Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ixion77

    őstag

    válasz Gargouille #10 üzenetére

    "megszűnne a reklámpiac... én biztos nem siratnám"
    Szerintem siratnád, amikor rájönnél hogy mostantól mindenért fizetni kell. Nincs ingyenes program, ingyenes híroldal, ingyenes Prohardver, ingyenes Facebook, ingyenes Google Search, ingyenes tesztoldalak, videók, vagy bármi egyéb. Az új termékekről és szolgáltatásokról nem értesülnél, bármilyen tesztet vagy ismertetőt bármiről csak akkor kapnál ha fizetnél érte. Sokat. Merthogy ingyen nem fognak tömegek dolgozni azért hogy neked jó legyen.

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

  • waccamár

    senior tag

    válasz Gargouille #10 üzenetére

    Érdekes kísérlet lenne. Megvennéd az újságot, ha 3X drágább lenne reklám nélkül? Fizetnél minden egyes weboldalért, amit meg akarsz nézni, reklám nélkül?

    Egyén szintjén megértem a véleményed és tudsz is tenni ellene (ahogy gondolom teszel is).
    Én is használok reklámblokkolót, fizetek Netflixet, hagyományos TV-t nem nézek, mert kiakasztanak a reklámok. Volt magazin amit vettem egy időben, majd abbahagytam, mert annyira reklám volt benne.

    Tehát a probléma egyrészről valós - az egyén szintjén nézve.

    De a reklámok azért vannak, mert működnek. Többnyire alacsony hatékonysággal, de pénzt hoznak (optimális esetben).

    Csak hát ha kevésbé célzott, akkor idegesítő.

    Egy magazinban szereplő hirdetés sem annyira pontosan célzott.
    Nyilván egy Forbes-ba nem teszel hirdetést az új be quiet! hűtőről.
    De tesznek pl. telefon-hirdetéseket. Igen, a célpiac megvan, aki vásárol telefont és a pénze is meglehet adott kategóriás telefonra - de akkor is kevesen váásrolnak egy ilyen hirdetés miatt telefont (meg persze sokszor ezeknek a hirdetéseknek a célja nem is feltétlen a vásárlás, hanem csak az, hogy lásd és a fejedben legyen). Tehát mégsem kellően célzott.

    Így mennyiséggel tudnak nyomulni a cégek - a nagy számok törvénye alapján az is látja, akit érdekli. Igaz, ez csak 1%, maximum.

    Mit szólnál - csak játszunk el a gondolattal - egy teljesen utopisztikus hirdetési rendszerhez, ahol csak és pontosan olyan hirdetést látsz és akkor, amikor tényleg érdekel, és tényleg hasznos.

    Fúrót akarsz venni? Nem kell szétnézned az összes boltban, hogy hol a legjobb ajánlat, melyik típusú fúró kell neked, stb. Ez a képzeletbeli rendszer pontosan megmutatja neked egyetlen egyszer, pontosan annak a fúrónak a hirdetését, amit pontosan akkor, annyiért szeretnél.

    Ez milyen lenne? Segítene?

    Szóval összetettebb kérdés ez szerintem, minthogy elintézzük annyival, hogy " a hirdetés tré, a google ne kövessen".

Új hozzászólás Aktív témák