Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Elektrosokk #155 üzenetére
Ha kinai gyarak atlepnenek a sajat korlataikon es a minosegre is adnanak, sok piacot elvehetnenek az Europai autogyaraktol. Erre mondjuk nagyon keves jo pelda volt eddig. Ugy gyartjak az elektronikai hulladekot, mintha a selejt lenne az uj trend a vilagon.
A masik fekete lo a Tesla lehet, ha tuleli a ceg Musk megalomaniajat. Elvileg tervben van egy Model 3-tol olcsobb model, ami betehet a tobbieknek. Cybertruckot valoszinuleg itt ugy sem gyartanak majd, igy ha elkeszul a Nemetorszagi gyar, talan par ev mulva lesz szabad kapacitasa.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
GreenGoblin
tag
válasz Elektrosokk #210 üzenetére
Szépen le lett írva az amiről nagyon sokan nem beszélnek.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
#16820480
törölt tag
válasz Elektrosokk #210 üzenetére
Csak az a ferdítés ebben a cikkben, hogy az újrahasznosítás jobbára megoldható az akkunál és napelemeknél is például. Egy szénerőmű melléktermékét nem tudod újrahasznosítani. Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta, az energia kétharmadát elpazarolja, az olaj áztatta motor és váltóalkatrészek sem éppen környezetbarátok, az üzemanyag kitermelése, finomítása és szállítása is erősen szennyező és veszélyes is.
Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják, akkor is már bőven környezetbarátabbak vagyunk elektromosan. Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz Elektrosokk #210 üzenetére
Az eromuveknel sokkal nagyobb az eselye, hogy komolyabb karosanyag kezeles professzionalisan tortenik, nagyobb hatekonysaggal de persze ezt egyre komolyabban kell ellenorizni. Egy eromu igazgatojan tul nagy a nyomas hogy menjen a termeles a maximumon, minel alacsonyabb koltsegen, igy lehet hogy ha meghibasodik mondjuk egy szuro, nem fogja erdekelni. Ezert egyre fontosabba vali a civil kontrol, a kulso ellenorzes.
Az auto akkukat eleve ugy kellene felepiteni, hogy minel konnyebben nagyon magas hatekonysaggal reciklalhato legyen. Nem szabad telefon modjara csak az energiasuruseget es a kis meretet/sulyt hajkuraszni hatar nelkul.
Egyre kevesebb nap es szeleromu lesz epitve, hacsak nem lesz melle azonnal telepitve egy megfelelo meretu puffer energiatarolo egyseg, pl. akkutelep, vagy vizbonto + energiacella/gazmotor formajaban.
Zolditeni ugy lehet ha az egyenek otthon napenergiat allitanak elo, tarolnak es toltenek vele, de az meg tobb akkumulatort jelent, vagyis megint egyszerre zold is meg nem is. Esetleg kesobb hatekonyabb napelemek eseten tele lehet rakni az elektromos autot is minel tobb napelemmel. Par szazalekot az is zoldithet.
Bosszanto hogy rengeteg kihasznalatlan - nem zold - terulet van meg, ahova kerulhetne meg napelem, illetve a ma hasznalt napelemek sajnos eleg gyenge hatasfokuak, csak nagyo nehez meg tobb napenergiat keverni az energiamixhez. Technikailag vannak megoldasok, de sok penzbe kerulnek. Ez lehetne az egyik nagy kihivasa a kovetkezo evtizedeknek, ha lenne ra akarat a kormanyzati oldalon. Enelkul az egyetlen opcio egy elektromos autos forradalom eseten meg tobb atomeromu esetleg szeneromu epitese.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
kBika
csendes tag
válasz Elektrosokk #349 üzenetére
aztán a legtöbb ilyen handras fanboynak sosem volt a tulajdonában elektromos autó és csak osztja az észt a 10 perces töltésekről meg a minden sarkon van gyorstöltő legendákról.
Kollégám vett haszált i3 BMW-t, télen fűtés nélkül 80 km a hatótáv és 6-7 misi között volt. Mesélte, hogy a töltésnél szinte minden alkalommal van valami galiba.
Lehet okoskodni hogy másikat kellett volna venni, de ennyi pénzért a használtpiacon belsőégésűekből már igen komoly ajánlatok vannak és eszem ágába nem jutna, hogy elektromos kisautót vegyek amit majd macera lesz tölteni és nem vált ki egy olyan árban mozgó hagyományos autót -
Ezekiell
veterán
válasz Elektrosokk #510 üzenetére
őőőőő, nem egészen oly közel, mégis oly távol
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
- Apple iPhone 14 Pro 128GB kártyafüggetlen fekete HIBÁTLAN állapotban
- Eladó újszerű kombinált samsung hűtő A+ (RB30J3000SA )
- IPhone 15PRO MAX Samsung S24Ultra csere
- Lian Li Strimer Plus V2 12VHPWR 16pin - 3x8pin VGA Tápkábel 335 mm 8LED ARGB - RTX 4000 szériához
- Lian Li Strimer Plus V2 12VHPWR 16pin - 3x8pin VGA Tápkábel 335 mm 8LED ARGB - FirstShop 2025.11.28.
- Nintendo DS/3DS kompatibilis játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest