Új hozzászólás Aktív témák
-
tibaimp
nagyúr
Az önvezetés kérdése sokkal összetettebb attól, mint csak a proci gyártástechnológiája.
A jogi háttér kb. soha nem lesz tisztázva (ki miért felelős, ki miért hibás)....szerk:
Robitrix: ez meg a másik... (Bár én korábban a szénnel kapcsolatos teszteket olvastam valahol, mint Si váltót.)[ Szerkesztve ]
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Alchemist
addikt
A legtöbb esetben még a 40 nm is overkill az automotive technológiában.
A fogyasztás nem számít annyira, mint egy telós chipset-nél és kód is sokkal letisztultabb, specializáltabb, mint egy szokásos operációs rendszernél.
Ahol pedig specializált számítás kell, ott DSP vagy FPGA is megteszi.
A legalább 20-25 éve működő modern polgári és katonai repülési (és űrkutatási - Space Shuttle i386!) automatikában sem a GFLOPS mutatón múltak a megoldások.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
dokanin
aktív tag
És mégis milyen autókkal? Melyik számít teljesen önvezetőnek? Mert úgy tudom a Tesla áll most a legjobban ezen a téren de az is csak 3-as az 5-ből. Sőt a múltkor láttam egy tesztet, ahol egy kihalt városrészben tesztelték, hogyan jut el A-ból B-be, hát nem nagyon jött össze hiba nélkül. Többször is be kellett avatkozni, pedig még forgalom sem volt.
El sem tudom képzelni, hogy egy önvezető autó, hogyan oldja meg pl a reggeli csúcsforgalomban a besorolást a dugóval küzdő főútra egy mellékútról, ahova most egy ember mindig kénytelen furakodni különben esélye sincs. Az önvezető autó megvárja amíg felszabadul az út, hiszen elsőbbséget kell adnia, ami esetleg 2 óra múlva történik csak meg? Vagy megtanítják furakodni? Vagy majd felismeri, hogy a vezető a főúton intett neki, hogy jöjjön? De nem ám a nagymama az anyósülésen. Hát nem tudom... -
paljani
aktív tag
Szépen levezetted, köszi. Bevallom nem számoltam utána(d) inkább elfogadom amit írsz. Pár észrevétel (nem ellentmondva, hanem kontextusba helyezve a fogyasztás kérdést):
1. Kína esetében nem 40nm hanem 28nm az önerőből elérhető maximum csíkszélesség per pill tehát a különbség kevesebb
2. Olyan mocsok drágák az önvezető autók, hogy a célközönséget hidegen hagyja a fogyasztás (felhasználói oldal)
3. A fene nagy - tipikusan csak papíron létező - fogyasztáscsökkentés inkább itt EU-ban kérdés, Kinában nem annyira hangsúlyos (szabályozói oldal)
4. Ha Kina nem jut az önvezető technológiához és magának kell megcsinálnia, akkor szintén nem érdekes nekik, hogy más kevesebb fogyasztás mellett képes ugyanerre hiszen nincs választásuk.Szóval így értendő amit írtam, kifejezetten a topic kontextusában.
-
Alchemist
addikt
20 km/h, mint araszolós kalkulációs referencia...? biztos, hogy nem pedelec bringáról beszélünk?
Szerintem 50-60 km/h-nál reálisabb összevetés jön ki... és akkor már ezt határozottan 1 % alattira becsülném.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
Városban nem a 20 km/h átlag az érdekes, hanem a sok kisebb gyorsítás és fékezés, ami sokkal többet szív le, mintha folyamatosan 20 km/h-t tartana az autó.
0 km/h-nál pedig az FSD is visszavehet a fogyasztásából.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
Új hozzászólás Aktív témák
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Debian GNU/Linux
- Hardcore café
- Windows 11
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen TV-t vegyek?
- BestBuy topik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen