Új hozzászólás Aktív témák
-
-
8th
addikt
Fogalmam sincs miről beszélsz eddig sem meg eleve soha nem is volt minden településen telefonügyelet. És ez egy nagyon rossz döntés. Ne a segítségre szoruló embert szopassák azzal, hogy mielőtt átkapcsolják a mentőkhöz mindenféle hülye kontroll kérdéseket tesznek fel neki nem csak szórakozik-e. Inkább ragadják tökön azokat akik miatt ez a helyzet kialakult. Az megvan, hogy hosszú percekkel meghosszabbodik minden egyes mentési kísérlet emiatt a baromság miatt. Hiszti mi? Kíváncsi lennék felemelnéd-e a hangod ha téged fárasztana valami hülye percekig miközben valamelyik szerettednek hívnád épp a mentőt.
[ Szerkesztve ]
...
-
veterán
Eddig sem volt minden faluban ügyelet.
Veszprém megyében például van 5 hivatásos önkormányzati, most már nem is tudom minek (állami) hívott tűzoltóság (veszprém, pét, fűzfő, ajka, tomaj, pápa), és 4 önkéntes, újabban már önkormányzatinak mondott. (tapolca, zirc, sümeg, füred)
Ez cirka 4500 négyzetkilométer, cirka 340ezer ember, ami nyáron kb 700.000-re nő minimum.Valljuk be nem sok.
Különösen annak fényében, hogy ahol én voltam, ott maradt 1db kicsi fecsi (2köb víz), és egy vízszállító, pedig amikor odamentem akkor 2 nagy fecsi (tlf4000, 4köb vízzel), és két különleges szer volt.
Többi laktanyában ugyanilyen ritkítás.
Ha az egy autó elmegy, mondjuk balesethez, akkor a következő balesethez mondjuk Kenesén már Siófokról jönnek. Esetleg Pétről.
Idő... idő... idő... amiből nincs sok ha be vagy szorulva.Mentőkből több van, ami kell is.
Tudod, a legfelháborítóbb az egészben, hogy mielőtt az állam átvette az egészet, volt egy szabály, hogy Magyarország területén a mentő-tűzvédelmet úgy kell megszervezni, hogy _bárki_ _bárhol_ az ország területén 15 percen belül segítséget kapjon.
Fantáziádra van bízva, hogy ez a szabály él-e még ebben a formában
Írhatnék Neked olyan sztorikat, olyan szintű pénzelk-rást, hogy a szemed megfordulna a helyén, ebben biztos vagyok.
Amikor a fényárbócban (az a pneumatikus cucc, amit este feltolunk, hogy lássunk), abban egy izzócsere miért tart 6 munkanapig.
Izzócsere.
6 nap.
A bevetésim 7 évig egyszer sem volt kimosva.
Elvittem volna én tisztítóba, de nem engedték meg, bár a végén már igen, de "saját költségen" (anyád az) mosógépben mosni pedig nem ajánlott többek közt az impregnálás, stb miatt...
Pedig milyen higiénikus amikor kimész 36 fokban, csak 2-3 órát gaztüzet kergetni úgy, hogy 20 perc után 8-10 centi víz áll a csizmádbanEz a 112 csak hab a tortán, az egész szar megkoronázása.
Többek közt ezért hagytam ott a picsába az egészet, ezt az én gyomrom nem veszi be.
Szerettem, imádtam, (most is), de jelenlegi minőségében ezt elfogadni nem tudom.Ezzel szerintem mindkét hozzászólásodra választ adtam.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Nem jövőidő! A traktoros balesetben emiatt már meghalt vki, és a tűzoltók szakszervezete is nyilatkozott h nincs már kármentés , csak romeltakarítás.
(#38) Tüzi : de nem kell a bevetésiig elmenni. A dísz egyenruhára adtak 100'000 Ft-t. Amiből csak 80 érkezett meg, és még a végén azt is megmondták h kinél lehet kizárólagosan megcsináltatni. Még akkor is ha drágább lett mint a ruhapénz.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
dabadab
titán
"Az megvan, hogy nem kell, hogy meghosszabbodjon a bevetés vezénylés ideje attól, hogy központosított a callcenter?"
Nem lesz központosítva a call center, annyi lesz, hogy a hívás nem a mentősöknél fog csörögni, hanem egy másik call centerben, ahol az ügyintéző elcseveg egy kicsit a segélykérővel, aztán x perc után (gyakorlatilag minden hozzáadott érték nélkül) továbbkapcsolja ahhoz a mentős call centerhez, ahol most kicsörög a telefon és ők pont ugyanazt végig fogják csinálni, mint eddig, csak pár perc késéssel.
Ez a rendszer nem tud nem hosszabbítani az ügyintézésen.
Igen, meg lehetett volna csinálni rendesen is, de nem csinálták meg és belátható időn belül nem is fogják, mert a projektben nem az volt a lényeg, hogy jól meg legyen csinálva, hanem az, hogy Pintér embere vigye az üzletet.
Ja, és erről most nem csak elméleti síkon beszélek hülyeségeket, hanem van némi rálátásom a konkrét ügyre.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
8th
addikt
Az megvan, hogy plusz egy szemet beiktatnak a láncba ami miatt lassul az egész mentési folyamat? Ráadásul az ég világon semmi értelme az egésznek. Nem teljesen mindegy, hogy a telefonbetyár a mentősnek hazudik vagy valami operátornak aki aztán fals riasztásra kiküldi a mentőt? De legalább a ténylegesen bajban lévők kajak megszopják mint a torkosborz. Tényleg marha jó lesz. Alig várom, hogy bevezessék.
Verjünk szét egy jól működő rendszert aztán magyarázzuk meg, hogy a rossz az tulajdonképpen miért is jó az átlag parasztnak. Tipikus magyarisztán.
[ Szerkesztve ]
...
-
veterán
Nem mi döntöttük el.
Mi csak hozzátettünk a kötelezőn felül. Emberségből.Szerintem egy társadalom elég beteg már akkor, ha kizárólag az anyagi részét nézi mindennek, mindenhol csak a pénz, és a költséghatékonyság számít.
Szivattyúzási gyakorlat így is, úgy is lett volna. Max egy medencéből szívtuk volna a vizet a szabadba.
Akkor már nem jobb úgy, ha valakinek segítesz vele, és egyben letudod a kötelezőt is, ezzel javítva a megítélésedet? Nem véletlen van ám minden országban 90% felett a tűzoltók elfogadása, és 20% alatt a politikusoké, bankároké...Favágási gyakorlat is van. Egyúttal segítesz valakinek. Nem jó érzés? Vagy baj netán?
Macskamentésbe bele lehet kötni, de a macska is élőlény, a néni pedig egész életében fizette az adót, a tűzoltó pedig jó fej, és segít.
Nem minden nap, de egyszer segíthetsz.
Morális okokból is akár.Ennyi.
Ember vagy, nem fogaskerék, és nem gép.
Elvileg "sapiens" ugye... bár ez egyre ritkább.Ez az egész 112 ugyan arról szól mint mostanában minden.
Egy látszat szarra, ami nem számít milyen szar, sok lóvét felvenni, lepapírozni, és 60%-át zsebre rakni.
Ezért kerül a media markt-ban típusra ugyanaz a fényképező 48ezerbe, a műszaki vizsgasoron pedig 220ba számlásan.
Ez sem vicc, nkh-s haverom mondta.mod:
részemről a témát lezártnak tekintem, leírtam amit tudni érdemes, aki akar, elgondolkodik rajta, aki nem akar, az ne tegye.
szerintem teljesen felesleges, bonyolult, és jelentősen rontja a hatékonyságot, ráadásul sokba is kerül.
Lásd tetra rádiók...
úgy lenne értelme, ha a területileg illetékes parancsnokság tovább tudná kapcsolni egy 112-es központira, ahol beszélnek horvátul, lengyelül, franciául, spanyolul, akármi, hogy a külföldi is megértesse magát, hogy mi baja van.
de ez így ebben a formájában felesleges pénzkidobás, és emberélet kockáztatása.pacsi mindenkinek
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Lenry
félisten
ahogy eddig működtek, gyakorlatilag egy-két szempontot leszámítva minden más nézőpontból fenntarthatatlan és kezelhetetlen.
mégis működött.
de mondok mást: ha már ebben az országban bevett gyakorlattá vált, hogy nem simán csak szórjuk a pénzt, hanem felgyújtjuk, ráfosunk, aztán lehúzzuk a budin, akkor akár fenntarthatnánk ilyen dolgokat is, mint a nem-profitorientált tűzoltóság
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
dabadab
titán
"mennyibe kerül az a tűzoltóság, ahol a helyiek döntik el, hogy mikor kinek milyen témában segítenek?"
Ha mondjuk számolunk extra tízezer forintnyi üzemanyaggal meg kopással egy ilyen szivattyúzós kiszállásnál, ahol ezzel megakadályoznak százezer forintnyi kárt, akkor ott nemzetgazdasági szinten beljebb vagyunk kilencvenezer forinttal.
Fogalmam sincs a konkrét számokról, de azt saccolnám, hogy a tűzoltóságnál (pont úgy, mint a szolgáltatószektorban általában) a költségek nagy része fix, vagyis olyan pénz, amit akkor is ki kell adni, ha a tűzoltók egész nap csak a laktanyában malmoznak (fizetés, ingatlan fenntartása, szimpla öregedésből eredő amortizáció, ilyenek) - ilyenkor meg az a megfelelő haszonmaximalizálási stratégia, hogy annyi értelmes dolgot csináljanak, amennyit csak lehet.
DRM is theft
-
veterán
Akkor most egy iso-tól boruljak hasra, miközben látom, hogy egy sapka szart nem ér az egész?
Gondolod, hogy attól, mert egybeolvasztották ezeket, kevesebb lett a tiszt? biztos?mod:
miközben a fizetésük nem kevéssel nőtt? 25-30%ot hallottam anno. tth-ké pedig 5-el. ez átlagban 15% ugyemáshol is ugyan ez zajlott le.
olyan ez, mint a modernkori okostelefonok.
mindent tud egy modern készülék.
internetezni, telefonálni, zenézni, fényképezni, tényleg mindent.
csak az internet lassú, pötyögni kényelmetlen, a telefon hangminősége sokszor rossz, zenében nincs teltség, fényképezni pedig... nax bohóckodásra jó...
és 12 óránként lemerül.tehét sok mindenre jó, de semmire nem lehet nyugodt szívvel használni.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dabadab
titán
"ismereteim szerint a katasztrófavédelem iso minősítéssel működik. azt meg nem lehet úgy megcsinálni, hogy fogod magad, oszt kimész a polgárhoz."
Igazából de, az ilyen isos marháskodások a jól definiált felelősségi körökről, procedúrákról meg dokumentációról szólnak (volt szerencsém elszenvedni ilyen auditokat - gondolom neked is). Ha le van írva, hogy egy lakossági bejelentésnél x eszköz bevetéséig az ügyeletes tiszt dönthet, akkor az a folyamat.
Persze ehhez az kell, hogy olyanok írják le a folyamatokat, akiknek van valami elképzelésük arról, hogy hogyan kellene működnie a szervezetnek, nem olyannak, akinek nulla domain-specifikus tudása van.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
őstag
Akkor biztosan tetszeni fog a csodálatos központosított rendszer, amikor egy stroke esethez hívsz mentőt. Te mondjuk egy olyan városban, vagy városrészben vagy, ahol van két Kossuth utca, a telefon csöng az ország másik végében, három perc, mire felfogja, hova kell menni, az ötödik percben tudja, mi a baj és kb a tizenötödik percben értesíti az illetékes mentő állomást. A harmincadik percben megérkezett a mentő, és tíz percig tart az út. A beteg rehabilitációs esélye a felére csökken.
-
veterán
Tegnapelőtt hívtam őket melléképület tüze miatt.
Csak azért, mert a volt kollégáim telefonszámát elfelejtettem átmenteni az új telefonomba, de ezt hétvégén pótolni fogom.Szerény véleményem szerint pont 7 (közel 8) évvel többet töltöttem hivatásos vonulós állományban mint Te.
Szóval lehet, hogy egy fokkal jobban rálátok mint Te.De én csak egy értékvédő akárki vagyok, aki siránkozik, nem érdemes még csak elolvasni sem azt amit írok, úgyis hazudok, és félrevezetek, Soros úgyis küldi majd a havi apanázsom, amit a békaemberek kézbesítenek holnap, mikor elmegyek a strandra, és úszom egyet...
Annyit kérek csak, hogy azt értsd meg:
Nem a fejlődéssel van a baj, hanem annak irányával.
Ez nem fejlődés, hogy egy 20%ban működőképes rendszerre cserélünk egy 90%ban működőt.
Csak azért, mert sajt. Mert kitalálta valaki, hogy van rá EU-s támogatás, és húdefasza, lesz új villám az Adrián...
Ezt eljátszhatod a számítógépeddel, de nem az életmentéssel.
Amikor pedig elkezded mondani a hibákat, akkor a "hülye vagy te" lemez kerül a lejátszóra, és mehetsz a bíróságram mert a jó káder feljelentett... Bakondi.Hagyjuk már ezt.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Igen. És majd 30 percig kellett várnom 2 emberrel beszélgetnem mire kiért a mentő. A házunk előtt találtam egy embert.
(#100) bambano: ez kicsit erős volt, nem? Pont nyolc évvel több alapja van erről nyilatkozni. Neked, vagy itt bármelyikünknek mennyi rálátása van erre? És a tűzoltók szakszervezetének?
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Lenry
félisten
vagy beismerheted akár te is, hogy van, amikor nincs igazad.
legalábbis ez a vita úgy nézett ki, hogy voltál te, aki tudod, hogy a tűzoltóautó piros, és kb ennyi, meg a kolléga, aki éveken keresztül belülről tapasztalta a rendszer működését.
te melyikőtöknek hinnél?Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Te vagy aki ez esetben figyelmen kívül hagysz egy fontos dolgot: azt hogy életmentés kapcsán nincs és nem is lehet gazdaságossági szempontokat előtérben tartani. Nézd meg az egészségügyet. Fogadjunk inkább fizetsz csak ne sztk alapon lássanak el
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
dabadab
titán
"tehát eljutottunk odáig, hogy nem az a baj, hogy egy callcenterbe tolnak mindent, hanem az, hogy annak az egynek a működése szerintetek nem megfelelő."
Mivel nem egy elméleti call centerbe tolják át, hanem egy olyanba, aminek ismert a működése meg az, hogy az mennyire tud együttműködni a mentősök rendszerével (semennyire), ezért ha egész eddig abban a hitben voltál, hogy itt elméleti síkon zajlik a vita, nem pedig a konkrét, megvalósuló dologról van szó, akkor figyelmetlenül olvastál.
Amúgy szó sincs arról, hogy egy callcenterbe tolnának mindent - ha ezt hiszed, az újabb jele annak, hogy nem igazán olvastad a topikot.
"de akkor nem a változást kell megakadályozni, mert akkor még mindig két lovas lovaskocsin hurcibálnák a négy markos fickó által hajtott kézi fecskendőket, hanem a fejlődést hagyni kell menni és a hibáit javítani."
Igen, határozottan egy büdös szót sem olvastál abból, amit írtál, különben nem írnál ilyeneket.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
veterán
Ez nem aduász volt komám, hanem egy érv, egy ok, egy akármi, azzal kapcsolatban, hogy nem átbaszni akarlak, és dezinformálni, hanem azt mondom ami van.
Körítés, ferdítés nélkül.Arról, hogy ez a rendszer így, ebben a formában nem jó.
Nem hatékony, lassú, torzít. Ez pedig gátja a gyors beavatkozás lehetőségének, ami beláthatatlan következményeket jelenthet.Jó lenne akkor, ha általános segélyhívó lenne, de a 104-105-107-el közösen. Együtt.
Ahova a nem hazai hívószámú hívások befutnak, és mondjuk ne adj Isten oda eljutott volna a rendszer, hogy a +49es hívókódot a németül beszélő diszpécserhez kapcsolja, a +384et a szlovénul beszélőhoz, a +39et meg az olaszul beszélőhöz. Mert a híradós a laktanyában nem tud 16 nyelven.Ez mondjuk hatalmas segítség lett volna, és illeszkedne, segítené a munkát.
De nem.
Erőből lett áttolva egy rossz felépítésű rendszer, és most ebbe belerakják a mentőket is.
dabadab írta miért.
én is.Minden oda fut be, olyan emberekhez akik azt sem tudják, hogy Tapolca hol van a térképen, nincs fogalmuk arról, hogy milyen infó kell egy tűzoltónak, vagy mentősnek. Van rá egy kikérdezési protokoll, és ennyi.
Ez így nem jó.
Az aduász itt van
Nem csak Magyarországon szarják el a rendszert a hozzá nem értők, és a "pénzügyi hatékonyságot" növelni vágyók, hanem itt is.
Ha jó a szemed, megtudod, hogy hol.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
cskamacska
addikt
Szerintem út közben szerepet tévesztettél Laudával, nem téged köt a pártfegyelem.
Innen indultunk:
"nem értem ezt a hisztit, ezt a rendszert is meg lehetne csinálni rendesen.
tehát elvileg ez nem rossz döntés.
az egy másik kérdés, hogy mivel nálunk nagyjából mindent elcsesznek, amihez a jogászok hozzányúlnak, így jogos a félelem, hogy ezt is el fogják."A mellékelt példák alapján dabadab jóslata már előrevetíti hogy ezt is el fogják:
"Nem lesz központosítva a call center, annyi lesz, hogy a hívás nem a mentősöknél fog csörögni, hanem egy másik call centerben, ahol az ügyintéző elcseveg egy kicsit a segélykérővel, aztán x perc után (gyakorlatilag minden hozzáadott érték nélkül) továbbkapcsolja ahhoz a mentős call centerhez, ahol most kicsörög a telefon és ők pont ugyanazt végig fogják csinálni, mint eddig, csak pár perc késéssel.
Ez a rendszer nem tud nem hosszabbítani az ügyintézésen."
Erről megy a fingreszelés, nem arról, hogy ne legyen semmilyen fejlesztés, mert az már önmagában rossz.
De azért azt borzasztó tragikus látni, hogy nálunk már fejlesztés sem az előbbre jutásért történik, hanem hogy a fejlesztési pénzt minél nagyobb arányban le lehessen nyúlni, az apróból meg raknak elénk.. valamit. A plebs meg utána vidáman elvitatkozhat arról, hogy kellett-e egyáltalán fejleszteni, meg azt hogy kellett volna.Lauda: Igen, központosítás elmélete nagyon szép, komoly megtakarítást hozhatott volna az államnak. Csak megint az a fránya gyakorlat, ahol ugyan az alsóbb szinteken tényleg nehéz lett lopni, de cserébe a tetején meg a csurran-cseppen sikkasztáshoz képest talicskázzák ki a pénzt, így a tényleges megtakarítás minimális. Viszont a bürokratikus overhead meg taccsra vágta hatékonyságot, és a napi gyakorlatban is élhetetlenné teszi.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Dilikutya
félisten
És veszünk belőle mentőautót? A mentősök be vannak kötve a 112-be, évek óta benne vannak, csak megvolt a saját hívójuk, ami bizonyítottan gyorsabban kiszállást eredményez. Én ismerek mentőst, diszpécsert és autón dolgozókat is, ők már csak tudják, melyik a jobb.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Rive
veterán
...a katasztrófavédelem iso minősítéssel működik.
Nomost, az ISO alapértelmezése egész pontosan arra garancia, hogy mindig minden ugyanúgy (dokumentáltan) sz@r.
Ahhoz, hogy ennél többet jelentsen, nagyon komoly befektetés kell mögé.
..nincs más járható út, mint az erősen központosított, normális informatikával megtámogatott rendszer.
Gyakori téveszme ez mindenhol ahol valaki lusta beruházni az alsóbb szintek fejlesztésébe: úgy gondolják, hogy majd kisámfázzák egy-két vérprofi munkaidejét sok technika hozzáadásával feladatosztásos üzemmódban, és akkor az majd úgy kevesebbe kerül a végén, meg hatékonyabb lesz.
Aztán amikor kiderül, hogy a kivánt minőségű állomány igazából nem elérhető mert bárhol máshol jobban megfizetik, akkor a 'valakit mégiscsak muszáj odarakni' állomány hátán az egész az első komolyabb terhelésre összedől a francba./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Pedig ha megnézed a skandinávokat ott is hasonló módon van. Pl a Dánoknál a Falkon (tűzoltó mentő egybe ha jól emlékszem) Rakat helyen van rendőrség, a legtöbb helyen magánházban, kiírás nélkül. De működik. Ismerősnek ellopták a kocsiját, 2 nap múlva jött a rendőr egy 17 éves helyi suhanccal h szeretne elnézést kérni amiért olyan jó ötletnek tűnt elkötni és száguldozni a volvóval.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
És akkor erre hivatkozva nem kellene lecsökkenteni pl az orvosok számát is? Csináljunk egy call centert ahol kikérdeznek és megmondják mit csinálj
Az élet, közrend és értékvédelem terén a kevés emberre nem az a megoldás, hogy centralizálsz, hanem bért fejlesztesz és munkahelyet teremtesz - ha kell akkor tanulmányi szerződéssel. Szerintem.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
dabadab
titán
"24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember."
Azt már sikerült megérteni, hogy a jelenlegi mentős callcenterek megmaradnak és pont ugyanazt fogják csinálni, mint eddig?
DRM is theft
-
Rive
veterán
24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember. egy összevont callcenter kevesebb emberrel is kijön. azt pedig, hogy releváns dolgokat kérdezzen és gyorsan, megfelelő képzéssel kell elérni.
Tipikus managgee téveszme. Mivel az egészet a spórolás vágya szüli, lényegében borítékolni lehet, hogy ebből a 'megfelelő képzés' ugyanúgy hiányozni fog, mint a ténylegesen hozzáértők által kiépített háttér (beleértve folyamatok). Ennek megfelelően a gyakorlatban ebből szinte mindig olyasmi keletkezik, mint ami itt a topikban már #16 alatt részletezve lett.
A gyakorlat ellenére persze - a dolog téveszme jellegének tökéletesen megfelelően - szinte lehetetlen az érintett managgee lelkületű fertőzötteket bármiről is meggyőzni.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
-
Rive
veterán
Feldobott labda okán visszakérdezve: magad említed a helyismeretet, szóval mégis, miféle zseniket gondolnál országos call-centerben alkalmazni, milyen képzés után, ha a gyakorlott helyiekkel akarod versenyeztetni őket helyismeretből, gyakorlatból?
Amit azok amúgy nem külön képzésben, hanem 'helyben' szereztek meg?
Muris, hogy mennyire nem látod át hol hibádzik az egész elképzelés, mennyire kötöd magad mégis ehhez a halva született managgee f@szsághoz.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
-
dabadab
titán
"úgy érted, hogy deklaráltan a következő 100 évben megmarad minden mentős callcenter, és még véletlenül se fordulhat elő az, hogy egy átmeneti időszak után becsukják őket?"
Igen.
"vagy esetleg úgy döntött valaki, hogy a mentős callcenterek ideiglenes meghagyásával hagynak felkészülési időt a központinak, hogy felkészüljön és belerázódjon az új szerepébe, és amikor elsimulnak a turbulenciák, akkor majd eldöntik, hogy mi lesz a sorsa?"
Nem, ilyenről szó sincs.
Tényleg nagyon vicces ám, ahogy megpróbálod megmagyarázni, hogy ne a saját szememnek higyjek, hanem neked, akinek a jelek szerint tényleg halvány lövésed sincs arról, hogy mi folyik.
DRM is theft
-
justflash
aktív tag
ISO mi? Van ám pár ISO szabvány. Gondolom a 9001-re gondolsz.
Egyébként meg esetleg a fogalommal, a valós működésével nem. Dokumentált folyamatok valóban kellenek, viszont mivel maga a szervezet határozza meg a folyamatokat és a teljesítménymutatókat a szabványban leírt irányelvek alapján egy kis JPÉ-vel mindig minden rendben lesz. Papíron. Az meg sok mindent elbír.
Attól hogy van valamire ISO tanúsítványod még nem jelenti azt, hogy az a valami valóban hatékonyan és megfelelően működik, csak éppen sikerült megfelelő dokumentumokat generálni és/vagy jó helyeket megmutatni az auditornak.
Amire te gondolsz az egy teljes átvilágítás lenne, független külső céggel. Viszont ilyen Mo-n nem lesz az állami szférában, erre egész nagy összegben mernék fogadni. Illetve ha lenne is szépen elraknák a szőnyeg alá az eredményeket.
Szubjektív vélemény: megint tönkretettek egy viszonylag rendben lévő dolgot, hogy fel lehessen venni egy zsák EU-s lóvét, és odaadni a haveroknak akik majd vissza is osztják. Semmi más nem történt.
mióta a barátnőm terhes lett minden megváltozott...a telefonszámom, a lakcímem, minden...
-
viktorhu
veterán
Nem így történt, hanem Te kérdőjelezted meg, hogy van-e tapasztalata a kérdésről, vagy csak úgy mondja, amit mond - erre volt a válasz, hogy igen, neki van tapasztalata. És nem is egy dologról vitatkoztok, mert Te arról beszélsz, hogy a központosítás elvben helyes irány, ő pedig arról, hogy egy rossz rendszert vezettek be, ami sokkal lassabban működik a réginél.
-
veterán
Képzeld, híradós is voltam, mivel amikor jött ez a marhaság, kijelöltek olyas valakit az állandó híradós mellé, aki nem sírja el magát egy hibaüzenettől vagy "terheléses gyakorlattól", amikor ezernyi hívást tettek a rendszerre, ami a 20 perc után összefosta magát (szakadozott/torz/telejesen eltűnt hang), de ezt már nem írták bele a jelentésbe
Tudom, mert nekem k.rták el egy estémet azzal, hogy kétszer húsz percen keresztül folyamatosan csörgött két telefon, és 8 kézzel, 40 ujjal gépeltem/írtam a "káreseteket", rendeztem őket fontosság szerint, és a közben fellépő hibákat időpontokkal, amiket utána k.rvára nem olvasott el senkiVettem/adtam káreseteket.
Úgy a régi, mint az új rendszerben.
A "pajzs"-os (katvédes riasztási rendszer) késéseket sem hasraütésből mondtam.
A 112-t sem.De mindegy, vitatkozhatunk itt, Te mondod az iso-t, én pedig a tapasztalatot.
Te papír oldalról közelíted a dolgot, én gyakorlati oldalról.
A gyakorlat pedig azt mutatja, hogy ez a rendszer a jelenlegi formájában lassabb, rosszabb mint az, amit leváltottak vele.
Tették ezt mindenféle _valós_ tanulmány, vagy kérdezésl,és a jogos kritikák/kérések figyelembe vétele nélkül.Nem tudom ezt egyszerűbben leírni.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
olloczky
senior tag
Hali
Elolvastam pár kommentet (mind a 200at most nem ), és lenne egy-két meglátásom. Miskolci vagyok és nagynéném és barátnőm édesanyja is a 112nél hívásfogadók. Ahogy bitpork és bambano írták, a helyismeret okozhat esetleg gondot, de térképről megnézik. Sajnos a térkép amit használnak több éves adatokkal dolgozik, van ahol autópálya részek nincsenek rajta, illetve a városokon elvégzett kisebb-nagyobb átépítésekről ne is beszéljünk.. és nem használhatnak külsős (pl google maps) alkalmazást. Ebből kell gazdálkodniuk, illetve az éppen betelefonáló információiból.
A tűzoltó fórumozó írta, hogy 10 perc eltelik mire megkapják a bejelentést. Én úgy tudom az ott dolgozóktól, hogy legfeljebb 1 percig lehet nyitva az adatlap, azon belül küldeni kell az illetékes hatóságnak a bejelentést, és ezt nagyon komolyan veszik. Ezt most csak azért említem meg, hogy valaki az ő védelmükben is beszéljen, mert mint mondtam, nekik sem áll minden lehetséges módszer a rendelkezésükre és erről nem ők tehetnek, ők próbáljak a lehetőségekhez képest a legtöbbet kihozni magukból és a helyzetből.
Igen, ez a rendszer még nem tökéletes, de szerintem arra pl nagyon is jó, hogy a telefonbetyárokat, valamint véletlen hívásokat kiszűrjék és ez tényleg ne a mentőállomás 2-3 diszpécserére terhelődjön, ahol esetleg már tényleg életek múlhatnak rajta, hanem szóródjon szét 50-80 ember között.
Úgy még sosem volt, hogy valahogy ne lett volna!
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan - GIGABYTE Z370 HD3 LGA1151v2 alaplap + Windows 11 Pro digitális licensz
- Hibátlan - INTEL Core i7-8700 LGA1151v2 dobozos CPU processzor
- Szép Tervező Vágó Dell Precision 5530 Laptop -80% 15,6" i9-8950HK 32/512 QUADRO P2000 4GB FHD IPS
- Apple Iphone 13 Pro - 256 GB (Space Grey)
- Komplett fénytechnika (Robotlámpa, stroboszkóp, vezérlő, állvány)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest