Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
"Ebben a témában megöli az értelmes párbeszédet, hogy minkét tábor a saját véleményét igyekszik ráerőltetni a másikra."
Ha az elektromos autókkal kapcsolatban hozol fel valós problémákat, akkor villanyautó ellenes hittérítő vagy, ha ugyanezt a belsőégésűekkel szemben teszed, akkor sötétzöld. Ez az új Android vs. iOS.
-
Ezekiell
veterán
így nálam csak a vételáron és a töltési időn vérzik el a dolog
Vételár: teljesen így van, egyelőre még nagyon drága ez a dolog. Jó, de drága.
Töltési idő: éjszaka töltöd, és akkor oly mind1. Ahogy írod, messzire nem sajáttal jársz, így ez akkor mégse ellenérv (persze ez csak akkor igaz, ha házban lakik az ember, ahol tudja tölteni. Ha panelban, akkor ne is vegyen elektromos autót, amíg nincs infrastruktúra hozzá. Hajót se veszel, ha nincs víz )Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Füleske
addikt
"Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek. "
Nem, tiszták csak papíron lettek. És nem dobatják ki.
"Műszaki vizsgán szigorúan ellenőrizni kéne a kipufogógáz tisztító berendezések hatásfokát "
Felesleges, már leírtam miért.
"messzire már nem sajáttal járok így nálam csak a vételáron és a töltési időn vérzik el a dolog."
Közelre nem tök mindegy a töltési idő ? Nem kell tartanod a kábelt míg tölt.
A vételár relatív. Kinek mi a megfizethető ár. -
"Elég szomorú, hogy pontosan akkor dobatják ki az emberekkel a belsőégésű motoros autóikat amikor azok végre tiszták lettek."
A több milliós városokban tényleg nincs helyük. Attól, hogy sokkal tisztább égéstermékkel rontják a levegőt, még mindig rontják a levegőt.
Amikor Münchenben kitiltották az euro4 előtti dízeleket, a koromszennyezés 2 nap alatt csökkent határérték alá a részecske szennyezés. Mindenütt. Ott is ahol nagyon magas volt.
A kitiltás lépésenként és türelmi idővel lehetséges.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tovgab
aktív tag
V8 vs elektromos autóról volt szó.
De saját tapasztalat, hogy pl. egy 5.0 Mustang, gyári állapotában is sokkal hangosabb, mint Mici néni 1.2 Corsája...O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT ► iPhone 13 Pro Max ► iPhone 15 Pro
-
Ezekiell
veterán
-
Ezekiell
veterán
Olajtkitermelés, feldolgozás, szállítás, stb - ez meg mind le van szarva, mert az autód kevésbé szennyez, mint a 10 évvel ezelőtti. Értem én.
Mindezek mellett a nagyvállalatok és az ipar szennyezését kellene ugyanígy visszafogni, ahogy a lakosság szennyezését próbálják.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Igen, ez egy lehetőség amit írsz. Egy átmeneti lehetőség maximum. És azt még mindig nem gondolod komolyan ugye, hogy majd hirtelen mindenkinek elektromos autója lesz egyszerre, vagy hogy ez egyátalán kívánság bárki részéről is?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Juhaszatti
addikt
"Legyen mondjuk ezeregyszáz autó összesen a lakótelepen. Kíváncsi lennék milyen infrastruktúrát kéne ahhoz kiépíteni ami elbírja azt, hogy estefelé hazaérve kvázi egyszerre rádugjanak a töltőre 1000+ villanyautót"
Ez az egyszerre töltés nagyon életszerűtlen. Egy nem túl nagy akkus, átlag hatótávú villanyos autóval is elmegy az ember 200-250km-t.
Naponta 30km-nél többet viszont nem vezet a nagy átlag, de egyébként is nagyon különbözőek a vezetési szokások. Biztosan nem kell a tömbben mindenkinek töltőre rakni mind az 1000+ villanyautót egyazon napon. Lesz aki hétfőn tölt, lesz aki majd csak csütörtökön, lesz aki a hétvégén, és ez eloszlik a hét minden napjára. -
Somatom
veterán
Az általam eddig tapasztalt problémák (VW Jetta, Citroen BX, Honda Prelude, Toyota 4Runner):
- Mélygarázsok, parkolóházak felejtősek.
- Gyenge fűtés, mert a reduktor elvonja a hőt.
- Ugyanezért télen benzinnel indítás, mert ha lefagy a reduktor, akkor megáll a vízkeringés.
- A gáz nagyobb gyújtási energiát igényel, ezért gyújtásproblémák adódhatnak (áthúzás, trafóhiba, stb.)
- Egyes spiáter és gumialkatrészek nem bírják a gázt és szétmállanak, megkeményednek. Pl. egyes karburátorok, szelepszárszimmeringek.
- A fokozott kondenzvízképződés rendszeresen megeszi a kipuffogórendszert.
- Az autószerelő és a gázrendszer szerelője egymásra mutogatnak, Te meg ott állsz közöttük a meghibásodott autóval. Már, ha a szerelő/karosszériás egyáltalán beenged a műhelybe.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Itt egy tanulmány (2. táblázatban a lényeg), ahol négy országot vesznek alapul, és bár mi nem vagyunk közte, de az USA és Kanada igen. Azt gondolom nem feltételeznéd te sem, hogy a magyarok többet vezetnek naponta, mint az USA-ban, ahol nagyobb távolságok vannak és bárhova csak autóval lehet eljutni.
Az egész lakótelepnek pedig továbbra sem kell naponta 0-ról 100-ra töltenie az összes autót, hiába nem akarjátok elhinni. -
Rick4
félisten
Ez a 20 év tök jó szám, viszont nem tudni, hogy havi egyszer, vagy heti háromszor tankolsz, így végülis válasznak jó, érvne viszont rossz. Pont arra nem ad támpontot, hogy mihez képest nem kellett soha várnod.
Viszont akármennyit is mentél, akárhányszor is tankoltál, két fontos aspektust kihagytál, az egyik az, hogy minden tankoláskor azért tankoltál-e, mert utána rögtön kiautóztál-e egy tank benzint, tehát menned kellett, vagy a szokásos eset volt, hogy nem mentél a következő 24 órában csak 60-80 km-t, mert ha volt olyan, amikor nem így történt, akkor a gyors tankolás már értelmét is vesztette, és a másik nagyon fontos dologról nem is eszéltünk, mennyit fogyaszt az autód, és mennyibe kerül az olajak, szűrők, fékek, vezérlés stb cseréje a betankolt üzemanyaggal együtt ezalatt a 20 év alatt?Egy Tesla nem eszik 2 liter benzin árát sem, a free SUC csak egy dolog, de otthon, rendes nappali árammal tankolva is jóval 2 liter/ 100km ár alatt van a fogyasztás, egy felpakolt napelemmel meg kb nullázható, magyarán mondva nagyon nem mindegy, hogy évi 25 ezer km-t mentél 7 literes fogyival, ami 600 ezer, plusz a szerviz is elvitt 300-at, vagyis évi 1 milla, ez nálam 20 év alatt 20 milla ment a levesbe, amíg ezt villanyautóval a töredéke összebl megoldod.
És akkor le lehet vonnni a konzekvenciát, hogy 20 év alatt mennyiszer kellett volna várnod, ha otthon este ráduogod a kocsit a hálózatra, és alszol, de vagy az autód lenne ingyen, vagy egy lakás.
Tapsi: Munkahelyen töltés? Tény, nem mindnekinek kell elektromos autó, de az a helyzet, hogy az emberek többségének autó se kellene. Se megtakarítás, se más nincs, de a 15 éves 7-es BMW-ből akar kiszállni, ha meg elpukan valami, akkor hívhatja a providentet...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk ha néha előfordul, és nem minden nap kell 600km-t menned, akkor azért még nem biztos, hogy annyira megrázó néha egy 15 percre töltőre dugni. Azért nap közben gondolom egy kávét csak iszol, vagy mész wc-re vagy ebédelsz egyet. Nem kell 0-100-ra tölteni az autót (ugye ez a megszokás), hanem elég annyit beletenni, ami gyorsan megvan, aztán majd odébb töltöd megint.
Tudom, hogy kényelmesebb, ha csak 1000km-enként kell tölteni, de csak annyira akarok utalni, hogy igazából kicsit más szemlélet és ritkán egy minimális kényelmetlenség azért nem a világ szerintem. Legalábbis engem nem ez tart vissza az EV-től, hanem az áruk és hogy nincs jelenleg nagyon használtpiacon semmi. -
Rolly
veterán
Vagy máshogy nem pazarlás az, hogy
5-7 liter üzemanyaggal (tudom van aki 3 literrel eljár sőt van akinek tipikusan még termeli is az üzemanyagot az autója )...
elhasználsz 43,5 - 69,3 kWh energiát?
1 liter benzin: 8,7 kWh energiát tartalmaz
1 liter gázolaj: 9,9 kWh energiát tartalmazTehát az én mostani átlag 13 kWh fogyasztásom (+2x 10% azaz legyen 15,6 kWh) kevesebb mint 2 liter benzines fogyasztásnak felel meg míg 1,5 literes diesel fogyasztásnak
-
Ezekiell
veterán
Hát, vannak azért akik a munkkájuk miatt sokat kell h menjenek, pl gyógyszerügynökök meg hasonlók, de ebből nem lehet általánosítani. Magánemberként ennyit ingázni meg nem fog senki.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
tha_answer
őstag
ugyanolyan szarul kezeli ezt is az eu mint a kocsikat, mit vartal?
"Az EU-nak már a tavasszal kiviteli tilalmat kellett volna bevezetni az acélra és az építőfára.
Kína kiviszi az Unióból az összes hulladékvasat, nincs alapanyaga a hengerműveknek.
Az USA meg a fát.
Nem buziznia kellene a EP-nek, hanem beavatkozni az Unióra káros gazdasági folyamatok láttán.
Kína meg az USA felzabálja Európát kiskanállal reggelire, ezek a barmok meg hagyják, hogy lepukkanjunk.
Azonnali kötelezettség szegési eljárás az uniós értékek megkárosítása miatt az Európai Unió parlamentereivel szemben.
Ezek nem fiktív eszmei értékek, ezek a károk kemény euró milliárdok, amit ez a csürhe okoz.
Ez nemcsak magyar nemzeti probléma.
Az alapanyag gyártást védeni kell védővámokkal, tilalmakkal."
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ - TELEFONTOKOK, EGYÉB AUTÓS KIEGÉSZÍTŐK, FÜLHALLGATÓK
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot