Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
[link] A ~105kmph-ról ~120-ra gyorsítás dízelnél olyan +20% fogyasztással jár, vagyis a hatótávod ennyivel csökken. Ha extrapoláljuk azt a vonalat, akkor 135-nél újabb 20%-ot vesztesz, szóval 105-höz képest már -40%. Ha volt 600km-ed eredetileg, akkor abból lesz kb 360. Az autó aerodinamikájától függően ez amúgy lehet rosszabb is akár, gondolom.
stickermajom: A gyorshajtás sem szabályszerű, de a kolléga szerint az oké, míg a feltartás ugye főben járó bűn.
dabadab: Biztosan, bár én itthon alig látok belső sávban vitorlázókat, akik feltartanak másokat, de rendszeresen húznak el mellettem 50-60kmp-s sebességkülönbséggel autózók, amikor én megyek 120-130-at. Nem teszi egyik sem a másikat jogosabbá.
Ha tényleg jobbratartás hiányát szeretnél látni, akkor ajánlom az USA dashcam videókat, ott eléggé sportot űznek ebből.Hieronymus:
Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól.
-> "Modern gasoline engines have a maximum thermal efficiency of more than 50%,[1] but road legal cars are only about 20% to 35% when used to power a car." és "Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%.[7]"
Ezért ez messze van az 1/3 veszteségtől, inkább olyan bő 50% a dízelnél (ha modern és megfelelően karban is van tartva), benzinnél meg kétharmad.Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.
Csak jóval kevesebb mozgóalkatrész van bennük. Lehet, hogy az olajat is újra lehet hasznosítani, csak a kezelése problémás és mondjuk egy hibánál/balesetnél nem mondanám semlegesnek, hogy fél deci vagy másfél liter olaj úszik szét a világba.Hidrogént mint égethető anyagot (btw, az nem robbanómotor, ha már itt tartunk, rég baj ha robban, inkább csak belső égésű) kb csak rakétákban használnak, elég veszélyes is, de tényleg jó hatásfokú és nem szennyező. De én nem is erről beszéltem, hanem az üzemanyagcellákról. Nem tudom hol hallottad, hogy hatékonyak, eddig ahány tanulmányt láttam, mind ilyen 25-35% körülre teszi a hatásfokát. Például [link]
Ettől függetlenül be fog indulni a hidrogénes hajtás is, de nem személyautókban elsősorban, hanem ipari környezetben, energiatárolásban, szállítmányozásban és hajózásban, meg talán majd repülésben is, ahol nem kell messzire vinni és millió kis töltőállomásra stabilan és rendszeresen eljuttatni.Az akkuk biztonságát pedig kb megoldja a solid state hamarosan, [link] Ezt olyasmivel szokták demonstrálni, hogy ollóval kettévágnak egy solid state akkut, és nem gyullad meg, nem történik semmi. Manapság létező technológia, csak fel kell skálázni.
dabadab: Azért ahol szinte korlátlan megújuló áll rendelkezésre, ott ez még jól működhet, de majd meglátjuk: [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F