Új hozzászólás Aktív témák
-
Áfogat
csendes tag
Thx, de túlkomplikálod, sima converterben váltottam át, valószínűleg elkattintottam valamit a beállításoknál. Épp ezért kértem vki nézze át.
Amit nem értek a válaszodból, az pont az, amiről a hozzászólásom többi 80% szólt, és elegánsan átsiklottál rajta .
Ha 16e km futást feltételezel autó/év, akkor még inkább nem jön ki a matek. Ez azt jelenti, hogy 40-65 km-t megy a jármű egy nap (365 nappal átlagban, vagy 250 munkanappal számítva). Ez azért jelentős szelet az elektromos autók akkujából, így hetente biztos tölteni kellene, de ki az aki teljesen lemerítené a kocsit, amikor úgyis gyakrabban kell tölteni? Ilyen körülmények között biztosra veszem, hogy mindenki azt preferálja, hogy hazamegy, rádugja az autót a töltőre, és reggel feltöltve vidáman használja. Ez azért egy baromi hálózatfejlesztést kíván, még egy optimalizált töltőrendszer kapcsán is, amit én úgy tudok elképzelni, hogy parkolónként lesz egy nagy töltő, amire mindenki rádughatja a kocsiját, és igény szerint tölti azt, majd a töltés végén fizet.
És itt jön az, amire nem látom a megoldást, és a beruházási hajlandóságot:
- a kieső jövedéki adó kompenzálására biztos, hogy a közlekedésre használt áram ára drasztikusan nőni fog, tehát megszűnik az ingyen töltögetés mindenhol
- ki az, aki a panelok elé lerakja a töltőhálózatot? EU, magán beruházás, állam (végsősoron magánberuházás), szolgáltató (végül szintén az egyén fizeti meg), társasház (dettó) lehetőségek vannak.
- ki az, aki beruház ilyenre, ha a parkolóhelyét bármikor elfoglalhatja más?
- ha nem fektetjük le az alapokat, hogyan gondoljuk, hogy bármilyen beruházás elindul?0-ra saccolom a régi lakótelepek mellé puszira letett és már megvalósult töltőhelyeknek a számát. Ebből kiindulva erős a gyanúm, hogy a mindenkori kúrmányzat utolsó célja lesz a panelok melletti töltőállomás hálózat kiépítése. Nem mondom, hogy gátolni fogja, talán egy részét EU-s pénzekkel támogatja majd, de elsősorban a társasházak nyűgje marad a kiépítés.
A fentiek alól csak úgy tudsz kibújni, ha jelentősen nő a hatótáv (kb. duplázódik), és a töltési idő is rövidül max.10 percre, különben a MOL töltőhálózatára zúduló tömeg a MOL-nál is fog lakni. A két feltétel nagyszerűsége az, hogy pont egymással ellentétes irányba hatnak , és ezeken a területeken van évek óta legnagyobb ígérgetés, a legkisebb előrelépéssel.Az energia igényre visszatérve, továbbra is tartom, hogy jelentősen alulbecsülöd a várható igényt. Megnéztem Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervét, kb. 70 TWh a közlekedés energia igénye 2030-ra egy masszívan növekvő energia felhasználási trend mellett (szintén converter úgy hogy vigyázz , 6000 ktoe). Ez azért jóval meghaladja az általad vázolt kb. 10 TWh teljesítmény igény növekedést, és az éves energia fogyasztással összevetve is baromi sok. [link] 70. oldal. Arról hadd ne tegyünk említést, ez csak a közlekedés energia igénye, de nem csak a közlekedés használ fosszilis energiahordozókat (valahol 30%-ot olvastam a közlekedés kapcsán, mint a fosszilis energia felhasználó terület, globális adat volt nem Mo-ra vonatkozott).
De kapaszkodj meg, a terv elintézi azzal, hogy 2030-ig nem kell foglalkozni vele, a későbbi periódussal meg nem számol - ami valahol jogos, mert messze van, de a trendek alapján lehetett volna bökni egyet. Ha a jelenlegi villamos termelés 30% Paks, Paks 2 felépítése kb. 15 év (ami elég optimista a jelenlegi haladási ütemet látva), akkor mennyire sok az a meglévő pár évtized?Azonban ennél sokkal fontosabbnak érzem, azt a kérdést, amit fent is írtam, ilyen leendő körülmények között hogyan tölti majd a panel proli (mint én is) az elektromos autóját? Még mindig nem látom abban a válaszban a megoldást, hogy van rá pár évünk, hogy kitaláljuk.
A részemről az nem kérdés, hogy nincs választásunk, és zöldíteni kell. A hogyan kapcsán vannak kérdéseim, azt látom, hogy ki-ki optimistán, vagy ellenségesen viszonyul a témához, de nekem a tárgyilagosság hiányzik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft