Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dajkopali
addikt
amikor a párizsi zavargások idején szóba került, hogy az Uber ide is eljöhet, akkor épp a taxis szakszervezet vezetője magyarázta el nekem a taxis és a személyszállító vállalkozó közötti jogi különbséget, és mondta el, hogy ez a jogi kiskapu teszi lehetővé az esetleges piacra lépésüket
taxis az lehet, aki egy rakás engedélyt beszerez, vizsgákat tesz, elég kemény pénzeket kifizet erre-arra (pl. neki kötelező a taxaméter az autóba)
személyszállító vállalkozó gyakorlatilag bárki[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Vincent_
senior tag
Tudnál mutatni erre egy egzakt kimutatást, hogy mennyi adót fizet be egy "átlagtaxis"? Ebből könnyen kiszámolhatnánk, hogy így mennyi adótól is esik el szegény NAV az 1%-os Über részesedéssel.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
egykettő
aktív tag
Mr. tájékozott, nagyon okos vagy meghajlok előtted, de ha már megpróbálsz beszólni csináld jól. A biztosításos dolgot nagyon benézted benézted, tájékozódj még egy kicsit.
"ismét egy jól tájékozott hsz-t láttunk."Az Ubernél a minőséget nem a hülye bürokrácia hülye szabályai meg papírjai adja(amiben nem is bízok) hanem a felhasználók vissza jelzése ami nekem hitelesebb(mondjuk biztos ezt is lehet hamisítani)
A helyismeret is baromság, a gps az esetek nagy részében megoldja, a taxisnál is szokott lenni nem véletlen. A rutint meg az Uber sofőr is össze szedi mint ahogy a taxis is.
Ami nem baromság de kihagytad, az az hogy a taxis legálisan használhatja a buszsávot ez előny. -
Vincent_
senior tag
"ehhez képest az uber? semmi."
LOL.
Az "átlagsofőrre" ugyanezek akkor:
- kétévente vizsgáztatja az autóját (műszaki vizsgának hívják)
- megrendelésenként szemlézik (=fuvar után értékelik) az autóját
- klíma übernél is előírás, aki télen nyárigumival közlekedik, az nettó hülye
- pav3-as jogsi - ez pontosan mire is jó? Egy 80-as évekbeli szintű játékterembe illő gépen kell jobbra-balra kart húzogatni? Woooooooooooooow! Vajon átmenne egy átlagsofőr?
- KGFB nélkül a nettó hülyék közlekednek, utasra is lehet kötni fillérekért biztosítást
- útvonaltervezésre ott a GPS. Gyakorlata 1 hónap után mindenkinek lesz.De valóban, minden szempontból jobb választás a taxi. Sok sikert hozzájuk!
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Helsing
aktív tag
A műszaki vizsga egy vicc. Csak ismeretség és pénz kérdése. Az egészségügyi alkalmassági szintén. Kb csak az nem megy át rajta akinek hiányzik mind a négy végtagja.
A taxis valóban tudja hogy merre kell menni. Ezért tesznek olykor szép nagy kerülőket amit az utasok pénztárcája bán.Az utasok általi osztályzás sokkal többet ér mit az hogy milyen taxis céget választasz.
Igazából nem sok minden szól a taxisok mellett. -
Vincent_
senior tag
Nomen est omen...
Akkor mégegyszer:
a műszaki vizsgán pont az általad hiányolt ellenőrzést (fékek, világítás, felfüggesztés, etc.) nézik végig. De ezt gondolom, te is tudod, csak akkor nem értem a kötekedést. Amúgy max. 10 éves autóval lehet Überezni, ez pedig azért előre vetít egy vélhetően jó állapotot.
PÁV-vizsga. Világosíts már fel róla, hogy milyen rendkívüli kihívást kell teljesíteni hozzá? Hány % hasal el a taxisoknál? Mert ha minimális, úgy - feltételezem - az átlagember is teljesíteni tudja. Vagy nem? Van erre egy kiképzés?
Mi a baj a KGFB-vel? Nem elég? Akkor egészítsük ki egy Casco-val esetleg? Vagy mire lenne még szerinted igény?
Még mindig nem látom az igazi érveket...
szerk: látom, közben más megválaszolta a kérdések egy részét...
De akkor még egy kérdés: a széthajtott taxikkal mi lesz? Van nekik egy temető? Beveszi valaki a sokszázezer km után? Vagy csak simán visszatekert órával piacra dobják?
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Vincent_
senior tag
Megint sarkítasz, de már megszoktam. Nem az állami szabályozást akarom elvetni. A választás lehetőségét szeretném megtartani.
Persze, tudom-tudom, ha az átlagsofőr über-ezni kezd, akkor egyből epilepsziás lesz, meg elromlik az autóján a fék, a műszaki vizsga hirtelen semmit nem ér, a taxisoké vizsgája, meg a PÁV vizsgák meg igen. Ezeket már mind leírtad korábban.
Meséld el akkor kérlek, mi a különbség aközött a közlekedés egészére vonatkozóan, hogy valaki maga jár ilyen feltételekkel az autójával, vagy néhanapján ül még valaki más is esetleg mellette (akire van kötve biztosítása is). Mert szerintem semmi.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
#35193216
törölt tag
"kivonnak kínai termékeket a forgalomból, ha például megráz. pedig az is olcsóbb. élelmiszerbiztonsági szabályok vannak, és megy a kukába, ha megsértik ezeket a szabályokat. nem közlekedhetsz olyan autóval, ami vakítja a szembejövőt vagy nem jó rajta a fék."
Ja, csak itt te is nagyon jól tudod, hogy nem erről van szó, hanem arról, hogy ugyanazt a kínai terméket, hiába ráz meg, engedik, amennyiben sárgára van festve, valamint szép summát fizet a különféle engedélyekért a forgalmazó. Ettől függetlenül ugyanúgy megrázhat...
Új hozzászólás Aktív témák
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
- Új Gamer PC Ryzen 5 5600X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs