Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Kinder #1 üzenetére

    Talan nem rossz uzlet, de az is latszik, hogy az e-mobility egyre jobban inkabb csak lufi mint valosag. Az e-autok ara alig vagy semennyit nem csokkent, hala az artamogatasoknak. A megfizetheto modellek talan az osszes cegnel kirakat/promo termekek voltak es epp csak mutatoba volt mennyiseg. Ekozben allandoan mutogatjak a grafikonokat, hogy mennyivel csokkent az autokba szant akkupackok gyartasi koltsege...csak ezt ezek szerint az autogyarak benyeltek, mert ok aztan egy fillerrel se adtak olcsobban az autoikat.

    Meg kellene szuntetni, vagy teljesen at kellene alakitani az artamogatasi rendszert, mert igy sosem lesz arverseny, anelkul meg az egesz a gazdagok szorakozasa marad. 10-12 millios also-kozep kategorias autot meg nyugaton se vesz az atlagember.

    Lehet almodozni, meg hataridoket bejelenteni, hogy mikortol szuntetik be a benzin/diezel motoros autok gyartasat, de abbol nem lesz semmi, mert ilyen arakkal tizedere, huszadara esik az uj autok vasarlasa, ha csak e-autok maradnak. Foleg Europaban, az USA-rol ne is beszeljunk.

    Amugy szomoru latni, hogy magyar akkus ceg nincs a tamogatottak kozott, bar lehet hogy nalunk csak olmos inditoakkukkat gyartanak foleg es az is lehet hogy lithium akksis fejlesztessel nem is nagyon foglalkoznak. Kozeptavon jo uzletnek tunik mar csak a gyartas is. A legtobb uj kutatast, fejlesztest hiresebb nyugati es, USA-beli egyetemeken vegzik a temaban, de gondolom nalunk ez sincs. A mi kutatoink is odamennek ha van bennuk tehetseg, tudas es ambicio.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #3 üzenetére

    A Tesla nem atlag autot gyart, atlagembereknek. Ha rajta mulna 100 ev alatt se mozdulna el 1-2%-rol az uj autok kozott az e-autok reszaranya.
    Attol hogy az autokgyartok, meg a kormanyok egymasralicitalva nagyokat mondnak meg nem lesz semmi abbol, hogy 5 vagy 10 ev mulva mar minden uj auto elektromos lesz. Max. plug-in hibrid.

    Amelyik e-auto viszonylag ertelmesebb aron jott ki, az kb. azonnal el is tunt a piacrol. Gyartottak belole egy keveset, talan a CO2 ado elkerulese miatt. A tobbi meg szepen beparkolt 10-12 millio kornyekere es mar 5 eve nem mozdultak el onnan, mikozben allitolag nagyban csokkent az akkuk ara. A hajamra kenhetem az akkuk arat, ha a vegtermek ara nem csokken semmit kozben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz dabadab #6 üzenetére

    Mivel nullarol indultak dinamikus a fejlodes foleg szazalekos megjelenitesben, de az ara komolyan lecsokkenti a fizetokepes ugyfelkort, meg akkor is ha ott joval olcsobb. Nem hiszem, hogy Musk tovabb akarna olcsositani az autot, de mikozben a teljes onvezetes a cel es egyre tobb a negativ visszajelzes a gyenge minosegellenorzesukrol. A cyber truck erdekes kiserlet, foleg erdekes emberkiserlet. Kivancsi vagyok mi lesz belole.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz atike #10 üzenetére

    Valodi versenykornyezetben nem lett volna, nem lenne sikeres. Ugy konnyu, hogy hozzavagjak az allami megrendelesek, EU-s tamogatasok nagy reszet.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #16820480 #9 üzenetére

    Amugy ha tovabb akarjak emelni a szel, nap, vizi energia hanyadat, akkor ott is komoly szerepet kaphatnak ezek az akkumulatorok, akar lokalisan haztartasonkent, akar olyan gigantikus megvalositasban, amit pont Elon Musk epitett pl. Ausztraliaban valahol a Powerwallos cegevel. A masik megoldas a vizbontas lehetne, ha eleg hatekony. Majd kiderul melyik utat valasztjak.

    Visszaterve a tamogatasra, jo is latni, hogy mennyi EU-s akkus ceg van, de lehet hogy jobb lenne kevesebb, de nagyobb ceg, ahol tobb penz jut a fejlesztesre es par ev mulva nem vasarolja fel oket Kina sem. Nekunk meg azon kellene dolgoznunk, hogy legyen egy Magyar akkus ceg is ami felkerul a listara es sokkal tobb penzt kellene belenyomni az Egyetemi kutatasokba, persze nem alibi projektekbe, hanem valos kutatasba es fejlesztesbe.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz DopeBob #12 üzenetére

    Az eladasi szamok nem azt mutatjak, hogy rohannak az emberek e-autot vasarolni es ne felejtsuk el, hogy majdnem 2 millios direkt artamogatas is van, ami nincs a tobbire, ami raadasul nem fenntarthato es mar tobb EU-s kormany jelezte, hogy csokkenti vagy megszunteti ezeket.

    A magyar kormany talan ebben meg pontosabban latta a lenyeget, vagyis hogy ez csak a gazdagabbaknak adott extra tamogatas. De pl. Norvegiaban is rajottek, hogy sokan nem benzines, gazolajos auto helyett vettek a Teslat, hanem csak melle masodik, harmadik autonak. Artamogatas nelkul mi lenne a helyzet?

    Egy Focus par extraval 7-8 millio. Egy Renault Zoe meg 14-15 ennyi extraval, artamogatas nelkul es az egy kisauto. Vagy szinten 7-8 egy E-up, ami egy miniauto. Persze lehet tovabb dragitani a benzineseket, hogy kozelebb menjen az elektromos autok arahoz, de azzal csak az erik el hogy az uj auto eladasok nagy mertekben lecsokkennek. Azutan meg tobb es tobb marka vagy csodbe megy, vagy osszeolvadnak egy cegbe, ami mar meg is kezdodott. A vegen a sok EU-s autogyarbol meg marad 2-3 konszern, varhatoan nulla arverseny, inkabb kartellezes. 20-30 ev mulva meg tenyleg tisztabb lesz a levego, mert szinte csak e-autok lesznek, raadasul negyede, otode a mai mennyisegnek, mert azokat is csak a gazdagok tudjak majd megfizetni. A maradeknak talan ott lesznek a robot taxik es hasonloak. Ezt sok szempontbol en mondjuk nem tartom disztopikus jovonek, sot sok elonye lenne, de nehez lesz elfogadtatni a tomeggel, hogy nincs autoja, mert nincs ra eleg penze, foleg a hasonloan szegeny orszagokban mint mi.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák