Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #18 üzenetére
Az új autó sajnos ilyen, nem magyar pénztárcához találták ki. Kár várni a magyar szemmel olcsó villanyautókra, olyanok nem lesznek (max kvótaautók, de abból meg limitált a mennyiség).
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz GreenGoblin #111 üzenetére
Mintha kimaradt volna néhány "apróság". Pl. hogy az a társasház hova telepítse a töltőt, amikor így sincs elég parkolóhely és hogyan lássa el árammal? Mondjuk a javasolt napelemmel? Csúnya bukta lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #153 üzenetére
A marhahús (vagy úgy általában a hús) olcsóbb a zöldségnél? Melyik bolygón?
A gyorskaja pont nem igazán olcsóbb mint a minőségi amúgy sem (mennyibe kerül egy mekis menü, és mennyibe valami hamburgerezőben enni egy hambit?).
Az egy választás, hogy megveszed-e a sok cuccot inkább kínából, hogy aztán rövid időn belül lapátold a szemétbe. Az is a döntésed, hogy veszel-e 10 telefontokot, mert olcsó és ingyen postával jön, vagy veszel egyet, amit ténylegesen használni is fogsz. Melyiknek kisebb a lábnyoma?Amiben van döntési lehetőséged, az részben a te hibád is onnantól, akár tetszik, akár nem.
Juhaszatti: Arról nem is beszélve, hogy ha a napi 20-30km-t akarja majd az a rengeteg ember visszatöltögetni, akkor nem kell a 100+kW töltési teljesítmény, hanem szépen egy éjszaka alatt belecsorog úgy, ahogy kb a villanybojlerek is mennek a lakótelepen pár kW-tal.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #213 üzenetére
Mivel a fejlesztések nem úgy működnek, mint Sim City-ben, hogy benyomod a gombot és x másodperc múlva ott a kifejlesztett új cucc, így természetesen nehéz megmondani. De én nem arról beszélek, hogy majd 15x olyan kapacitás lesz és 1 másodperc alatt feltölthető degradáció nélkül (mert tudom, hogy sokan csak ezt tekintik fejlesztésnek, minden más, ami graduális javulást hoz csak parasztvakítás meg porhintés).
Még ha pesszimistán nézed, akkor sem nagyobb átbaszás az egész, mint az ígérgetés, hogy most majd tényleg 100g/km alá mennek a belsőégésű járművek, meg majd tényleg új és innovatív és tiszta lesz minden áram nélkül. Nyilván könnyebb ígérgetni meg trükközni, mint új alapokat tervezni meg új technológiákat kutatni/fejleszteni, de azért lassan rájönnek a nagy gyártók is, hogy aki kimarad, az lemarad. Még arra kellene rájönniük, hogyan kell nyugdíjazni azokat a régi fos szoftvereket, amit az infotainment rendszerek használnak és valami használhatót tervezni, mert ebben kb a Teslán kívül minden autógyártó iszonyatosan le van szintén maradva.stickermajom: Persze, elismeri a cikk, hogy nincs helyi szennyezés, csak a hangnem nem mindegy azért. Én legalábbis úgy vagyok vele, hogy az önmagában óriási előny, hogy nincs lokális szennyezés. Ha mást nem tudnának felmutatni az e-autók, csak azt, már akkor is úgy gondolnám, hogy megéri.
dj79: Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #211 üzenetére
Inkább az lett összeszedve, amit minden villanyautós topikba beleböfög valaki úgy, hogy nem igazán érti, hogy mit is beszél.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #227 üzenetére
Tesla is ígérgeti az új fejlesztéseit azt mindent csak tologatnak, késnek
Lehet, hogy késnek, de alapvetően szállítják azt, amit megígértek (a rendes önvezetés kivéletével, az a szokásosnál jóval többet fog késni), kobaltmentes akkuval készült Model3-akat pl. már tavaly decembertől kezdve gyártanak.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #227 üzenetére
Ebben van igazság, hogy a jelenlegi technológiát kell nézni. Nekem amúgy a jelenlegi EV technológia is bőven elég lenne, csak egyelőre nem tudom megfizetni (benzinest sem tudnék újonnan, használt EV meg nincs még túl sok).
Az hogy mi jön le a hírekben egy érdekes kérdés. Manapság bármit lehoznak, amikor bejelentés vagy PoC készül belőle, de aztán nem jelenti azt, hogy most aztán napokon belül találkozni is fogsz vele. Működő példánytól a sorozatgyártásig eljutni nem egyszerű, és egy globális méretű sorozatgyártásig meg pláne.
Persze, sokrétű probléma aminek egyik ága csak az EV használat, de az olyan beszólások (nem tőled) nem sokat segítenek, hogy nem megy 1000km-t egyhuzamban akkor hulladék meg ha öten egyszerre töltenek összeomlik a hálózat. Az olyanokról nem is beszélnék, amivel külföldi autós hírek alatt találkozom rendszeresen, hogy ha leírom, hogy nekem pedig nem tetszik a turbók vinnyogása meg a V8 hörgése, akkor grandpa meg boomer vagyok egyből és húzzak inkább máshova, mert az autózás csak arról szólhat, semmi másról -
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #238 üzenetére
Az első generációs Leafek ilyen szempontból nem igazán mérvadóak, ott teljesen elrontották az akkuk kezelését, nincsen hűtésük se, szóval azok tényleg drasztikusan tudnak romlani, de ebből a szempontból azok határozottan a kivételek.
DRM is theft
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #213 üzenetére
akkukból már több olyan is van ami nem tartalmaz kobaltot
#215GreenGoblin
tény a cikk igazságokra épül csak sok-sok helyen ferdít, mert felhozza a megujulóknál a jaj mi lesz ha újra kell hasznosítani / beszántani a szélerőművet és a napelemet.. (szélerőmű nem tudom milyen anyagból van abban nem vagyok otthon) Napelem esetén a napelem 90-95%-a tulajdonképpen üveg alumínium.. Gond az újra hasznosítás?
Egy atom reaktorral mit kezdünk ha lejárt a működési ideje? Mennyi beton kell egy hőerőműhöz? Az annyira zöld...
Senki nem állította, hogy az elektromos autó zöld, csak hogy zöldebb mint bármi más ami most elérhető. Sőt lehet zöld is ha teljes mértékben megújulóval tudja valaki tölteni (persze ez nehezen kivitelezhető az tény)
Az ilyen napelem, eautó és lítium akku ellenes cikkek alapból ferdíteni szoktak:
- a lítium akku tönkremegy 8 év alatt ... Nem nem megy tönkre 8 év és 160e a garancia rá... Jelenlegi apasztalatok alapján egy temperált akku (folyamatosan 60%-ra csökkenő kapacitással) cirka 300e kmt tud elmenni. Ez átlag felhasználással 15 év (évi 20e km)
- ez után az akku még nem kuka mehet be házi szünetmentesnek, szigetüzemű napelem akkunak... még kb 10-15 évre is akár ... (ugye egy 45 nettó akku ilyenkor már "csak" 30 kWh körül tud, ami egy átlagos családi ház 5-6 napi fogyasztására elég lehet
- napelemeknél is szoktak azzal jönni, hogy 10 év után kuka az egész, meg 25 év után már nem termel (attól függően ki mennyire sötét) de valójában a jelenlegi napelemek degradációja fele a garanciában vállaltnak így várhatóan egy 25 éves napelem tudni fogja még az újkori teljesítményének a 90%-át... ergó egy emberöltőt körülbelül el tudnak menni...
- akku újrahasznosítás már ma is van technolgóia 90% feletti újrahasznosításra, csak nincs hozzá akku. A fiókban porosodó telefon-laptop stb lítium akkukat meg sajnos nem éri meg összegyűjteni. Készült egy amerikai tanulmány, hogy amerika legjelentősebb lítium készlete az állampolgároknál van már most is#217dj79
A hidrogén ha vízbontással állítjuk elő akkor jó és hasznos, csak nem gazdaságos az előállítása. 1 kg hidrogén előállítására 50-55 kWh energiát mondanak. Amivel a Mirai elvileg 100 km-t tud megtenni... ennyi árammal egy hasonló méretű modern elektromos autó cirka 200-250 km-t ezért nem érdemes a hidrogénnel foglalkozni...
De amúgy kell hajók számára például, tehervonatok számára, a hálózat kiegyenlítésére. Ha sok megújuló lesz a hálózaton akkor ilyen telepek a szinte ingyen áramot hidrogénként el tudják raktározni télire mondjuk ... vagy a szinte ingyen áramból tudnak majd üzemanyagot előállítani. De erre lesznek jók a mesterséges üzemanyagok is...#221dabadab
itthon az SR+ a támogatás miatt került be 15 millió alá... amúgy nem 15m alatt lett volna az ára tehát itthon nem tudod mennyi lett volna ha nem akartak volna 15m alá beférni... Több helyen hasonlóan trükközött a Tesla (ha jól tudom Kanada talán még ilyen ország)
#224dj79
Ha jól tudom annak a gyári fogyasztása 3.8 l vegyesben akkor az lehet a 85 gr / km ha neked 4,7 fogyasztás jön ki akkor te 105 gr / km körül jársz -
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #350 üzenetére
1) kompromisszum:
sehol nem írtam, hogy mindenkinek EV-t kellene vennie... Két dolgot írtam:
- hogy a mai elektromos hatótáv az emberek 90--95%ának komprimisszum mentes mert évi maximum 40e km-t mennek (átlagban számolok mielőtt belekötnél )
- azt is leírtam, hogy a hazai háztartások felében legalább lehet otthon tölteni (új és használt értékesítés alapján az ingatlanok 42%a ház-sorház-ikerház ahol megoldható lenne tuti a töltés és az új társasházak még ehhez hozzájönnének + régi vidéki ingatlanok lakóházak is így azért az 50% elképzelhető)A kettő között sehol nem írtam, hogy átfedés van úgy gondolom hogy a fentiek a hazai autótulajdonosok 30-40%-ára igazak lehetnek, hogy éves futásba belefér és van otthon töltési lehetősége vagy az egyszerűen 50e Ft alatt kialakítható (1 fáztis 10-16A... normális töltés cirka 400-500e Ft otthon, hogy legyen 3Fázis).
De a 30-40%-ból kiesik:
- az aki ritkán (havi 1nél többször megy 500km-nél többet egy nap) nekik amúgy a plugin hibrid a jó választás szerintem vagy rex szerű megoldás (bár i3-mal nem mennék 500kmt)
- aki évi 12-15e km alatt megy, mert nála a megtérülés lenne problémás (bár itt a kevés futásnál már lehet, hogy egy 2 milliós kis elektromos autó jó alternatíva lehet, de a felár a hasonló benzineshez képest nem éri meg)
2) matek (futás függő) nekünk évi 400e üzemanyag + az olcsóbb szervíz évi 50-60e + a járulék mentesség (cégautó adó) 121e Ft + ingyenes parkolás pesten (évi 5-10e Ft) tehát évi 550-600e Ft körül takarít meg a benzines / diesel autóhoz képest (úgy hogy az áramot 38 Ft-tal számolom nem ingyen mert a napelemnek is meg kell térülnie)
- Új autó árban támogatás nélkül 5m volt a felára az autónak, szerencsére támogatással csak 2,5m volt.
- az autó használt ára mindig magasabb lesz mint a diesel / benzines párja így az lesz körülbelül a nyereség 5-6 éves korában ha akkor eladjuk. (8 év teljeskörű garancia van az autóra)
Így a matek nálunk kijön (megint csak NÁLUNK)3) della: akartunk második kis városi autót, hogy ne a diesellel keljen rohangálni pár kilométereket...
- használt esetén 3-4 m körüli 2 éves autókat néztünk (jól felszereltet) vagy i3-ast használtan 6-7m között
- új autóknál 6,2m volt amit néztünk ami felszereltségben és tudásban megegyezett a 8,5-ért vett (támogatásos áron) elektromossal
a felár hitel lett aminek a díja kb vissza is jön az megtakarításokon...
Tehát összefoglalva nálunk:
- della részben volt meg viszont 5-6 éves távlatban a jelenlegi használt autós árak és amortizáció alapján 1-2m-val több marad mikor eladjuk az autót (ha eladjuk ez még nincs eldöntve... egy 6 éves autót még 2 év garanciával jó áron el lehet adni ha a garancia lefutott akkor már nehezebb)
- kompromisszumot nekünk nagyon ritkán jelent 10e km alatt összes töltési idő nem volt 240 percnél több. És ebből 3x30 perc ionity töltés volt ahol teszteltem hogy változik a szoftverfrissítés hatására a töltés -
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #358 üzenetére
hazai átlag megtett futás 20.000 km / év tehát ha az átlag ez akkor az esetek többségében megfelelő én a fentiekben napi 100km-t számoltam ami évi 36500 km hogy pontosak legyünk (de ugye a mai új elektromos autók hónap hidegben is tudnak 200km-t tehát egészen évi 70e km-ig jók lehetnek) napi 200km esetén ez cirka 2-3 óra vezetés / nap tuti nem vezet ennyit az emberek 90%-a... ez volt az egyik százalék amivel dobálóztam...
másik az ingatlanok megoszlása ott KSH adatokat lehet nézni ahol (2011-es összeírás adatok alapján):
- 56% családi házas övezet
- külterület és üdülő övezet 3,3 % ezek nagy részében is van áram tehát lehet tölteni
- lakópark és villanegyed 2,5 % itt is a villákban tuti van garázs és töltés lakóparkban problémásabb, de új építésű lakóparkok esetén jó részt megoldhatóha ezt nézzük ez valahol 60% körül van ahol meg lehet oldani a töltést.. Én azt írtam, hogy 50%-ban elképzelhető, hogy meg tudja oldani a töltést otthon ...
tehát mivel dobálózok? Amúgy olyan mint én cirka 200-300e ember van pest környékén külön-külön településeken...
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #379 üzenetére
elmegyek vele. 800 kilómétert egy telivel.
És milyen sűrűn teszed ezt meg?Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #381 üzenetére
Értem, azért válaszolsz kérlek?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stickermajom
addikt
válasz GreenGoblin #376 üzenetére
Én csak az egyesre reagálnék: szerintem nem az a célja az elektromos autóknak, hogy olcsóbban "tankolj", mindössze annyi, hogy a károsanyagok kibocsátását áthelyezd a városokból. Egyelőre olcsóbb, hosszútávon biztosan nem lesz az, sőt az összes ösztönző kedvezmény szépen lassan el fog tűnni.
Az otthoni 38Ft-os ár sem fenntartható, nem lennék meglepve, ha hamarosan (de biztosan nem a választások előtt) vége lenne. -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #390 üzenetére
"Ez nem volt a beszélgetés tárgya."
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #390 üzenetére
Mai modern autók alig fogyasztanak 5-7 litert sajnos az új autókba ajánlott a prémium üzemanyag 450-480 Ft / literrel 2250 - 3360 Ft / 100 km üzemanyag költsége ... ami elenyésző költség egy átlag havi 1500 kmt futó autó esetén ...
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #394 üzenetére
Nem bele akarunk kötni, csak ha nem mész hosszú távot, akkor az nem érv, hogy "de a benzinesem 800 km-t tud" - mert irreleváns.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stickermajom
addikt
válasz GreenGoblin #390 üzenetére
Ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a marketingesek ezt is bedobták, hogy pörögjön a biznisz.
Ettől függetlenül a véleményem ugyanaz: a végső cél nem az olcsóság.Viszont én is azért veszek most autót támogatással, mert van ingyenes töltési lehetőségem, plusz a támogatás gyakorlatilag elviszi a felárát egy benzinessel szemben. Így meg tulajdonképpen mindegy, hogy ICE-t vagy EV-t használok az agglomerációban.
-
Ezekiell
veterán
válasz GreenGoblin #396 üzenetére
Hát ha neked ennyi jött le...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #403 üzenetére
Mielőtt valaki elbaszná az idejét. Első látásra egy belsőégésű autókkal foglalkozó csatorna, néhány érdekes videó cím:
A tesla nem tudja a 2 másodperces gyorsulást (2 videó)
A toyota csodahidrogén fejlesztése.
Tud-e egy elektromos autó 1000 mérföldet tenni 1 nap alatt?
A probléma az elektromos autókkal…
A toyota Suvja zöldebb mint egy tesla?
A volkswagen id4 egy csalódáskeltő villanyautó
Mennyire szörnyű egy téli utazás egy Teslával
A legnagyobb probléma a Teslával
5 indok amiért nem szabad venned elektromos autótKérdezz meg egy román nacionalistát mi a véleménye trianonról. Na ennyi értelme volt ezt ide belinkelni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #394 üzenetére
Van 2017es Peugeot 308 GT Line ami átlag 5,7 litert eszik alattam úgy, hogy fél éves kora óta én vezetem... Előző tulajnál 6,8 liter volt a fogyasztást, tehát nem vagyok nehéz lábú :) ... És ez Diesel nem benzines amik azért picit ehesebbek.
Nekem minden autó kereskedő és szervizes azt mondta, ha jót akarok magamnak akkor prémium üzemanyagot tankolok különben a motor élettartama rövidebb lesz. Biztos nem értettek hozzá, amúgy a premiumbol kb 0,5 literrel kevesebbet is eszik tehát nem jelentős a különbség (plusz 20 Ft kedvezményem van az üzemanyag kártyán a MOL prémium dieselre)... Semmilyen túlzás nem volt abban amit írtam ...
-
dj79
senior tag
válasz GreenGoblin #423 üzenetére
Igen, az ev-re váltást matekkal néha nehéz indokolni.
Reggeli normakör, 12km, auris [kép] -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #430 üzenetére
3-4 milliós különbséget amúgy ha a benzin árát nézem, akkor olyan 5-6 év alatt behozna (évi 20k km-rel számolva kb), ami elég messze van a "soha a büdös életben"-től.
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #430 üzenetére
Azt azért latja az ember, hogy 3-4 millával drágább az elektromos verziója ugyanannak a benzinesnek és tisztában van vele hogy a büdös életben nem hozza be az árát
Próbáltad? Csupa fül vagyok, hallgatom a tapasztalataidat? Nem próbáltad? Se baj, vezesd le a matekot 5-10-20 évre, hallgatjuk.Amennyit tudna spórolni az EV-vel (de ezt is leírtam, hogy ez az előny egyre jobban tűnik el) annyival több lesz a hitel, lízing az autóra, ergó csődbe viszi a családot.
Mert gondolom magasabb üzemanyagköltség, a magasabb szervizköltségek és a zöld rendszám hiányábál fakadó kedvezmények miatt nem megy csődbe a család.
Ja hogy vegyen napelemet is és akkor még olcsóbb lesz az EV. A napelem is pénzből kerül fel a tetőre.
Amiből az egész háztartás energiaszükségét fedezni lehet, és 8-12 év alatt megtérül. Cserébe 20-30 évig garantáltan mennek. De mi köze van ennek ehhez? Nyilván napelemmel még jobban megéri, de nem mindenki tud napelemet felrakni.Nem kell matematikusnak lenni hogy ezt belássa az ember hogy megéri-e neki azok a plussz millák vagy sem. Van akinek bejön és pozitívba jön ki van akinek nem.
Igen, pont erről beszélek hogy még mindig rengeteg embernek megérné, csak nem ért hozzá így nem foglalkozik vele. Te meg éppen arról beszélsz hogy senkinek sem éri meg…Majd világszerte lehet olcsón kapni EV-ket mint pl. Kínában vagy amit a Dacia csinált akkor menni fog az ipar. Addig jöhetnek itt hiperszuper EV-k, majd veszik akiknek van pénze. Ennyi.
Értem, ha valaki a saját pénztárcájának az ellensége akkor tényleg ennyi.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #434 üzenetére
Mi számít benzintemetőnek, 6-7 literes fogyasztás? Mert azzal számoltam amúgy. Szívómotornál az nem irreális gyakorlatban egyáltalán. Hacsak nem valami 3 hengeres turbós cuccot nézel, ami meg majd szépen szétmegy pár év alatt és jöhetnek a költséges szervizek.
Balika911: Hát még az ha egy biciklit vesz és a maradékból állampapírt.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #437 üzenetére
Na már kezdődik, az előbb még 3-4 milla volt, most már 4-5 milla, ha még kicsit fejtegetjük, akkor lesz az 10-12 milla különbség is így Közben meg a fogyasztás gondolom megy lefelé, elérhetünk még a 3 litert fogyasztó benzinesig
-
8th
addikt
válasz GreenGoblin #417 üzenetére
Kollégának egy Rieju NUUK Trackere van. Mentem vele egy karikát és be kell valljam marhára tetszik, de van egy komoly szépséghibája. 2,2M forint volt használtan. Ennyi pénzből százszor inkább a műhelyem fejlesztem és nem egy motorra verem el bármilyen jó is lenne.
-
Somatom
veterán
válasz GreenGoblin #454 üzenetére
Háááát...
Én benne lennék más megoldásban is, mint a saját autó, de nem hiszem, hogy lenne olyan konstrukció, ami kiváltaná. Pedig, tulképp havi két nap van igazán szükségem rá. Amikor kimegyek Németországba, meg amikor két hét múlva hazajövök. De, ha nem saját az autó, akkor a két hét kinti állást is ki kéne fizetnem.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #434 üzenetére
1. Nem odahaza élek. Erre felé az üzemanyag árak nem ingadoznak annyira mint odahaza.
Tehát nem itthon élsz de pontosan tudod hogy itthon nem éri meg a villanyautó. Fantasztikus.2. Igen levezettem és nálam az én szokásaimmal laza 10 év alatt térülne meg a kinézett EV autó a benzines társához képest. A havi részletem a mostanihoz képest ha leszámolom azokat amiket megspórolnék ha EV-re váltanék még mindig nagyon nagy lenne.
Na akkor miért is nem éri meg? Ahogy sejtem az utána követő 10 évben megspórolnál egy fél autó árát a belsőégésűhöz képest. Áh, szörnyű. Miért nem 3 autó árát.3. Persze 10 év után megtérülne csak addigra a technológia már elavult lenne és vehetnék újat, ergó kezdődne elölről az egész.
Jaaaa értem. Tehát ha felgyújtom a villanyautót, akkor nem adja ki a matek. Végülis.4. Amennyiben a saját bukszám ellensége lennék már rég vettem volna EV-t.
Nem azt kérdeztem hogy neked kiadja-e. Ahogy sejtettem, részletes levezetést nem fogunk kapni. De azért a villanyautó felára továbbra is behozhatatlan marad. Jólvan, nem csalódtam.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #461 üzenetére
Mondja a másodreg aki regisztráció utáni 1 hétben kb. 100 hsz-t tolt le iPhone topikokban, full troll módban.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #494 üzenetére
nem tértem át a troll vonalra... Csak leírtam, hogy aki azt általánosnak veszi, hogy egy autó 3 litert fogyaszt az nem reális... Nekem a dieselemmel tudok menni 4 literből is és tudok menni 8ból is... attól függően, hogy városban tojáshéjon vezetek, vagy autópályán 160-nal (nem jellemző rám 141-re szoktam állítani a tempomatot) ... Ezért szoktam mindig átlaggal számolni.
EV körökben is jön 1-2 ember, hogy 9 kWh-val jár meg 10-zel jár autópályán meg sok-sok kamu állítással én ott is legalább 300 de inkább 1000 km átlagát szoktam nézni.
Például amerre sokat járok Dunakeszi - Újpest - Dunakeszi... Újpest felé 10-11 kWh körüli fogyasztást tudok hozni míg visszafelé 15-16 kWh körülit... aminek a szélirány (evnél eléggé számít) és a tengerszint feletti magasság lehet az oka...
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #505 üzenetére
Ehhez még azt is vedd hozzá, hogy normálisan karban is kellene tartani őket. Rendszeres élmény a lámpától fekete füsttel induló autó, most az előbb éppen egy Clio is volt, ami nem nagy, nem nehéz, de mégis képes erre
-
Somatom
veterán
válasz GreenGoblin #532 üzenetére
Pontosan. Nálunk csak egy tankkal rendelik a vontatókat, így minden harmadik napon tankolnunk kell. Nincs pótkerekünk, defekt esetén telefonon hívjuk a szervízt. A pótkocsikat tekerős, vas lábak helyett, beakasztós alukkal rendelik. Ezekkel a módosításokkal összesen nyert a cég plusz egy tonna hasznos terhet a 40 tonnás össztömegből. Ilyen körülmények között hogy férne bele több tonna akku?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G