Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz dabadab #13 üzenetére

    "Új korában még nem nagyon, de aztán egyre inkább."

    Azért ez nem teljesen van így. A DPF megfogja a mocsok nagy részét.
    Nyilván a gáz állapotú mocsokért nem sokat tud tenni, ezért van a nitrogén oxidokat redukáló rendszer.
    Annyira bevált, hogy az új benzines járművekben is követelmény a PF.
    Németországban a műszaki vizsga végén mérik a szennyezést. Praktikusan megakadályozzák a kétévenkénti vizsgával, a megoldom okosba megoldásokat.

    Ettől függetlenül a nagyobb városokból ki kell rakni a robbanómotoros járműveket.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Füleske #38 üzenetére

    Tisztázzuk. A DPF a korom és más szilád szennyezést fogja meg.
    A káros gázok kibocsájtását más rendszerek biztosítják.
    Ezeket a rendszereket manipulálták. A héten osztották a bírságokat Németországban. Ebben a körben, A BMW is bekerült.

    Ha te a DPF-t kiszereled, meg sem mozdul az autó. A számítógép nem engedi elindítani a motort. De a kipufogórendszerből hiányzó darabot is ki kellene pótolnod. És ez nem az összes probléma.
    Ráadásul a modern DPF berendezések kezelést nem igényelnek. Normális használat mellett sohasem kerülsz vele. Érdemes minőségi gázolajat tankolni. A kormot el tudja távolítani.
    Az égéskor keletkező salakot viszont nem.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 8th #42 üzenetére

    "Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek."

    A több milliós városokban tényleg nincs helyük. Attól, hogy sokkal tisztább égéstermékkel rontják a levegőt, még mindig rontják a levegőt.

    Amikor Münchenben kitiltották az euro4 előtti dízeleket, a koromszennyezés 2 nap alatt csökkent határérték alá a részecske szennyezés. Mindenütt. Ott is ahol nagyon magas volt.

    A kitiltás lépésenként és türelmi idővel lehetséges.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Füleske #55 üzenetére

    Mondom modern autóknál.

    Amelyik autónál motort kell bontani az nem modern.
    Amúgy ez egyre kevésbé probléma. A használható és teljes értékű pótalkatrész nem sokkal drágább mint a kamu pótlás. A szerelési díj viszont azonos. Sőt a kamuzás okán többet lehet kérni.

    A ma forgalomba kerülő autóknál ez kevéssé probléma.
    Az én 12 éves Ford Focus DA3 autómnál elméletileg 120 ezer kilométerenként kellene cserélni a partikel filtert. 150 ezernél ki lett takaríttatva. Most 190 ezernél tart a az autó. Ez még hozzáadott adalék folyadékot igényel. Azt pótolom amikor kell.
    A cégnél újabb Forddal járok. Annak a kipufogó rendszere, mintha ott sem lenne. Nem igényel gondozást. Ha jól emlékszem cserélni csak 250 ezer kilométerenként kellene, de minőségi üzemanyaggal tovább bírja. A salak tömíti el a szűrőt, azt nem tudja a motor eltávolítani.

    A több évtizedes autókat legjobb lenne kiállítani a forgalomból. A linkelt videón lévő motor is kaphatna már vezetői engedélyt, a korára tekintettel. :D

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #78 üzenetére

    ".Sanszos, hogy sok benzines/dízel autó tulaja zőldebb nála."

    Elnézést a kiemelésért. :DD
    A gondolatmenetedben ott van a hiba, hogy az elektromos járművek nem ott szennyeznek nagyon ahol felhasználják az elektromos energiát.

    Jelen helyzetben minden járműmeghajtás kompromisszum.
    Az elektromos járművek annyival kedvezőbbek, hogy a szennyezés egy része nem a felhasználás helyén keletkezik. ez teszi élhetővé vagy élhetőbbé a nagyvárosokat.

    Az öt - hat évesnél öregebb járművek környezet barátságáról nem érdemes beszélni.
    A fiatalabbaknál se mindegyik. Amelyik tartja a 100/100 szabályt, azt nem lenne forgalomba engedni. leginkább a B betűs autók szabványa. :(((

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #104 üzenetére

    "Azt az áramot el is kell juttatni valahogy, majd letranszformálni. Egy benzinkúthoz nem muszáj csővezetéken szállítani a benzint,..."

    Azt azért számold bele, hogy a kábelfektetés egyszeri költség, ami után minimális karbantartás szükséges.
    A környezetszennyezés is hasonlóan oszlik meg. Az építési időszakban magas, utána közel nulla.

    Az üzemanyaggal azért más a helyzet. Nyersolaj kitermelés és import. Németországba tankhajókkal szállítják a nyersolaj egy részét. A nehézolaj olcsó üzemanyag, de a legkörnyezetszennyezőbb hajtóanyag címére sikeresen pályázhat. A finomítás után szállítani kell, majd szállítani a kútig.

    " Pl. nekem egy 8 éves, 2 literes dízelem van és állítom, hogy zöldebb vagyok, mint egy agglomerációból naponta, villanyautóval ingázó. "

    Állítod. Inkább csak rosszul gondolod. Amíg egy e-autó a fékezésekből képes visszanyerni a mozgatásba befektetett energia egy részét, egy tisztán robbanómotoros a teljes mértékben a fékrendszerrel emészti el.
    Ez ugye duplán környezetszennyező. Nincs energia visszanyerés, de legalább a fékek kopása is növeli a részecske méretű szennyezést.

    "Én sem ott szennyezek, ahol élek, mert az autóm futásának 90% -át úgy teljesíti, hogy kimegyek vele Németországba, meg haza."

    Nem erről van szó. A szennyezés szempontjából mindegy hol szennyezel. A nagyvárosok szempontjából ott az előny, hogy nem (csak) a helyszínen szennyez a jármű. A fékek és a gumik az elektromos autók esetében is kopnak, de az energia előállítás szennynezése másutt történik. Nyilván az sem mindegy miből állítják elő az elektromos áramot. Németország ebből a szempontból jó helyzetben van. Az északi-tengeren folyamatosan fúj a szél. Már csak két távvezeték hiányzik az ország egyenletes ellátásához.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #117 üzenetére

    (#116) 8th: "Motorfék?"

    Mert az vissza táplálja az üzemanyagot?
    A régi porlasztós járművek még akkor is fogyasztják az üzemanyagot.
    A motorfék leginkább a jármű lassításához jó. Ebben is a diesel jobb hatásfokú, de az sem alkalmas komolyabb fékezésre.

    (#117) Somatom: "Ez nem így van. Mivel még nem tudják, hogy hogyan is lesz a jövő, a szabványok változnak, amihez a hálózatnak is folyamatosan alkalmazkodnia kell."

    Ezért nem kell neked aggódnod. Jelenleg 400 voltos hálózatot húznak a töltéshez. A töltést biztosító szolgáltató olyan kiszolgáló végpontot akaszt a vezeték végére, amit akar. Abból lehet 800V-os töltőt is üzemeltetni.
    Ráadásul a töltőpontok szaporításához a hálózatot is bővíteni kell, ami lehetőséget biztosít a ma még speciális igények kielégítéséhez.

    "Aki agglomerációból ingázik, az naponta tölt, generálja a dugót, parkol a városban, koptatja a gumikat, stb., stb."

    Kevered a dolgokat.
    Az egyik az, hogy olyan nagyságrendű és minőségű tömegközlekedés nincs a nagy városokban és környékükön, amivel ki lehetne váltani az szgk használatot.
    A másik, hogy az elektromos autók kevesebbet szennyeznek, mint a robbanómotorosak, a felhasználásuk helyén.
    Ha én tömegközlekedéssel járnék munkába, akkor az utazási idő hosszabb lenne, mint autóval. A havi költsége is magasabb lenne, mint a felhasznált üzemanyag költsége. Ezért 4 éve vettem egy új városi autót.
    Vettem volna elektromosat, drágábban, de akkor még nem állt rendelkezésre elegendő töltőállomás. Hiába van 3 fázisú energia ellátásom. Az utcában tilos a parkolás. Mára sokat javult a helyzet, gondolkodás nélkül cserélem az autót elektromosra, jó ajánlat esetén.
    Részese és elszenvedője vagyok a városi közlekedés problémáinak.

    "Szóval, fenntartom, hogy én vagyok a zöldebb."
    Mit lehet ezzel a kijelentéssel kezdeni. Addig, amíg valóban nem lehet 10 perc alatt feltölteni egy akkumulátort, nem lehet téged kötelezni elektromos autó használatára. Az, hogy te vagy a környezetkímélőbb, még akkor sem feltétlenül igaz, ha te választod meg a viszonyítási alapot.
    Ha egy kamion mögé beállva tolod le a kb 1000 kilométert, akkor nem szóltam. :DDD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #137 üzenetére

    "Miért nem költözöl olyan helyre, ahonnan nem kell autóval járnod?"

    Ha a következő 20 évben kifizeted a nagyjából 500 euró havi többletköltséget, akkor költözök. Ha nem akkor értelmetlen kérdést tettél fel. Na jó legyen 400, mert 100 eurót elatugozgatok. Ja nem, mert a havi bértlet költségével még mindig számolnom kell.

    De ez terelés. Nem arról folyt beszélgetés, hogy én mit csinálok. Te állíítottad, hogy zöldebb vagy az elektromos járműveknél. Maradjunk ennél, ha még úgy gondolod.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #212 üzenetére

    Mintapélda hozzászólás a kettős mérce felismeréséhez.

    "Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta"
    Erre később visszatérek.
    De elméletileg semmilyen motor sem tiszta. Minden motor alacsonyabb hatásfokú 100%-nál. Ha mást nem, de hulladék hőt minden motor termel.

    "...az energia kétharmadát elpazarolja,"
    Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól.

    "az olaj áztatta motor"....
    Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.

    Idáig tartott az első mérce, első felvonása.

    "Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják...."
    Mert? Ha az elektromos hajtásról van szó, akkor lehet miniatürizálni a problémát?!

    "Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. .."
    Miből gondolod, más megoldások fejlesztését abbahagyták?
    Nem kizárólagos tulajdonsága az innováció az elektromos járműveknek.

    "...nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni."
    A hidrogénnel meglehet, korlátlan számban újrahasznosítható anyag.

    Most térünk vissza a motor sohasem lesz tiszta második fejezetére.

    "Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek."

    Csak drága. Most tekintsünk el a ma használatos ipari gyártástól, az hosszú távon nem fenntartható megoldás. Elektromos árammal közel környezetszennyezés nélkül állítható elő.
    'de folyamatosan szökik a falakon át)'
    Korrekt. De csak akkor korrekt, ha hozzátesszük az akkumulátoroknak önkisülése van. Azokból sem lehetséges a betáplált energiát veszteség nélkül hasznosítani.
    'olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb'
    Nem. A benzines motor nem játszik példaként. Nem használható Otto motorban. A beindítás pillanatában robban a motor. Amúgy sokkal jobb a hatásfoka a hidrogén égetésből nyerhető energiának. Ha nem lenne és szabad hidrogén maradna a kipufogó gátban, szintén robbanna a jármű. Az energiacella jellegű felhasználás hatékony és biztonságos.
    'Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.'
    Azt azért meg kell érteni, hogy a hidrogén a ma is mert legnagyobb energiasűrűségű üzemanyag. Minél nagyobb az energia sűrűség annál veszélyesebb az anyag.
    A veszélyesség csökkentésének érdekében több tartályban tárolják a hidrogént.
    De a veszélyességet az akkumulátorok esetében is figyelembe kell venni. A sérüléses robbanás elkerülése érdekében erős fém tartóban helyezik az akkumulátorokat.
    Nem fekete - fehér világban élünk, hogy a realitást messze kerülve beszélgessünk vitatkozzunk. :(((

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Rolly #311 üzenetére

    "Nagyjából elértük a belső égésű motorok csúcsát a mazda új benzines motorjaival nincs hová tovább menni, mert egyenes vonalú robbanás által kiváltott mozgásból nem lehet ennél jobb hatásfokkal forgó mozgást összehozni."

    Ezen jót röhögtem. :DDD
    Azon túl, hogy a Wankel motor, robbanó motor és mégis forgatónyomatékot állít elő közvetlenül.
    Még azt is figyelembe kell venni, ha egy technológia fejlesztése áttörhetetlen akadályba ütközik, akkor vissza lépnek 1-2 technológiai szintet és onnan lehet tovább jutni. Olyan nincs, hogy nincs tovább fejlődni. Legfeljebb nem éri meg a fejlesztés. Ma sokkal hatékonyabb gőzgépeket tudnánk elő állítani.
    Sőt az elektromos áram termelésében, ma sem tudunk más eszközzel hőenergiából, mozgási energiát előállítani hatékonyabban. Például áram termeléshez.

    "Az elektromotor hatásfoka 98% körüli... "

    Optimális fordulatszámon. A Tesla motorok diagramjait nézegetve inkább csak 90%. Hatvan százalékra viszonylag gyorsan felnyomja magát a motor, utána laposodik a görbe.

    " 2017ben a legjobb merci motor volt 50%-os a gyártó szerint :) az azért remélem tudod mit jelent :)"

    Igen tudom. A Diesel motor nagyjából 10%-al hatékonyabb. :D

    (#309) sheratan: "[link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%."

    Már bocsánat de linked és az kommented nem értelmezhető.
    A motor hatásfoka nem a sebességtől függ. A motor hatásfoka leginkább a fordulatszámától függ. A modern motoroké a légnyomás és hőmérséklet, oxigéntartalom, és még rengeteg dologtól függ. De a jármű sebességétől nem.
    A jármű sebessége a légellenállás nagyságát változtatja. Ez exponenciális görbe. Nem lehetséges extrapolálni a feltételezésed szerint.
    Van még egy nagy gond a linkelt táblázattal. Van egy 1.6 TDCI Ford Focusom. A 105-120 sebességtartományban legalább 3 fokozatban tudok autózni. A harmadiknak ott lesz a vége, de még meg lehet dobni a gyorsítás mértékén. Negyedikben alacsonyabb fogyasztás mellett mozgékony a motor. Az ötödik még csak a nyugodt közlekedést támogatja. Nyilván ebben a fokozatban lesz a legalacsonyabb a fogyasztás.
    Ráadásul a hibrid motor nem sok hasznot hajt egy nyugodt tempóval, könnyen járható autópályán. Alig van szükség gyorsításra és lassításra.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Rolly #325 üzenetére

    ".. majd kifogásolod, hogy az elektromotor átlag 90% körül teljesít "

    Nem kifogásoltam. Legfeljebb te olvastad félre.
    Csak helyre raktam a 98%-os túlzást.
    Nem nálam van a kettős mérce. :D

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Rolly #392 üzenetére

    "....sajnos az új autókba ajánlott a prémium üzemanyag ..."[/I
    Már megint csúsztatsz. A prémium üzemanyag, prémium autókba való. Vagy azokban sem kötelező.
    De! Ha tisztában vagy az E10 és E5 minősítésű ütemanyagokkal. akkor tudod, hogy az E10 nem feltétlenül rosszabb minőségű üzemanyag. Magyarországon általában ez jelenti a prémium minősítés eltérést. Németországban ezek mellet van egy valóban prémium minőségű üzemanyag a piacon.
    Átlagos autó esetében semmiféle többletet nem ad. Tapasztalat, kipróbáltam.
    Az autóba amúgy is csak az EU minősítésű üzemanyagok használatát írják elő Európában.

    Még valami.
    Amikor ódákat mesélsz, hogy mennyi perc alatt tolt be az akkumulátorba a töltő, érdemes lenne utána olvasnod a töltés fizikai tulajdonságiról. A nagyon alacsony vagy nagyon magas töltöttségű akkumulátorok lassabban veszik fel a töltést. A lassabb töltés mindig pénztárca kímélő, mert kitolja az akkumulátor életciklusát.

    Ha a pénz nem számít, akkor nem szóltam.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Rolly #422 üzenetére

    Nem értetted.
    Az ne mindegy, hogy 10-ről 20 százalékra töltve Vagy 60-ról 70%-ra töltve lehet több energiát felhasználni egy "gyors" és nem gyorstöltéskor.

    Amúgy az akkumulátorok kapacitása egy kompromisszumos optimum beállítás.
    Teljesen lemeríteni és teljesen feltölteni nem lehet az akkumulátorokat. Ezt a töltőelektronika szabályozza. A "túlmerítés" értelmetlenül károsítja az akkumulátort. A túltöltés korlátozza a feltöltések lehetséges maximális számát.
    A minőségi gyártók egyszerű trükköt alkalmaznak. Az akkumulátor névleges kapacitását alacsonyabb jelzik, mint a benne lévő celláké. Tehát alacsonyabbra töltik a lehetségesnél.
    Ezzel teszik láthatatlanná a használatból származó kapacitás csökkenést. Legalább is a garancia időn belül.

    Modern dízel autót nem vásárolunk városi forgalomhoz. A részecske szűrőnek kevés lehetősége van öntisztulni. Télen még rosszabb a helyzet, lassabban melegszik fel a szükséges hőmérsékletre.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák