Új hozzászólás Aktív témák
-
TIT
veterán
Ezért kell olyat venni amiben mind2 benne van.
-
direwolf
őstag
Samsung lassan kuka lesz. No DTS, no AVI, és most no Dolby Vision.
Olyan k..va nagy befektetés lenne minden "szabványt" támogatni?"I've seen things you people wouldn't believe"
-
zsolt320i
senior tag
(#2) direwolf:
szerintem meg le kéne szabályozni. egy kéne legyen, open, és mindenki abba kéne belépjen.
ennek így csak a vásárlók isszák meg a levét mert
1. vagy nem támogat mindent a készüléked, tehát sérül az élmény
2. vagy támogatja mindkét szabványt, de drága lesz s készülék, ezért kevesebben engedhetik meg maguknak[ Szerkesztve ]
-
Kár ezen pörögni. Itthon jó darabig úgysem lesz elérhető a Disney+, a zenkóron meg meglesz a megfelelő verzió
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Partizan182
senior tag
Van ilyen, úgy hívják HDR10 minden forrás és eszköz támogatja. A Dolby Vision csak egy plusz réteg az extra részletekért / dinamikáért. Olyan készülék amin érdemes (bármilyen) HDR-t nézni még egy daradbig drága is marad (FALD LCD és Oled territórium), formátum-támogatástól függetlenül.
-
farkas1
tag
A mozis formátum a Dolby Vision, az van kiírva a filmek végén mostanság, én még HDR10+ kiírást nem láttam soha. Nem is érteni, hogy miért erőlteti ezt a Samsung.
-
GeryFlash
veterán
Nem lett volt utolsó ötlet megemlíteni a cikkben hogy mi is a másik opció.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
Jogos, visszatöröltem azt hogy ,,nem lett volna rossz megemlíteni" és ez a borzadály jött ki, a kód refaktorálás nem volt elég alapos
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
nagyúr
Mertt a HDR10+ szabványt a 20th Century Fox, a Warner Group, a Panasonic és a Samsung cégek hozták létre, egy nyílt, licencmentes módon. Ezzel szemben a Dolby Vision HDR egy zárt szabvány, amely licencdíjköteles...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Partizan182
senior tag
"Samsung wants people to think of HDR10+ as an open standard but it’s really a proprietary standard. It has no per-product license fee but you do need to take a license, pay a modest amount for membership and agree to certain rules regarding Intellectual Property (IP reciprocity)."
FlatpanelsHD-ről.
[ Szerkesztve ]
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz Partizan182 #12 üzenetére
[link] Nem mondanám drágának.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
janos666
nagyúr
válasz Partizan182 #12 üzenetére
Úgy tűnik kéne inkább egy HDR12, hogy el lehessen felejteni a DV-t.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
arty
veterán
adja az ég, hogy a dizni megbukjon és CSAK a "mindent" kínáló szolgáltatók maradjanak életben ....
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz Partizan182 #14 üzenetére
Nem kell minden eladott eszközre licencet fizetni így elenyésző az egy termekre eső költség, jelentősen drágább a másik.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Partizan182
senior tag
Nívós DV implementáláshoz ráadásul dedikált chip is kell, ami még dob a költségeken. Mégis a Samun kívül mindenki ezt tolja mind kontent, mind megjelenítő oldalon. Vagy összeesküvés, vagy van létjogosultsága a kézzel finomhangolt dinamikus metaadatnak a HDR10+ auto-generált verziójához képest.
-
lenox
veterán
válasz Partizan182 #19 üzenetére
Gondolod, hogy a hdr10+-hoz nem kell valami processzor? Amazon csinal HDR10+-t. Egyeblent DV-nel is sokan csak automatikus metaadatok generalnak.
-
Partizan182
senior tag
-
lenox
veterán
válasz Partizan182 #21 üzenetére
Ha az Amazonnak van, akkor nem mindenki a Samun kivul.
-
Mizurichi
tag
Könyörgöm mondja meg már valaki mi különbséget lát a sima hdr 10 és A DV között, mert eddig akit kérdeztem még senki nem látott eget verő különbséget, még a tesztelők sem,pl a Panasonic oledeken, ha a tone mapping be van kapcsolva:
-
Tigerclaw
nagyúr
Sacc/kb. az újonnan eladott tévék 90%-a nem tud megjeleníteni semmit sem HDR-ben. Ha az összes használatban lévő tévét nézzük, nagyjából 99% nem tud mit kezdeni a HDR-el. A tartalom oldalán hasonló az arány, főleg ha azt is nézzük, hogy a többségüknél csak mutatóban van HDR tag, marketing okból.
Nem ez a feature lesz a döntő, hogy valaki melyik videotár szolgáltatást választja...már ha választ valamilyet.
Szomorú hogy a legnagyobb választékkal rendelkező szolgáltatók is csak mikroszkopikus töredékét teszik elérhetővé a filmtörténelemnek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Partizan182
senior tag
válasz Mizurichi #23 üzenetére
LG-vel van saját tapasztalatom (B7, ez van itthon), dinamikus tone mappinggel a HDR10 néha túlságosan kiemeli az árnyékokat (pl nagyon sötét jelenet világosabb, mint kellene), illetve mivel igyeszik megtartani az APL-t (teljes kép általános fényereje) és a highlight detailt is, hajlamos csúnya color-bandingre az extrém világos részeken (szikrázó napsütésben felhő részletei pl). Ez utóbbi banding eltűnik, ha kikapcsolod a din. tone-mappert, de akkor meg az APL esik be.
Ilyen anomáliákkal DV anyagnál még nem találkoztam. Panának jobb a tone-mappingje, de ez a highligh banding még a több milliós GZ2000-nél is előjött a tesztekben.
Amúgy elmondható, hogy minél komolyabbak a tv natív képességei, annál kisebb a DV hozzáadott értéke, ilyen középkategóriáson még látványosabb lehet a különbség (erről személyes tapasztalatom ning).
-
Z10N
veterán
Mar mindenki sajat klienst/platformot csinal, de minek...
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
lenox
veterán
válasz Mizurichi #23 üzenetére
Az a kulonbseg, hogy a HDR10-et jellemzoen egy fenyerore - 1000 nitre maserelik. Tehat minel kozelebb van a tv-d ehhez annal jobb lesz. Regebbi LG oledek pl. 600 nitet tudtak, ertelemszeruen a 600 nit folotti resz mar nem lathato rajtuk. Ezen kivul az a tartomany, ahol valoban szinhelyesek, tehat pl. ki tudnak adni egy erosen szaturalt pirosat az ennel kisebb, tehat mondjuk 350-400 nit folott mar nem olyan szines a kep.
A DV viszont azt tudja, hogy a tv-d kepessegei szerint rendereli a kepet. Jellemzoen 4000 nites a master, de pl. egy regebbi LG oled belul azt mondja, hogy o 400 nites kepet tud szinhelyesen, akkor a DV engine szepen renderel egy 400 nites kepet, ahol jok lesznek a szaturalt szinek is. Ellenben ha 2 ev mulva mar 1500 nitet fog tudni az aktualis tv-d, akkor ugyaz az anyag annal 1500-ra renderelodik, tehat azt a tv-t is optimalisan ki tudja hasznalni.
Termeszetesen nem csak magatol rendereli a megfelelo kepet (bar ha az anyag gyartoja nem csinalt semmit, akkor eppen rakhatnak default metaadatot is a kep melle), hanem elvileg megfelelo vilagossagertekekhez (pl. 100, 600, 1000 nit) lehet korrekciokat beallitani, ahogy a fenyelo megalmodta, es ezeket a tv-d megfeleloen interpolalja. Mondjuk ha eppen rosszul vegeztek a munkajukat, akkor ez akar rosszabb is lehet, de potencialisan jobb.
Szoval ha egy tokeletes 1000 nitet tudo tv-d van, akkor nagy kulonbseg nem kene legyen, az 1000 nites HDR10 az ugyanaz kene legyen, mint amit a DV 1000 nitre renderel. Ellenben ha nem annyira tokeletes, es/vagy csak 600-800 nitet tud, de ebbol szinhelyesen csak 4-500-at, akkor a DV szebb lesz. Mondjuk hogy ez a szebbseg kinek okoz jobb elmenyt is az azert velemenyes.
-
Mizurichi
tag
Köszönöm szépen mindenkinek a tájékoztatást.
Ebből az ember mit vesz észre egy tv-n?Látni lehet hogy ez most nem DV hanem csak sima HDR? -
-
janos666
nagyúr
Az utóbbi pár évben az LG WRGB OLED-eken is a W alpixellel "túltolt" 700 nit a referenciapont, amivel a HDR10/HLG és a DolbyVision is dolgozik. Mindkettőnél egyformán kifakulnak a >350nit csúcsfények (2017-ig fakultak a sötétebb szaturált színek is, de mindkét formátumnál, mert ez az LG processzorán múlik, hogy hova tologatja a vágási pontot, meddig őrzi meg a szaturációt és honnan ereszti el a színhelyességet a fényességért).
A Dolby processzora semmi másra nem jó, csak hogy pénzt kérhessen érte a Dolby. Olyasmi, mint manapság az nVidia G-sync modul (bár ott a vele járó "hitelesítés", hogy az nVidia szerint "jó cucc" talán még többet is ér, mint itt).
A HDR10 meatadatok tekintetében az egyik gond lehet, ha a lejátszóból eleve hibás (nem a tartalommal egyező, hanem valami fix "beragadt") metaadatot küld a TV-nek. És valóban, DV-nél ilyen nincs, mert a számára érthetetlen folyamban van a metaadat jó része is, ő csak annyit tud, hogy mi a fix header. De ez nem a HDR10 szabvány hibája, hanem a lejátszóké (egy rakás nVidia és AMD driver is hibás, ha PC-n nézelődünk) és a Dolby-nál is voltak hasonló gondok (mikor a DV processzoros TV-ken ugrált a fekete, ami főleg OLED-en látszott, de a Dolby hibája volt).
A másik, hogy a TV is magától dönti el, hogy melyik értékkel mit kezd, vagy mit nem. A legtöbbet szerintem csak a mastering peak white érdekli, semmi más (LG-nél így tűnik, ugyanakkor a fentiek miatt nehéz megmondani, talán a Panasonic játszik többivel is).Azt felejtjük el sokszor, hogy ha van egy 1000 nit-re master-elt film és egy kb. ennyire képes TV, akkor lényegében ugyan azt kell látnunk mindkettőn. Jó, ott van még a 12-bit a Dolby-nál, de annak is akkor lehet majd értelme, ha lesznek sokkal magasabb csúcsfényre és tágabb színtérre képes, natív 12bit kijelzők. Egyelőre inkább vagyunk ott, hogy a 10bit is alig jön át banding nélkül a 10bit-es panelre, mert a végletekig kicentizik a feldolgozás precizitását, ellenben belepakolnak egy rakat opcionális "képjavítót"', aminek fent van tartva az erőforrás.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
lenox
veterán
És valóban, DV-nél ilyen nincs, mert a számára érthetetlen folyamban van a metaadat jó része is, ő csak annyit tud, hogy mi a fix header.
Nem annyira ertem, hogy itt mit akartal irni. Ki szamara erthetetlen a folyam?De ez nem a HDR10 szabvány hibája, hanem a lejátszóké
En a tv sajat lejatszojan probalkoznek, es nincs nv vagy amd driver gond, es valoban nem a szabvany hibaja, ha a tv nem kezeli a metaadatot. Az viszont teny, hogy HDR10-nel nincs megmondva, hogy mi tortenjen, ha a metaadat nem illeszkedik a tv-hez, tehat ha pl. 2000 nites a content, de csak 400-at tud a tv, a dolbynal viszont igen, ilyen ertelemben a dolby jobb, mert elore tudhatja a kontent gyarto, hogy mit kene lasson a user, es valtoztathat rajta, ha nem ugy szeretne.
Azt felejtjük el sokszor, hogy ha van egy 1000 nit-re master-elt film és egy kb. ennyire képes TV, akkor lényegében ugyan azt kell látnunk mindkettőn.
Ez erdekes, mintha az utolso bekezdesben ezt irtam volna... -
djnice
veterán
A HDR10 meatadatok tekintetében az egyik gond lehet, ha a lejátszóból eleve hibás (nem a tartalommal egyező, hanem valami fix "beragadt") metaadatot küld a TV-nek.
Ez így van, sokan veszik pl az Apple TV 4K-t ami fix 4000/1000 értéket küld, vagy pl a Dune-ket ami meg random irreleváns értékeket. Főként OLED TV-k és projektorok esetében nem árt vásárlás előtt tájékozódni, ha nem a TV belső lejátszóját használjuk. -
e-newsee
addikt
A szabvány téma margójára...
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
Necroman_Mk2
őstag
A vízióm az, hogy most mindenki rámegy egy exkluzív fizetős szolgáltatásra, de néhány év múlva a verseny miatt kihullnak, és marad 2-3, amire meg is éri előfizetni. Sajnos vagy sem, de a Disney ezen egyik túlélők egyik esélyese, köszönhetően a klasszikus meséik és filmjeik mellett a Marvel és a Star Wars jogok birtoklásának is.
Max abban lehet reménykedni, hogy ha idővel nem tudják az előfizetői bázist növelni, akkor néhány filmet ideiglenesen megjelentetnek más platformokon is, mert hát az is pénz.(#27) lenox Köszi a magyarázatot!
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Necroman_Mk2 #37 üzenetére
Nem biztos hogy sokat számít ha mozis blockbusterekkel tömik ki magukat, mert a többségét megnézi az ember a moziban és kevés igazán "újranézhető".
A sorozatok és régebbi filmek minél nagyobb választéka szerintem vonzóbb feature, de nekünk addig jó, amíg több szereplős a piac és van valódi verseny. Talán a Netflix is kénytelen lesz árat engedni az áremelése után, ahogy egyre több piacot veszít.
Az új EU-s direktíva is átrendezheti a piacot felénk, mármint ha igaz hogy kötelezően kell X százaléknyi anyanyelvi tartalomnak a kínálatban.
Én kicsit hiányolom az Apple iTunes-t a piacról, mind vásárlás mind ilyen előfizetéses modellt tekintve. Náluk pl. komplett hiányzott eddig a kínálatból a sorozat mint állatfajta. Most megjelent valami új, de szerintem csak szondáznak vagy csalogatónak dobnak be némi extra tartalmat az új TV+ vagy hasonló nevű szolgáltatásukhoz. Náluk eléggé elbarmolt az egész iTunes magyar áruháza. Kevés a magyar szinkronos, feliratos tartalom, van hogy egy bundle-ba kevernek szinkronos és nem szinkronos dolgokat, vagy extended versionos részeket trilógiákból, normál verziós részekkel. Olyan mintha nem lenne beleszólása magyar embernek abba hogy mi kerüljön be a magyar store-ba és milyen módon.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Necroman_Mk2
őstag
válasz Tigerclaw #38 üzenetére
Feltételezem, hogy nem minden kicsit is érdeklő filmet néz meg az ember a moziban, már csak az anyagi vonzata miatt sem (a filmkritikusokat most hagyjuk, ő egy külön állatfaj). Az általam példaként felhozott két franchise meg már elért szvsz egy olyan szintet, hogy generációról generációra, akár többször is megnézzék az emberek. De tudják ezt a Disney-nél is, ezért kezdtek saját sorozatok gyártásába, amik a rendszerükön fognak debütálni.
Illetve aláírom, hogy a mozi egy élmény, de azért egy jó tévével vagy ami jobb: projektorral otthon is megvan ez. Ráadásul egyre többször olvasok kellemetlen mozis élményekről, főleg fővárosi kommentelőktől, ami szintén visszavesz ebből"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
janos666
nagyúr
"Ki szamara erthetetlen a folyam?"
A legtöbb lejátszónak, de pl. PC GPU-nak is. A TV-ben van a Dolby chip, vagy szoftver, ami érti hogy mi az, nem tudja úgy manipulálni a paramétereit a lejátszó, mint a HDR10-ét (pl. átütni másra a mastering peak white értéket, ilyesmik, ami HDR10-nél ténylegesen elő is fordul).
"HDR10-nel nincs megmondva, hogy mi tortenjen, ha a metaadat nem illeszkedik a tv-hez, tehat ha pl. 2000 nites a content, de csak 400-at tud a tv, a dolbynal viszont igen,"
Ezt én nem értem, hogy mire gondolsz.
HDR10-nél tudod néha paraméterezni szabadon (akár a lejátszón, akár a TV-n), hogy mi történjen, lehet akár hard-clip, de általában valami roll-off görbe van.
Dolby-nál nem tudom pontosan mi van, nem tudjuk felülbírálni, de valószínűleg majdnem ugyan az a roll-off, mint amit HDR10-nél is használnak (nem biztos, hogy pont ugyan azokkal a paraméterekkel fut a görbe, de az elmélete és gyakorlatban ránézésre is egyezik).Mikor legutóbb próbálgattam, nálam még figyelembe vette az LG TV lejátszója a mastering peak white értéket. A többi HDR10 paraméterről (FALL, stb) viszont nem tudom (tippre az LG-t nem érdeklik már azok, se belsőn, se HDMI-n, de Panasonic-ot pl. állítólag igen).
A DV-nél igazából semmi nincs, amit nem tud a HDR10 hardware, a 12bit és a metaadat dinamikus váltogatása is működik hardware szinten, egyedül a szabványosan kódolt videó anyagokban nincs mód beágyazni a dinamikus értékeket és az extra biteket (bár utóbbi talán megoldható lenne, illetve előbbit is látjuk HDR10+ esetén, hogy megvalósítható).
License költség az viszont van, de ezt se a felhasználó oldalán, ne is a consumer TV gyártójánál nézd, hanem a cuccoknál, amikkel készíthető a DV tartalom. Az, amit el lehetne költeni másra is, nem csak a DV-nek utalni.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
lenox
veterán
HDR10-nél tudod néha paraméterezni szabadon (akár a lejátszón, akár a TV-n), hogy mi történjen, lehet akár hard-clip, de általában valami roll-off görbe van.
A kontent gyarto nem tudja, dv-nel meg igen, ha nem tetszik valtoztatnak rajta, tehat olyat latsz, amit a tartalomert felelos akart, nem olyat, amit a tv gyarto tartalomtol fuggetlenul gondolt.Dolby-nál nem tudom pontosan mi van, nem tudjuk felülbírálni, de valószínűleg majdnem ugyan az a roll-off,
Az jo, hogy nem tudod pontosan, de valoszinuleg ugyanaz. Hat nem igy van, gyakorlatilag kulon color grade van/lehet kulonbozo vilagossagszintekre.A DV-nél igazából semmi nincs, amit nem tud a HDR10 hardware
Ezt miert gondolod? Mar ugy ertem, ha arra gondolsz hogy a hdr10 hw-e tud altalanos cpukent mukodni, tehat minden futhat rajta, akkor igaz, de a hdr10 anyagbol ehhez szinte semmit nem kap.https://mk0mixinglightefx5p5.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2018/10/DV-Panel-768x403.png
Ezekbol mit tud a hdr10? Tone detail pl. egy spatial effect, de vannak secondaryk is. Alapvetoen az igaz, hogy a tvk nagy resze tudna hw-esen ilyet, ugy ertem barmi amiben van 33x33x33 lut az nagy reszet ennek meg tudna csinalni, marpedig kalibracio miatt altalaban tudnak a hardwerek valamilyen lutot, csak nem contenttol fuggoen, plane nem abban jovo metadat alapjan, es foleg nem egysegesen. Szoval szo szerint valamilyen mertekben igaz amit irtal, csak nem er ez a tudas semmit, ugy ertem a tartalomgyarto nem tud vele mit kezdeni. Tehat hdr10-nel be tudja rakni azt a par metaadatot, es lehet remenykedni, hogy egy adott tv valamit csinal vele, ha nem jo, akkor lehet egymasra mutogatni. DV-nel viszont definialva van mi kell tortenjen, meg lehet QC-zni, es azt fogjak a tv-k mutatni, amit a studioban lattak. Melyik biztosit jobb minoseget a usernel?
License költség az viszont van, de ezt se a felhasználó oldalán, ne is a consumer TV gyártójánál nézd
Hat szerintem en kepben vagyok DV temaban, tortenetesen a vilagon leadott DV tartalom jo reszet a mi megoldasunkkal masterelik, tudom, hogy mukodik a license. Bar ez nem tudom miert erdekes. A teny az, hogy a hdr10-nek minimalis a featuresetje, a DV bar nem nagyon jo, viszont elterjedt. Igen, kernek erte penzt, de hajra, barki csinalhat masik szabvanyt, es terjessze el. Nekem biztos jo, minel tobb van, annal tobb sw-t tudok eladni. -
arty
veterán
válasz Tigerclaw #38 üzenetére
valódi verseny?!?!
az akkor lenne, ha lenne több netflix féle, akik minden gyártótól kínálnak tartalmat... es ugyan azt a tartalmat megtalalod sokhelyen.vagy te azok alapjan valasztasz hetvegen filmet, hogy melyiknel jobb a taviranyito app?
a film kivalasztasa utana jon?oriasi verseny van a penzedert, amikor szombateste az uj avengerst nezned.... ugye?
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
atike
nagyúr
válasz Necroman_Mk2 #45 üzenetére
Az nem most van... Sajnos... Kissé távoli...
-
Zsolt_16
tag
Ez a HDR téma egy átlagos embernek nagyon nehéz már sokszor a panel tipus után is vadászni kell a neten a tv nit fenyérjééről ne is beszéljünk... sajnos itt nem írnak le minden szükséges információt [link]
Jelenleg egy sm8200pla tv-t használok keresgélés után egy portugál oldal szerint 400 nitet tud akkor ez hdr10+ szabványon akkor kb semmire se jó igaz?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen