Új hozzászólás Aktív témák
-
anulu
félisten
nem. lakótelep, 50-60 villanyautó, 5 töltőhelyre.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Lenry
félisten
ne haragudj, de amit te csinálsz, az meg villanyautós hittérítés, szóval nem értem, hogy miért csodálkozol azon, hogy van, aki meg ellened dolgozik...
egyébként ha ki is alakul egy benzinkúton a sor, akkor is annak tudatában állsz oda be, hogy autónként mindennel együtt 5 perc alatt el lesz intézve, tehát rövidesen sorrakerülsz, míg villanyautónál rohadtul nem ez a helyzet.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
8th
addikt
Kétezerkettőben lett saját autóm, a közel húsz éves autós pályafutásom alatt egyszer fordult elő, hogy kb. húsz percet várnom kellett, hogy tankolni tudjak. Egyetlen egyszer a húsz év alatt. Ha beállok a kútfejhez onnantól másfél, maximum két perc és megyek is fizetni. Amint tudni fogja ezt egy használtan megfizethető árú elektromos autó kisdobos 'becsszó' lecserélem mindkét kocsimat arra. Viccelt félretéve nekem nincs bajom a rövid hatótávval, messzire már nem sajáttal járok így nálam csak a vételáron és a töltési időn vérzik el a dolog.
Ebben a témában megöli az értelmes párbeszédet, hogy minkét tábor a saját véleményét igyekszik ráerőltetni a másikra. Biztos össze is dőlne a világi ha bármelyik fél beismerné, hogy esetleg lehet némi igazság a másik mondandójában. Helyette körme szakadtáig ragaszkodik mindenki a maga igazához nem ritkán már szélsőséges példákkal érvelve pro és kontra. Kicsit szánalmas ilyenkor a fórum. -
Lenry
félisten
nem tragédia bazmeg, csak próbálom beleönteni a buksidba, hogy mit miért gondol a másik oldal úgy, ahogy.
pontosan ezt értem villanyautós hittérítés alatt, hogy lázongsz az ellen, hogy a másik oldal mekkora elmaradott kőkorszaki bunkó, mert nem érti meg amit mondasz neki, de közben a másik oldal számára fontos problémákról szemérmesen nem veszel tudomást, mert ha neked megfelel, akkor nyilván mindenki másnak is, mert ki van zárva, hogy másnak mások legyenek az igényei meg a lehetőségei mint neked.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Somatom
veterán
A mi házunk előtt cirka 10 parkolóhely van 18 lakásra. A szomszéd ház dettó. Ismerősöm a gazdagréti lakótelepen lakik. Már délután vadászni kell a parkolóhelyet. Ez általános szitu a városban. Sok az autó és kevés a hely. Az utak is túlzsúfoltak. Semmit sem segít ezen a villanyautó. Aki ződ, az nem villanyautót használ a városban, hanem villamost, meg biciklit.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ha semmilyen autónak nincs hely, abból ott hogy lesz az elektromos autónak hely árammal? Konkrétan azon a lakótelepen vásároltam az Aldiban. Ott van két parkolóhely töltővel. Az egyiken egy E-Mini állt, de nem volt rádugva a töltőre, a másikon meg egy 1 -es Twingo. Ennyit a töltős parkolásról.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ezt hogy érted? Amikor parkolóhelyre vadászva kering a lakótelepen, akkor még nem tudja, hogy hol fog tudni leparkolni. Amit írsz, az csak úgy lehet, ha minden helyhez tartozna töltő.
Az Aldinál pedig tábla van, hogy csak az álljon oda, aki tölt. Csak épp szarnak a táblára. Ha jönne olyan, aki vásárlás közben töltene, az rábaszott. Ennyi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Áfogat
csendes tag
Kár úgy tenni, mintha nem egy valós problémát feszegetne.
Mo. szgjművei: kb. 4 millió [link] , kb. annyi mint a háztartások száma: [link] -> minden háztartásban van 1 autó átlagban.
Parkolóhelyek száma a paneloknál: N/A, de fogadjuk el a tapasztalatot, hogy mindenkinek jut, hely de az eloszlás borzalmas --> legyen 800 e ez is (panelok száma: kb. 800 e [link] )
Menjen mindenki 5 ezret egy évben ( [link] ), havi: 500 km
Töltsön mindenki 2-szer egy hónapban az 800ex2 = 1,6 m
Legyen egyenletes a töltés eloszlása 31 napra számolva: 50 ezer töltő tudja a szükségletet kielégíteni (a fenti kiindulásból ezek folyamatosan töltenek)
Elektromos autók fogyasztása: 15 kWh/100 km [link] (0,000015 TWh/100 km)
Energia szükséglet: 0,000015x5x800e (fogyasztás x futás telj. x autó)= 60 TWh/HÓ!!!! - Mo. éves energia fogyasztása évente: 45 TWhHangsúlyozom, hogy nem tudom mennyire valósak a linkelt adatok, de az biztos, hogy alsó hangon vannak számolva, ha igazak. Illetve pls valaki nézze át, hogy nem ütöttem-e el tizedes jegyeket.
1. Ehhez borzalmasan nagy infrastrukturális beruházás kellene, ami nem két év. Sacc/kb akkor sem végeznénk vele, ha most nekiállunk, egy ilyen fejlesztés évtizedeken át tartana. FYI 2050-re klíma semlegesnek kellene lenni, van 30 évünk. Műszaki szemmel egyébként megvalósíthatatlannak érzem, olyan áron tudnánk csak kivitelezni.
2. Nem számoltunk a maradék autókkal ->hatványozódik a probléma.
3. Mellette fel kell számolni egy olyan hálózatot, ami már kész, napi gyakorlatban bizonyított.Pro/kontra lehet érveket felsorolni, de a fejet a homokba dugni nem kellene. Pl. a technológia fejlődik, mehet napelem a kocsik tetejére, de az áttörés már évek óta várat magára.
Most még lehet a pár ezres elektromos autóflottánál jaszkarizni, hogy megoldható, csak akarni kell, van elég töltő, én úgyis otthon töltöm, ne vegye akinek nem jó, de mi lesz pár év múlva?
A témához is hozzászólva: a Stellantis nem egy útmutató cég az elektromos autózás terén - mindegy, hogy PSA vagy FCA oldalát nézzük. Ha ezek pár éven belül átállnak, az azt jelenti, hogy addigra lesz olcsóbb elektromost gyártani, mint benzinest (mindegy milyen okból). Onnan pedig az emberek többsége is elektromos autókat fog venni, mert a gyártók ebbe az irányba kényszerítik őket.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Lejárt a szerkesztés,
Kedves the_answer 97-es, Áfogat legalább levezetett egy számítást még ha hibás is. Többi ott van..
Áfogat: rájöttem mit rontottál el, te Wh használtál kWh helyett! 1 kWh = 1000 Wh, azaz 15 kWh = 15000 Wh. Nem érdemes keverni a kettőt.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Áfogat
csendes tag
Thx, de túlkomplikálod, sima converterben váltottam át, valószínűleg elkattintottam valamit a beállításoknál. Épp ezért kértem vki nézze át.
Amit nem értek a válaszodból, az pont az, amiről a hozzászólásom többi 80% szólt, és elegánsan átsiklottál rajta .
Ha 16e km futást feltételezel autó/év, akkor még inkább nem jön ki a matek. Ez azt jelenti, hogy 40-65 km-t megy a jármű egy nap (365 nappal átlagban, vagy 250 munkanappal számítva). Ez azért jelentős szelet az elektromos autók akkujából, így hetente biztos tölteni kellene, de ki az aki teljesen lemerítené a kocsit, amikor úgyis gyakrabban kell tölteni? Ilyen körülmények között biztosra veszem, hogy mindenki azt preferálja, hogy hazamegy, rádugja az autót a töltőre, és reggel feltöltve vidáman használja. Ez azért egy baromi hálózatfejlesztést kíván, még egy optimalizált töltőrendszer kapcsán is, amit én úgy tudok elképzelni, hogy parkolónként lesz egy nagy töltő, amire mindenki rádughatja a kocsiját, és igény szerint tölti azt, majd a töltés végén fizet.
És itt jön az, amire nem látom a megoldást, és a beruházási hajlandóságot:
- a kieső jövedéki adó kompenzálására biztos, hogy a közlekedésre használt áram ára drasztikusan nőni fog, tehát megszűnik az ingyen töltögetés mindenhol
- ki az, aki a panelok elé lerakja a töltőhálózatot? EU, magán beruházás, állam (végsősoron magánberuházás), szolgáltató (végül szintén az egyén fizeti meg), társasház (dettó) lehetőségek vannak.
- ki az, aki beruház ilyenre, ha a parkolóhelyét bármikor elfoglalhatja más?
- ha nem fektetjük le az alapokat, hogyan gondoljuk, hogy bármilyen beruházás elindul?0-ra saccolom a régi lakótelepek mellé puszira letett és már megvalósult töltőhelyeknek a számát. Ebből kiindulva erős a gyanúm, hogy a mindenkori kúrmányzat utolsó célja lesz a panelok melletti töltőállomás hálózat kiépítése. Nem mondom, hogy gátolni fogja, talán egy részét EU-s pénzekkel támogatja majd, de elsősorban a társasházak nyűgje marad a kiépítés.
A fentiek alól csak úgy tudsz kibújni, ha jelentősen nő a hatótáv (kb. duplázódik), és a töltési idő is rövidül max.10 percre, különben a MOL töltőhálózatára zúduló tömeg a MOL-nál is fog lakni. A két feltétel nagyszerűsége az, hogy pont egymással ellentétes irányba hatnak , és ezeken a területeken van évek óta legnagyobb ígérgetés, a legkisebb előrelépéssel.Az energia igényre visszatérve, továbbra is tartom, hogy jelentősen alulbecsülöd a várható igényt. Megnéztem Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervét, kb. 70 TWh a közlekedés energia igénye 2030-ra egy masszívan növekvő energia felhasználási trend mellett (szintén converter úgy hogy vigyázz , 6000 ktoe). Ez azért jóval meghaladja az általad vázolt kb. 10 TWh teljesítmény igény növekedést, és az éves energia fogyasztással összevetve is baromi sok. [link] 70. oldal. Arról hadd ne tegyünk említést, ez csak a közlekedés energia igénye, de nem csak a közlekedés használ fosszilis energiahordozókat (valahol 30%-ot olvastam a közlekedés kapcsán, mint a fosszilis energia felhasználó terület, globális adat volt nem Mo-ra vonatkozott).
De kapaszkodj meg, a terv elintézi azzal, hogy 2030-ig nem kell foglalkozni vele, a későbbi periódussal meg nem számol - ami valahol jogos, mert messze van, de a trendek alapján lehetett volna bökni egyet. Ha a jelenlegi villamos termelés 30% Paks, Paks 2 felépítése kb. 15 év (ami elég optimista a jelenlegi haladási ütemet látva), akkor mennyire sok az a meglévő pár évtized?Azonban ennél sokkal fontosabbnak érzem, azt a kérdést, amit fent is írtam, ilyen leendő körülmények között hogyan tölti majd a panel proli (mint én is) az elektromos autóját? Még mindig nem látom abban a válaszban a megoldást, hogy van rá pár évünk, hogy kitaláljuk.
A részemről az nem kérdés, hogy nincs választásunk, és zöldíteni kell. A hogyan kapcsán vannak kérdéseim, azt látom, hogy ki-ki optimistán, vagy ellenségesen viszonyul a témához, de nekem a tárgyilagosság hiányzik.
[ Szerkesztve ]
-
Áfogat
csendes tag
Valóban ez volt a fő szál, és éppenséggel nem nagyon nyugtattál meg, sőt. Leírtál egy opciót, hogy hogyan kellene működnie, vagy működhetne a rendszer. Az egészet pedig felépíted erre az érvrendszerre:
"Mert mindenhol lehet majd tölteni."
Amit ilyenek követnek:
1. "Ha van töltő töltesz, 15perc."
2. "ha van töltő töltesz 8 óra."
3. "ha van töltő 1 óra töltés"
4. "ha van töltő, 1,5 óra töltés."
5. "ha van töltő megint lehet tölteni 8 órát."
Értem, amit mondani akarsz, és egyet is értenék egy ilyen modellel, csak a leghalványabb jelét nem látni, hogy ebbe az irányba mozdulna az ország, ez még az én példámnál is jóval durvább hálózatfejlesztési igényt takar. A modelledből nem az következik, hogy az telepít töltőt, aki azt akarja hogy ne másé legyen, hanem az, akinek ez üzleti érdeke (pl. kevéssé látom reálisnak, hogy az ovik töltőpont építésbe fogjanak) -> nem fog olyan helyre töltő települni, ahol nem rentábilis -> nem lesz mindenhol töltő.
Biztos, hogy úgy senki nem fog magának töltőt kiépíteni, ha a helyére bármikor bárki odaállhat tölteni, és nem 100%, hogy a telepítő is tölthet, amikor szüksége van rá. Ez a hiénázás melegágya lenne, ami nem példa nélküli - nem állítom, hogy általános, de semmiképp nem példa nélküli.
Magam is úgy vélem az a legtisztább, ha mindenki magának építhetne egy töltőt, akinek van rá szüksége, de akkor ez azzal jár, hogy bitorlod a parkolóhelyet, és akkor sem állhat oda más, ha éppenséggel az autód a munkahelyen van. Sőt tovább megyek, a leírásod alapján az építő maga is szabálytalanságot követ el, ha csak parkol a helyén, de nem tölt.
Az olcsóság részét nem egészen értettem, nem az anyagi vonzat a legproblémásabb a szememben, soha nem is állítottam ilyet. A tisztázatlan viszonyok zavarnak, hogy nem tudsz pár évet előrelátni, pedig egy autót pár évre vesz magának mindenki.
Még egyszer, maximálisan támogatok egy, az általad leírt modellt, de hinni nem tudok benne, hogy ez így is lesz. Mondhatnám, hogy szerintem meg az lesz, hogy meglátjuk mi válik be nyugaton, és copy-paste átvesszük, de ezzel is az a baj, hogy egy vélemény, és nem egy logikus következtetés.A váltási hiba mennyire alapja a szempontodból az érveim ignorálásának? Mert ha teljesen, akkor felesleges bármit is írni . Mit tegyek azon kívül hogy:
- elismertem a hibát
- amikor leírtam, akkor külön is kértem nézzétek át
Igen továbbra is állítom, hogy jelentősen alulbecsülöd a szükséges villamosenergia igényt, a fenti okokból, és erre nem lehet mentség a konvertálási hibám (az én hibám nem zárja ki, hogy más ne tudjon tévedni ). Melyik része nem volt világos az előző hozzászólásomnak, azt szívesen kifejtem bővebben, de az egészet újra nem. Nyisd meg légy szíves a linket a jelölt helyen, és ha továbbra is úgy látod hogy az egész átállás megvan az általad vázolt 10TWh-ból, akkor beszéljük át, miért gondolod úgy. Ebben az MNEK-ban az a jó, hogy minden az általunk saccolt értéket, kerekítést, elszámoltam, elkonvertáltam, nem vettem figyelembe dolgot, töltési veszteséget (amit szintén nem értettem hogy jött ide) beleszámol. Természetes nem aduász, de a saccolásnál mindenképp jobb.Sajnos minél többet beszélünk a témáról annál inkább meggyőződésem, hogy az ár sodor minket, nem pedig kis országunk hajózik a zavaros vizeken egy konkrét cél felé.
[ Szerkesztve ]
-
Áfogat
csendes tag
Nem igazán szeretem ezt az téma váltogatós hozzáállást, mikor jött szóba, hogy létesültek-e elektromos töltőkutak a MOL-nál, vagy az bevásárló központoknál, önkormányzatoknál stb? Hol állítottam, hogy nem történtek ilyen beruházások? Viszont a témához kapcsolódva, hány százaléka települt ezeknek a beruházásoknak a már kész lakótelepek parkolóiba (pl. készülve arra, hogy Mo. egyik legnépszerűbb márkája 7 év múlva csak elektromos autókat árul, ha már a cikk alatt kommentelünk )? Tudsz esetleg olyan programot, ami ezek fejlesztését végzi? Valóban úgy érzed a kormányzati szándék megvan, a jogi környezet adott? Az EU támogatásokkal megtömött rendszer 6 év alatt 2000-et tudott elérni, és nincs közte ilyen célú beruházás [link] , és a saját tapasztalataim alapján ilyen célú beruházás a tanulmányt követő időszakban sem készült, legalábbis nem számottevő mennyiségben. Nem, továbbra sem látom hogyan lesz ebből mindenki számára (lakótelepi környezetben értve) elérhető szolgáltatás. Lesz valami, de hogy az mi, azt csak a saját vágyaid kivetüléseként vízionálod. Az általad leírt kívánsághalom példázza a legjobban mennyire korlátosan használható manapság az elektromos autó, és pont annak a rétegnek akiről beszélgetünk.
Ez nem indokolatlan, hanem érthető szkepticizmus. Indokolatlan akkor lesz, ha nem tudsz rá válaszolni, ezért annak titulálod.Ki "terjeszti", hogy ennyi energiára van szükség? Egyedül Te állítod, hogy ennyire van szükség szerintem. Ezt vesézed 2 km át, azután is hogy készséggel elismertem, hogy elváltottam. Mindazonáltal a részedről még mindig ragaszkodsz hozzá, hogy minimális fejlesztésekkel meg lehet oldani, mert kikalkuláltad és elég 10 TWh . Nem, nem elég, konkrétan csak a 7-szereséről beszélünk, nem ennyire nő, hanem ennyivel. Csupán a meglévő kapacitást kell megduplázni/triplázni. És nem, nem számoltam ezt el (még ha ezt is próbálod beállítani). Ne legyen igazam, de ez újabb Paks(okat) igényel, a minden bokorba igényelt töltőhelyed listája pedig egész egyszerűen irracionális. Mennyi lehet egy töltőhely kialakítása 1-2 mFt? Az elképzelésed szerint hány töltő hely kellene (nekem úgy tűnik bőven millió felett gondolod, ha a 2019-es 7000 autóhoz 2000 töltő kell - a minimális igények kielégítése mellett)?
De villants pls. egy nagyot, hogy vakuljon mindenki. Szerinted milyen átalakításokat igényel az átállás, konkrétan, számokkal, időchartokkal, linkkel alátámasztva. Csak érezni szeretném, a te gondolatvilágodban hol kezdődik a lényegtelen probléma felső határa.
A valós problémákra pedig mindig a konkrét élethelyzetek világítanak rá, engedd meg, hogy a saját környezetemből vett példát hozzak. Mikor lesz az az időpont, amikor pl. én és a földijeim el tudunk ingázni 30 km-re egy vidéki kisvárosból, egy másik kisvárosba, és nem kell 30 km-re menni (60 km oda és vissza ) feltölteni az autót. Elég lesz egy tervezett évszám is, a nyilván linkkel alátámasztott tanulmányból, tervezetből.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Ez a cikk az olvasatomban nem propaganda, hanem egyszerű tényközlés.
Nem lenne baj, ha még egyszer nekifutnál a cikk utolsó mondatának.Egyébként mi a baj a hidrogénnel?
kBika: igen, illetve vegyük azt is figyelembe, hogy a keresleti oldal fizetőképessége nem feltétlenül áll összhangban a kínálati oldal által kitalált árakkal.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
Nem megy tönkre 10 év alatt csak romlik a kapacitása jelentősen felhasználás mértékétől függően. Egy 10 éves Leaf akksija (kíméletesen volt használva) amit volt szerencsém vezetni 60 százaléka az eredetinek ami akkor sem volt képes nagy hatótávra. Kocsmába járásra még jó azt kb. ennyi.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
stickermajom
addikt
Azt magyarázd már el légyszíves, hogy miért benzin dízelvérű fan az, aki nem veri mindentől azonnal a seggét a földhöz, hanem szkeptikusan kezeli a dolgot és próbál több információt szerezni. Nem mintha írta volna itt bárki is, hogy 3 év alatt tönkremegy az akksi ezekben..
Vergődés és fanboykodás helyett itt lenne a lehetőséged ezeket a tuti információkat megosztani a fórumozókkal, hátha eloszlatnád a kételyeket, de ezek a kérések rendre figyelmen kívül hagyódnak.[ Szerkesztve ]
-
-
kBika
csendes tag
Több ilyen teszt is volt már pl. becsületesnepper. Ott eléggé elvérzett az elektromos
Az általad linkelt tesztben is írják, hogy a passat dugóban állt... ha egy útvonalon mennek akkor lett volna igazságos és akkor végképp hosszabb az út egy elektromossal.
Számomra az utazás egy nem kívánt dolog, minél hamarabb szeretnék eljutni a célomhoz, így nem mindegy hogy meg kell-e állnom másfél órára tölteni egy 500 km-es út alatt.
És ebben jelenleg az elektromos nem tud olyan zökkenőmentes, gyors megoldást kínálni mint egy robbanómotoros. Városi araszolásra én sem vennék már benzinest, de aki többet megy pályán annak nem tökéletes megoldás.Ezt kellene elfogadnia pár elektromos hívőnek... sok handras
[ Szerkesztve ]
-
kBika
csendes tag
Mehet a teslával is annyival, akkor még hamarabb lemerül
Érdekes mindíg van valami világmegváltó magyarázat, hogy a zöld nyerne csak 20000 indok épp miért nem.
A dizellel bármikor bárhogyan megyek, tervezhetően odaérek.
Az elektromossal okoskodni kell, illetve ha épp foglalt a töltő akkor pluszban várhatok.Na ez az amire pont nem érek rá.
-
dj79
senior tag
Hujujj, itt azért vannak fura számok a cikkben, mégpedig vw és prius vonalon.
Ha sietek a pályán, a hsd is bizony inkább 6,5-7 liter körül eszik.
A passattal nagyot kellett sietni, hogy 9 liter legyen a fogyasztása, nekünk a tengerpartig a tsi elvolt 7 körül, mert a hatodik fokozat elég hosszú, ráadásul a fizetőkapuknál megvolt az órás dugó simán.Ennek ellenére mi egyikkel sem érnénk oda hamarabb, a gyerekek miatt másfél óránként szünetet szoktunk tartani hosszú úton, hogy szívjanak egy kis friss levegőt / ki tudjanak nyújtózni.
-
addikt
Tök felesleges ezen vekengeni, mert te is féligazságokat nyomatsz, és az ellentábor is. Az elektromos autó jelenleg hatalmas kompromisszumokkal üzemeltethető még akkor is, ha tudod otthon tölteni. Ha nem, mert tömbházban laksz, akkor használhatatlan egy átlagember számára első autóként. Másodiknak, városban szaladgálni tök jó, csak ennek az ökológiai lábnyoma 1000x nagyobb, mintha mindent megoldanál egy belsőégésűvel.
-
kBika
csendes tag
Szó sem volt Münchenről, országon beluli utaknál is okozhat plusz időt... a kocsim teljesen rendbe van rakva, szóval nem érzem hogy miattam pusztulna a világ.
Illetve amíg mondjuk 10-13 millióért egy kis városi autót kapok elektromosból, 12-től már van 320d bmw ami nem összehasonlítható utazási komfortban egy hasonló árú elektromossal.
Még 1 de inkább 2 autó-generáció kell neki, hogy beérjen a technológia. -
dj79
senior tag
Pont azt írtam, hogy tapasztalatom alapján a hibrid fogyasztása pályán semmivel sem kedvezőbb, mint egy jól áttételezett váltóval bíró benzinesé. Ez van, a hibridség előnye ott már elveszik, a fizikát meg nem lehet megszexuálni.
Hintalow: nem, a tömegtermeléssel szerintem valamelyest csökkenni fognak az árak, főleg, ha a kínaiak komolyan gondolják a dolgot és megfizethetőbb árú autókkal betámadják Európát. Technikai dolgoknál a bétateszterek, geekek mindig többet fizetnek az újdonságokért a megjelenéskor
[ Szerkesztve ]
-
kBika
csendes tag
Látom nem érted.
Megnéztem hogy 12-13 millióért milyen alternatívák vannak, ha új autót vennék.
Elektromosból csak kicsi városi autók vannak, míg 320d is kapható annyiért.
Ár alapján hasonlítottam, nem érdekel hogy az audi elektromos szedánja 35+ millió amit ha épp nem otthon töltök, szintén drágább tankolni.
Nyilván a bmw-nél sok jobb ár-érték arányú autót lehet kapni -
addikt
Próbálj már meg elvonatkoztatni magadtól, és átlag autós szemmel nézni az életet! Aki időnként városban jár, de el akar ugrani kirándulni, a szülőkhöz vidékre, és nyaralni is szokott Horvátországban. Ha én elektromossal akarnám meglátogatni anyósékat (250km), akkor egy irányba jó lennék, de ott már vadásznom kéne a töltőt a városban, hiszen náluk nem tudnék tölteni a háznál. Tegyük fel, felrakom töltőre a szekeret, addig ott malmozok a kocsiban 1-1,5 órát? Vagy menjek el taxival, aztán vissza? Ezt értettem én kompromisszum alatt. A saját dízelemmel nem kell ilyesmiken agyalnom, egy tankkal megjárom oda-vissza, de ha kifogyna, 5 perc. És nem állok meg óránként pihenni, bármi is állít erről a villanyszekta, 250-300 kilit simán le lehet pengetni megállás nélkül kényelmesen. Akár többet is, egy jó kocsiban, jó tempóban.
-
Somatom
veterán
Néztem, hogy mivel tudnám kiváltani az Espace -t. A Nissan -nak van egy méretben hasonló, villanyos hétszemélyese. 16 milla és a megnövelt országúti hatótáv 200Km. Gondolom, az sem 130 -as utazónál. Azt is kétlem, hogy elhúzná a lakókocsimat (az Espace két tonnát vontathat). Sztem kihagyom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
Lehet, hogy elsiklottál a kérdésem felett, milyen autód is van?
Amúgy itt egy jó kis véleménycikk.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
addikt
De ezt hogy gondolod? Hogy kihúzok az utcára egy 50 méteres hosszabbítót, mert ott tudtam megállni, vagy mi? Társasháznál ez eleve nem játszik, mert a másodikról nem lógathatod ki a hosszabbítót, a lépcsőházba meg nyilván nem dughatod be a töltődet.
Persze ez nem jelent gondot, hiszen amúgy is megállna az ember
Nem, nem állna meg, ezt fogadd el! És így a villámtöltés mind időelbaszás a belsőégésűhöz képest.
Hja, trollok, és nem valós probléma, mi? 2 hete ugyanez jutott eszembe anyósék felé a kamionok között 100-zal szenvedő Kona láttán, amikor kijött elém egy bátor előzésre, én pedig megérkeztem mögé tempóval. Akkor kibírtam röhögés nélkül a helyzetet, szépen megvártam, amíg visszasorol a másik kamion mögé, és folytatja az útját. Továbbra is kényelmes 100-as tempóval. Ő nem sietett.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Azért annak is megvan a diszkrét bája, hogy te a fórum legelvakultabb villany-trollja trollozol itt másokat.
Sokkal érdekesebb lenne a beszélgetés ha koboldfejű majmozás és kamulabarnázás helyett konkrét tényekkel, adatokkal esetleg nyilvánosan is elérhető tanulmányokkal tudnál cáfolni egy-egy hírt, cikket vagy állítást. De te erre képtelen vagy. Ezért is vagdalkozol ilyen ingerülten ha épp nem passzol a törékeny villany-troll világképedbe amit olvasol. Teljesen tipikus mindenki hülye de te tudod a tutit. Az mondjuk nagy kár, hogy a hatalmas magabiztos tudásodból soha semmit sem osztasz meg a nagyérdeművel de talán majd egyszer, a remény hal meg utoljára. A hozzászólásaidban tények és érvek még nyomokban se, helyette megy az üres fröcsögés. Ha minden muníciód kifogy jöhet a jó öreg személyeskedés. Mások minősítgetése, de ahogy fent már tanúbizonyságot tettél róla a konkrét hazugságoktól sem riadsz vissza. Gratulálok. Nem semmi alak vagy te öregem. Esküszöm kezdelek megsajnálni. Ezzel a mentalitással rohadt szar életed lehet.#286: +1
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Kíváncsiságból tettem fel a kérdést, hogy mennyi és milyen hosszúságú használat alapján írod azt, amit, nem támadás jellegű volt.
Sheratan: "Volt itt korábban olyan is, aki azon röhögött, hogy a 145-tel közlekedő Teslát le akarják tolni a pályán. Nyilván a sebességhatár+10%-kal menni nem elég, mert hát magyarok vagyunk, na " - pont szombaton volt alkalmam pályázgatni, na most az m1-n két fajta vezetőtípus a jellemző: 110kmh tájnézegető, 150khm és felette sietős.... ez nem autótípustól függ, hanem idegállapottól, egyszerűen nehéz 130kmh sebességet tartani.
Győrtől Komáromig a külső sáv 80, a belső sáv 90 átlagtempóval jött, a nyugodtabbak a valagukon, a sietősebbek meg két sáv közt ugrálva.
Amúgy a hibrid és zöldrendszámos autók komoly szálkát jelentenek sok ember szemében, ezt anno a priussal is megtapasztaltam (még városban is), aztán zöld lámpánál az elektromos rásegítés miatt sikerült visszasorolni a "türelmetlen" kolléga elé... -
Áfogat
csendes tag
Öreg csacska barátom .
Köszönöm a sok ténnyel alátámasztott hozzászólásod, egy darabig az általad linkelt anyagok feldolgozásával fogok foglalkozni, ne haragudj, ha kések pár válasszal. Tényleg meglepő, hogy a kérdéseim mennyire nagy részével foglalkoztál, és milyen átgondolt válaszokat adtál rá.Példaértékű, hogy ezek alapján nem kell annak megfejtésével foglalkozni senkinek, hogy:
- bár jó pár előre jelzés szerint a világ elektromos energia termelésének 200/300 %-ra kell nőnie az elkövetkező pár évtizedben, ez miért nem érinti Mo.-t. Mivel kiszámoltad, hogy ez nálunk 20-25%, amit az idő maga is megold. Kissé itt megzavart, hogy itt az én adataimból indultál ki, amik teljesen rosszak, ellentmond a Kaderják-féle kormányzati szakanyagnak, de a lényeg, hogy a kalkulációid jók.
- milyen módon fogják a panelban élő tömegek tölteni az elektromos autóikat. Alapos hatótáv, töltési pont kalkulációid alapján egy egész minisztérium emberanyagát spóroltad meg az ország számára.Példaértékű továbbá, hogy milyen korrekt módon ragaszkodsz ahhoz, hogy az állításait, számításait logikus módon leírt, követhető módon tálalt, konvertálási hibáját elismerő fórumtárs ne kalkulálhassa újra az adatait. Mondjuk ebben az egyben tényleg komolyan vehető vagy, a saját számítási hibád sem zavar, ragaszkodsz tovább a saját elméletedhez.
Amennyiben van rá lehetőség én szívesen aláírnék egy MTA levelező tagságodat támogató népszavazási kezdeményezést. Szerintem tudományosan megalapozott világlátásodat, témában mutatott profizmusodat sem szabad kárba veszni, a haza számára hasznosítani kell. Egy professzori álláshoz mit szólnál Fudan leendő Mo-i egyetemén?
Engedd meg, hogy búcsúzóul korrigáljam magam: természetesen tévesen állítottam, hogy hova dugod a fejed. Kizárt, hogy a homokba...
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
múltkor Dunaújváros 50-es Mobiliti töltő elmentünk mosdóba mire visszértünk már 3 perccel többet töltöttünk mint akartunk nem is gyorstöltő de egy 300 km-es turához (e208-cal nyáron) amiből 120km autópálya kellett 8 perc töltés (ebből lett 11 ) így haza 14%-kal értünk ... és 7-8 kWh-val az akkuban
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Windows 11
- Witcher topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- YouTube
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Suzuki topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Seasonic Focus GX 850 Gold - 10év papíros garanciával, újszerű állapotban, dobozában!
- GIGABYTE RTX 3070 GAMING OC 8GB GDDR6 SAMSUNG OC 256bits eladó!
- Asus VivoBook PRO - 14" 2.8k OLED / i5-11300H / 16Gb DDR4 / 512Gb NVME / RTX 3050 / HUN / 1.45 kg
- Alphacool Eisbaer LT360 vízhűtés
- O-K-G gép I5 7.generációs eladó, ajándék Logitech G102 Lightsync gaming egér és RGB gaming billentyű