Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesítményben inkább Radeon RX 590. Néztem a pre teszteket. Az 570-nél 30-60%-kal gyorsabb játékfüggően. Bár az összehasonlítás nem optimális, mert a tesztkonfig PCI Express 3.0-s volt, de a SAM be volt kapcsolva az 6500 XT-re. Na most a PCI Express 4.0 valószínűleg +1-2%-ot jelent az 6500 XT-nek, de a SAM az mínusz átlag 6%. Tehát a valóság az olyan +25-55% lehet egy modern platformban SAM nélkül. Az meg Radeon RX 590 szint, sőt, helyenként Vega 56. Szóval egyáltalán nem lassú, sőt, ahhoz képest, hogy 64 bit, meg picike fos kivitel, kurva gyorsnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Resident Evil Village-ben kb. megvan, mert ott 129 fps-t tud. Ez nagyjából félút a GeForce GTX 1080 és 1080 Ti között. Az meg kb. a Vega 56 körül van. Persze jó lenne tudni a pontos grafikai beállításokat, mert a Village-ben vannak olyan beállítások, amelyek a régi kártyáknak nagyon károsak. A fő kérdés, hogy a Radeon RX 6500 XT-re rákapcsolták-e a VRS-t, amit a régi kártyák nem tudnak, és azzal az új Navi 24 egy csomó tempót beszerzett magának, míg a többi régi hardver ettől 0-t gyorsul. De a lényeg, hogy nem egy kis kártya lesz a 64 bit ellenére. Elég komoly teljesítmény van benne a régi nagyokhoz viszonyítva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
3090 Ti: 35,58 TFLOPS
6900 XT: 23,04 TFLOPSAztán a két VGA között megközelítőleg sincs ekkora különbség. A TFLOPS nem minden. Ez csak akkor hasznos mutató, ha az adott alkalmazásban nincs függőség, illetve a regiszternyomás annyira alacsony, hogy minden hardver a maximális konkurens wave terheléssel tud működni.
Ha a regiszternyomás magas, akkor a konkurens wave terhelés csökken, mert kevesebb wave futhat egymással párhuzamosan, így minden architektúránál eljön az a pont, amikor már nem tudja átlapolni a memóriaelérés késleltetését. Az igaz, hogy az RDNA2-nél ez elég későn jön el, mert tele van cache-sel.
A függőség pedig azért fontos, mert ha egy kódban függőség van, akkor például a 3090 Ti 35,58 TFLOPS-jából azonnal 17,79 TFLOPS lesz. Eközben viszont az RDNA2 függőség mellett is őrzi a teljes számítási kapacitását. Ez egy felfogásbeli különbség, az AMD az NV-vel és az Intellel ellentétben nem alkalmaz co-issue feldolgozást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bandit79 #201 üzenetére
Eddig egy teszteredmény van, ami ismert. Azt meg is osztottam. Resident Evil Village-ben 129 fps-t tud, de nem tudni, hogy a VRS be volt-e kapcsolva. A SAM biztos. Ezzel az eredménnyel a GTX 1080 és 1080 Ti között van félúton. Ha felteszem, hogy a VRS be volt kapcsolva, akkor levonsz belőle -15%-ot, azzal marad 108 fps-ed. Az meg kb. GTX 1070 és 1080 közötti teljesítmény. Ez azért egy 64 bites VGA-tól egyáltalán nem rossz. Persze értem, hogy a Pascal meg a GCN4/5 elavult, és azokat már nem nehéz verni a modern játékokban, de sokan ugye pont Pascalról és GCN4/5-ről akarnak váltani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lionhearted #213 üzenetére
Ez nem újdonság. Amikor a PCI Express busz limitet jelent, akkor az rég rossz, mert azt jelenti, hogy elfogyott a VRAM a VGA-n. Emiatt a mai játékok úgy vannak megírva, hogy abszolút minimalizálva van a PCI Express busz terhelése. Az AMD erre rá is játszik azzal, hogy a host visible eszközlokális halmaztípust a VRAM-ba rakja, mert azt úgy ~90%-ban a GPU címez, és nem a CPU. Más lenne a helyzet, ha az NV-hez hasonlóan az AMD is a rendszermemóriában tárolná ezeket az adatokat, de nem ott tárolják. Emiatt nem igazán látod, hogy jelentős haszna lenne a PCI Express szabványok duplázásának, mert program és implementáció oldalon is a kommunikáció minimalizálása a cél jelenleg. Ez sajnos elég régóta így van már. Lehetne ezen változtatni a programok oldalán, de akkor meg a PCI Express 5.0 is kevés lenne, és akkor a sokkal gyorsabb buszon kommunikáló IGP-k aláznának.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontos adatok:
VP9 decode: 4K90p, 8K24p
H.264 decode: 4K180p
HEVC decode: 4K90p, 8K24pKonkrét sebességeredményeket nem közölhetek, de Call of Duty: Vanguardben valamiért kibaszott bivaly. Szóval a vásárlóbázis az a COD-pistik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyannyira nem HPC-be fejlesztett GPU-k jönnek asztaliba, hogy külön gaming és külön HPC architektúra van. A gaming az RDNA és a HPC a CDNA. Ezek között elég jelentős a különbség. Az RDNA főleg olyan fejlesztéseket tartalmaz, ami a játékokban működik jól, míg a CDNA-ból ezek ki vannak hagyva, és a helyükre FP64 ALU-k kerülnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A MI25/50 még ugye Vega volt.
Annyi változott a dizájn kialakításánál, hogy a CDNA az funkcionálisan bővül, de eléggé szűk a grafikai képességeket tekintve. Az RDNA pedig alapvetően egy grafikai dizájn, minél több cache, minél kedvezőbb adatutak a grafikához, stb. És nagy eltérés az Infinity Cache, annak hatalmas haszna van grafikai számításnál, de szinte semmi előnye HPC-ben. Plusz az RDNA2-ben a parancsprocesszor brutálisan grafikára van kigyúrva, míg a CDNA-ban például az a vezérlőmag van, amit az AMD a GCN-nél használt, és nem is kétmagos dizájnban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #512 üzenetére
Miningra a CDNA a jó. Az RDNA sokkal kevésbé alkalmas erre. A jövőben ez még rosszabb lesz, mert az RDNA3-on már sokkal nagyobb Infinity Cache lesz, így a buszszélesség nem nő. Ugye a legkisebb RDNA3 modell az a Navi 21-et célozza teljesítményben, és csak 128 bites buszt használ.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az LHR-eseket nem éri meg eladni. Egyrészt coinok 99,99999%-ára nincs korlátozás, például Ravencoinra sem, másrészt már rég megkerülték az LHR-t annyira, hogy ezek a kártyák bányásznak a legjobban még ETH-ban is. Az LHR csak egy látszatintézkedés, de hatása a piacra nincs, hiszen ugyanúgy veszik a GeForce-okat a bányászok.
Radeonokból azért van alapvetően több a boltokban, mert ott a bányászok problémáját a gyenge sávszél adja. Azt nem lehet csak úgy megkerülni, mint az LHR-t. Tehát a bányászok arra sem számíthatnak, hogy kitalálnak valami sebességnövelőt, mert a hardver nem képes többre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #528 üzenetére
Attól, hogy van egy gondolatod, még nem biztos, hogy reálisan megvalósítható a gyakorlatban. Előbb ki kell fejleszteni az alapul szolgáló technológiát. Ez az AMD-nek a Zennel lett meg, és onnan építkeztek a cache-sel, amit vittek a Radeonba, a 3D V-Cache-be, stb.
A cache az rendben van, hogy cache, de nem minden cache ugyanolyan. Ha az L2 cache-ből építene az AMD a Navi 21-be 128 MB-ot, akkor az csúnyán megnövelni a lapka méretét. Az AMD most azért bombázza tele cache-sel a lapkáit, mert anno a Zen előtt még kifejlesztettek egy olyan struktúrát, aminél kis lapkaterületre lehet marha sok, marha gyors cache-t építeni. Korábban ilyenre ESRAM-mal voltak csak képesek, ami jó, csak lassú mint a tök.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #536 üzenetére
Lehet a másik oldalra rakni memóriát, csak who the fuck cares, amikor van 8 GB a 6600-on.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #539 üzenetére
A GDDR6 elég olcsó, és amíg JEDEC standard, addig sokat is gyártanak belőle.
#540 Petykemano : Pont így. De a viccet félretéve, a 6600 8 GB-os ott van, aki 8 GB-ost akar. Listaáron az nincs messze, és így nincs helye egy 6500 8 GB-osnak.
#550 Petykemano : Az RDNA és RDNA2 támogatja a HBCC-t, viszont csak inkluzív cache mód van. Ez az, ami a konzolokban működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Xbox Series X|S
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Filmvilág
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Építő/felújító topik
- Autós kamerák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...