Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
A benzin szállítása, tárolása milliószor egyszerűbb, mint az elektromos áramé ilyen léptékben. És itt még csak nem is a távvezetékekről beszélünk, hanem az utolsó kilométerekről, amikor a lakossági fogyasztót kell kiszolgálni. Erre nincs válasz sem stratégiai, sem operatív szinten. Nem, az EU sem tudja, csak annyit mond, hogy elektrifikáció. Miközben a réz ára már most többszöröse a korábbinak, és ez nyilván nem lesz jobb. És amikor ott tartasz, hogy 100+mm2-es rézkábelek kellenek, mert akkora áram folyik bennük, akkor gyorsan rákukkantasz az árakra, és eldobod az agyadat.
Az internet (hálózat) fejlődése organikus volt, itt pedig az történik, hogy az EU azt mondta, EV lesz, a belsőégésűt betiltjuk. A technológia pedig rohan a politikai akarat után.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nem 10%-ról beszélünk, hanem arról, hogy a kiépített kapacitást minimum duplázzuk, de inkább többszörözzük. Számolj utána, lakásonként egy autó (ami nyilván fikció, ennél több van), és legyen csak 3x32amperes dedikált töltő. Ez felel meg a 22 KW-os AC töltőnek. Úgy, hogy rengeteg lakásban 1x16 amper van, mi most bővítettünk 3x16-ra, de ellenőrizni kellett, hogy elég-e a betáp. Na, most leraksz az utcára mindenhova egy ilyen oszlopot, szerinted a jelenlegi betápot úgy méretezték, hogy ezt elbírja?
-
addikt
De én nem az erőművi kapacitásról beszéltem, hanem arról, hogy az utolsó kilométereken brutális költség a bővítés. Földkábellel ráadásul. Ennek nem pár év a megtérülése.
És nem, az elmúlt 50 évben nem nőtt jelentősen ezeknek a betápoknak a kapacitása, pont ez a probléma. Ma már egy villanytűzhely telepítése is megbukhat ezen. Most estünk át rajta, első kézből tudom, hogy mi a csízió. Aztán ott szaros 5-6 kw-ról beszélünk, nem több százról/ezerről tömbönként.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ahol melózok, ott van egy Shell Hof (A8, 85.Km). Csináltam műhód screenshotot. Látható a töltő, az egyiken épp áll is egy fehér Tesla (farral). Az autóval párhuzamosan az a tető a Hof kamionbejárója. Nem lenne praktikus elfoglalni egy lakókocsival.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem egy villanyossal sem centized ki a hatótávot, egy dízelnél pedig nagyobb a tartalék mozgástér. Nekem rossz érzésem kezd lenni, amikor a szintjelző 1 kockát mutat, pedig az óra szerint akkor még tudnék menni 180Km -t.
Akkor öt év múlva térjünk erre vissza! Mármint az én esetemre, mert azt erősen kétlem, hogy az átlag Magyar városlakó számára öt év múlva reális lenne egy EV.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem meg nem. Pont a fejlődés miatt rizikós. Ha eljön egy áttörés az energiatárolásban, akkor az azt megelőző technológiájú EV -k értéke a béka segge alá zuhan.
Aztán ott van a mézesmadzag faktor is. Berántják az embereket az EV -be, aztán jön a feketeleves. Számold ki, hogy mennyibe kerülne 100Km egy villanyautóval, ha csak a benzin literenkénti 110Ft -os jövedéki adójával fejelik meg a töltőáram árát![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az az egyenlőtlenség a probléma, hogy az elektromos töltést nem ugyanúgy adóztatja. A benzin után folyamatosan nő a kereslet, ezért még belefér. De, ez akkor sem természetes állapot és törvényszerű, hogy előbb-utóbb vissza fog ütni. Most kéne adóztatni és abból fejleszteni az elektromos hálózatot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Van benne valami. Úgy tudom, hogy az USA -ban adó oka van a pickupok népszerűségének, mivel ezek teherautónak minősülnek. Az USA nagy, különböző domborzati és éghajlati viszonyokkal. Sík úton, jó időben, wallmarkt oda-vissza távon a hátsókerekes, üres pickup -pal sincs gond. Hóban, terepen, vontatáshoz viszont kell a 4WD. Ezért van ilyen is, olyan is (még Cybertruck -ból is).
Lesz is pár probléma a Cybertruck -kal, ha az USA -ra optimalizált specifikációkat az EU -ban próbálják alkalmazni. Magyarországon meg pláne.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem ezek többen vannak, mint ahány ember felhasználói szokásainak megfelel egy EV és meg is tudja fizetni. Lehet, hogy hamarabb fog tudni ilyen távot menni, meg vontatni, mint hogy az átlag Magyar autós (tudod, az, amelyiknek az a 15 éves verdája van) meg tudjon venni egy EV -t.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5