Új hozzászólás Aktív témák
-
strogov
senior tag
"Fúziós reaktor jelenleg a mese kategória"
Egyhetes hírre céloztam.
"Mocsok durván alul vannak becsülve"
A fejekben nagyon változó kína kép van szerintem. Sokan azt hiszik csóró bérmunkások, közben 100 milliók vannak akiknekhez képest az átlag amerikai nincsetelen idióta. Persze 100 milliók meg napi egy tál rizsen tengődnek. Minden attól függ melyik oldalról nézzük.
"Rengeteg a szuperszámítógépük és erősek is és saját technológiára épültek is vannak közöttük"
Önmagában egy ilyen gépet összerakni csak pénz és idő kérdése. Kihasználni kell a tudás. Arról semmi hír, hogy a TOP3-as gépüket mire tudják használni. Ha arról van szó elégetnek milliárdokat szellem városokra. Szóval a kivagyiságból pénzszórásban elég jól állnak.
Rengeteget fektetnek kutatásba egyébként, de a haszna egyelőre nagyon kevéssé látszik. Kínai kutatók 100 ezer számra mennek "haza", de egyelőre "csak" alapkutatásokban látszik a rengeteg publikáció. A piacon eddig csak a megfigyeléshez köthető szektorokban jeleskednek. Ott meg általában kiderül, hogy koncentrációs táborokban polírozták az eszközöket.[ Szerkesztve ]
-
titán
Rendkívül fontos a fogyasztás. Ha egy eszköz 14nm-en 70W-ot fogyaszt (Tesla HW3), akkor átlagos városi haladásban (20km/h) 3,5Wh/km extra fogyasztást eredményez. Városban a 100Wh/km átlagos fogyasztás 3,5%-a az FSD computerből származik.
Ha ezt benzinből kell előállítani 20% hatékonysággal, akkor 17,5Wh/km, 1,75kWh/100km = 0,15l/100km = 3% fogyasztás (prius városi átlaghoz). Ha ugyanez ez a chip csak 40nm-en készülne, akkor kb 5%-kal növelné a fogyasztást a 14nm-hez képest. 5% spórolásért minden autógyártó ölni tudna.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
strogov
senior tag
"Olyan mocsok drágák az önvezető autók, hogy a célközönséget hidegen hagyja a fogyasztás (felhasználói oldal)"
Ez nem pénz kérdés. Akinek sok pénze van olyannal nyernek pár km-t hatótávban, hogy jobb légellenállású felniket pakolnak fel. A 2,5% elég sok.
"Ha Kina nem jut az önvezető technológiához és magának kell megcsinálnia, akkor szintén nem érdekes nekik, hogy más kevesebb fogyasztás mellett képes ugyanerre hiszen nincs választásuk."
Kínának van önvezető technológiája. Náluk is mennek már vezető nélküli taxik. Ha nem jutnak versenyképes technológiához akkor viszont nem lesznek versenyképesek a piacon.
Ráadásul a többlet fogyasztást valakinek ki kell termelnie. Ha több 100 millió elavult autó nekivág Pekingnek, akkor ott lesznek ahol a part szakad, csak nem az autók füstje miatt, hanem a szénerőművektől.A 28nm sok dologra jó. Kínának ez most nemzetbiztonsági kérdés. Nem piaci célokat fognak kielégíteni ezzel. Ha sok pénzt tolnak bele akkor 10-15 év múlva kopogtathatnak a piacon is ... ha akarnak. Addig meg lesz nekik ilyen, és örülnek neki. Lehet mondani, hogy ha nem kapunk jó technológiát akkor majd ráborítunk egy hegynyi pénzt és akkor jajj nektek.
Aztán vagy elhiszik, vagy nem. -
strogov
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest