Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz tha_answer #558 üzenetére
Jaja. Egészen a következő választásokig...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #561 üzenetére
Azokat is választják ám, és minden országban vannak autósok, sokan...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Miért lenne a megtérülés bizonytalan? Kevés ennél biztosabban megtérülő üzletet tudok elképzelni.
Az elektromos művek a mostani hálózatot is kiépítette, látnivaló, hogy lehetséges, már megtörtént a múltban. Nem hiszem, hogy megugorhatatlan feladat lenne bővíteni rajta...Valamiért mindig úgy van ez előadva, hogy az összes elektromos autó egyszerre, minden nap nulláról százra fogja tölteni az autóját. Hát nem. Egy átlagos autós megy egy évben 25-30 ezer km-t, erre kell tervezni, ahogy nem tankol minden nap, tölteni sem fog minden nap. Egyre nagyobbak a hatótávok, egy 300 km-es hatótávú autót kb. két hetente fog tölteni a többség.
(természetesen vannak a Békéscsaba-London távot naponta kétszer leautózó tömegek, hát ők így jártak...)Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Dehát benzint se lehet ennyi autóhoz eljuttatni. Mert a gyógyszertárba hogy megy be ennyi autós? Nem lehet majd aszpirint venni, mert a sok autós ott fog tobzódni. Meg ennyi benzint hogy fognak olajból finomítani? Ki építi fel azt a sok finomítót? Meg hogy fogják odaszállítani? Amikor konkrétumok kerülnek szóba, akkor mindig jön a terelés, hogy majd megoldja az olajtársaság. Ez tényleg egy szekta, nagyon kemény.
Gondolták a hasonló gondolkodású emberkék 100+ éve, amikor még csak a gyógyszertárakban lehetett benzint kapni. Teljesen lehetetlennek látszott (nekik), hogy akár több millió autó is benzinhez tud jutni egy ilyen kis országban...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
-
nagyúr
Oké, de azt megvan, hogy mondjuk csak az utóbbi 50 évben sokkal több, mint duplázták a kapacitást? Pont annyival növelték (meglepő módon), amennyivel többre volt szükség. Varázslat, vagy egyszerűen ez így működik? 1960-ban a föld lakossága valahol 2 milliárd körül volt, most meg majdnem 8. Akkor mennyit fogyasztott egy átlag háztartás és mennyit most? Kb. megtízszereződött, és négyszer annyi ember van, vagyis negyvenszeresére növekedett (valójában jóval több, de hagyjuk). Hogy lehetséges mégis, hogy van ennyi áram? Talán úgy, hogy kiépítették hozzá a hálózatot? Na most ha már a múltban ezt meg tudták tenni, én ebből arra következtetek, hogy a jövőben is megtudják.
Ráadásul számolj utána, hogy nem fog mindenki napi 500 km-t autózni (mert ebben az esetben lenne csak igaz a számításod, hogy mennyit töltenek), sokkal inkább 50-60 km-t megy az átlag, vagyis mindjárt lehet tízzel osztani, amire gondoltál...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De a mostani földkábelek hogy kerültek oda? Nem lehetséges, hogy ezt a bravúrt megismétlik? Vagy az a 6 milliárd plusz lakos mind az erőműből viszi haza vödörben az áramot, csak az eredeti 2 milliárdnak jut az utolsó kilométerekből?
Nem hiszem el, hogy ne lehetne bármilyen hálózatot bármilyen mértékben növelni.
Ha például épül egy új lakópark mondjuk 1500 lakással (pl. nemrég a Marina park a Váci út mellett), akkor mi történik vele? Nem lesz áramuk, vagy kiépíti a szolgáltató? Én az utóbbira tippelek...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De miért gondolod elképesztően költségesnek? Ha a mostani állapotot vesszük 100%-nak, akkor a 20 évvel ezelőtt 80%-volt, és simán megugrották a +20%-ot 20 év alatt, akkor a következő 20 évben a +20% miért lenne ennél lényegesen költségesebb?
Igen, elég lesz a 20%, fentebb dabadab kiszámolta neked, hogy a teljes üzemanyagfogyasztás kiváltása +30% lenne, de egyrészt nem lesz a teljes közlekedés átállva 20 év alatt, másrészt ennek jelentős része vonat/busz/kamion, ami ezután sem a lakossági hálózatot fogja terhelni. Ráadásul eleve van egy igen széles réteg, a kertesházban lakó, aki nagyrész meg fogja oldani pl. saját napelemmel a töltést. Aztán lehet éjszaka is tölteni, amikor eleve van plusz kapacitása a rendszernek stb. Szóval semmi elképesztően költségesen vagy akár csak nehezen megvalósítható dolgot nem látok abban, hogy a lakosság jelentős része 20 év alatt átálljon elektromos autózásra, legalábbis a villamos hálózatot tekintve.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Vaaagy... a jobb szélsőhöz áll be.
Persze erre lehet mondani, hogy de hát mi van, ha ott már állnak? Egyszerű: megvárja, amíg befejezik (max 15 perc, ha ennyit nem tud várni a lakókocsival, akkor neki tényleg nem való. Na nem az elektromos, hanem a lakókocsi...)Mindenre megoldásra lehet problémát találni, főleg, ha nem megoldani akarod, hanem problémákat keresel. Pl. mi van, ha épp meghekkelik az üzemanyagszállító cég szervereit, és nincs a kutakon üzemanyag? Akkor hogy mész a dízeleddel 1000 km-t? Ilyen nyilván nem történhet meg. Ja, várjál, épp nemrég de...
Meg nyilván a kalandozó magyarok is azért nem mentek Ópusztaszer 20 km-es körzeténél messzebb, mert meg kellett állni itatni
Azt kell látni, hogy az elektromos autó másképp működik, mint a belsőégésű, más előnyök, más hátrányok. Megszokás kérdése, de én nem látok semmi megoldhatatlant már a mostani, gyakorlatilag gyerekcipőben járó technológiával sem. Még erősen a fejlődési szakaszban vagyunk, 5 év múlva lehet, hogy gyökeresen más lesz minden, akkuk, töltési idő, töltőhálózat rohamosan fejlődik, csökkenek az árak is folyamatosan.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Szerintem sem, én is dízellel járok, de attól még nem gondolom, hogy nem lenne jó az elektromos, jobban szeretnék olyat, csak anyagilag nem engedhetem meg. Meg még sok millióan nem, mert nem olyan helyen laknak, vagy nincs annyi pénzük, vagy tüzel a macskájuk vagy ezer okuk lehet, de sokan meg igen, és ahogy csökken az árkülönbség egy elektromos és egy hagyományos között, úgy egyre többen. Én olyan 4-5 millát tudok egy autócserére szánni, ezért újat semmiképp nem veszek. Szerintem a mostani újak lesznek majd 4-5 év múlva azok, amit megengedhetek majd magamnak. Nem baj, a mostani kihúzza addig, és akkorra már minden szempontól jobban meg fogja érni.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Számold ki, hogy mennyibe kerül, ha a benzinre és a gázolajra raknak jövedéki adót. Én minden tankoláskor számolom...
Nyilván, ez benne van, hogy a mostani elektromosok fabatkát sem fognak érni, mert annyival jobb lesz pár év múlva a technológia. Erre várok én, hogy megvehessem olcsón
De a fejlődés a belsőégésűre a legveszélyesebb, ép most fejlődi túl az elektromos. Gondolj bele, hogy 5 év múlva mennyit fog érni egy használt dízel, amikor már semelyik nagyvárosba nem lehet bemenni vele...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Ki fog találni valamit, hogy lehúzza az autósokat. Na de most is ezt csinálja. Nem értem, ez miért függ össze az elektromos vagy benzin/dízel témával. Az állam adóztat. Ilyen egy mocsok banda ez, ha mindenki gyalog menne, akkor cipőadó lenne...
(vagy megtanul gazdaságot irányítani, mert pl. USA-ban nincs jövedéki adó, aztán mégis megvannak valahogy...)
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
És 99%-uk soha az életben nem vontat vele semmit...
Amúgy tök igazad van, a (kisebb akkus) villanyautók nem valók vontatásra. Ez van. Majd 5-10 év múlva lesz való. Először a hétköznapi használat elérhető opció, később majd a különlegesebb is. Aki napi kétszer megy Párizsba Ulánbátorból, annak tökre nem jó ez. Meg aki lakókocsit akar vontani annak sem. De ezek azért nem sokan vannak. Az első benzines autó sem váltotta ki teljesen az ökrösszekeret, de aztán elég hamar de...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Úgy, hogy több millió autó van, és minden évben százezres nagyságrendben vesznek új autókat még Magyarországon is, de persze nagyon sok használtat is, meg nagyon sokan járnak huszonéves roncsokkal is. Ezért átlag...
A villany is akkor fog majd nálunk tömegével elterjedni, amikor majd a németek levedlik. Mázli, hogy nem a magyar piac határozza meg, hogy mennyi és milyen villanyost adnak el...Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- MIUI / HyperOS topik
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Formula-1
- Autós topik
- 3D nyomtatás
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- E-roller topik
- Motoros topic
- További aktív témák...