Új hozzászólás Aktív témák
-
Pist@bácsi
őstag
Az uber "sofőrök" nem alkalmazottai az ubernek. Így vállalkozóként, vagy vállalkozó alkalmazottjaként végezhetnének ilyen tevékenységet. De ez a legtöbb szakmára igaz. Ez a törvényes jelenleg.
Amúgy a közértben is a pénztáros ad nyugtát, pedig ő is alkalmazott, de nem érdemes párhuzamot vonni más területekkel.
És nem a számlaadás elmulasztása az egyetlen gond, engedélyük sincs rá, hogy személyszállítást végezzenek, de nem akarom ismételni magam. -
Rick4
félisten
Rendelek kínából csomagot, kihozza a magyar posta. Adott a postás a fuvarról számlát? Nem. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy is van ez, hiszen a kínai eladó a kínai postának fizet, és kész.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Pist@bácsi
őstag
Továbbra is azt mondom felesleges párhuzamot keresni. A terület pontosan és egyértelműen szabályozott, semmi köze a kalauzhoz. És még mindig úgy tűnik abban a tévedésben vagy, hogy az ubernek vannak alkalmazottai vagy alvállalkozói.
A webshop példa még irrelevánsabb. Személyszállításról van szó. Ha egy külföldi szolgáltatótól rendelnél egy fuvart, és küldene neked egy kocsit Frankfurtból, hogy az Akácfa utcából átvigyen Kispestre az már közelebb állna a témához. Kérdés neki mennyiért érné meg, és te fizetnél-e érte annyit. De tudomásom szerint másik tagállam területén csak közösségi engedéllyel végezhető személyszállítás, és az is erősen behatárolt ha a kiindulási és az uticél is a másik tagállam területén van (az áruszállítás így van és ugyanaz a paragrafus szabályozza mindkettőt). De szerintem ezzel eléggé elkanyarodunk az eredeti felvetéstől.
Ugyanis az uber nem szállít személyt, de a "sofőrök" akik nem az alkalmazottai, nem vállalkozók és nincs rá engedélyük ők igen. Ez az ami illegális. Meg is buktak az ellenőrzésen. Ezen nincs mit vitatni. -
Pist@bácsi
őstag
Nem mutattad meg. Itt egy Magyarország területén végzett tevékenységről van szó, ami itt engedélyköteles és szerepel a TEÁOR- ban. A kettő között nem létező párhuzam miatt téves következtetést vontál le. De felőlem.
Vállald el a szabálysértési eljárásban a "sofőrök" jogi képviseletét, és érvelj a webshopos példával. Annak annyi köze van Magyarországhoz, hogy ide érkezik az áru. -
Az az igazság, hogy nem szándékoztam beleszólni a vitátokba, de ha a sofőrök nem alkalmazottak, hanem alvállalkozóként dolgoznak, akkor vagy egyéni vállalkozók, vagy valamilyen cég. Márpedig így igen is szükség van adószámra, és számlaadási kötelességük is van.
Úgy persze, hogy könnyű jó árakat felmutatni, ha nem fizetsz járulékot, adót, áfát.
-
Aliszalámi
tag
Legkevésbé a számla hiányán verik a nyálukat a jogalkotók. Az üzletszerű taxizás a sofőrre egyéb kötelezettségeket is kiszab. Budapesten pl az uniformizált taxik, a PÁV, a taxométer. Nem viccből, hanem azok védelmében akik betartják a törvényt, és mondjuk meg sem szeretnének halni, ha egy olyan ember csap fel utasszállításra aki amúgy nem alkalmas arra a pályára (mert mondjuk epilepsziás).
Az adóelkerülés egyébként sem szép dolog. Az Ubernek meg úgy érzem lenne egy-két köre, hogy miért nem fizet mondjuk ÁFA-t a Magyarországon keletkezett jövedelme után, sokat erősködik ezzel a szerződési jogügyeskedéssel.
-
Aliszalámi
tag
Ez a sofőrökről szól. Fogyasztóként neked aztán tök mindegy, hogy mi legális meg mi nem. Ez a szolgáltató felelőssége.
De ha sofőrünk számlát nem ad, azzal az Uberre mutogat, akkor az Uber az aki nem ad számlát, és nem fizet ÁFA-t.Egyébként nem tudom mi olyan egyértelmű. Úgy is meghalhatok ha csak simán elüt.
-
#35193216
törölt tag
Pontosan erről van szó, de írhatsz neki hiába, ha write-only üzemmódban vagy.
Az általad említett esetben te a Telenornak fizetsz, neked a Telenor ad számlát, a Telenor pedig a Wargaming PLC-nek fizet tovább, és ők adnak a Telenornak számlát. Lehetne nyilván úgy is, hogy a Wargaming PLC ad neked számlát, és a Wargaming PLC a Telenornak jutalékot fizet a közvetítésért és a fizető rendszerük használatáért, ami után a Telenor ad számlát. Ez csak szerződés kérdése, hogy melyik.
Az Uber esetében viszont egyik fél sem ad egyiknek sem számlát, innentől kezdve mindkét verzió pontosan ugyanúgy lehetne.
-
tatararpad
őstag
Kérlek szépen ezt úgy hívják hogy közvetlen szolgáltatói számlázás, vagy direct carrier billing, és ha szerinted ez ellentmond az áfa törvénynek, hát, akkor sokat nálad nem lehet kezdeni. Mert gondolom elkerülte figyelmedet de itt szerződések vannak a telkó és közted, a telkó és a partner között. Az Uber, a sofőr, és közted pedig gondolom szerinted ugyanilyen jól rendezett kapcsolat van. Harmadik fél megbízás alapján állíthat ki számlát és teljesíthet is, valamint sehol sem volt állítva hogy azonnal kell számlát kiállítani, sőt, még olyan is van hogy gyűjtőszámla, ahol egy időszakon belüli ügyletekről kerül kiállításra egy számla.
Új hozzászólás Aktív témák
it A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) ma a következő címmel adott ki közleményt: 100 százalékos a bukás az Uber sofőrjeinél.