Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Tapsi #300 üzenetére

    [link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%. Ha volt 600km-ed eredetileg, akkor abból lesz kb 360. Az autó aerodinamikájától függően ez amúgy lehet rosszabb is akár, gondolom.

    stickermajom: A gyorshajtás sem szabályszerű, de a kolléga szerint az oké, míg a feltartás ugye főben járó bűn.

    dabadab: Biztosan, bár én itthon alig látok belső sávban vitorlázókat, akik feltartanak másokat, de rendszeresen húznak el mellettem 50-60kmp-s sebességkülönbséggel autózók, amikor én megyek 120-130-at. Nem teszi egyik sem a másikat jogosabbá.
    Ha tényleg jobbratartás hiányát szeretnél látni, akkor ajánlom az USA dashcam videókat, ott eléggé sportot űznek ebből.

    Hieronymus:
    Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól.
    -> "Modern gasoline engines have a maximum thermal efficiency of more than 50%,[1] but road legal cars are only about 20% to 35% when used to power a car." és "Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%.[7]"
    Ezért ez messze van az 1/3 veszteségtől, inkább olyan bő 50% a dízelnél (ha modern és megfelelően karban is van tartva), benzinnél meg kétharmad.

    Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.
    Csak jóval kevesebb mozgóalkatrész van bennük. Lehet, hogy az olajat is újra lehet hasznosítani, csak a kezelése problémás és mondjuk egy hibánál/balesetnél nem mondanám semlegesnek, hogy fél deci vagy másfél liter olaj úszik szét a világba.

    Hidrogént mint égethető anyagot (btw, az nem robbanómotor, ha már itt tartunk, rég baj ha robban, inkább csak belső égésű) kb csak rakétákban használnak, elég veszélyes is, de tényleg jó hatásfokú és nem szennyező. De én nem is erről beszéltem, hanem az üzemanyagcellákról. Nem tudom hol hallottad, hogy hatékonyak, eddig ahány tanulmányt láttam, mind ilyen 25-35% körülre teszi a hatásfokát. Például [link]
    Ettől függetlenül be fog indulni a hidrogénes hajtás is, de nem személyautókban elsősorban, hanem ipari környezetben, energiatárolásban, szállítmányozásban és hajózásban, meg talán majd repülésben is, ahol nem kell messzire vinni és millió kis töltőállomásra stabilan és rendszeresen eljuttatni.

    Az akkuk biztonságát pedig kb megoldja a solid state hamarosan, [link] Ezt olyasmivel szokták demonstrálni, hogy ollóval kettévágnak egy solid state akkut, és nem gyullad meg, nem történik semmi. Manapság létező technológia, csak fel kell skálázni.

    dabadab: Azért ahol szinte korlátlan megújuló áll rendelkezésre, ott ez még jól működhet, de majd meglátjuk: [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák