Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Miért, a hidrogén kutak építését ki finanszírozná? Minden új építésű használ kötelező annyi garázs, ahány lakás van, egy idő után lesz elég saját parkoló, de egyébként lakótelep parkolóba is lehet ám publikus töltőt tenni, erre is vannak cégek.
A betáp fejlesztését majd az elektromos művek, ahogy jelenleg is ők teszik. Vagy gondolod hogy elektromos járművek nélkül nincs hálózat fejlesztés? -
dabadab
titán
A lakótelepeken akkor minden parkolóhelyhez raknak egy töltőoszlopot?
Nagyjából igen. Ha én csinálnám, akkor első körben mondjuk valami olyasmiben gondolkodnék, hogy (hasracsapok) öt parkolóhelyhez legyen egy töltőoszlop négy töltőkábellel, mivel amúgy az egy-egy parkolóhelyre jutó kihasználtság nem túl nagy.
Egyébként érdekes, hogy mindig a lakótelepek jönnek elő, pedig ilyen szempontból azok a legkönnyebben kezelhetőek, mivel ott sok parkolóhely van nagyon sűrűn meg eleve ott vannak a transzformátorállomások (lásd még: hol szeret szolgáltatni a Digi).Ezt ki fogja finanszírozni? És a betáp fejlesztését?
Az áramszolgáltató vagy magántőke - ahol kereslet van, ott lesz kínálat is.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Rolly
veterán
Szerinted nem éri meg a cégeknek 60 Ft-ba kerülő áramot 80-ért árulni? szerintem megéri ha lehetne és engednék holnap telepíteném a töltőket 10-esével Panelok közé... Csak jelenleg még nincs hozzá elég autó, hogy ez profitabilis legyen... ezért most még azoknak éri meg az autó akik otthon tudnak tölteni és így nem éri meg töltőt telepíteni. De így is van itthon pár 1000 töltő már (pontos számot nem tudok) amit vagy
- piaci alapon (több kis cég telepít töltőket és például nagyobb cégek is Mol, Eon, Shel, Lukoil)
- vagy EU támogatásokból (mobility, emobi, Ionity) épültek ilyen töltők (akár önkormányzatoknál)
- vagy autógyárak jelentettek be töltő hálózat telepítést (például csak a VW group 2030-ig európába 40e töltő telepítését ígérte, de a Sellantis is hasonló telepítést jelentett be EUban)
- vagy jogszabályi kötezelettségből (lidl, aldi, penny, tesco)
#549: pont ez a lényege az autózásnak és ezt az elektromos autó tudja... Nem mertük eladni a diesel autót (most szépen havi 100e ft-ot kb bubkok rajta), de egyszerűen nincs szükség rá... Évi 4-6 útra veszem elő ahol szükséges a 500 km és lusta vagyok tölteni. Szerinted jó döntés, hogy megvan évi 2500 km-re egy autó? (amortizáció évi 500e körül tuti van bár még több is mert 4 éves az autó, biztosítás rá 150 Ft / év - kötelező casco -, és a szervíz is 100e / év körül van) Ja és heti kétheti 1x el kell menni vele egy körre (20-30 kmre) hogy ne rohagyjon bele az üzemanyag...
Már várom, hogy leteljen a 3 év az elektromos autóról és akkor mindkét autót egy nagyobb (45 a mostani) 80-90 kWh-s akkus elektromosra tudjuk majd cserélni... Bár a 3 év alatt annyit fejlődik a töltőinfrastruktúra, hogy már a 45-ös autóval is 500 km-t meg tudunk tenni 26 perc töltéssel... Mert amerre megyünk lesz töltő (Dunántúl már ilyen...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!