Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
Az egyszerre töltendő autók száma miatt szvsz nem mindegy a lakótelep mérete. Illetve kérdés hol húzod meg a darabszámot. Minden parkolóhelyre nem tudsz töltőt telepíteni, hiába nyomja le a fajlagos költségeket. Kiszámolsz egy várható igényt és ahhoz méretezed az infrastruktúrát, vagy a meglévő infrastruktúrához számolsz x töltőt, amikért aztán indulhat a battle royale a lakók között?
-
"Új korában még nem nagyon, de aztán egyre inkább."
Azért ez nem teljesen van így. A DPF megfogja a mocsok nagy részét.
Nyilván a gáz állapotú mocsokért nem sokat tud tenni, ezért van a nitrogén oxidokat redukáló rendszer.
Annyira bevált, hogy az új benzines járművekben is követelmény a PF.
Németországban a műszaki vizsga végén mérik a szennyezést. Praktikusan megakadályozzák a kétévenkénti vizsgával, a megoldom okosba megoldásokat.Ettől függetlenül a nagyobb városokból ki kell rakni a robbanómotoros járműveket.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
8th
addikt
Dehogynem. Az, hogy az orroddal mit érzel és valójában mi van az autók kipufogógázában az két külön dolog. Én is büdösnek érzek minden benzinest amióta E10 üzemanyag van. Ez önmagában még nem jelent semmit. A részecskeszűrővel és katalizátorral trükköző tulkokat akiknek valóban okádék a szarjuk mögött menni magam is vaslapáttal verném tarkón. Sajnos az út szélén ezeket a dolgokat nem ellenőrzi senki pedig az ezért kiszabott büntetések legalább annyi bevételt hoznának az államnak mint a csilliárdokért telepített véda kapuk...
(#133) Ezekiell: Így van, ez egy remek átmeneti lehetőség lenne. Ezért is írtam, hogy "kezdhették volna azzal, hogy első lépésként..."
Nézd, elég nehéz másként gondolni amikor tudatosan olyan emissziós határértéket szabnak meg amelyek belsőégésű motorral egyszerűen teljesíthetetlenek. Napnál világosabb, hogy el akarják lehetetleníteni a belsőégésű motoros autókat. És mivel nedc szabvány helyett már wltc szerint mérik a fogyasztást így az érvényben lévő 95 g/km flottaátlagot konkrétan egyetlen autógyártó sem tudta teljesíteni akinek van belsőégésű motoros autója a kínálatban. Még a Toyota sem akinek a palettája tele van valóban takarékos hibridekkel. A gyenge forint mellett ezért is drágultak olyan fájdalmasat az új autók tavaly január elsejét követően. A 95 g/km feletti részre kirótt büntetőadót az autógyártók úgy ahogy volt beépítették a vételárba. Egy 0km-es új Golf egy év alatt másfél millió forinttal lett drágább emiatt ami elég brutális áremelkedés. Oké jöjjön az elektromos autó mit bánom én de lehetne ezt kicsit okosabban is csinálni pláne, hogy egy elektromos autó még Európa nyugati részén is luxus manapság nemhogy a csóró kis Magyarországon.
(#136) Hieronymus: Oké, és a magyar autópark mekkora hányadát teszik ki a karburátoros autók? A hobbistákat leszámítva ki a franc küzd 2021-ben ilyen gazdaságtalan és szervizigényes öreg szarokkal amikor 150k-200k-ért modern üzembiztos autókat is kapni már. Motorféknél nincs befecskendezés így értelemszerűen károsanyag-kibocsátás sincs. És nem keletkezik fékpor sem. Helyesen alkalmazott motorfékkel is lehet erőset lassítani.
(#156) Juhaszatti: Amikor többezer ember ér haza ugyanazon helyre nagyjából ugyanazon időben elektromos autóval az fog majd vicces helyzeteket szülni. A lakótelep összlakossága kb 8000 fő. "Naponta 30km-nél többet viszont nem vezet a nagy átlag" Erre valami statisztika van mert elég hihetetlenül hangzik. Agglomerációban élők jelentős résza a fővárosba ingázik. Felső-göd - Kispest táv ami nem a világ vége a legrövidebb útvonalon is 80km minden egyes nap.
(#158) Tigerclaw: "Ha kinai gyarak atlepnenek a sajat korlataikon es a minosegre is adnanak, sok piacot elvehetnenek az Europai autogyaraktol." Simán letarolják majd az egész eu piacot.
(#162) Somatom: 2001-es 1.4 8v F Astráról van szó. Faék az egész motor és olyan vastagok a szelepei, hogy röhögve kibírja a gáz okozta többlet hőt. Ha meg esetleg mégsem akkor eladom vas árban a braziloknak és maximum tapasztalatnak jó volt.
-
dj79
senior tag
Az alapvető gond az, hogy nincs megfelelő mennyiségű töltőpont kiépítve, a harmadikról meg nem vinném le hosszabbítón az áramot. A közelben megvásárolható garázsok legjobb esetben is 6-10A rendszerre lettek anno tervezve, amivel egy éjszaka alatt 40-50 km hatótávot vissza lehetne tölteni, de egy normális garázs is majdnem annyi, mint egy Dacia spring állami támogatással. A harmadik, legfőbb érv pedig az, hogy függetlenedni kell, főként hogy az eonnál is jön ugye a bruttó elszámolás….
-
dj79
senior tag
Akkuval és hőszivattyúval nem számolnék, inkább padlófűtés/falfűtés erősebb szigeteléssel hasonló bekerülési költséggel, hővisszanyerős szellőztetéssel. Voltam ilyen lakóházban télen, sokkal jobb a hőérzet/felhasznált fűtési energia aránya, mint radiátoros rendszerek esetében.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
A szigetuzemet ugy ertette szerintem, hogy a napelem csak akkura tolt vagy belso halozatra taplal, de attol meg ra lehet kotve a halozatra. Amikor nincs eleg tarolt energia, egy pillanat alatt atall a halozatra. Megfelelo berendezessel eszrevetlenul is megteheti, ahogy a szunetmentesek allnak at.
Valodi szigetuzemben persze biztos lesz esze es nem fogja feltolteni az autot az utolso csepp energiajaval.
Mondjuk a napelem eddig se volt valami gyorsan megterulo befektetes, foleg tamogatas nelkul, de az uj elszamolassal lehet hogy anyagi szempontbol nincs ertelme napelemekben gondolkodni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Pont azert, amit leirtal.: Megbizhatatlansag.
Szabalyozhatatlanul termelheto energiabol, mint amilyen a nap es szel, csak egy bizonyos szazalekot bir el az energiahalozat. Most meg nem mondom mennyi szazalek, de ugy remlik, hogy 20% alatt van. A halozaton a feszultseg es frekvencia stabilitasa nagyon fontos es ehhez a termelt es fogyasztott energianak egyensulyban kell lennie. Hogy ez igy legyen egyreszt kell kelloen sok gyorsan le es felszabalyozhato termelesi blokk es nem lehet tul sok olyan termelesi blokk amire nincs hatasunk es meg csak nem is tart menetrendet. Meg a zsinortermelo atomeromuvi blokkoknak is van automata szabalyozasa es ha nagyon kell meg manualis is. Otthon az inverter csak azt nezi, hogy van-e eleg nagy feszultseg a mukodesehez es maris nyomja ki az energiat a halozatba. Ha tul sok napelem van a halozaton es mondjuk hirtelen beborul, maris azonnal elo kell keriteni extra energiat a kiesett helyett, ha meg kisut a nap akkor valamit vissza kell szabalyozni. A sok felengedett nap/szelenergiahoz sok olyan termelesi blokk kell amit technikailag gyorsan szabalyozhato es nem zavarja a tulajdonosat, hogy nem mehet teljes kapacitasan, mert csak foleg szabalyozasra van felhasznalva. Mivel ilyen tulajdonos nincs, ot karpotolni kell akkor is ha nem termel.
Ja azt meg nem mondtam, hogy ha nincs eleg szabalyozhato kapacitas, akkor szeteshet a halozat reszben, vagy mondjuk egy nagy eromuvi leallas eseten akar egeszben. Erre lokalis vedelmek vigyaznak minden nagyobb alallomasban. Ha leesik a frekvencia, lekapcsolja a nem kritikus vonalakat. Ilyen nem nagyon szokott tortenni, es mivel lancreakcio is beindulhat, eleve nem engednek fel tul sok napelemet a halozatra. Elkepzelheto hogy mar azon a ponton jarunk. Nemetorszagban ugy tudom mar tobb napenergia van az idealistol.
Technikailag lehetne tobb is, de ahhoz epiteni kell meg tobb puffert a halozatba.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Rolly
veterán
Amerikában 34e USD a Tesla ami kb 13-13,5m Ft lenne Forintban,de itthon 14,5 felett van picivel...
A long range model3 kint 43000 USD itthon 19,5 m Ft a 16,5 millió helyett .... Hát így jön ki, hogy a 25000 USDs autóból hogy lesz 11-12 milliós itthoni autó :)Méretben az M3 az id3 ellenfele lesz talán, de lehet még kisebb is lesz és akkor az e208 ellenfele lesz... :)
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Igen, kb stimmel a dolog, a 85g/km a gyári fogyasztás-mérési ciklusra vonatkozik.
Viszont ilyen alapon is bőven jobb, mint bármi hasonló méretű nem hibrid rendszerű autó, hiszen mint a tesztekből tudjuk, vannak bajok a mérési ciklussal bőven.
Noukoum: Tatabánya, sok esetben az itteni "nagy" számú töltőt parkolónak használják sokan
Sheratan: van összehasonlítási alapom, hiszen előtte ugyanerre a turnéra egy lóerőben kicsit gyengébb, súlyban és méretben hasonló autót használtunk. Ott a városi fogyasztás 8-9l volt, a mostani nagyságrendileg a felével működik a napi körúton. Megnézve a 2014 árlistákat a kettő között nagyságrendileg 20% vételár különbség volt, de hasonlóan felszerelve (pl automataváltó) ennél is kevesebb.
Amúgy a Honda Jazz meg a többi autó sem azért drágult, mert hibrid rendszert kapott, hanem nagyrészt azért, mert stabilan 350 fölött van pl az euró is..... de ez más téma.Tapsi: elektromos fűtőszállal lenne megoldva a fűtés, nem vizes rendszer, valamit bojler a melegvízhez, továbbá H tarifa, klímával. Édesanyámnál utóbbi van 3 éve, karbantartásokkal együtt is jóval olcsóbb az üzemeltetése fűtésre is, mint bármilyen vegyestüzeléssel/gázzal.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
A legnagyobb vicc az egészben hogy ahhoz képest hogy 3 év alatt tönkremennek az aksik, még mindig nincs lehetőség az újrahasznosításra mert még mindig nem mentek tönkre 10 év után sem. Ki gondolta volna… De én dugtam a fejem a földbe mikor azt mondtam hogy f@szság, és most is én vagyok sötétzöld ha valamire azt mondom hogy hülyeség mert az.
Mondanám hogy Magyarország, de a többi országban is ugyanúgy létezik ez a benzin dízelvérű fan réteg,„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#72042496
törölt tag
Épp a hetekben mondták a MÁP Pluszt, ránéztem és 5 éves futamidő, EHM 4,95%.
#436 sheratan
Csak itt benzines és elektromos hajtású autókról volt szó. Vagy ennyire meglepő, ha valaki nem a polcon nézegeti éveken át a millióit, hanem valamit csinál is vele, aminek az eredményét számításba veszi?[ Szerkesztve ]
-
Joachim21
senior tag
Attól, hogy beállsz a kútra, megtankolsz, és nem kell sátor, se hidegélelem, mert nem vesztessz aránytalanul sok időt az energia/üzemanyag visszatöltsésével. NAgyon egyszerű a matek, ha megállásonkánt 2-5 óra mire feltöltessz, az konkrétan nem életszerű. Ha 10 perc alatt megvagy, az verseny és életképes.
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
addikt
És ez hogyan lesz fenntartható akkor, amikor az EV-k ténylegesen tömegessé válnak? A parkolva töltés akkor járható, ha nagyon alacsony a penetráció/saját garázsod, vagy beállód van. A lakótelepeken akkor minden parkolóhelyhez raknak egy töltőoszlopot? Ezt ki fogja finanszírozni? És a betáp fejlesztését?
-
dj79
senior tag
Visszatérve korábbi hozzászólásomhoz, a környékünkön (75 ezres megyeszékhely), a lakásunk körzetében 4 töltő van, abból 2 parkolóként funkcionál, 2 pedig január óta rossz. Rá tudsz keresni, szóval oké, hogy Budapesten bővül, de az rajtam pl nem segít.
Hiába akarom lecserélni 2-3 év múlva a hibridet elektromosra, ha ez nem változik pedig az e-2008 pont elég is lenne.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Az a probléma, hogy az áram nem így működik. Ha a szolgáltató kiépít 10x22 KWh kapacitást, akkor az ő szempontjából lényegtelen, hogy azt eltérő időben veszik igénybe, esetleg sosem töltenek róla, vagy 0-24-ben üzemel. A betápot a folyamatos maximális teljesítményhez méretezik, kábelből nem raknak be kisebbet csak azért, mert hátha nem használják majd mindig. Erről beszéltem, én nem az erőművi kapacitást keveslem, hanem a végponti infrastruktúrát.
-
Áfogat
csendes tag
A számolás elviekben jó, de valamiért mégsem stimmel. Ne kérdezd miért, nem tudom rá a választ, csupán, hogy a kormány:
- nem ennyire taksálja a közlekedés energiaigényét, hanem inkább 60-70 TWh-ra (70. oldal) [link]
- eleve számol a GDP növekedésből adódó fogyasztás bővüléssel, és az ebből adódó többletigénnyel
- a legtöbb (sajnos külföldi, mivel a saját terveink nem nyilvánosak 2030 után) elemzés 2-3 szorosára becsüli az elektromos energia igény szükségletet. Ebben benne van más területek igénye is, egy jelentős energiahatékonysági beruházás mellett.Az egyik (rész)megfejtés lehetne a hatásfokból adódó különbség, de mivel egy grafikonon vannak az adatok, ezért úgy gondolnám, hogy tisztították őket. Ettől függetlenül, ha számolsz a hatásfok csökkenéssel is kb. duplázol, csak a közlekedés energia igényével számolva. Egyébként 30% az Paks részaránya emlékeim szerint, ergo baromi nagy fejlesztést igényel, nem beszélve arról, ha több.
A legnagyobb gond nem itt van szerintem, hanem abban, hogy ha megnézed a terveinket, a kormány nem számol érdemi elektromos energia igény emelkedésével 2030-ig. Ez a konkrét cikk kapcsán lehet, hogy felülvizsgálatra szorulna - az is lehet már megtörtént, ha van vkinek friss infója, kérem ne fogja vissza magát. Mert mindegy, hogy mennyivel emelkedik, ha nem vagyunk rá felkészülve, és kényszer alatt hozzuk a beruházásokat. Szerintem nem mindegy, ha bővülnek a kapacitások, akkor milyen módon valósulnak meg. Én speciel nem vagyok atom párti, bár Paks 2 "haladását" elnézve esélytelen még egy harmadik ütem vagy egy újabb 50 év Paks I-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Most látom, hogy ezek a kérdések nem csak bennem fogalmazódtak meg. A videó kommentjében van egy link és az a cikk is ezeket a kérdéseket feszegeti. Én még megfejelném azzal, hogy szemlátomást mások a gumik és guminyomások és nem tudjuk, hogy mi van a Tesla rakterében.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az a nyomatékkülönbség itt nem sokat számít. A 4WD -sekben ott a felező és a Fordnak van brutál motorja az F -ekhez. Mindenképpen a tapadás lesz a gyenge láncszem. Azt meg a súly, a gumik a guminyomás és az aktív TRC döntik el. Aki vezetett már télen pickupot az tudja, hogy két 50 kilós homokzsák a hátuljába a minimum. A Tesla a specifikációk szerint alapból 500 kilóval nehezebb. Kemény, utcai gumikkal, hátsókerék-hajtással, kikapcsolt TRC -vel (különben nem füstölt volna) és könnyű hátuljával mindent elkövettek, hogy szegény F-150 -nek esélye se legyen.
A mozdonyokban pedig más miatt van ez az elrendezés.
1. a dízelmotor úgy a leghatékonyabb, ha állandó fordulatra van optimalizálva. Ezért hajt generátort.
2. A dízelmotort nem lehet terhelés alatt indítani, ezért közvetlen meghajtásnál kéne egy kuplungszerkezet, ami ekkora teljesítménynél nem oldható meg üzembiztosan.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Yettel topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vallás
- Tippmix
- Formula-1
- Milyen autót vegyek?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- Huawei P30 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xbox Series X + Venom töltőpad és akksi
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)