldöntve... egy 6 éves autót még 2 év garanciával jó áron el lehet adni ha a garancia lefutott akkor már nehezebb)
    - kompromisszumot nekünk nagyon ritkán jelent 10e km alatt összes töltési idő nem volt 240 percnél több. És ebből 3x30 perc ionity töltés volt ahol teszteltem hogy változik a szoftverfrissítés hatására a töltés :)

Új hozzászólás Aktív témák