Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #102 üzenetére
Hogyhogy erőművel? Tán a villanyautósok majd elzarándokolnak az erőművekhez tölteni? Azt az áramot el is kell juttatni valahogy, majd letranszformálni. Egy benzinkúthoz nem muszáj csővezetéken szállítani a benzint, de az áramhoz kábel kell. A szükséges infrastruktúra kialakítása mennyire zöld? Pl. mennyi réz kéne a kábelekhez?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #119 üzenetére
a bolygo koszoni szepen meglesznelkulunk is jopar kihalasi esemeny volt eddig is
Mi = emberiség, nem a bolygó, ne keverd. Mi beledöglünk.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #365 üzenetére
Tökéletesen illik a jelenlegi kormány szociálpolitikájába.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stickermajom
addikt
válasz tha_answer #365 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy ez valami EU-s vállalás, hogy amúgy jöjjön mindenféle más pénz tőlük. Ezért szórnak ki csak pár milliárdot.
-
addikt
válasz tha_answer #369 üzenetére
6 havi lesz az, de ez amúgy az átlagra igaz. Aki 2-3 millát keres, az nyugodtan vehet 30 milliós autót is, gond nélkül fenn fogja tudni tartani.
#364sheratan
Sehol sem írtam napi 600 km átlagot, ezt most te képzelted oda, hogy a saját állításaidat igazolhasd. Első autóról beszéltem, és arról, hogy időnként megyek vele hosszúkat anyóshoz, külföldre, túrázni, nyaralni. De, ez az átlag autós, aki hétköznap keveset használja a kocsiját (<100 km), de időnként megy vele sokat. Ezen mi az abnormális szerinted?[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #365 üzenetére
az e-autók támogatása EUs pénz CO2 kibocsátás csökkentése a cél.
- egy e-autó (tudom a saját példámmal jövök) ami 20e km tesz neg az a hazai mixszel kb 2 Tonna CO2-t spórol meg évente.
- az adott támogatás mértéke (ha nem Dácia Springet nézzük) akkor 12m forintig körülbelül az áfa tartalma. Azaz az EU a közös forrásból ad pénzt amiből mi úgy támogatunk autó vásárlást, hogy közben az a költségvetésnek igazából nem kerül pénzébe, mert az áfa befolyik az eus támogatás megjön mindenki jól jár (közben kereskedő keres, vásárló örül)HA jól láttam a CO2 kvóta ára jelenleg 51 € / tonna azaz egy hazai támogatott autó után ha a kvótánkban így több hely marad - amit el lehet adni akkor 100 € ~ 35e Ft összeg marad az állami kasszában.
E autót az vesz aki lokálisan sokat jár így a városok levegője is tisztább tud maradni. Közben meg a haveroknak kiszervezett / állami töltőkön is tudnak keresni a megfelelő emberekAz e autó támogatás az EU-n belül tulajdonképpen egy belső piaci támogatás amihez jelenleg külsős gyártó nem nagyon tud hozzáférni (kivéve Tesla de a kínaiak még nem) ezzel az EU autó gyártóinak is adunk (és az ott dolgozóknak is) támogatást.
Bizonyára több értelme volt a 14 perc alatt elfogyott KKV támogatásnak (ami 100M keret volt) most ezt majd kicsit ízlelgessük, hogy hogy tud kimerülni 100 M KKV támogatás 14 perc alatt amikor egy beadás kb 5 perc ha gördülékenyen megy a rendszer és nem fagy le mint az ETR / Neptunk tárgyfelvétel idején
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #486 üzenetére
milyen erőművé? Egy naperőműé ami kb 1,5 év alatt kitermeli a gyártási / telepítési CO2-jét?
vagy egy kombinált gázerőműé ami 60% körüli? Vagy egy ezer éves szénerőművé ami 30% körül lehet?Illetve ott van például a Győri Audi gyár és a mellette lévő kertészetet fűtő gázerőmű ami áramot és hőt termel? Így télen cirka 90%-os hatásfokkal tud működni? Nyáron meg ott van a napelem az Audi gyár tetején?
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #486 üzenetére
Mennyi az olajkitermelés, finomítás és szállítás hatásfoka?
-
Elektrosokk
addikt
válasz tha_answer #478 üzenetére
ezen páran átsiklottak a tervezőasztalnál... én elvittem poltopikba is.
#507Ezekiell egy fiat500e a vársoba + egy sporkombi vagy suv a hosszú utakra. és akkor mindenki elégedett.
[ Szerkesztve ]
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
nagyúr
válasz tha_answer #558 üzenetére
Jaja. Egészen a következő választásokig...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #561 üzenetére
Azokat is választják ám, és minden országban vannak autósok, sokan...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
8th
addikt
válasz tha_answer #558 üzenetére
Ahhoz előbb utak kellenének.
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #614 üzenetére
Azért majd nézz szét több lakótelepen az autók 80%a ott áll kb mindig forgasban ... Például Újpesten az ott lakók felé napközben is ott áll, ilyenkor a maradék 30% a metróval tovább közlekedők autói, vagy a környező területen dolgozók autói, de nem egy panelben van iroda ... Tehát reggel 7-9 között egyáltalán nem ürülnek ki a parkolók... :)
Ráadásul az elővárosok vagy vidéki autosokhoz képest a városiak kevesebbet is mennek...
Az egyszerre használás meg az elővárosból való bejárókra sem igaz... De azok többsége ikerházban vagy családi házban laknak...
[ Szerkesztve ]
-
Joachim21
senior tag
válasz tha_answer #551 üzenetére
Prolinak már nehogy legyen autója, vagy milyen szélsőbalos narratívát követ az elképzelésed?
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #639 üzenetére
Tudnál otthon tölteni? Ha nem akkor neked nem való elektromos autó... Ha igen, akkor egy évben hányszor mész 200 kmnel nagyobb távolságot?
Nálunk ez kb évi 1 horvát nyaralás és illetve 6-7 rokon látogatás... De ez utóbbit nyáron tudja az autó, mert nyáron 270-280 km hatotavot tud télen a fűtés miatt 180-200 így útközben kell tölteni.... (Célállomásokon tudunk tölteni)
Így évi 2*1 óra (horvát nyaralás) a töltés ideje... Plusz 7*30 perc. (És ezzel fele is lőttem 1-1 extra út kb benne van)... Ez évi 5,5 óra...
Ha egy tankolás 10 perc akkor nálunk régen 2 hetente jártam tankolni... Az Havi 20 perc volt évi 4 óra ... Tehát nekem évi 1,5 iramban kerül, hogy csak az "üzemanyag költségemen" megtakarítok 400ezer forintot... És több tonna CO2t illetve NOxot, szálló port, fékbetétet, olajcserét...
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #684 üzenetére
Szabad mozgás! = autó a városban, ne told már fullba.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #684 üzenetére
Mielőtt nagyon rápörögsz: attól is szétszakadt a társadalom, hogy az EV-k ingyen parkolnak és sok helyen ingyen töltenek, ugye? Meg attól, hogy a dohányosok ki lettek dobva kb mindenhonnan, ami beltér, vagy emberi csoportosulásra alkalmas hely. Meg attól is, hogy a sofőröknek tilos az alkoholfogyasztás, miért nem tiltjuk meg mindenkinek? Vagy hogy sétálóutcában tilos autóval bemenni, miért nem tilos bringával és gyalog is? Vagy mindenkit tiltsunk vagy senkit, máshogy nem is lehet értelme
És az autópályadíjakat is töröljék el, miért csak az mehessen ott, akinek pénze van rá? Egyáltalán miért ne ingyen osztogassunk autókat, mert különben sérül az alkotmányos joga az embereknek a szabad mozgásra, hiszen jelenleg sem tud mindenki megfizetni egy autót.Demagógia a javából.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #687 üzenetére
Mert mondjuk a sebességhatár betartását sem lehet kikerülni ugye pénzzel
#688: Igazából minden korlátozást feloldottak már, szóval nincs vírusos idő. Amúgy meg lehet bringázni, sétálni, taxizni, és városban ott van továbbra is a car sharing BP-en (MOL Limo például), ha mindenképp autó kell.
Amúgy meg akkor tessék a vidékieket is elárasztani kipufogógázzal egyenlő mértékben, mert ha szívni kell, akkor szívjon mindenki
"dehogynem, kb mnki meg tud fizetni egy autot aki dolgozik."
Jaja, ezt meséld már egy pályakezdőnek, aki a rezsi és albérlet mellett félretenni alig tud[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #694 üzenetére
1k euróért jelenleg ice-ból ilyen 20+ éves lestrapált cuccokat lehet venni. Azért az nem egy nagy üzlet őszintén szólva, főleg ha szervizköltséget is nézel nem csak vételárat.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #701 üzenetére
Jó jó, de nehogy már egy gyulainak tiszta levegő jusson, vagy esetleg Keszthelyen. Oda is tessék egyenletesen eloszlatni a kipufogófüstöt
Egy lépés a jó irányba lehetne a dugóadó, mint nyugatabbra pár helyen már bevezették. Ja ez sem jó, mert nem mindenki szív vele.
Remélem vannak még jó ötleteid.
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #684 üzenetére
persze szállóporban igaz, hogy egy euro6-os motor azt akár még csökkentheti is a városban... de azon kívül van több tucat kibocsátott káros anyag amit ilyenkor mindneki elfelejt... szóval ne kezdjük ezt a z euro 6-os tisztítsa a levegőt faszságot
normális világban belvárosba (kiskörúton belül nem mehetne semmilyen autó), nagykörúton belül pedig csak elektromos... körök külső felére kellenek parkolóházak és meg van oldva... ha holnaptól nem lehetne bentebb menni és lenne parkoló simán átszállna az ember tömeg közlekedésre még akár budapesten is... Vagy raknék egy elektromos rollert a csomagtartóba és meg van oldva minden