Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dj79

    senior tag

    válasz Rolly #311 üzenetére

    Igen, pont ezért írtam, hogy a horvát utat ki is lehet venni, mint ellenérvet, hiszen sima benzinessel is ugyanúgy lehet 12 óra, mint 6, ráadásul a pálya melletti kutakon turnusváltáskor elég szép sor össze tud jönni. Nekem beleférne a megállás, hiszen másfél óránként amúgy is szoktunk pihenőt tartani a gyerekek miatt. Viszont az otthoni töltés jelenleg nem megoldható sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • Tapsi

    addikt

    válasz Rolly #311 üzenetére

    Figyelj, még mindig ott tartunk, hogy töltsél otthon, vagy anyósnál, és akkor jó lesz neked. Mi van, ha nincs garázsod, vagy nem tudsz megállni a ház előtt? Egy faluban ezek triviális dolgok, de egy nagyvárosban nem. Kertes háznál sem.

    És nagy különbség van a között, hogy megállsz, és a között, hogy meg KELL állnod. Az sem érv, hogy Horvátországban úgyis be van dugulva a pálya, mivel ettől függetlenül is meg KELL állnod tölteni, hiszen a dugóban nem tudsz. Mindenképpen lassabban érsz le, mint egy belsőégésűvel. Arról nem beszélve, ha bedugulsz, és a klíma szépen zabálja le az akksidat. :)

    Szerk: persze, szezonban tele vannak a benzinkutak. Mi lesz, ha az elektromos kocsik penetrációja 10x akkora lesz, mint most? A töltőoszlopoknál szerinted mekkora lesz a sor? És ott egy tankolás nincs meg 3-5 perc alatt. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Rolly #311 üzenetére

    "Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni."

    Ezen jót röhögtem. :DDD
    Azon túl, hogy a Wankel motor, robbanó motor és mégis forgatónyomatékot állít elő közvetlenül.
    Még azt is figyelembe kell venni, ha egy technológia fejlesztése áttörhetetlen akadályba ütközik, akkor vissza lépnek 1-2 technológiai szintet és onnan lehet tovább jutni. Olyan nincs, hogy nincs tovább fejlődni. Legfeljebb nem éri meg a fejlesztés. Ma sokkal hatékonyabb gőzgépeket tudnánk elő állítani.
    Sőt az elektromos áram termelésében, ma sem tudunk más eszközzel hőenergiából, mozgási energiát előállítani hatékonyabban. Például áram termeléshez.

    "Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... "

    Optimális fordulatszámon. A Tesla motorok diagramjait nézegetve inkább csak 90%. Hatvan százalékra viszonylag gyorsan felnyomja magát a motor, utána laposodik a görbe.

    " 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint :) az azért remélem tudod mit jelent :)"

    Igen tudom. A Diesel motor nagyjából 10%-al hatékonyabb. :D

    (#309) sheratan: "[link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%."

    Már bocsánat de linked és az kommented nem értelmezhető.
    A motor hatásfoka nem a sebességtől függ. A motor hatásfoka leginkább a fordulatszámától függ. A modern motoroké a légnyomás és hőmérséklet, oxigéntartalom, és még rengeteg dologtól függ. De a jármű sebességétől nem.
    A jármű sebessége a légellenállás nagyságát változtatja. Ez exponenciális görbe. Nem lehetséges extrapolálni a feltételezésed szerint.
    Van még egy nagy gond a linkelt táblázattal. Van egy 1.6 TDCI Ford Focusom. A 105-120 sebességtartományban legalább 3 fokozatban tudok autózni. A harmadiknak ott lesz a vége, de még meg lehet dobni a gyorsítás mértékén. Negyedikben alacsonyabb fogyasztás mellett mozgékony a motor. Az ötödik még csak a nyugodt közlekedést támogatja. Nyilván ebben a fokozatban lesz a legalacsonyabb a fogyasztás.
    Ráadásul a hibrid motor nem sok hasznot hajt egy nyugodt tempóval, könnyen járható autópályán. Alig van szükség gyorsításra és lassításra.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák