Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Cserébe kérsz képeket a sok benzines meg dízel hogy totyog 90-nel a teherautó sör mögött szélárnyékban? Tegnap a röpke egy órás autópálya alatt csomót láttam ilyet. Biztos fogyott kifelé a benzin 😂
Az meg hogy a sebességhatár 130 és a 145-tel menő autót letolják, az annyira Balkán, hogy gyönyörű. -
#16820480
törölt tag
Ez hosszútávra is igaz, ott a vonat.
A villanyautó azon segít, hogy ha már mindenképp autóval jár valaki, akkor is halk lesz és nem fog megfulladni a fél környék. Tök mindegy mit csinál vele, az már nem szennyez érdemben semmit, szemben egy friss benzinessel/dízellel, ahol ha leszarja a szervizeltetését a tulaj vagy nem jól használja, akkor pár hónap/év alatt meg lehet fulladni tőle, ha előtted megy az úton. -
#16820480
törölt tag
Mondjuk én azért nem bringázok városban mert féltem, hogy ellopják vagy lelopnak róla dolgokat, amíg otthagyom bárhol (az meg nem túl kényelmes, hogy 3 láncot viszek mellé, hogy mindenét tudjam zárni meg egy boltba beugráshoz is vegyem le az összes tartozékot). Ezért marad a busz-villamos-metró. Vagy amikor heti 1-2x kimegyek a külvárosba, vagy nagyobb vásárlásra, akkor autó.
Tudom néhányan odáig vannak vele, de személy szerint én nagyon nem szeretnék V8-akat látni az utakon. Nem csak légszennyezés létezik, hanem zajszennyezés is. Sokkal nagyobb zajt termelnek ezek a traktorok, mint az egész nemzetközi repterünk. -
#16820480
törölt tag
Inkább vennék Teslát, mint S-Klasse-t, még ha egy árban lennének is (oké, talán a Model S hasonló árban van az alap S Mercivel).
Az lehet, hogy alapjáraton nem hallod a motort egy csendre és kényelemre kihegyezett luxusautónál, de amikor 5 ezres fordulaton gyorsul ki a lámpától, akkor már inkább. Vagy ha valami észlény rátesz egy sportkipufogót, mert akkor jó a autó ha hangos.8th: Lol. Hát ezt azért te sem gondolhatod komolyan hogy gyakorlatban bármit számít Állj ki egy út mellé és hallgass meg egy 1.2-es kis városi autót meg aztán valami 2-3 literes motoros limuzint. Bár persze a legrosszabbak a motorok, azokból nincs halk, csak ami elektromos. Azok nagy részét is ki lehetne tiltani a városból (vagy tegyenek rá hangtompítós kipufogót, ha létezik ilyen).
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Szerinted mennyivel környezetszennyezőbb egyszer kihúzni az amúgy újrahasznosítható rézdrótot, mint hogy naponta tartályszámra szállítani a benzint a kútra kamionnal, ami szintén szennyez, hangos, rombolja az utat a maga sok tonnás súlyával, csomó helyre be sem fér, stb.
És nézhetjük az előtte bejárt utat is, amikor egy csövön pumpálják több ezer km-t az az olajat, meg szétfúrkálják miatta a talajt vagy óceánfenekét. Meg ott vannak a tankerhajók, a finomítók, ami mind szennyező és kb nulla százalékban újrahasznosítható, ráadásul veszélyes is.
A jövő elektromos kell legyen, nem csak közlekedésben, hanem kb mindenben. Remélhetőleg egyre több megújulót használ majd mindenki (főleg ahol sok van), illetve jönnek hamarosan a molten salt reaktorok is. -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #153 üzenetére
A marhahús (vagy úgy általában a hús) olcsóbb a zöldségnél? Melyik bolygón?
A gyorskaja pont nem igazán olcsóbb mint a minőségi amúgy sem (mennyibe kerül egy mekis menü, és mennyibe valami hamburgerezőben enni egy hambit?).
Az egy választás, hogy megveszed-e a sok cuccot inkább kínából, hogy aztán rövid időn belül lapátold a szemétbe. Az is a döntésed, hogy veszel-e 10 telefontokot, mert olcsó és ingyen postával jön, vagy veszel egyet, amit ténylegesen használni is fogsz. Melyiknek kisebb a lábnyoma?Amiben van döntési lehetőséged, az részben a te hibád is onnantól, akár tetszik, akár nem.
Juhaszatti: Arról nem is beszélve, hogy ha a napi 20-30km-t akarja majd az a rengeteg ember visszatöltögetni, akkor nem kell a 100+kW töltési teljesítmény, hanem szépen egy éjszaka alatt belecsorog úgy, ahogy kb a villanybojlerek is mennek a lakótelepen pár kW-tal.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Itt egy tanulmány (2. táblázatban a lényeg), ahol négy országot vesznek alapul, és bár mi nem vagyunk közte, de az USA és Kanada igen. Azt gondolom nem feltételeznéd te sem, hogy a magyarok többet vezetnek naponta, mint az USA-ban, ahol nagyobb távolságok vannak és bárhova csak autóval lehet eljutni.
Az egész lakótelepnek pedig továbbra sem kell naponta 0-ról 100-ra töltenie az összes autót, hiába nem akarjátok elhinni. -
#16820480
törölt tag
válasz Elektrosokk #210 üzenetére
Csak az a ferdítés ebben a cikkben, hogy az újrahasznosítás jobbára megoldható az akkunál és napelemeknél is például. Egy szénerőmű melléktermékét nem tudod újrahasznosítani. Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta, az energia kétharmadát elpazarolja, az olaj áztatta motor és váltóalkatrészek sem éppen környezetbarátok, az üzemanyag kitermelése, finomítása és szállítása is erősen szennyező és veszélyes is.
Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják, akkor is már bőven környezetbarátabbak vagyunk elektromosan. Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni. -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #213 üzenetére
Mivel a fejlesztések nem úgy működnek, mint Sim City-ben, hogy benyomod a gombot és x másodperc múlva ott a kifejlesztett új cucc, így természetesen nehéz megmondani. De én nem arról beszélek, hogy majd 15x olyan kapacitás lesz és 1 másodperc alatt feltölthető degradáció nélkül (mert tudom, hogy sokan csak ezt tekintik fejlesztésnek, minden más, ami graduális javulást hoz csak parasztvakítás meg porhintés).
Még ha pesszimistán nézed, akkor sem nagyobb átbaszás az egész, mint az ígérgetés, hogy most majd tényleg 100g/km alá mennek a belsőégésű járművek, meg majd tényleg új és innovatív és tiszta lesz minden áram nélkül. Nyilván könnyebb ígérgetni meg trükközni, mint új alapokat tervezni meg új technológiákat kutatni/fejleszteni, de azért lassan rájönnek a nagy gyártók is, hogy aki kimarad, az lemarad. Még arra kellene rájönniük, hogyan kell nyugdíjazni azokat a régi fos szoftvereket, amit az infotainment rendszerek használnak és valami használhatót tervezni, mert ebben kb a Teslán kívül minden autógyártó iszonyatosan le van szintén maradva.stickermajom: Persze, elismeri a cikk, hogy nincs helyi szennyezés, csak a hangnem nem mindegy azért. Én legalábbis úgy vagyok vele, hogy az önmagában óriási előny, hogy nincs lokális szennyezés. Ha mást nem tudnának felmutatni az e-autók, csak azt, már akkor is úgy gondolnám, hogy megéri.
dj79: Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Az átbaszás az, hogy abban az autóban ugyanúgy ott a teljes elektromos hajtáslánc, mint egy EV-ben. Ha nem lenne mellette egy teljes benzines is, akkor 0g/km lenne a kibocsájtása és 0 litert fogyasztana 100km-en.
Szóval kicsivel jobb a benzinesnél (laborban mérve persze ezeket az adatokat), cserébe jóval drágább egy benzinesnél (a mostani előtti generációs Honda Jazz kb 3,5-4m körül indult, a mostani hibrid 7-8m forint kb?). -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #227 üzenetére
Ebben van igazság, hogy a jelenlegi technológiát kell nézni. Nekem amúgy a jelenlegi EV technológia is bőven elég lenne, csak egyelőre nem tudom megfizetni (benzinest sem tudnék újonnan, használt EV meg nincs még túl sok).
Az hogy mi jön le a hírekben egy érdekes kérdés. Manapság bármit lehoznak, amikor bejelentés vagy PoC készül belőle, de aztán nem jelenti azt, hogy most aztán napokon belül találkozni is fogsz vele. Működő példánytól a sorozatgyártásig eljutni nem egyszerű, és egy globális méretű sorozatgyártásig meg pláne.
Persze, sokrétű probléma aminek egyik ága csak az EV használat, de az olyan beszólások (nem tőled) nem sokat segítenek, hogy nem megy 1000km-t egyhuzamban akkor hulladék meg ha öten egyszerre töltenek összeomlik a hálózat. Az olyanokról nem is beszélnék, amivel külföldi autós hírek alatt találkozom rendszeresen, hogy ha leírom, hogy nekem pedig nem tetszik a turbók vinnyogása meg a V8 hörgése, akkor grandpa meg boomer vagyok egyből és húzzak inkább máshova, mert az autózás csak arról szólhat, semmi másról -
#16820480
törölt tag
Az € olyan 300-310-ről ment fel 350-re, de ettől nem kellene duplájára emelkednie az árnak szerintem.
Tapsi: Elég sok módon meg lehet oldani. Padló-plafon fűtésre van fűtőszálas technológia is, könnyebben kiépíthető, nem kell neki annyi hely, nem okoz szivárgást ha véletlen megtörik valahol, stb. De ott vannak a teljes HVAC rendszerek is tisztán elektromosan. Nálunk az épületben a hűtés-fűtést egy hőcserés HVAC csinálja, és a melegvizet is (nem tudom, hogy arra külön hőszivattyú van-e vagy ugyanarra van kötve, de gondolom külön), kb 40-50 fokos melegvizet csinál és sokkal olcsóbb a gáz vagy villanybojlernél. Kb havi 8000 forintot fizetek villanyszámlára fél éves elszámolással, az első félév alapján ebből 25 ezret visszakaptam (és ebben benne van a mosó-szárító gép, tűzhely, sütő, hűtőgép, tévé, stb).
-
#16820480
törölt tag
Én azért nem néztem a magasabb felszereltséget, mert olyanokban térnek el, ami nekem nem nagyon kellene (infotainment, beépített navigációval, stb).
Az már majdnem mindegy részemről, hogy 6 vagy 12 millió, mert egyik összeg sem áll csak úgy rendelkezésemre, hogy autót vegyek belőle, így jelenleg marad az egyik sem.kBika: Aztán majd nézd meg a szervizköltségét az autónak, hogy mit mutat pár év múlva. Meg azt se felejtsd el, hogy 450-490 bele tankolni egy litert, attól függően hogy alap vagy prémium dízellel töltöd.
-
#16820480
törölt tag
Ha már elvonatkoztatás, szerintem az sem az átlag, aki rendszeresen megy a horvát tengerpartra autóval, meg több száz km-t vezet hetente a családjához haza.
Amúgy a családnál annyira nincs a közelben töltő, hogy taxizni kellene odáig?
A dízeleddel meg ugye az a kompromisszum többek között, amikor ilyen 5-10km-t kell menni, mondjuk ha bevásárolsz, mert nem szereti a motor. -
#16820480
törölt tag
Ha nagyon érdekelne a megoldás, akkor lehetne azért találni. Mondjuk egy rollerrel (akár elektromossal) pár perc lehet. De akkor ezek szerint a családtól a legközelebbi Lidl/Aldi/stb is fél óra séta, mivel azoknak is szokott lenni töltője.
Bevásárolni pár napra még oké, de egy karton tejet már nem vinnék el szatyorban azért. De a bevásárlás csak egy pléda a kevés km-re, biztos másra is használod. Ha meg nem, csak a szülőkhöz vagy évente a horvát tengerpartra, akkor az árából kb egész életedre meglenne a vonatjegy. -
#16820480
törölt tag
Jó, a roller egy ötlet volt Úgy is mehetnél, hogy a 2 óra lefelé vezető úton egy töltőnél leparkolsz 10 percre, és azzal beletöltesz bőven eleget az úthoz (és akkor nem is kell teli akkuval indulj eleve). Bár ha lakóteleptől lakótelepig közlekedsz, az tényleg nem ideális. Idővel azért a megyeszékhely is csak rájön, hogy ki kellene tenni pár töltőt máshova is.
Ha azt nézed, akkor az elektromos ennél már csak kényelmesebb lesz a belátható jövőben, a dízel pedig kényelmetlenebb (ha elkezdik korlátozni majd őket). -
#16820480
törölt tag
Legközelebb neked is végigfotózom a kamionok mögött tötyögő benzineseket, csak hogy elhidd, hogy ez nem autótól függ, hanem sofőrtől A héten mentünk M6-on, és csak belsőégésűt láttam szélárnyékban vitorlázni, nem is keveset, és nem is ilyen 20 éves megpakolt málháslovakat.
Volt itt korábban olyan is, aki azon röhögött, hogy a 145-tel közlekedő Teslát le akarják tolni a pályán. Nyilván a sebességhatár+10%-kal menni nem elég, mert hát magyarok vagyunk, na -
#16820480
törölt tag
Ja, hogy az nem gond, ha valaki sebességhatárt szeg, de az már felháborító, hogy nem tartott jobbra a másik Ha szabályt szegnél, de ebben valaki akadályoz, a minimum szerintem az, hogy meghúzod magad de nagyon. Tudom, errefelé pattogni, dudálni, mutogatni szokás. Én is röhögve középsőujjazok azoknak, akik beesnek mögém másfélszeres sebességgel. Majd kivárják a sorukat, ha közveszélyesen akarnak közlekedni
Miért, egy benzines hatótávja hogy alakul, arra talán nem vonatkozik az aerodinamika? Ha mondjuk a 600km-ből lesz 400, mert 160-nal tolod, akkor minden oké a 30% hatásfokú autóval. Aztán ha a 400km hatótávból lesz 300 egy elektromosban, akkor vége a világnak
Egyébként ha tényleg érdekel a téma, akkor érdemes nézegetni Björn videóit, elég jó teszteket csinál (télen -30 fokban fűtéssel és anélkül, autópályán, autóúton, stb).Nem láttam a belsőben elektromost, mert ők kisorolnak szabályosan jobbra. A belsőben csak 180-nal döngető parasztokat lehet látni, hogy az analógiád használjam
dj79: Mondjuk a zöld rendszrám önmagában tud tényleg bicskanyitogató lenni, amikor a 3 tonnás, nálam magasabb SUV-ok is megkapják, mert el tud gurulni 10 métert akkuról. Kb ahogy a rokkant parkolót is megkapják (vagy simán odaállnak, mert ki nem szarja le).
De ez nem egy megoldhatatlan állapot, csak hát megfelelő szabályzás és annak betartatása kell.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
[link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%. Ha volt 600km-ed eredetileg, akkor abból lesz kb 360. Az autó aerodinamikájától függően ez amúgy lehet rosszabb is akár, gondolom.
stickermajom: A gyorshajtás sem szabályszerű, de a kolléga szerint az oké, míg a feltartás ugye főben járó bűn.
dabadab: Biztosan, bár én itthon alig látok belső sávban vitorlázókat, akik feltartanak másokat, de rendszeresen húznak el mellettem 50-60kmp-s sebességkülönbséggel autózók, amikor én megyek 120-130-at. Nem teszi egyik sem a másikat jogosabbá.
Ha tényleg jobbratartás hiányát szeretnél látni, akkor ajánlom az USA dashcam videókat, ott eléggé sportot űznek ebből.Hieronymus:
Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól.
-> "Modern gasoline engines have a maximum thermal efficiency of more than 50%,[1] but road legal cars are only about 20% to 35% when used to power a car." és "Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%.[7]"
Ezért ez messze van az 1/3 veszteségtől, inkább olyan bő 50% a dízelnél (ha modern és megfelelően karban is van tartva), benzinnél meg kétharmad.Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.
Csak jóval kevesebb mozgóalkatrész van bennük. Lehet, hogy az olajat is újra lehet hasznosítani, csak a kezelése problémás és mondjuk egy hibánál/balesetnél nem mondanám semlegesnek, hogy fél deci vagy másfél liter olaj úszik szét a világba.Hidrogént mint égethető anyagot (btw, az nem robbanómotor, ha már itt tartunk, rég baj ha robban, inkább csak belső égésű) kb csak rakétákban használnak, elég veszélyes is, de tényleg jó hatásfokú és nem szennyező. De én nem is erről beszéltem, hanem az üzemanyagcellákról. Nem tudom hol hallottad, hogy hatékonyak, eddig ahány tanulmányt láttam, mind ilyen 25-35% körülre teszi a hatásfokát. Például [link]
Ettől függetlenül be fog indulni a hidrogénes hajtás is, de nem személyautókban elsősorban, hanem ipari környezetben, energiatárolásban, szállítmányozásban és hajózásban, meg talán majd repülésben is, ahol nem kell messzire vinni és millió kis töltőállomásra stabilan és rendszeresen eljuttatni.Az akkuk biztonságát pedig kb megoldja a solid state hamarosan, [link] Ezt olyasmivel szokták demonstrálni, hogy ollóval kettévágnak egy solid state akkut, és nem gyullad meg, nem történik semmi. Manapság létező technológia, csak fel kell skálázni.
dabadab: Azért ahol szinte korlátlan megújuló áll rendelkezésre, ott ez még jól működhet, de majd meglátjuk: [link]
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Hieronymus #323 üzenetére
Én linkeltem neked forrásokat az állításaim alátámasztására, most te jöttél volna, de úgy látom ez elmaradt.
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha néha előfordul, és nem minden nap kell 600km-t menned, akkor azért még nem biztos, hogy annyira megrázó néha egy 15 percre töltőre dugni. Azért nap közben gondolom egy kávét csak iszol, vagy mész wc-re vagy ebédelsz egyet. Nem kell 0-100-ra tölteni az autót (ugye ez a megszokás), hanem elég annyit beletenni, ami gyorsan megvan, aztán majd odébb töltöd megint.
Tudom, hogy kényelmesebb, ha csak 1000km-enként kell tölteni, de csak annyira akarok utalni, hogy igazából kicsit más szemlélet és ritkán egy minimális kényelmetlenség azért nem a világ szerintem. Legalábbis engem nem ez tart vissza az EV-től, hanem az áruk és hogy nincs jelenleg nagyon használtpiacon semmi. -
#16820480
törölt tag
Nyilván gyorstöltőre gondoltam, nem sima AC töltőre, úgy van értelme. A másik amiből kiindultunk, hogy ezt nem napi rendszerességgel kell megtegye, hanem időnként, tehát felesleges behozni azt, hogy milyen hatással lesz az akkura.
Somatom: Oké, akkor viszont a tankolás sem 5 perc, hanem 10-15. Így most jobb?
-
#16820480
törölt tag
Ezt előre tudod tervezni, a normálisabb EV-kben a beépített térkép is tudja úgy tervezni az utat, hogy beleszámolja a töltéseket is, az adott töltő képességei alapján.
Rendszeres gyorstöltés persze hatással van az akkura, de minél jobb a hőkezelése, annál kevésbé. Biztos vagyok benne, hogy t e is utána tudsz keresni neten ilyen tanulmányoknak, ha érdekel a téma.
-
#16820480
törölt tag
Persze, hiszen bármilyen rendszer tartalmaz kompromisszumot (talán ha közvetlen hyperloop van kiépítve mindenhova, ahova csak személyesen mész, akkor nem ). Itt arról van szó, hogy egy kiépülőben levő dolgot hasonlítunk egy évtizedek óta kiépítettel, és még így is igazából teljesen jól használható, kivéve a szélsőségesebb eseteket, de többnyire ott is megoldható azért. Ráadásul mi annyira picike ország vagyunk, olyan sűrű infrastruktúrával, hogy ez a jövőben semmilyen gondot nem fog jelenteni egészen biztosan (és ez az EU nagy részére is igaz).
Ha már hatótáv gondok meg töltőállomások, akkor mondjuk Észak-Amerika vagy Belső-Ázsia jobb példa. Ott még belsőégésűvel sem garantált, hoyg el tudsz jutni valahonnan valahova, mert egyszerűen nem lesz út közben kút, vagy ha lesz, akkor sem biztos, hogy megfelelő minőségű üzemanyaggal.Somatom: El tud, ott írták alattad.
-
#16820480
törölt tag
Én értem, hogy az átlagot nem fogja érdekelni ez, de az átlag nem is fog vele 5-600km-eket autózni naponta. Linkeltem statisztikát róla, hogy napi átlag vezetett mennyiség milyen körül van, még a 100km-től is nagyon messze kevesebb. Nincs mit megmagyarázni, ahogy Rolly írja, a többségnek most jelenleg simán működőképes lenne.
A saját példád nem átlagautós, ezt nem sikerült még igazán megérteni Aztán meg persze itt kifogásoljátok, hogy Rolly a saját példáját írja, amikor ti is pont ezt teszitek Csak a napi 600km az tökre nem átlag, a napi 20-30-40 az reálisan igen.
Ha nem tudod otthon tölteni, akkor jelenleg kellemetlen helyzet, de egyre kevesebb ilyen lesz és egyre több olyan, aki tudja. Új építésű házaknál kötelező garázst építeni, kertes háznál eleve van rá hely/lehetőség. A régi lakótelepeken nincs egyelőre töltő, aztán ha terjed az e-autózás majd lesznek ott is. Schawo írta valamelyik ilyen topikban, hogy ők azzal foglalkoznak, hogy kiépítenek ilyen rendszereket.Ahol van lakott terület, ott áram általában lesz, benzinkút nem biztos. Amúgy ha elmész kempingezni, ott is az akkuról lehet használni már sok autónál dolgokat (vízforralótól a laptopig akármit), ezt dízelnél megteheted talán, ha szerzel invertert hozzá, csak közben járatod a motort és szívod a kipufogót. Lehet egy tonna előnye.
Annyi a lényeg, hogy más. Mindenki a benzin/dízel érában nőtt fel, erre áll rá az agya, az elektromos autózás meg kicsit más, és még alakulóban van. Ennél már csak jobb lesz. -
#16820480
törölt tag
Tudom, az felfoghatatlan egy benzinen nevelkedett valakinek, hogy nem kötelező mindig 100%-ra tankolni az autót (kivéve ha menőcsávó az ember, akinek nincs pénze rá és csak ezresé' tankol az X5-be), de ezeknek a 15 perces töltéseknek pont az a lényege, hogy rátöltesz egy keveset abban a tartományban, amikor a lehető leggyorsabb a töltés, és amikor szükség van rá.
És ja, én inkább választanám azt az opciót, hogy az év 90%-ában kényelmesebb, mert nem kell benzinkútra járni (hiszen az nincs otthon), mint hogy az év 10%-ában kicsit kényelmesebb, mert 10 perc alatt megtankolok a 30 helyett.
GreenGoblin: Ez akkor igaz, ha ilyen 60-80 literes tankod van és valami dízeled, ami keveset fogyaszt. Ezzel az év 90%-ában kényelmetlenebb közlekedni, de cserébe letolja egyben a Rijeka távot. Ha már tankolni kell, akkor pálya mellett a benzin is másfélszer annyi mint általában.
Gyerekkel utazás stresszes, én nem is csinálnám, de ha már igen, nem vagyok benne biztos, hogy jobb ha szegény 1000km-t ül a hátsó ülésen kucorogva, a helyett, hogy időnként megáll az ember, mert pisilni kell enni kell, vagy csak sétálna egyet Ezt írta Noukoum, csak nem esett le úgy látom.
Lassabban kell menned? Minél lassabban? 120-130-at mehetsz simán, annál többel nem nagyon lehet közlekedni legálisan az EU-ban (kivéve Németo. egyes részeit, és tudom, biztos mindenki oda megy nyaralni).
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #390 üzenetére
"Ez nem volt a beszélgetés tárgya."
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #430 üzenetére
3-4 milliós különbséget amúgy ha a benzin árát nézem, akkor olyan 5-6 év alatt behozna (évi 20k km-rel számolva kb), ami elég messze van a "soha a büdös életben"-től.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #434 üzenetére
Mi számít benzintemetőnek, 6-7 literes fogyasztás? Mert azzal számoltam amúgy. Szívómotornál az nem irreális gyakorlatban egyáltalán. Hacsak nem valami 3 hengeres turbós cuccot nézel, ami meg majd szépen szétmegy pár év alatt és jöhetnek a költséges szervizek.
Balika911: Hát még az ha egy biciklit vesz és a maradékból állampapírt.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #437 üzenetére
Na már kezdődik, az előbb még 3-4 milla volt, most már 4-5 milla, ha még kicsit fejtegetjük, akkor lesz az 10-12 milla különbség is így Közben meg a fogyasztás gondolom megy lefelé, elérhetünk még a 3 litert fogyasztó benzinesig
-
#16820480
törölt tag
Nem garantálja senki, ahogy azt sem, hogy 430 marad a benzinár.
Rögtön ajánlok a speciális igényeidnek autót, amint tudsz mondani nekem egy olyan benzinest, ami fékezésnél visszatermeli a benzint, tudom otthon tankolni a falból, teljesen hangtalan és szagtalan, valamint 0 rpm-től leadja a maximális nyomatékát, nem kormolódik be városban... Sajnos ezt még kompromisszummal sem tudja egy dízel. -
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #486 üzenetére
Mennyi az olajkitermelés, finomítás és szállítás hatásfoka?
-
#16820480
törölt tag
válasz stickermajom #500 üzenetére
Ezt mondhatnád annak a sok embernek is, akik belsőégésű SUV-ot vesznek.
-
#16820480
törölt tag
válasz stickermajom #502 üzenetére
Mondjuk a legtöbb elektromos azért nem 2,5 tonna, vannak kisebb akkuval szerelt autók, csak ott még az a baj hogy nem megy el 1000km-t. Ez is ilyen van sapka nincs sapka
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #505 üzenetére
Ehhez még azt is vedd hozzá, hogy normálisan karban is kellene tartani őket. Rendszeres élmény a lámpától fekete füsttel induló autó, most az előbb éppen egy Clio is volt, ami nem nagy, nem nehéz, de mégis képes erre
-
#16820480
törölt tag
válasz Joachim21 #537 üzenetére
Miért pont 500km-t? Miért nem 800-at, vagy 1200-at?
Amúgy akkor tűnik életképesnek a hidrogén, ha csak a hatótáv részét nézed, és figyelmen kívül hagyom mennyivel komplikáltabb a hajtáslánc, mennyivel megdrágítja az autót, mennyire nehéz hidrogént tárolni és szállítani, mennyire környezetszennyező előállítani jelenleg és mennyire alacsony a well-to-wheel hatásfoka ahhoz képest, hogy a felhasznált áramot akár egyből be is tölthetnénk egy autóba például.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Miért, a hidrogén kutak építését ki finanszírozná? Minden új építésű használ kötelező annyi garázs, ahány lakás van, egy idő után lesz elég saját parkoló, de egyébként lakótelep parkolóba is lehet ám publikus töltőt tenni, erre is vannak cégek.
A betáp fejlesztését majd az elektromos művek, ahogy jelenleg is ők teszik. Vagy gondolod hogy elektromos járművek nélkül nincs hálózat fejlesztés? -
#16820480
törölt tag
Ezeket a kérdéseket úgy teszed fel mintha valami megoldhatatlan paradoxon lenne mind.
Hidrogén kútból elég néhányat lerakni? 😂 Hány benzinkút van az országban? Mert annyira néhányat kellene lerakni belőle. Csak sokkal drágább őket kiépíteni, mert nehezebb tárolni a hidrogént. -
#16820480
törölt tag
Annyira bizonytalan a megtérülés, hogy a Tesla évek óta telepíti őket, és hamarosan meg is fogják nyitni általános használatra amúgy. Ha valaki nem akar eladni elektromos autót, akkor nem fog ilyet tenni persze, lásd a többi gyártót, ahol foghúzás jelleggel megy bármi érdemi fejlesztés.
Mondjuk egy töltőoszlop kicsit olcsóbb egyébként is mint egy benzinkút, vagy főleg egy hidrogén kút. Nem véletlen amúgy hogy csomó helyen a benzinkutak nem a benzinből élnek, mert abból nem lehet, hanem a bolt forgalmából.
Egy pár milliós benzines is pont úgy elérhetetlen, ha egy összegből akarod fizetni. Egy Corsa/Fiesta kb 5 milliónál indul, az alap modell.
Megy majd lejjebb az elektromos ára is, egyelőre alig van pár éve a piacon ilyen kínálat.