Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Alul vannak méretezve a parkolóhelyek ezekre a gepkocsis igényekre ami itthon van. Gazdagrét pl elesett. Nem ez volt a koncepció amikor a lakotelep elkészült. A lépcsőházanként pár kocsi vidáman elfért a helyeken anno - tömegközlekedés mellett.
A buszokból láthatóan több van, utas meg kevés.
Egész európában meg nálunk van a lakosság fajlagos jövedelmi viszonyaihoz képest a legtöbb gépkocsi.
A belünket is kifizetjük kocsira a számok alapján. Ha felesleges a kocsi, vagy nem tudjuk fenntartani , akkor is ragaszkodunk hozzá.
És ez látszik is! A parkoló gepkocsik legalább tizede nem nagyon mozdul szinte soha.Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
#16820480
törölt tag
Ez hosszútávra is igaz, ott a vonat.
A villanyautó azon segít, hogy ha már mindenképp autóval jár valaki, akkor is halk lesz és nem fog megfulladni a fél környék. Tök mindegy mit csinál vele, az már nem szennyez érdemben semmit, szemben egy friss benzinessel/dízellel, ahol ha leszarja a szervizeltetését a tulaj vagy nem jól használja, akkor pár hónap/év alatt meg lehet fulladni tőle, ha előtted megy az úton. -
Lenry
félisten
zabálják az erőforrásait.
azért valószínűleg gazdaságosabb - ezáltal kevésbé környezetszennyező - egy erőműben megtermelni 100 autó hajtásához szükséges energiát, mint lokálisan, 100 mini erőműben (=motor)Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
nem csoda hogy képtelenség érdemi vitát folytatni ebben a témában, ha szándékosan félremagyaráztok dolgokat
autókról beszéltem. (azt hittem egyértelmű). igen, biciklizni még faszább, de ha mindenképpen autózni kell, akkor energiahatékonyabb az erőművi energiatermelés[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
ezt nehéz valóban jól értékelni, hogy kinek mi a mindenképpen.
lehet, hogy te meg tudod oldani az életed biciklivel, de nem tudhatjuk hányan vannak, akik meg nem, és ők mekkora aránya az összlakosságnak
(persze biztosan jelentős arányban vannak azok, akik kizárólag kényelmi okból autóznak, ez tagadhatatlan)Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk én azért nem bringázok városban mert féltem, hogy ellopják vagy lelopnak róla dolgokat, amíg otthagyom bárhol (az meg nem túl kényelmes, hogy 3 láncot viszek mellé, hogy mindenét tudjam zárni meg egy boltba beugráshoz is vegyem le az összes tartozékot). Ezért marad a busz-villamos-metró. Vagy amikor heti 1-2x kimegyek a külvárosba, vagy nagyobb vásárlásra, akkor autó.
Tudom néhányan odáig vannak vele, de személy szerint én nagyon nem szeretnék V8-akat látni az utakon. Nem csak légszennyezés létezik, hanem zajszennyezés is. Sokkal nagyobb zajt termelnek ezek a traktorok, mint az egész nemzetközi repterünk. -
CobraKai
csendes tag
Nagy igazság van benne, de amiről beszélsz az nem ez a topic.
Fogyasztói társadalom van Mo-n is, ennek a megváltoztatása szerintem nagyobb lélegzetű ügy, pl. amíg könnyebb klimatizálni a lakásokat a felmelegedés ellen, mint lemondani (akár szükségesnek vélt dolgokról is) addig nem is lesz előre lépés. -
#16820480
törölt tag
Inkább vennék Teslát, mint S-Klasse-t, még ha egy árban lennének is (oké, talán a Model S hasonló árban van az alap S Mercivel).
Az lehet, hogy alapjáraton nem hallod a motort egy csendre és kényelemre kihegyezett luxusautónál, de amikor 5 ezres fordulaton gyorsul ki a lámpától, akkor már inkább. Vagy ha valami észlény rátesz egy sportkipufogót, mert akkor jó a autó ha hangos.8th: Lol. Hát ezt azért te sem gondolhatod komolyan hogy gyakorlatban bármit számít Állj ki egy út mellé és hallgass meg egy 1.2-es kis városi autót meg aztán valami 2-3 literes motoros limuzint. Bár persze a legrosszabbak a motorok, azokból nincs halk, csak ami elektromos. Azok nagy részét is ki lehetne tiltani a városból (vagy tegyenek rá hangtompítós kipufogót, ha létezik ilyen).
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Miért a többi autó hol parkol, a levegőben, folyóban, vagy a pusztában? Ja hogy ott parkol ahol van áram. Tehát van lehetőség a töltésre. Ha te 20 év múlva új autót akarsz venni és esetleg nincs elég parkolóhely ott ahol laksz és esetleg nem lehet ott tölteni ahol parkolsz és esetleg nincs villámtöltő a közeledben ahol tankolásnyi idő alatt feltöltöd az autót akkor esetleg kihasználod azt hogy mindenhol lesz töltő, tehát sosem kell teljesen feltöltened az autót hiszen töltheted bevásárló központnál, orvosnál, óvodánál, iskolánál, étteremnél, adóhivatalnál, mindenhol.
De gondolom téged nagyon érint a dolog hiszen 20 év múlva te új villanyautót akarsz venni. Ugye.
Inkább az a kérdés minek magyarázok egy olyan embernek aki több száz több száz oldalas tanulmányokat képtelen elolvasni és azt hazudja mindenhol hogy az akkumulátoros villanyautó nem környezetbarátabb a modern hagyományos belsőégésű autóknál. Meg aki azt állítja hogy alkalmatlan a technológia hiszen nem lehet 700km-t megtenni egyseggel vele, hiszen ez létszükséglet mindenkinek. Tehát miért etetem a trollokat? Költői kérdés volt.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
".Sanszos, hogy sok benzines/dízel autó tulaja zőldebb nála."
Elnézést a kiemelésért.
A gondolatmenetedben ott van a hiba, hogy az elektromos járművek nem ott szennyeznek nagyon ahol felhasználják az elektromos energiát.Jelen helyzetben minden járműmeghajtás kompromisszum.
Az elektromos járművek annyival kedvezőbbek, hogy a szennyezés egy része nem a felhasználás helyén keletkezik. ez teszi élhetővé vagy élhetőbbé a nagyvárosokat.Az öt - hat évesnél öregebb járművek környezet barátságáról nem érdemes beszélni.
A fiatalabbaknál se mindegyik. Amelyik tartja a 100/100 szabályt, azt nem lenne forgalomba engedni. leginkább a B betűs autók szabványa.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ezekiell
veterán
Ha semmilyen autónak nincs hely, akkor nem lesz semmilyen autó. Ha valamilyen autónak van hely, ott lehet eautó töltő is.
Azt meg már írtam én is párszor, hogy ha nem tudod most este tölteni, akkor perpill ne vegyél, és kész. Majd ha lesz mindenhol infrastruktúra, neked akkor lesz alternatíva, addig nem. Ennyi.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
Már egyszer megkérdeztem, a levegőben parkol? Mert ott tuti nem lesz töltő. Ott ahol megáll parkolni ott lesz.
Az meg vicces hogy egy jelenlegi helyzetet vetítesz rá egy jövőbeni szituációra. Ismerős, ha holnaptól minden autó villany lenne…
Ennyit arról hogy trollkodsz.Nyilvánvalóan mivel nincsen szabályozva a rendszer ott, ezért olyan amilyen. Nyugodtan belehetett volna menni szólni, vagy megvárni a tulajt és szólni neki hogy ezek nem parkolók hanem töltőhelyek. Ha szükségessé válik akkor lesz szabályozva, még ingyenes a töltés is ha jól tudom.
Egy kérdés hány villanyautó állt ott az Aldinál akinek kellett volna tölteni de nem tudott? Egy se? Ohh, really. Meglepődtünk. Na pont ennyire jelent problémát az amit ti a technológiának a gátjának láttok. De nem baj folytassátok, ha a rendszer nem basz ki titeket a trollkodásért én mit tehetnék…„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
És mennyi olaj kell a finoításhoz, meg a benzin szállításához, meg stb?
A különbség, hogy azt a kábelt egyszer kell legyártani/kihúzni, míg a benzinkutakra szállítás folyamatosan szennyez. Egyszeri szennyezés vs folyamatos. Ez amúgy pont jellemző az egész "benzin vs elektromos" témakörre.
És nem csak az elektromos autózás miatt kell fejleszteni az energiahálózatot, anélkül is bőven elérjük a kapacitást majd, szóval mindenképpen fejleszteni kell.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
Szerinted mennyivel környezetszennyezőbb egyszer kihúzni az amúgy újrahasznosítható rézdrótot, mint hogy naponta tartályszámra szállítani a benzint a kútra kamionnal, ami szintén szennyez, hangos, rombolja az utat a maga sok tonnás súlyával, csomó helyre be sem fér, stb.
És nézhetjük az előtte bejárt utat is, amikor egy csövön pumpálják több ezer km-t az az olajat, meg szétfúrkálják miatta a talajt vagy óceánfenekét. Meg ott vannak a tankerhajók, a finomítók, ami mind szennyező és kb nulla százalékban újrahasznosítható, ráadásul veszélyes is.
A jövő elektromos kell legyen, nem csak közlekedésben, hanem kb mindenben. Remélhetőleg egyre több megújulót használ majd mindenki (főleg ahol sok van), illetve jönnek hamarosan a molten salt reaktorok is. -
Ezekiell
veterán
A te módszered is működhet, lásd dugóadó és társai. Nem kizáró a kettő, az elektromos autózás és a dugóadó/kitiltások
A benzines sose lesz zöld, igen. Az elektromos pedig az tud lenni (kb 10 évesen már bőven az is, addigra visszahozza a legyártásának "költségét", de ez persze függ az autótól).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
8th
addikt
Hát ez az. Én a Dunakeszi Gyártelepi paneldzsungelben nőttem fel. agglomerációs város nem egy kirívóan nagy lakóteleppel. Nem is olyan zsúfolt mint a gazdagréti vagy a kaszásdűlői. Keszin a polgármester addig kábította a helyieket, amíg azok rábólintottak a lakótelep tövébe építendő lakóparkra. Az egy dolog, hogy olyan zsúfoltság lett emiatt, hogy ha feldobsz valamit a levegőbe az biztosan nem ér földet mert eltalálsz vele egy embert de ehhez ki kellett irtani egy jó nagy erdős zöldterületet és ki kellett sajátítani több tucat kiskerteket is amin akkora népharag kerekedett, hogy majdnem elbukta a fickó a következő polgármester választást. A lakótelepiek azóta minden négyzetméter zöldterület megmaradásáért vérben forgó szemű pitbullként kőkeményen megharcolnak. Ha most jönne valaki aki közölné, hogy na emberek itt és itt most fogjuk és lebetonozzuk a lépcsőházak előtti zöldterületet és parkolókat létesítünk elektromos autók számára töltőkkel az vehetné is a sátorfáját mert biztosan bukná a következő polgi választást. Meg aztán matekoljunk már kicsit. A tömb amiben laktam hét lépcsőházból állt. Lépcsőházanként hatvannégy lakással. Az négyszáznegyvennyolc lakás csak abban az egy tömbben. Huszonöt lépcsőház van a "régi lakótelepen" a tízemeletesekben ami ezerhatszáz lakást jelent. Van olyan háztartás ahol több autó is van de olyan is akinek nincs autója. Legyen mondjuk ezeregyszáz autó összesen a lakótelepen. Kíváncsi lennék milyen infrastruktúrát kéne ahhoz kiépíteni ami elbírja azt, hogy estefelé hazaérve kvázi egyszerre rádugjanak a töltőre 1000+ villanyautót és most direkt nem számoltam bele sem a lakóparki lakókat akik szintén fent parkolnak a tízesek előtt sem a négyemeletes sorházakban élőket sem az új tízemeletes paneltömbök lakóit csak azt aki a régi tízesekben lakik. Senki mást. Szóval fasza ez a villanymániás hurrá optimizmus meg, hogy simán van még húsz évünk arra, hogy kitaláljuk hogyan oldjuk meg a töltést csakhogy egy zsúfolt lakótelepen a valósághoz nem sok köze van ezeknek a lázálmoknak. Azt a hülyeséget, hogy mindenki töltse a munkahelyén meg töltsön rá nappal valamennyit és eloszlik a dolog azt inkább hagyjuk. Ez egyáltalán nem életszerű. Tragikomikus, hogy úgy üldözik döntéshozói szinten a belsőégésű motort, hogy még egyáltalán nincsen semmilyen alternatívája. Mert ne áltassuk magunkat a villanyautó sem az maximum csak egy nagyon szűk tehetős réteg számára. Amíg tengerentúlon, ázsiában és minden földrészen ésszel állnak a dologhoz addig mi haladó európaiak szokás szerint szépen tökön lőjük magunkat és önként dalolva kinyírjuk az autóiparunkat. Mert ződnek kell lenni még ha beledöglünk is!
-
"Azt az áramot el is kell juttatni valahogy, majd letranszformálni. Egy benzinkúthoz nem muszáj csővezetéken szállítani a benzint,..."
Azt azért számold bele, hogy a kábelfektetés egyszeri költség, ami után minimális karbantartás szükséges.
A környezetszennyezés is hasonlóan oszlik meg. Az építési időszakban magas, utána közel nulla.Az üzemanyaggal azért más a helyzet. Nyersolaj kitermelés és import. Németországba tankhajókkal szállítják a nyersolaj egy részét. A nehézolaj olcsó üzemanyag, de a legkörnyezetszennyezőbb hajtóanyag címére sikeresen pályázhat. A finomítás után szállítani kell, majd szállítani a kútig.
" Pl. nekem egy 8 éves, 2 literes dízelem van és állítom, hogy zöldebb vagyok, mint egy agglomerációból naponta, villanyautóval ingázó. "
Állítod. Inkább csak rosszul gondolod. Amíg egy e-autó a fékezésekből képes visszanyerni a mozgatásba befektetett energia egy részét, egy tisztán robbanómotoros a teljes mértékben a fékrendszerrel emészti el.
Ez ugye duplán környezetszennyező. Nincs energia visszanyerés, de legalább a fékek kopása is növeli a részecske méretű szennyezést."Én sem ott szennyezek, ahol élek, mert az autóm futásának 90% -át úgy teljesíti, hogy kimegyek vele Németországba, meg haza."
Nem erről van szó. A szennyezés szempontjából mindegy hol szennyezel. A nagyvárosok szempontjából ott az előny, hogy nem (csak) a helyszínen szennyez a jármű. A fékek és a gumik az elektromos autók esetében is kopnak, de az energia előállítás szennynezése másutt történik. Nyilván az sem mindegy miből állítják elő az elektromos áramot. Németország ebből a szempontból jó helyzetben van. Az északi-tengeren folyamatosan fúj a szél. Már csak két távvezeték hiányzik az ország egyenletes ellátásához.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
(#116) 8th: "Motorfék?"
Mert az vissza táplálja az üzemanyagot?
A régi porlasztós járművek még akkor is fogyasztják az üzemanyagot.
A motorfék leginkább a jármű lassításához jó. Ebben is a diesel jobb hatásfokú, de az sem alkalmas komolyabb fékezésre.(#117) Somatom: "Ez nem így van. Mivel még nem tudják, hogy hogyan is lesz a jövő, a szabványok változnak, amihez a hálózatnak is folyamatosan alkalmazkodnia kell."
Ezért nem kell neked aggódnod. Jelenleg 400 voltos hálózatot húznak a töltéshez. A töltést biztosító szolgáltató olyan kiszolgáló végpontot akaszt a vezeték végére, amit akar. Abból lehet 800V-os töltőt is üzemeltetni.
Ráadásul a töltőpontok szaporításához a hálózatot is bővíteni kell, ami lehetőséget biztosít a ma még speciális igények kielégítéséhez."Aki agglomerációból ingázik, az naponta tölt, generálja a dugót, parkol a városban, koptatja a gumikat, stb., stb."
Kevered a dolgokat.
Az egyik az, hogy olyan nagyságrendű és minőségű tömegközlekedés nincs a nagy városokban és környékükön, amivel ki lehetne váltani az szgk használatot.
A másik, hogy az elektromos autók kevesebbet szennyeznek, mint a robbanómotorosak, a felhasználásuk helyén.
Ha én tömegközlekedéssel járnék munkába, akkor az utazási idő hosszabb lenne, mint autóval. A havi költsége is magasabb lenne, mint a felhasznált üzemanyag költsége. Ezért 4 éve vettem egy új városi autót.
Vettem volna elektromosat, drágábban, de akkor még nem állt rendelkezésre elegendő töltőállomás. Hiába van 3 fázisú energia ellátásom. Az utcában tilos a parkolás. Mára sokat javult a helyzet, gondolkodás nélkül cserélem az autót elektromosra, jó ajánlat esetén.
Részese és elszenvedője vagyok a városi közlekedés problémáinak."Szóval, fenntartom, hogy én vagyok a zöldebb."
Mit lehet ezzel a kijelentéssel kezdeni. Addig, amíg valóban nem lehet 10 perc alatt feltölteni egy akkumulátort, nem lehet téged kötelezni elektromos autó használatára. Az, hogy te vagy a környezetkímélőbb, még akkor sem feltétlenül igaz, ha te választod meg a viszonyítási alapot.
Ha egy kamion mögé beállva tolod le a kb 1000 kilométert, akkor nem szóltam.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ezekiell
veterán
De ez ellen nem is érvel senki se, amit te mondasz Teljesen igazad van, hogy ha nem muszáj autót használni, akkor ne használjon az ember, és ezzel tud a legtöbbet tenni a környezetért (autózás témakörben).
Szóval tök igazad van, csak itt nem az autózás vs biciklizés a téma, hanem benzines vs elektromos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
"Miért nem költözöl olyan helyre, ahonnan nem kell autóval járnod?"
Ha a következő 20 évben kifizeted a nagyjából 500 euró havi többletköltséget, akkor költözök. Ha nem akkor értelmetlen kérdést tettél fel. Na jó legyen 400, mert 100 eurót elatugozgatok. Ja nem, mert a havi bértlet költségével még mindig számolnom kell.
De ez terelés. Nem arról folyt beszélgetés, hogy én mit csinálok. Te állíítottad, hogy zöldebb vagy az elektromos járműveknél. Maradjunk ennél, ha még úgy gondolod.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ezekiell
veterán
Hát ha nem használod az autód, akkor zöldeb leszel annál, mint aki folyamat használja. De hát ez meg milyen érv már megint, hogy jön ez a közhely ide?
egy villanyautós se mondja, hogy azért jár a villanyautóval, mert az zöldebb
Hát, pedig elhiheted, hogy elég sokan azért vettek villanyautót.Ha a zöldség fontos lenne számára, akkor úgy élne, hogy ne kelljen autóval járnia.
Ez meg már megint egy egészen teljesen más kérdés, és ebben sincs feltétlen igazad, mert nem mindenki tudja megtenni, amit írsz.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
ha csak az járna autóval, aki nem tudná megtenni, hogy ne autóval járjon, akkor ez a villanyautózás sztem nem is kerülne szóba
Ebben nem vagyok biztos, de jobb lenne a helyzet, az biztos.Ugyanakkor azt is látni kell, hogy a civilizációs fejlődésnek és jólétnek ára van, és hát nem mindenki akar lemondani róla könnyen/akárhogy.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Mert mégis ki mondta, hogy most azonnal tömeges EV átállás bármilyen szinten megvalósítható Magyarországon?
Nem a panelban lakó tömegeknek kell először EV-t venni, ezt azért sztem minden épeszű ember beláthatja magától is.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
dabadab
titán
A magyar autók átlagéletkora* kb. 15 év, vagyis ha most holnaptól csak és kizárólag villanyautót venne mindenki, akkor is kellene másfél évtized, hogy az autók fele villanyos legyen, de a 20 év azért jóval reálisabbnak tűnik. Az autók feléhez.
*: a medián nyilván érdekesebb lenne, de azt hirtelen nem találtam
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ezekiell
veterán
Ahogy felettem is írta a fórumtárs, ez évtizedek Magyarországon. Nyugatra kevesebb, de ott is 10+ év alsó hangon az 50%+ részesedés az EVknek.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Áfogat
csendes tag
Igen, erről is írtam tudjukki kollégának . Pont ezt mondtam, hogy vége lesz az ingyenes tankolások korának, ami szintén a töltőpontok telepítésének ellenében hat, és még inkább a pénzzel rendelkező piaci szereplők mondják meg hova kerül töltőpont, hova nem.
Ezt a pontot azért írtam, mert a jelenlegi elterjedtséget a költségek oldaláról közelítettük meg, mondván azért nem vesznek EV-t az magyarok, mert drága. Árnyalni próbáltam a képet azzal, hogy pl. tankolni olcsóbb, a kezdeti beruházási költségek ellenére is. De egyetértek veled, pongyola volt .Szerintem nem az a kérdés, hogy olcsóbb-e most vagy sem, mert szerintem nem lesz az a jövőben. A kérdés, hogy ha elérünk arra a pontra, hogy váltunk (váltunk?) tömegesen, akkor:
- felkészülten, a saját céljaink, lehetőségeink alapján, átgondoltan váltunk, vagy
- kényszerből, kapkodva, az érintettek megkérdezése nélkül, vakon más példákat lemásolunk -
dj79
senior tag
Az így gondolkodók szüleitől kellett volna ezt megkérdezni anno…
Egyébként a kinőtt, de használható gyerekruháink vagy rokonságonbelül/ismerősi körben találtak gazdára, vagy mentek rászorulóknak. Pelenkából pedig moshatóztunk, egyösszegben kifizetve a szettért sok évnyi eldobható árát. -
-
dj79
senior tag
Hmm, a zzr400am emlékeim szerint többet fogyasztott, mint a hibrid. Csak az egyik kétszemélyes, a másik öt.
tehát van egy, a szállítható személyek számára lebontva magas fogyasztású, valójában energiapazarló motorod illetve egy dízel egyterűd, ami carsharingre tökéletes lenne. Autó nélkül meg tudnád oldani az életed?
Bármilyen fura, a vidéki nagyvárosokban nem minden esetben sikerül minden egyén igényeivel összhangba hozni a tömegközlekedést. -
dj79
senior tag
Hozhattam volna 2t ötvenes robogóra is példát, az ennél még rosszabbul adja ki a matekot sajnos.
Visszakanyarodva a villany témához: amíg nem tudom otthon tölteni vagy nem szaporodnak el a környéken a közeli töltök, a hibrid az egyetlen alternatíva a napi városi közlekedéshez számunkra, mely a piros lámpáknál, valamint sík szakaszon gyakran leállítja a benzinmotort, illetve a városi forgalomban képes gyakran hármassal kezdődő fogyasztást mutatni.[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
A technológia olyan gyorsan fejlődik, hogy nem is érdemes autót birtokolni kivéve ha van della. Valószínűleg a mostani autóm lesz az utolsóm amit kifizetek teljesen. Lízing a legjobb de mégha úgy is veszünk autót az EV-k úgy is drágábbak nem kicsit de hát megmondták lent, aki csak ül a seggén az nem fog fejlődni.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
8th
addikt
Nekem jelenleg nem férnek bele ilyen luxus kiadások. Egy nagyobb felszereltebb saját műhelyt akarok végre mert itt a háznál nem férek el meg a szomszédok is a pokolba kívánnak amikor bejön egy nagyobb munka és két héten át zajongok itt a családi házas övezetben. Ez most nálam mindent felülír ezért minden szabad pénzem a saját műhely projektbe tolom bele.
(Szerk.) Szóval ha lenne hirtelen 4,4millám, már nem lenne.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Nem garantálja senki, ahogy azt sem, hogy 430 marad a benzinár.
Rögtön ajánlok a speciális igényeidnek autót, amint tudsz mondani nekem egy olyan benzinest, ami fékezésnél visszatermeli a benzint, tudom otthon tankolni a falból, teljesen hangtalan és szagtalan, valamint 0 rpm-től leadja a maximális nyomatékát, nem kormolódik be városban... Sajnos ezt még kompromisszummal sem tudja egy dízel.