Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sigmoid

    tag

    Hát, a legnagyobb gond tényleg a szenzorméret. Hiába lehet ebbe a kis csipszar lapkába beleintegrálni a nyolcmillió pixelt, nincs objektív a világon amivel az tényleg annyi is lenne. (Illetve van, de a telefon árának és méretének is többszöröse volna.)

    Régi közhely, amit manapság kevesen ismernek, hogy a képminőség elsősorban a szenzormérettől függ. Egy átlagos optikával felvett 6x6-os kocka is jó eséllyel kenterbe ver egy csúcsszuper optikával fényképezett 35-öst... Egy 4x5"-es síkfilmes felvételről meg ne is beszéljünk a jelen cikk kontextusában, mert olyan lenne, mint az Atyaúristent hasonlítani két verekedő kutyához. XD

    Ez a CCD pedig mekkora is? Az a nyolc megapixel szerintem effektíve jó eséllyel 1-2 megapixel lesz, csak épp sokkal nagyobb fájlokat tud menteni. El kéne felejteni ezt az integrálósdit, ez nem processzor, hogy minél több tranzisztor van benne annál jobb... -.-'

    [ Szerkesztve ]

    ...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban

  • sigmoid

    tag

    válasz lezso6 #18 üzenetére

    "Ezzel bebizonyosodott, hogy egy átlagember nem menne sokra egy DSLR-rel."

    Lol... Hát igen, akit maga a fotózás nem érdekel, és nem akar időt szánni az alapok megtanulására, annak butaság DSLR-t vennie...

    DSLR tipikusan annak kell, akinek a fotózás szakma.
    Filmes gép annak, akinek művészet.
    Bridge annak, akinek jó minőségű képek készítése.
    Kompakt annak, aki meg akarja mutogatni a családnak a Mallorcai utat.
    Telefon meg annak, akinél épp nincs más.

    ...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban

  • sigmoid

    tag

    válasz Szten Márs #29 üzenetére

    "A bridge gépek manapság olyan messze vannak a jó képminőségtől, mint egy átlagos milka-tehén az atomfizika doktoritól."

    Egy igazán jó bridge objektívje cifra cafatokra veri képminőségben a legtöbb DSLR kitobit. (És most nem a felszteroidozott kompaktokra gondolok amiket általában bridge-ként árulnak, hanem arra a bizonyos néhány típusra ami még mindig bridgenek tekinthető.)

    Aki DSLR-t vesz, annak legalább ugyanannyit objektívre is költenie kell, amennyibe a váz kerül, ha értelmesen akarja használni.

    "A DSLR meg a hobbifotósoknak (legalábbis azoknak, akiknek tényleg elég fontos ez a hobbi) is legalább annyira alap, mint a hivatásosoknak."

    Hát egy komoly fotóamatőrnek valóban, ezt nem tagadom. :D Kivéve ha...

    Fairi:

    "Ennyi üres közhelyet egy hozzászólásban.."

    Tudom, sajnálom ha sértettem a szépérzékedet. XD Csak kicsit mindig lehidalok amikor azt látom, hogy totál sötét emberek, akiket nem érdekel a fotózás, megveszik a DSLR gépet, jellemzően kiválaszták hozzá a legnagyobb tartományú zoom obit (amit jellemzően szorzóban mérnek, mert a fókusztávhoz hülyék), és automata módban használják.

    Az ilyen ember hülye és kész.

    "DSLR már nem luxus,elérhető mindenki számára,hobbifotóknak is!"

    Elérhető, a kiherélt fos DSLR, szar fröccsöntött kínaipiacos vázzal, olyan objektívvel amire a harmincéves szovjet Ljubitelek ujjal mutogatnának, szándékos vevőszopató funkciókkal hogy véletlen se tudd rátenni ugyanazon gyártó régebbi, ugyanolyan foglalatú objektíveit, vagy ha rá is teszed hát ne legyen örömöd benne, és természetesen háromnegyedes szenzorral, csak hogy teljes legyen az örömöd.

    A DSLR kb. félmilliónál kezdődik. Én mikor elkezdtem komolyan foglalkozni a fotózással, egy jó alapos piacfelmérés után úgy döntöttem, hogy egyelőre inkább fizetek tekercsenként kb. 3000 forintot hívással együtt, mert most nem fér bele a keretbe egy olyan DSLR amivel szívesen dolgoznék, egy olyannal meg nem akarok, ami beleférne.

    [ Szerkesztve ]

    ...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban

  • sigmoid

    tag

    válasz eastsider #40 üzenetére

    Mindig amikor előkerül a rossz gép / jó gép téma, előjön valaki azzal hogy nem a gép számít. Persze hogy nem.
    Viszont egy szar gép rengeteg bosszúságot tud okozni, egy kezdő kedvét akár el is veheti a fotózástól.

    Az a baj, hogy a fényképezőgépek egyre barokkosabbak lesznek. Nem az a gyártók célja, hogy egyszerű funckiókat jól lásson el a gép, hanem hogy mindent tudjon egyszerre. Én úgy gondolom, egy jó fényképezőgépnek a következőket kell tudnia, méghozzá tökéletesen, kompromisszumok nélkül:

    - Minél szebb képet adó lencse
    - Pontos lencsén keresztüli fénymérés (dedikált fénymérővel, nem a CCD-vel)
    - Pontos rekeszállítás (a DSLR obik nagy része képes fél fényértékes hibákat is elkövetni, ez pedig tűrhetetlen)
    - Pontos zár
    - Fotózásra optimizált szenzor (az élőkép funkció ezzel ellentétes követelmény, amiben van élőkép, abban fotózás céljára alapból sokkal szarabb a CCD)
    - HAJSZÁLpontos kézi fókuszállítás, és szép, világos kereső, raszterrel, mérőékkel vagy digitális fókuszsegéddel, hogy az ember lássa is hogy mit állít

    Ehhez még hozzájön egy modern gép esetén:

    - Pontos és gyors (lehetőleg követő) autofókusz
    - Pontos és okos, sokrétűen konfigurálható automata mód
    - Pontos színhőmérséklet-mérő és automata fehéregyensúly

    Na most pont ezek a dolgok azok, amikre úgy tűnik a legkevesebb figyelem jut a sok szar mellett, mint amilyen pl. az "arcfelismerő" (sic!).

    ...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban

  • sigmoid

    tag

    válasz sigmoid #42 üzenetére

    ...szóval lényegében a parasztvakító hülyeség a leggagyibb 20k-s szappantartóban is bennevan, de ha olyan extrém igényeid vannak, hogy fókuszt szeretnél állítani, és közben látni is kívánod hogy mit állítasz, nos akkor a gyártó felhozatalának felső végén érdemes nézelődni...

    ...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban

  • sigmoid

    tag

    válasz t72killer #45 üzenetére

    Ez egész pontosan így van, ezért rühelltem meg a digitális piac teljes alsó szegmensét kb. 15ezertől 200ezerig.

    Ezt a közgazdaságtanban piacszegmentálásnak hívják, a lényeg hogy találj legális módot arra, hogy akinek kevesebbet ér meg a terméked attól kevesebbet kérhess, míg akinek többet ér, attól elkérhesd a többet.
    Pl. ezért van, hogy a légitársaságoknál a hosszú, több hetes kinttartózkodásra szóló retúrjegyek (amiket turisták vesznek) jellemzően sokkal olcsóbbak, mint az egy irányba szóló jegyek (amiket üzletemberek vesznek).

    A fényképezőgépgyártók így gondolkodnak: Aki a családját akarja fotózgatni, annak úgysem hiányzik a rendes fotós tudás a gépből, így neki olcsóbban adom, persze kellően profi kinézettel, meg csomó hülyeséggel ami a parasztjának nagyon fog tetszeni. A valódi fotósok meg pengessék ki a csúcskategória árát, végülis nekik a gép nem csak egy újabb játékszer, hanem olyan mint a szamurájnak a kard.

    Különben amíg az ember nem akarja microstockban vagy más olyan területen kipróbálni magát, ahol lényeges a képenkénti költség, addig szerintem jót is tesz a filmes technika. Az ember többet gondolkodik, figyelmesebben fényképez. Nekem legalábbis eddig bejött. XD

    [ Szerkesztve ]

    ...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban

  • sigmoid

    tag

    válasz Szten Márs #50 üzenetére

    Nekem anno volt egy Fuji S600-asom, és egész jó képeket csinált...

    Mindegy, nem akarok ilyen hülyeségen vitázni. Valóban, a legtöbb bridge gépnek szar a CCD-je.

    A legtöbb "olcsó" DSLR-nek is.

    Ennyi.

    ...s elindulnék Nagy Szellemként rendet rakni a világban

Új hozzászólás Aktív témák